جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا (بخش اول)

اگر برای تعطیلات در فصل تابستان سفر به شهر زیبا و ساحلی آنتالیا را برنامه ریزی می‌کنید، فکر نکنید که تنها کاری که می‌توانید در آنجا انجام دهید، دراز کشیدن در ساحل است. چرا که آنتالیا مکانی بسیار زیبا با تفریحاتی متنوع و جاذبه‌های گردشگری جذاب و دوست داشتنی برای لذت بردن است. پس قبل از رزرو تور آنتالیای خود در خواندن این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید در روزهایی که در این شهر زیبای ترکیه اقامت دارید خاطرات به یادماندنی را برای خود رقم زده و از تمامی لحظات خود در طول سفر استفاده کنید. این مقاله لیستی از بهترین تفریحات تابستانی در تور آنتالیا را برای علاقه‌مندان گردآوری و معرفی کرده است.  

 

بازدید از پارک موضوعی لند آف لجندز (The Land of Legends Theme Park)

در نزدیکی بلک، کمی دورتر از ساحل، یک مرکز سرگرمی بزرگ به نام سرزمین افسانه‌ها یا همان پارک لند آف لجندز وجود دارد. با رفتن به آن وارد دنیای افسانه‌ها می‌شوید به طوری که این مکان بی‌نظیر را دیزنی لند آنتالیا می‌نامند. این پارک آبی بزرگ در مجموع ۵۵ سرسره آبی و یک پارک ماجراجویانه را دارا است که می‌توانید تجربه سوار شدن به وسیله‌های بازی متنوعی را در آنجا داشته باشید. سرزمین افسانه‌های آنتالیا بهشتی واقعی برای کودکان و حتی بزرگسالان است. به خصوص در ساعات شب می‌توانید در آن شاهد نورپردازی‌های زیبا شده و از خرید در بیش از ۱۰۰ مغازه آن لذت ببرید. این مکان سالانه مورد بازدید میلیون‌ها گردشگر قرار می‌گیرد.

 

تله کابین اولمپوس تلفریک (Olympos Teleferik (Cable Car))

در شهر زیبای آنتالیا هر ۱۰ دقیقه یک بار کابین قرمز تله کابین از ساحل کمر به سمت کوه تاهتالی که بیشتر به المپوس معروف است، حرکت می‌کند. این تله کابین طول ۴۳۵۰ متر داشته و یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌های جهان است. به طوری که حدود ۱۰ دقیقه را برای بالا رفتن تا ارتفاع ۲۳۶۵ متری کوه را باید در نظر بگیرید. با سوار شدن به این تله کابین فرصت تماشای چشم انداز خیره‌کننده آنتالیا و بقایای باستانی فاسلیس (Phaselis) را خواهید داشت. علاوه بر منظره فوق العاده، فعالیت‌های ورزشی مختلفی از جمله پاراگلایدر در قله کوه نیز ارائه می‌شود.

 

تور آنتالیا و پیشنهادهای تابستانی مراکز خرید

 

رفتینگ در کانیون کوپرولو (Rafting in Köprülü Kanyon)

رفتینگ در آنتالیا یکی دیگر ار تفریحات تابستانی است. رفتینگ در کانیون کوپرولو انجام می‌شود. به طوری که بزرگترین مرکز رفتینگ در ترکیه در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی آنتالیا در کانیون کوپرولو، یک دره و پارک ملی به مساحت ۳۶۶ کیلومتر مربع برگزار می‌شود. در اینجا شاهد مسیر پرتلاطم با درجه‌های سختی متنوعی خواهید بود. پیشنهاد می‌کنیم که تجربه قایق سواری بر روی آب چشمه سرد و یخی را در گرمای سوزان خورشید در فصل تابستان در تور آنتالیا هرگز از دست ندهید. البته در دره کوپرولو، رفتینگ در تمام طول سال امکان‌پذیر است. در طول مسیر حتما به پل‌های سنگی که این مکان نام خود را از آن‌ها گرفته و طبیعت زیبای اطراف توجه کنید.

 

جیپ سافاری در کوه‌های توروس (Jeep Safari in the Taurus Mountains)

جیپ سافاری یکی از محبوب‌ترین تفریحات آنتالیا در فصل تابستان است. چرا که در این تور تجربه یک گشت و گذار یک روزه به کوه‌های توروس را خواهید داشت که در میان فعالیت‌های آبی و حمام آفتاب می‌تواند تفریحی متفاوت و خوشایند برای گردشگران به حساب آید. برای رزرو جیپ سافاری و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم می‌توانید از پذیرش هتل خود راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. در جیپ سافاری با یک گروه کوچک و توسط یک جیپ روباز به سمت کوهستان توروس رانندگی خواهید کرد. وسیله نقلیه شما به آرامی از میان جاده‌های باریک و غبارآلود و از میان جنگل‌های کاج حرکت کرده و فرصت تماشای برخی از روستاهای پنهان شده در رشته کوه‌های توروس را خواهید داشت. این سافاری شما را به ارتفاع ۹۰۰ متری از سطح دریا می‌برد. وقتی از بستر رودخانه رد می‌شوید، از پاشیدن آب به اطراف قطعا لذت خواهید برد. البته بسته به تور انتخابی شما، می‌توانید از استراحت‌های کوتاهی با هدف شنا در رودخانه نیز بهره ببرید.

 

۲ تور معروف غواصی در سفر تابستانی به آنتالیا

 

رفتن به استراحتگاه‌های ساحلی آنتالیا (Antalya Beach Resorts)

آنتالیا با دارا بودن سواحل متنوع و گوناگون گزینه‌های بسیاری را در فصل تابستان برای شنا و تفریح گردشگران ایجاد می‌کند. بنابراین تصمیم‌گیری برای آن‌ها دشوار می‌شود. مهم نیست که کدام یک از استراحتگاه‌های آنتالیا را برای آبتنی در روزهای گرم تابستان انتخاب می‌کنید. چرا که تمامی آن‌ها از زیبایی خاصی برخوردار بوده و فضایی دوست داشتنی را به گردشگران ارائه می‌دهند. در این میان برخی از پرطرفدارترین استراحتگاه‌های ساحلی آنتالیا عبارتند از:

  • ساحل کنیالتی با منظره‌ای باشکوه از کوه‌های توروس
  • ساحل مرمرلی با ساحل شنی و سنگی درست در کنار بندر آنتالیا که دسترسی به آن از طریق پله‌ها ممکن است
  • ساحل کلئوپاترا در نزدیکی آلانیا
  • ساحل ۱۸ کیلومتری پاتارا در نزدیکی کاش با شن‌های سفید
  • ساحل لارا که فاصله نزدیکی به آبشارهای دودن دارد
  • ساحل اولمپوس به دلیل نزدیکی به طبیعت و حیات وحش متفاوت خود از زیبایی متمایزی برخوردار است.

 

پاراگلایدر سواری در آنتالیا (Paragliding in Antalya)

آیا شما نیز جز افرادی هستید که علاقه شدیدی به پرواز دارید؟ سوار شدن به پاراگلایدر در آنتالیا این امکان را فراهم می‌کند تا تجربه یک پرواز هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. برای این پرواز نیازی به تجربه و آموزش‌های قبلی ندارید، زیرا کل پرواز با یک خلبان پاراگلایدر با تجربه همراه است. بنابراین تنها یک جلسه ۱۰ دقیقه‌ای برای توضیحات لازم قبل از پرواز کافی خواهد بود. سپس، شما فقط بنشینید و از منظره پانوراما و همچنین هیجان پرواز لذت ببرید. از جمله سایت‌هایی که می‌توانید در آن‌ها تجربه پاراگلایدر سواری را در آنتالیا داشته باشید  المپوس نزدیک کمر است که پروازها با چشم انداز چشمگیر کوه‌های توروس از کوه المپوس انجام می‌شود.

 

بازدید از شهر قدیمی ساید (Side's Old Town)

چنانچه از دراز کشیدن در کنار ساحل در تور آنتالیا خسته شده‌اید و به دنبال تفریحی متفاوت می‌گردید، بهتر است سری به شهر قدیمی ساید بزنید. البته ساید نیز در درجه اول به خاطر سواحلش شناخته شده است که رفتن به این سواحل می‌توانند یکی از تفریحات تابستانی آنتالیا محسوب شوند. اما شهر قدیمی چیزهایی دارد که بازدید از آن‌ها را نباید از دست بدهید. در اینجا خرابه‌هایی با بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت یافت می‌شوند. یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی که در ساید فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، معبد آپولو می‌باشد که ۶ ستون سفید آن نقطه عطف شهر هستند. همچنین توصیه می‌شود به تئاتر رومی با بیش از ۱۰۰۰۰ صندلی و آگورای باستانی بروید. اگر به دنبال سوغاتی هستید، کافی است در خیابان اصلی ساید قدم بزنید. در فروشگاه‌های اطراف خیابان می‌توانید سوغاتی‌هایی از قبیل چرم، جواهرات، پارچه و ... را پیدا کنید.

 

بهترین هتل‌های ۳ ستاره آنتالیا

 

کروز آبی (Blue Cruise)

یکی از لوکس‌ترین و بی‌نظیرترین تفریحات تابستانی آنتالیا کروز آبی است. به این صورت که علاقه‌مندان می‌توانند قایق‌های لوکسی را رزرو کرده و به گشت و گذار در آب‌های نیلگون دریا بپردازند. سفرهای قایق تقریبا از تمام شهرهای ساحلی در امتداد ریویرای ترکیه ارائه می‌شوند. در تور آنتالیا نیز برای این منظور می‌توانید خود را به یکی از استراحتگاه‌های ساحلی رسانده و از آنجا مسیر یک سفر دریایی کوتاه را در پیش بگیرید. از جمله جاذبه‌هایی که در کروز آبی فرصت بازدید از آن‌ها را خواهید داشت بازدید از شهر باستانی سیمنا که امروزه کاله کوی (Kaleköy) نامیده می شود، شهر غرق شده که بازدید از آن فقط با قایق امکان پذیر است، شهر باستانی فاسلیس (Phaselis)، شهر باستانی المپوس (Olympos) و مراکز غواصی اطراف هستند. این کروزهای آبی تمام روز معمولا در امتداد ساحل سفر می‌کنند و مناظر جذاب دریایی را کاوش می‌کنند. همچنین استراحت‌هایی برای شنا، غواصی و غذا نیز در کشتی ارائه می‌شود.

 

بازدید از آکواریوم آنتالیا (Antalya Aquarium)

آکواریوم آنتالیا دومین آکواریوم بزرگ اروپا و پنجمین آکواریوم بزرگ در جهان است. این مجموعه در کل ۶۴ تانک و ۴۰ آکواریوم موضوعی را در خود جای  داده که می توانید حدود ۵۰۰۰ ماهی و موجود زیر آب را در آن ببینید. چشمگیرترین بخش این مکان آکواریوم تونلی آن است که طولانی‌ترین آکواریوم تونلی در جهان است. این یک تونل به طول ۱۳۱ متر و عرض ۳ متر است که با قدم زدن در آن احساس خواهسد کرد که با کوسه‌ها شنا می‌کنید. اما آنچه که بازدید از آکواریوم را در بین تفریحات تابستانی جذاب می‌کند بخش برفی آن است که حتی در اواسط تابستان دمایی در حدود منفی ۵ درجه دارد و دارای مجسمه‌های یخی است که فرصتی مناسب برای فرار از گرمای بیرون است.

 

غواصی در اوچ آدالار (Diving at Üç Adalar (Three Islands))

در فصل تابستان آنتالیا غواصی در آب‌های زلال آن لذتی بسیار زیاد خواهد داشت. پس اگر عاشق غواصی و کشف دنیای زیر اب هستید حتما به منطقه اطراف اوچ آدالار به معنای سه جزیره در آنتالیا بروید. در این منطقه می‌توانید  در میان غارها و صخره‌های باشکوه رشد کرده در دل آب غواصی کنید. سه جزیره در نزدیکی تکیرووا در مقابل کمر واقع شده و امکاناتی را برای همه سطوح غواصی، از مبتدی تا حرفه‌ای، ارائه می‌دهند. عمق این آب‌ها برای غواصی تا ۴۰۰ متر می‌باشد که عمق مناسب برای حرفه‌ای‌ها تا ۷۰ متر زیر آب توصیه می‌شود. چنانچه تا کنون تجربه غواصی را نداشته‌اید نیازی به نگرانی نبوده و شما می‌توانید آموزش‌های لازم را قبل از غوطه‌ور شدن در آب از استادان این کار دریافت کنید.

 

راهنمای جامع سفر به آنتالیا برای گردشگران

۲۸ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران