تور کوش آداسی

درباره تور کوش آداسی

تور کوش آداسی

سفر به کوش آداسی، رفتن به شهری متفاوت در ترکیه است. شهری کوچک و پر جمعیت، با سواحلی دیدنی، آب و هوایی بسیار عالی مناظر طبیعی بکر و زیبا که شما را در خود غرق می‌کند. انواع تفریحات آبی، مراکز خرید و گردش‌های درون شهری، روزهای شما را در این شهرِ زیبا، مفرح و جذاب خواهد ساخت. اگر با تور کوش آداسی به این شهر رفتید، از مناطق باستانی آن دیدن کنید، در آب‌ زیبا و کریستالی‌اش شنا کنید و در خیابان‌هایش گردش کرده از غذاهای ترکی کم‌نظیرش لذت ببرید.جزیره پرنده یکی از زیباترین نقاط ترکیه و تورهای آن از پرطرفدارترین تورها نزد ایرانیان است.

چرا به کوش آداسی سفر کنیم؟

دلیلش واضح است! سفر به شهرهای ساحلی جذابیت بسیار بالایی دارد و تور کوش آداسی از جمله پرطرفدارترین سفرها به زیباترین‌های ترکیه محسوب می‌شود که سالانه مراسم و فستیوال‌های زیادی در این شهر بر پا می‌شود و تابستان‌ها قایق‌های کروز تورهای داخلی یک روزه زیادی برای توریست‌ها برقرار می‌شوند. دیدن مناظر زیبای کوش آداسی یکی از مهم‌ترین دلیل گردشگران برای رفتن به این نقطه‌ی زیبای ترکیه به حساب می‌آید. ۱۰ حقیقت جالب در مورد کوش آداسی به شما نشان می‌دهد که اینجا، شهری کوچک اما بسیار جذاب است که در اطرافش چنیدن و چند مرکز تفریحی بزرگ را دارد که برای رفتن به هر کدام تنها کافی است کمی از شهر دور شوید. مناطق زیبایی همچون پاموکاله، مریم آنا، میلیت و ... که همه در فاصله‌ی اندکی از کوش آداسی قرار دارند و این‌ها جدا از زیبایی‌های فوق‌العاده خود کوش آداسی خواهد بود. 

کوش آداسی

کوش آداسی با توجه به اینکه چند بار در طول تاریخ بین کشورهای بزرگ دنیا دست به دست شده، ملغمه‌ای از چند فرهنگ مختلف است و مردمش به زیبایی‌ هر کدام از این فرهنگ‌ها را در جاذبه های گردشگری کوش آداسی و نمادهای شهری به ظهور در می‌آورند. بخش به بخش این شهر کوچک پر از زیبایی‌های ریز و درشت است. چه از نظر طبیعت و دریای زیبایش، چه از نظر معماری سازه‌های قدیمی و ساختمان‌های مدرن.

 

سواحل کوش آداسی

سواحل کوش آداسی

برای سفر به یک شهر ساحلی، باید بهترین ساحل‌های آن را برای شنا یا ورزش‌های آبی بشناسید و سپس عازم سفر شوید. در مورد کوش آداسی اما اوضاع بسیار واضح است. هر گوشه از این شهر زیبا راه دارد به آبی شفاف و تمیز و ساحلی با ماسه‌های فوق‌العاده. اما اگر بخواهیم به بهترین ساحل های کوش آداسی اشاره کنیم؛ باید از دان تاون (Downtown) که بین بندرگاه و اسلکه واقع شده، ساحل زنان (Ladies Beach) که تنها اسمش به این نام است و هیچ محدودیتی برای ورود ندارد، ساحل الماس، ساحل طلایی و ساحل شن‌های نقره‌ای نام برد. با این حال توجه داشته باشید که اگر هتل شما یک ساحل اختصاصی دارد، اوضاع بیش از پیش بر وفق مرادتان خواهد بود.

 

آب و هوای کوش آداسی

آب و هوای کوش آداسی

دمای هوا در ایام زمستان در کوش آداسی اگر چه برای شنا و آبتنی مناسب نیست، اما دمایی معتدل و عالی برای گردش در شهر محسوب می‌شود. اما تابستان‌های گرم این شهر دمایی اغلب بالای ۳۰ درجه خواهد داشت و بارندگی در آن به کم‌ترین حد ممکن در طول سال می‌رسد. همین هوای خوش و معتدل بودن دما در جزیره، کوش آداسی ؛ جزیره پرندگان شده است.

 

فرودگاه‌های کوش آداسی

فرودگاه ازمیر در نزدیکی کوش آداسی

نزدیک‌ترین فرودگاه به کوش آداسی، فرودگاه ازمیر است که البته تنها ۹۰ کیلومتر با این شهر فاصله داشته و اغلب هتل‌ها و تورها نیز سیستم حمل مسافر رایگان برایش در نظر می‌گیرند.

 

هتل‌های کوش آداسی

هتل های ساحلی کوش آداسی

کاربران سایت معتبر تریپ‌ادوایزر در بین نظر سنجی‌های منتشر شده چند هتل را در به عنوان برترین‌ هتل‌های کوش آداسی انتخاب کرده‌اند که در میان آن‌ها هم هتل‌های لوکس و گران پیدا می‌شود و هم هتل‌های ارزان اما با کیفیت؛

Hotel Carina: بدون شک محبوب‌ترین و برترین هتل کوش‌آداسی در تمام نظر سنجی‌ها هتل کارینا است. امکانات بسیار خوب به همراه سرویس‌دهی عالی در قبال حداقل مبلغ ۶۴ دلار برای هر روز، این هتل را میان گردشگران به محبوب‌ترین بدل کرده است.

آدرس : Yilanci Burnu Sokak, No 1

Tusan Beach Resort: در بین هتل‌های لوکس و بسیار خوب کوش آداسی، اقامتگاه ساحلی توسان از جمله معروف‌ترین‌ها محسوب می‌شود که برای هر شب اقامت در آن حداقل باید ۸۵ دلار آمریکا هزینه کنید.

آدرس : Otuzbirler Bayraklidede Mh. Kustur Onu Yolu Cad No: 19

Green Gold Hotel: دیگر هتل نسبتا گرانقیمت اما بسیار خوب کوش آداسی که از محبوبیت بالایی برخوردار است و البته برای رزرو اتاق در آن که حداقل ۶۴ دلار قیمت خواهد داشت، یا باید از طریق تور اقدام کنید یا اینکه از خیلی قبل اتاق خود را رزرو نمایید.

آدرس: Kadinlar Denizi Cad

Golden Gate Apart Hotel: این هتل نیز با قیمت ۳۷ دلاری‌اش به هیچ وجه قابل مقایسه با امکانات و فضایی نیست که در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. یک هتل استثنایی و زیبا با قیمتی نسبتا خوب.

آدرس: Ataturk Mah. Millipark Street #53 | Kusadasi, Guzelcamli

البته برای ماندن در شهر به غیر از هتل‌ها می‌توانید برای برترین اقامتگاه‌های خانوادگی کوش آداسی هم برنامه‌ریزی کنید.

 

چه زمانی به کوش آداسی سفر کنیم؟

زمان سفر به کوش آداسی

 بدون شک بهار و همراهی با تور کوش آداسی بهار 99  و بعد از آن هم برنامه‌های تابستانی با شروع تور کوش آداسی خرداد 99 بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا و گشت و گذار عاشقانه در کوش آداسی است. شنا و آبتنی از جمله مهم‌ترین دلیل‌ها برای سفر به یک شهر ساحلی است و تنها در این دو فصل می‌توان تن به آب زد. با این همه اگر تنها برای گشت و گذار و دیدن مناظر طبیعی و یا گشت و گذار در سافاری کوش آداسی به این شهرمی‌روید، پس بهتر است پاییز را برای این کار انتخاب کنید. هوای خنک و دلپذیر و رنگ‌های زیبایی که طبیعت به خود می‌گیرند، کوش آداسی را در این زمان به یکی از زیباترین‌ شهرهای دنیا بدل می‌کند. در این فصل به سادگی می‌توانید با اجاره خودرو در کوش آداسی به همه‌ی نقاط جزیره سر بزنید و از زیبایی‌ها لذت ببرید. البته برای سفر به این نقطه‌ی زیبا از ترکیه نگران نباشید، چون همیشه و در هر لحظه می‌توانید با تور لحظه آخری کوش آداسی همراه شوید.

 

در کوش آداسی چه غذایی بخوریم؟

رستوران حسن کولکوقلو در کوش آداسی

اگر اهل غذاهای دریایی هستید و با تور کوش آداسی سفر کرده‌اید، پس نباید رستوران اوستا کاظم یکی از مشهورترین رستوران‌های دریایی کوش آداسی را از قلم بیاندازید که حدود ۶۰ سال است با بهترین غذاها، همیشه میزهایش را پر نگه داشته است. انواع ماهی از کبابی، سرخ‌کرده و حتی تنوری را می‌توانید در اینجا مزه کنید.
به طور کلی بساط انواع کباب‌ها و غذاهای ترکی در کوش آداسی به بهترین شکل ممکن به پا است. کبابی حسن کولکوقلو هم که بسیار شناخته شده است، بهترین کباب و باربیکیو شهر را پخت می‌کند و در مکانی بسیار زیبا با منظره دریا آن را برایتان سرو می‌کند. اگر هم به دنبال غذاهای اروپایی و غذاهای دریایی به سبک و سیاق غربی هستید، رستوران سیاه و سفید بهترین گزینه برایش ما خواهد بود.

برای گشت و گذار ساحلی خود، حتما در برترین کافه‌‌های کوش آداسی زمان بگذارید و از دسرها و قهوه‌‌های ترک در این کافه‌ها بخورید.

 

آنچه باید از کوش آداسی بدانیم؟

ساعت رسمی کوش آداسی نیم ساعت از تهران عقب‌تر است و تفاوت چندانی نمی‌کند. همچون دیگر نقاط ترکیه، ترکی زبان رسمی کشور محسوب شده و مردم از لیر برای داد و ستد استفاده می‌کنند. اتصالات برقی آن‌ها نیز کاملا شبیه به ماست با این تفاوت که از برق ۲۳۰ ولت در این کشور استفاده می‌شود.

کد کشور ترکیه ۹۰+ است و تمامی تماس‌‌های ضروری را نیز می‌توانید با شماره ۱۱۲ در میان بگذارید.شهری بسیار ارزان است که شما با تفریح‌های رایگان در کوش آداسی هم خاطره‌ای خوش از سفر بسازید.

 

مراکز خرید کوش آداسی

مراکز خرید در کوش آداسی

از میان فهرست مراکز خرید کوش آداسی دو مرکز خرید مهم در کوش آداسی وجود دارد که برای خرید بهتر است اول سری به آن‌ها بزنید. آکدوگان بزرگترین آن‌ها به شمار می‌رود که یک مرکز خرید مدرن همراه با سینما و امکانات تفریحی فراوان است. اسکالا نووا دیگر مرکز خرید بزرگ کوش آداسی است که به طور کلی قابل مقایسه با آکدوگان نبوده از خوبی‌های خود را دارد، از جمله قیمت‌های مناسب و تنوع محصولات.

 

برترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

جاذبه های گردشگری در کوش آداسی

 جدا از سواحلی که از آن‌ها یاد کردیم، گردشگران بسیاری برای دیدن جزیره کبوتر به این شهر می‌آیند. با گشت و گذار تاریخی در کوش آداسی بناهای تاریخی بسیار مهمی همچون پریه‌نه، ملطوس و دیدیما نیز در کوش آداسی را می‌بینید. در این بین دریاگردی در کوش آداسی و البته تجربه‌ی بی نظیر حمام ترکی در کوش آداسی را نباید از دست بدهید.

 

مراکز تفریحی در کوش آداسی

پارک های آبی در کوش آداسی

پارک‌های آبی کوش آداسی مهم‌ترین مراکز تفریحی شهر محسوب می‌شوند. Adaland ، Tortuga Water Park ، Aqua Fantasy Aquapark ، Aqua Atlantis و ... اگر چه به نظر زیاد می‌رسند، اما تمامی این پارک‌ها، تفریح‌گاه‌های آبی بسیار عالی هستند که از بودن در آن‌ها لذت خواهید برد. در کنار این بازی‌های بد نیست به تفریحات خانوادگی کوش آداسی هم سر بزنید.

 

تور کوش آداسی در فصل بهار

فصل بهار، بهترین زمان سفر با تور کوش‌آداسی بهار ۹۹ و بازدید از اماکن گردشگری، طبیعی و تاریخی این شهر است. همچنین افرادی که در بهار و تابستان به کوش‌آداسی می‌روند، معمولا برای رفتن به جزایر یونانی نیز برنامه‌ریزی می‌کنند. شما در این فصل می‌توانید با اجاره یک قایق به جزیره ساموس بروید و از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کنید. نزدیک بودن به دریای مدیترانه باعث شده تا در بهار آب‌و‌هوای ملایم و مطبوعی داشته باشد. در فصول دلپذیر بهار و تابستان هوا تقریبا گرم و آفتابی است و شما می‌توانید به راحتی از سواحل ماسه‌ای و فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی کوش آداسی همچون موج‌سواری، اسکی روی آب، قایق‌سواری و والیبال ساحلی لذت ببرید. در کافه‌ها بنشینید و منظره دریا و غروب آفتاب را تماشا کنید. فصل بهار یکی از شلوغ‌ترین زمان برای گشت‌و‌گذار با حضور اکثریت گردشگران از سراسر دنیاست.

 

تور کوش آداسی در فصل تابستان

ایرانیان بسیاری مشتاق سفر با تور کوش آداسی تابستان ۹۹ هستند تا علاوه بر گردش در سواحل دریای اژه و دیدن جاذبه‌های گردشگری ترکیه، از جزایر اطراف یونانی هم بهره ببرند. آب و هوای این شهر به علت قرار گرفتن در نزدیکی دریا، در تابستان با رطوبت بالا همراه است که احتمال دارد در ابتدا کمی اذیتتان کند. اما پس از گذشت زمان کمی به آن عادت می‌کنید. در این فصل به نسبت بهار و پاییز، قیمت هتل‌ها کمی مناسب‌تر است. می‌توانید به پارک آبی بروید و یا در سواحل زیبای کوش آداسی آفتاب بگیرید و یک نوشیدنی خنک بخورید.

 

تور کوش آداسی پاییز

کوش آداسی به عنوان یکی از بنادر مهم و شهر افسانه‌ای ترکیه سواحل بسیار زیادی دارد که حتما برای گردشگرانی که با تور کوش آداسی پاییز ۹۹ سفر می‌کنند، جذاب است. این شهر به علت قرار گرفتن در کنار دریا و داشتن آب و هوای مدیترانه‌ای، در پاییز هوای ملایم و دلپذیری دارد. سواحل ماسه‌ای با آب‌های شفاف و امکانات تفریحات آبی جذاب در کوش آداسی مانند: موج‌سواری، قایق‌سواری و والیبال ساحلی جوی آرامش‌بخش برای شما به همراه دارد. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های کوش آداسی با چشم‌انداز زیبا از غروب آفتاب و کشتی‌های لنگر انداخته منتظر سفارش غذایی دریایی و نوشیدنی‌های متنوع از سوی شما هستند. همچنین به دلیل اینکه گردشگران کمتری در این زمان به سفر می‌روند، می‌توانید تورها و هتل‌های ارزان‌تری رزرو کنید.

 

تور کوش آداسی در دوران کرونا

با اعلام ورود رسمی کرونا به ایران در زمستان ۹۸ کلیه پروازهای ایران به کشور ترکیه متوقف شد و فقط ایرانیانی که مقیم کشور ترکیه بودند امکان مسافرت به این کشور را یافتند. اگر چه امیدها بر این بود که پروازها در ابتدای تابستان ۹۹ برقرار شده و تورهای مختلف کشور ترکیه برگزار شود اما کشور ترکیه اجازه حضور مسافران ایرانی به این کشور را نداد. تقریبا در پایان تابستان بود که امکان سفر به ترکیه فراهم شد اما پروازها از طریق شرکت هواپیمایی قطر پیگیری می‌شد و عمدتا به مقصد استانبول برگزار می‌شد و همین سبب می‌شد همچنان تورهایی نظیر تور کوش آداسی برگزار نشود تا آن‌که نهایتا در میانه‌های پائیز این امکان فراهم شد اما با توجه به شرایط گسترش بیماری کرونا در ایران و همچنین قیمت‌ها استقبال کمتری نسبت به گذشته از این تورها می‌شد. اما حالا در تابستان و با توجه به واکسیناسیون گسترده در ترکیه و به خصوص برای پرسنل شاغل در بخش گردشگری مسافران با اطمینان بیشتری می‌توانند به این کشور سفر کنند.

مسافران برای ورود به ترکیه می‌بایست جواب منفی تست کرونا را به همراه داشته باشند و همچنین استفاده از ماسک و داشتن کد HES اجباری است. همچنین در برخی از هتل‌هایی که منوی بوفه باز داشته‌اند پرسنل هتل اقدام به آماده‌سازی غذا برای مسافران می‌کنند و  مسافران مستقیما امکان حضور بر سر بوفه غذا را نخواهند داشت.

 

خدمات تور کوش آداسی

آژانس مقتدر سیر تورهای متنوعی برای سفر به کوش‌آداسی ارائه می‌دهد و خدماتی چون فراهم آوردن بلیط رفت و برگشت هواپیما، ترنسفر فرودگاهی، بیمه و لیدر فارسی‌زبان را برای رضایت بیشتر گردشگران، در اختیار آنها قرار می‌دهد. همچنین بهترین هتل‌ها را با درجه‌بندی متفاوت برای اقامت شما در نظر گرفته که با انتخاب هر کدام، اتاق موردنظر شما رزرو می‌شود. هر هتل با خدمات متفاوتی از جمله سرویس صبحانه، صبحانه و ناهار و یا صبحانه و ناهار و شام به صورت ALL ، با انواع تخت لیست شده است و شما می‌توانید با انتخاب هر کدام از پکیج‌های تور کوش آداسی سفرتان را آغاز کنید.

 

سوالات متداول درباره تور کوش آداسی

 

پروازهای کوش آداسی با چه ایرلاین‌ها و به چه شهری انجام می‌شود؟

برای سفر با تور کوش آداسی مسافران به فرودگاه ازمیر منتقل خواهند شد که پروازهای ماهان، سان اکسپرس و قشم ایر به این مقصد پرواز خواهند داشت.

 

بهترین زمان سفر به کوش آداسی چه زمانی‌ست؟

با توجه به سردی کلی هوا در این نقطه از ترکیه، بهترین زمان سفر در فصل‌های گرم سال به خصوص از میانه‌ی خرداد تا پایان شهریور است.

 

خدمات هتل‌ها در تور کوش آداسی چگونه است؟

در تور کوش آداسی مانند سایر مقاصد ساحلی کشور ترکیه، خدمات اکثر هتل‌های به صورت ALL و UALL ارائه می‌شود. ممکن است در لیست هتل‌های هتل‌های با سرویس B.B نیز مشاهده کنید که خرید چنین مواردی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.