تابستانی لذت بخش با تور آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
تابستانی لذت بخش با تور آنتالیا

تابستان بهترین فصل برای سفر با تور آنتالیا به مروارید مدیترانه در ترکیه است. شهری با قدمت دیرینه که خیابان‌های قدیمی آن برای گردشگران جالب به نظر می‌رسد. هتل‌های ساحلی ستاره‌دار و باکیفیت در آنتالیا سالانه افراد زیادی را از کشورهای مختلف پذیرا هستند و گردشگران را به آرامش و خوشگذرانی دعوت می‌کنند. علاوه بر این در حاشیه شهر پر از آثار باستانی و جاذبه‌های طبیعی مختلفی است که بسیار دیدنی هستند. در تابستان شما می‌توانید از همه مکان‌های گردشگری آنتالیا دیدن کنید و خاطره‌ساز روزهایی به یاد ماندنی باشید.


آب و هوای آنتالیا در فصل تابستان

آب و هوای آنتالیا در تابستان گرم و مرطوب است و هر از گاهی بادهای سرد شمالی از کنارتان می‌وزد و حسی دلپذیر به شما می‌بخشد. این شهر مدرن در بهار و اوایل تابستان آب و هوایی عالی با دمایی ملایم و آسمانی آفتابی دارد. هر چند در نظر داشته باشید، به علت نزدیک بودن به دریا در این فصل رطوبت هوا نیز بیشتر است و در صورتی که این موضوع برای شما آزاردهنده نباشد، خواهید توانست نهایت لذت را در این شهر ساحلی ببرید. ماه‌های تیر و مرداد را می‌توان به عنوان گرم‌ترین ماه‌های آنتالیا به شمار آورد.

 

انواع تفریحات آبی در kemer آنتالیا

انتخاب هتل خوب

سفر به آنتالیا به هتل‌های مختلف آن شهرت یافته است. هتل‌هایی که به این معروف هستند که امکانات جذابی همچون استخر، سونا، جکوزی، پارک آبی و طور ساحل اختصاصی دارند. در کنار این امکانات رستوران‌ها و کافه‌بارهای متعددی در بخش‌های مختلف هتل به صورت دایم پذیرای مهمانان هستند که معمولا نزد ایرانیان شکم‌گرد محبوبیت بخصوصی دارد. به همین دلیل تجربه انواع تفریحات آبی و ساحلی در هتل و یا مناطق دیگر در تابستان لذت‌بخش‌تر خواهد بود. در این میان شما می‌توانید با تحقیق درباره هتل‌های این شهر یکی از هتل‌های خوب آنتالیا را برای اقامت خود انتخاب کنید.

 

بهترین هتل پارک‌های آبی‌ در آنتالیا

هتل آنتالیا

تفریحات تابستانی

آنتالیا پر از تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز است. کافی است در بهار و تابستان قدم در سواحل زیبای این شهر بگذارید تا آفتاب دل‌انگیز و گرمش پوست شما را نوازش دهد. حمام آفتاب یکی از بهترین تفریحاتی است که همیشه گردشگران از آن استقبال می کنند. تصور کنید در سواحل کنیالیتی یا لارا رو به روی دریا دراز کشیده‌اید و زیر نور خورشید، امواج را تماشا می‌کنید. کنیالیتی در غرب آنتالیا واقع شده است. اما لارا در ضلع شرقی شهر است و به همین دلیل به تفرجگاه‌های این منطقه نزدیک‌تر است. اگر دلتان بخواهد سوار جت اسکی شوید یا تفریحات آبی دیگر مثل غواصی و موج‌سواری را تجربه کنید، آنتالیا یکی از بهترین مقاصد تفریحی در ترکیه محسوب می‌شود. در صورتی که اهل هیجان باشید، تجربه قایقرانی در رودهای خروشان و پرتلاطم اطراف این شهر را فراموش نکنید. رفتینگ در منطقه کپرولوی آنتالیا از شهرت خوبی برخوردار است. ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر بهترین زمان برای انجام این تفریح است. پاراسیلینگ یکی دیگر از تفریحات جذاب و هیجان‌آور است که به پاراگلایدر روی آب یا پاراگلایدر قایقی هم معروف است. با انجام این تفریح، در حالی که در پشت قایق به پرواز در آمده‌اید، از منظره چشم‌نواز دریا لذت خواهید برد.

یکی دیگر از جالب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا وقت‌گذرانی در پارک آبی است. پارک آبی آکوا، پارک آبی ددمان و پارک آبی ریکسوس پرمیوم تروی از پارک‌هایی است که انواع استخرها، جکوزی، سونا و سرسره‌ها را دارند و سعی کنید یک روز خود را در یکی از آنها خوش بگذرانید. علاوه بر این، فستیوال‌های بسیاری مانند جشنواره گردشگری ماناوگات، جشنواره بین‌المللی رقص و موسیقی فولکور و جشنواره عسل در فصل تابستان در شهر آنتالیا برگزار می‌شود که نباید آنها را از دست بدهید. از تفریحات دیگری که می‌توانید در این شهر تجربه کنید، می‌توان به تفریحات شبانه مثل نایت کلاب‌های مهیج آنتالیا در منطقه کمر و تورهای کشتی در سواحل مدیترانه اشاره کرد که معروف‌ترین آنها کشتی کاتاماران نام دارد.


مزه کردن خوراکی‌های ترکی

یکی از تفریحات جذاب سفر به هر کشوری، امتحان کردن خوراکی‌های خوشمزه شهری است که به آن قدم گذاشته‌ایم. بهتر است بدانید که غذاهای محلی آنتالیا در ترکیه رقیب ندارد. هر گاه به این شهر سفر کردید فراموش نکنید که در یکی از رستوران‌هایش ماهی تازه یا گوشت کبابی سفارش دهید و مزه آنها را بچشید. رستوران بالیک اوی گزینه خوبی برای خوردن غذاهای دریایی در چشم‌انداز دریای مدیترانه به شمار می‌آید. یک بورک خوشمزه ترکی را در رستوران بورکجی توفیک امتحان کنید. اگر هتل خوبی را انتخاب کنید، بدون تردید صبحانه خوشمزه‌ای برای شما سرو خواهد شد و می‌توانید یک دل سیر خوراکی‌های خوشمزه بخورید. به طوری که چند ساعتی گرسنه‌تان نشود. یکی از بهترین رستوران‌ها برای امتحان کردن صبحانه کلاسیک ترکی، مزرعه خانم آیشگول در محله فنر به شکل یک باغ زیبا و دوست داشتنی است. با این حال حیف است که از شیرینیجات بی‌نظیر ترکیه نچشید. پس برای یک میان وعده عالی، باقلوا را به همراه قهوه ترک یا چای میل کنید. شاید هم دلتان بخواهد یک بستنی خوشمزه ترکی بخورید و در دل تابستان کمی خنک شوید.

 

بهترین رستوران‌های آنتالیا برای خوردن ۱۰ غذای خوشمزه‌ و لذیذ

بازدید از جاذبه‌های دیدنی

شهر آنتالیا پر است از سایت‌ها و بناهای تاریخی مهم. وقتی به شهری سفر می‌کنید، بهتر است به تاریخ و تمدن آن منطقه سری بزنید. این کار علاوه بر جذابیت خاص خود، شما را با فرهنگ مردمان آنجا نیز آشنا می‌کند. به همین خاطر در آنتالیا می‌توانید از باقیمانده ویران شده پرج، پایتخت سابق پامفیلیا سکوندا بازدید کنید که نمونه‌ای جالب از معماری رومی است. سالانه افراد زیادی برای دیدن این تئاتر بزرگ و دو برجی که در دروازه شهر قرار دارد، به آنجا می‌روند. این تئاتر یا استادیوم عظیم به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین سایت‌های حفاظت شده در ترکیه است. علاوه بر این اگر علاقه‌مند به گشت و گذار در طبیعت هستید می‌توانید کیف و کوله خود را بردارید و برای طبیعت‌گردی به یکی از زیباترین آبشارهای آنتالیا یعنی آبشار دودن بروید. بی‌شک هوای خنک محوطه این آبشار و طبیعتی که پیش رویتان خواهید دید، انرژی شما را چندین برابر می‌کند و تا چند روز روحتان تازه می‌شود. سفری کوتاه با قایق یا ماشین بهترین راه رسیدن به محبوب‌ترین جاذبه طبیعی این منطقه است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری که می‌توانید در شهر آنتالیا از آنها دیدن کنید، آبشار کورشونلو و آکواریوم آنتالیا هستند.

بازدید از مراکز خرید

خرید بخشی جدانشدنی از سفرهای ایرانی‌هاست. اگر به شهری برویم، دلمان می‌خواهد از آنجا چیزی به عنوان یادگار و یا سوغاتی بخریم و با خود به کشورمان ببریم. آنتالیا یکی از شهرهایی است که شاید بخواهید از مراکز خرید مدرن و شیک آن دیدن کنید. فروشگاه اوزدیلک‌ پارک یکی از معروفترین مراکز خرید شهر آنتالیاست که در نزدیکی مرکز شهر و محله فابریکلار قرار گرفته و مکان بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان برندهای بین‌المللی محسوب می‌شود. علاوه بر فروشگاه‌های پوشاک، می‌توانید از امکانات دیگری همچون زمین بازی کودکان، پارکینگ مناسب، کافه و رستوران‌ها، سالن بولینگ و سینما در این مجموعه بهره ببرید و یک روز آرام و خوش را در کنار خانواده خود سپری کنید. یکی دیگر از این مراکز خرید اوت لت دیپو است که بنایی نوساز دارد و در کنار آنتالیا مال واقع شده است. به طوری که مجموع این دو فروشگاه، بزرگترین مرکز خرید محدوده مدیترانه را تشکیل می‌دهد. نمای بیرونی اوت لت دیپو همانند یک قلعه نمایی نارنجی رنگ دارد و به سرعت توجه رهگذران را به خود جلب می‌کند. طراحی داخلی آن هم به شکل بیضی است و انواع فروشگاه‌ها با اجناس گوناگونی را در خود جای داده که از گشتن در آنجا خسته نمی‌شوید. اراستا یک مرکز خرید دیگر در آنتالیاست که به خاطر سبک معماری خاصش شهرت گرفته است. امکانات تفریحی و سرگرمی مختلفی مانند سالن بولینگ و زمین پاتیناژ در این مرکز خرید فراهم شده است تا یک روز خوب و خاطره‌انگیز به همراه کیسه‌ها و جعبه‌های پر از اجناس مورد علاقه‌تان را در کنار خانواده‌تان بسازد. شما به راحتی می‌توانید با تجربه اسکیت روی یخ لحظاتی به یادماندنی را در این مجموعه سپری کنید و با چشیدن طعم غذاها و نوشیدنی‌های ترکی در کافه و رستوران‌های این مرکز خرید خستگی خود را در کنید.

 

برترین مراکز خرید آنتالیا برای خرید و تفریح

مهم‌تر از همه شاید بخواهید در سفر خود با تور آنتالیا به یکی از جالب‌ترین و دیدنی‌ترین مجموعه‌های تفریحی و گردشگری این شهر سری بزنید. مجموعه لند آو لجندز بخش‌های مختلفی مانند پارک آبی، شهربازی و هتل دارد که باعث می‌شود افراد زیادی در این منطقه ساکن شوند و خرید‌هایشان را هم از همان‌ جا بکنند و از امکاناتش استفاده کنند. خیابان خرید لند آو لجندز یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه به شمار می‌رود که یادآور شهر رویایی ونیز در ایتالیاست و روی آب یک کانال مصنوعی ساخته شده است. فروشگا‌ه‌های واقع در این خیابان در دو سمت این کانال قرار دارند و قایق‌ها به جابه‌جایی گردشگران و خریداران کمک می‌کنند. همچنین در این خیابان کنسرت‌های خیابانی جالبی برگزار می‌شود و طیف گسترده‌ای از اجناس گوناگون همانند پوشاک، لوازم خانگی و کیف و کفش در انواع برندهای ترکیه‌ای و اروپایی برای عموم مردم به فروش گذاشته می‌شود. در کنار این فروشگاه‌های لوکس و زیبا شاید بخواهید در پیاده‌روهای سنگ فرش شده کمی قدم بزنید و منظره را تماشا کنید. شاید هم بخواهید در کافه‌ای بنشینید و طعم غذا و نوشیدنی‌های ترکی را بچشید و یا در یک رستوران بین‌المللی مجموعه غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. مجموعه لند آو لجندز در جاده آتاتورک و محله کادریه واقع شده است.

۲۵ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران