تفریحات آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
تفریحات آنتالیا

باد می‌وزد و بهار را با بوی گل به همراه می‌آورد. حس زندگی را در شما می‌دمد و ترغیب به سفرتان می‌کند. آنتالیا با آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای بهترین شهر برای کسب تجربه‌ای دلنشین با تفریحات آبی و ساحلی است. علاوه بر این، قدم زدن در تاریخ ترکیه در اطراف شهری منحصر به فرد، شما را به سال‌ها قبل باز می‌گرداند. با این وجود در هر فصلی می‌توانید با تور آنتالیا زیبایی‌های آن را ببینید و تفریحات مختص به آن فصل را انجام دهید.

 

تفریحات آنتالیا در بهار

سفری بهاری به آنتالیا شما را از همه دل خستگی‌ها و روزمرگی‌ها رها می‌کند، شادابتان می‌کند و انرژی کافی برای ادامه فعالیت در طول سال را فراهم می‌کند. شما در سفرتان در بهار می‌توانید از امکانات بی‌نظیر و ارزان‌تر هتل‌های آنتالیا استفاده کنید. چرا که پس از تعطیلات نوروز، این شهر خلوت‌تر است و گردشگران کمتری به خود می‌بیند. بیشتر افراد خود را برای تابستان آماده می‌کنند تا از گرمای آب‌های مدیترانه بهره ببرند. اما این به این معنی نیست که در بهار نمی‌توانید تفریحات ساحلی انجام دهید. در بهار به علت اعتدال و خنکی هوا تفریحات خاص‌تری برای انجام دادن وجود دارد. یکی از آنها، پاراگلایدرینگ بر روی کوه‌های زیبای کوهستان تاهاتالی در منطقه کِمِر آنتالیا است. یک تجربه به یاد ماندنی از پرواز در چشم‌اندازی بی‌نظیر که پر هیجان است. همچنین پریدن از تپه‌های آکالی فرصتی در حدود پانزده تا بیست و پنج دقیقه را برای شما به وجود می‌آورد تا از منظره پیش رو لذت ببرید. به طوری که می‌توانید در حال پرواز از تماشای کوه‌های تاروس، مرکز شهر و دریاچه کلئوپاترا مسحور شوید.

 

معرفی ۱۱ رستوران منحصر به فرد آنتالیا

منطقه کپرو کانیون یا پارک ملی آنتالیا هم یکی از مناطق سبز این شهر به شمار می‌رود. همچون تابلوی نقاشی زیبایی پیش روی شما قرار می‌گیرد و منتظر است تا با یک ماشین مناسب سافاری را تجربه کنید. هزینه تورها با جیپ مبلغی در حدود چهل دلار می‌باشد. در واقع سافاری یکی از بهترین تفریحات آنتالیا است. شما در این تفریح در طبیعتی سرسبز، کنار رودخانه‌‌ای پرآب در هوایی مطبوع سرزندگی و هیجان را تجربه می‌کنید و عبور از راه‌های سخت و غیر قابل باور، حس ماجراجویی را در دلتان می‌جوشاند. دشت‌های سرسبز منطقه کمر یکی از مناطق بکر و دورافتاده آنتالیا محسوب می‌شوند. به همین دلیل قیمت سافاری در آن‌جا کمتر از دیگر مناطق است.

علاوه بر همه این تفریحات و سرگرمی‌ها، می‌توانید کمی هم تفریحات لوکس را تجربه کنید. اسب سواری در آنتالیا یکی از کارهایی است که ممکن است برای شما جالب باشد. همچنین اگر تا به حال گلف بازی نکرده‌اید و چوب گلف را در دست نگرفته‌اید، می‌توانید در این شهر این تجربه را به دست آورید. در مجموعه گلف PGA آنتالیا، مشاوران و مربیان حرفه‌ای وجود دارد که تمرینات ویژه‌ای را در زمین‌های بزرگ چمن گلف برای شما در نظر گرفته‌اند. از طرفی ممکن است فقط برای استراحت به آنتالیا آمده باشید. در این صورت می‌توانید اتاقی را در یک هتل عالی پرامکانات رزرو کنید و وقت خود را در استخر، رستوران و کلاب‌ها بگذرانید و یا به شهربازی و کنسرت بروید. چون در بهار کنسرت‌های خواننده‌های ایرانی در این شهر باب می‌شود و شما به راحتی می‌توانید با خرید بلیط به هر کدام از خواننده‌های محبوبتان گوش بسپارید.

 

برگزاری مراسم عروسی در ۱۱ مکان عالی در آنتالیا

تفریحات آنتالیا در تابستان

آنتالیا در فصل تابستان بیشترین گردشگر را به خود می‌بیند. در این فصل تفریحات متنوعی را می‌توان انجام داد اما پرطرفدارترین آنها، تفریحات دریایی و ساحلی است. سواحل دریای مدیترانه در این زمان باید اولویت اول شما باشد. شما می‌توانید برای استراحت و یا آفتاب گرفتن و شنا به کنیالیتی در سمت غرب آنتالیا یا لارا در ضلع شرقی شهر بروید. اما اگر بیشتر به دنبال آرامش هستید، با حدود سه ساعت رانندگی می‌توانید به ساحل کاپوتاس برسید و در آنجا شنا یا موج‌سواری کنید. برعکس، ممکن است بخواهید هیجان را تجربه کنید. در این صورت رفتینگ یکی از گزینه‌های تفریحی شما در رودخانه خروشان است. کپرولو بهترین منطقه برای رفتینگ در آنتالیا است. در این رودخانه شما در قایق مسیری چهارده کیلومتری را به همراه هشت تا ده نفر دیگر می‌پیمایید و حدود دو سه ساعت طول می‌کشد. پارو می‌زنید و هیجان‌زده تجربه‌ای بی‌نظیر را به دست می‌آورید. ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر بهترین ماه برای انجام این تفریح است.

پاراسیلینگ یکی دیگر از بهترین تفریحات آنتالیا است که می‌توانید در تابستان انجام دهید. تصور کنید در حالی که پشت قایقی کشیده و به پرواز در آمده‌اید، از منظره دریای بی‌کران لذت می‌ببرید. اگر به آب و تفریحات آبی علاقمندید، غواصی هم تفریحی است که حتما باید یک بار در طول زندگی خود تجربه کنید.

 

معرفی بهترین سواحل کاس در آنتالیا

سفری کوتاه با قایق بهترین راه برای رسیدن به آبشارهای دودن، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی آنتالیا است. دودن دو آبشار زیبا از رودخانه‌است که از کوه‌های تاروس تا مدیترانه می‌رود. آبشار پایینی از روی عرشه کشتی بهتر دیده می‌شود. اما برای دیدن آبشار بالایی می‌بایست به پانزده کیلومتر خارج از آنتالیا بروید تا دسترسی خوبی به آن داشته باشید. علاوه بر این، آنتالیا به پارک‌های آبی هم شهرت دارد. شما می‌توانید یک روز از سفر خود را به یکی از پارک‌های آبی آنتالیا اختصاص دهید. آکوا، کامل‌ترین پارک آبی آنتالیاست. اطمینان داشته باشید که خاطره تفریح در این پارک را از یاد نخواهید برد. پارک آبی ریکسوس، یکی دیگر از پارک‌های خوب واقع در منطقه بلک است. کمتر پیش می‌آید که بتوانید در یک پارک آبی به وسعت و کیفیت ریکسوس را تفریح کنید.

تفریحات آنتالیا در پاییز

پاییز یکی از زیباترین فصل‌هاست. شما ترکیب رنگ‌ها را در طبیعت این فصل می‌بینید و چه چیز زیباتر از رنگ بازی و هوای دلپذیر پاییزی. اگر قصد سفری پاییزی با تور آنتالیا را دارید، خوش شانس خواهید بود. چرا که با کم ‌شدن شمار گردشگران در آنتالیا و کاهش قیمت تورها، فروشندگان نیز قیمت اجناسشان را پایین می‌آورند. این کاهش قیمت شاید زیاد نباشد اما نسبت به سایر فصول چشم‌گیر است و می‌توانید بیشتر خرید کنید. پس گردش در مراکز خرید آنتالیا به یکی از تفریحات شما مبدل می‌شود. همچنین این شهر در پاییز میزبان جشنواره‌ها و برگزار کننده آیین‌های سنتی مختلفی است که توسط مردم محلی برپا می‌شود که میان برگ‌های زرد و نارنجی درختان حس‌ و حالی خوبی به همراه می‌آورد. به عنوان مثال می‌توان به فستیوال بین‌المللی فیلم آنتالیا، جشنواره بین‌المللی پیانو، فستیوال موسیقی مدیترانه‌ای، فستیوال چوپانان در اواخر سپتامبر و فستیوال خرید آنتالیا در دسامبر اشاره کرد.

 

سفری به هزارتوی موزه‌های آنتالیا: بخش اول

تجربه هیجان در شهربازی آنتالیا شما را خوشحال‌تر می‌کند. شاید هم دلتان بخواهد به کارتینگ لارا بروید یا آکواریوم آنتالیا را با تونل‌های شیشه‌ایش تماشا کنید. برخی از گردشگران هم طرفدار آرامش هستند. آنها می‌توانند غروب و طلوع خورشید را در اسکله قدیمی آنتالیا تماشا کنند یا در سواحل زیبای مدیترانه قدم بزنند و به صدای امواج گوش دهند. علاوه بر این می‌توانید به علت خلوت بودن اماکن گردشگری به جاهای تاریخی مثل دروازه هادریان، قلعه رومی، آسپندوس، ترمسوس و پرگه بروید و با آرامش خیال، بدون شلوغی و حضور گردشگران از آنها بازدید کنید. گشتی بزنید و میان باقیمانده‌های این بناها، کمی در تاریخ کاوش کنید.

تفریحات آنتالیا در زمستان

شاید تصور کنید که آنتالیا در زمستان گردشگر زیادی به خود نمی‌بیند. در صورتی که این فصل تفریحات بخصوص زمستانی را به شما ارائه می‌کند. به طوری که شاید یکی از بهترین خاطرات را برایتان بسازد. در واقع زمستان، اینجا را تبدیل به بهشتی برای علاقمندان به تفریحات زمستانی در آنتالیا می‌کند. رفتن به پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که در آنجا تجربه می‌کنید. اطمینان داشته باشید که پیست اسکی آنتالیا از با کیفیت‌ترین پیست‌های اسکی است که می‌توانید در ترکیه از آن استفاده کنید. همچنین دریاچه یخ زده چیلدیر واقع در استان اردهان ترکیه نیز بسیار به آنتالیا نزدیک است. شما در این منطقه دمایی نزدیک به ۲۶ درجه زیر صفر را تجربه خواهید کرد و بهترین مکان برای اسکی روی یخ یا همان پاتیناژ و سورتمه‌سواری است. از دیگر مزایای فصل زمستان قیمت تورهاست. به دلیل شرایط آب هوایی آنتالیا در فصل زمستان که سردتر است و بارش زیادی دارد، تعداد گردشگران نیز کمتر است و هزینه سفر شما بسیار ارزان‌تر از سایر فصول خواهد بود. شما در این فصل تجربه شرکت در بعضی فستیوال‌ها و حراج‌های زمستانه را هم خواهید داشت. پس می‌توانید خوب خرید کنید. همچنین شما می‌توانید از اماکن تاریخی، موزه باستان شناسی، موزه اسباب‌بازی، سرزمین عجایب آنتالیا، موزه مینی سیتی، شهر نیمه آنتالیا و موزه خانه آتاتورک دیدن کنید.

اطراف شهر آنتالیا پر از آثار باستانی مربوط به تاریخ ترکیه و رم است. ویرانه‌های پرج، پایتخت سابق حکومت کوچک پامفیلیا سکوندا، نمونه‌ای باورنکردنی از معماری رومی است که هنوز هم در این منطقه وجود دارد. بقایای شهر باستانی آسپندوس در آنتالیا نیز در چهل کیلومتری این شهر بسیار دیدنی است. از کالیچی، محله قدیمی شهر هم حتما دیدن کنید. در کوچه‌هایش قدمی بزنید و تاریخ را لمس کنید. دروازه هاردریان، ورودی با عظمت شهر محسوب می‌شده است. یکی دیگر از بناهای تاریخی آنتالیا که اتفاقات زیادی را از سر گذرانده اما هنوز پابرجاست، منار شکسته نام دارد. این منار یکی از تاریخی‌ترین بناهای این شهر است. اسپندوس هم یکی از یادگاری‌های باشکوه رومی‌ها در آنتالیا به شمار می‌رود. آمفی تئاتر یا ورزشگاه‌ بزرگی بوده است که امپراتورها می‌ساختند تا موجب تفریحشان شود و هنوز پس از سال‌ها ابهتش پابرجاست. با گشت و گذاری متنوع در سفرتان خواهید دید که آنتالیا در هر فصل زیباست.

 

برترین فعالیت‌های خانوادگی در سفر به آنتالیا

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 14 شهریور 1402)

نظرات کاربران