بازدید از شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
بازدید از شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

کوش آداسی در سال‌های اخیر به یک مقصد توریستی محبوب تبدیل شده است. هر چند که کوش آداسی بیش از هر چیزی به دلیل داشتن سواحل زیبا و تفریحات دریایی خود معروف است اما در سفر به این شهر توریستی امکان بازدید از دیگر جاذبه‌های گردشگری نیز فراهم خواهد بود. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی کوش آداسی شهر باستانی افسوس می‌باشد. این شهر باستانی خرابه‌های تاریخی متعددی را که نشان از شکوه و عظمت دوران قدیم دارند را به نمایش می‌گذارند. اگر دوست دارید قبل از بازدید از جذابیت‌های معماری، ستون‌های مرمرین مرتفع، بقایای کتابخانه، معبد آرتمیس و موارد دیگر این شهر باستانی در تور کوش آداسی آشنا شوید در این مقاله با ما باشید.

 

شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

افسوس، یک شهر باستانی فوق‌العاده جذاب در کوش آداسی است. به طوری که گفته می‌شود این شهر باستانی زمانی مرکز هنر جهان بود. سبک معماری و خرابه‌های تاریخی باقی مانده از آن دوران شهر باستانی افسوس را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در منطقه دریای اژه ترکیه یعنی کوش آداسی تبدیل کرده است. برای پی بردن به اهمیت افسوس بهتر است بدانید که از سال ۱۹۸۸ موفق شده نام خود را در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دهد. سالانه توریست‌های بسیاری در سفر با تور ترکیه به کوش آداسی مسیر شهر باستانی افسوس را نیز در پیش می‌گیرند تا از خرابه‌های باستانی و جاذبه‌های تاریخی آن از نزدیک دیدن کنند.

 

تفریحات خانوادگی در کوش آداسی (قسمت اول)

برترین جاذبه‌های گردشگری شهر باستانی افسوس

شناخته شدن افسوس به عنوان شهر باستانی و ثبت نام آن به عنوان یکی از میراث یونسکو قطعا بی‌دلیل نیست. به این معنا که شما در بازدید از شهر باستانی افسوس فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیاری را خواهید داشت:

 

  • کتابخانه سلسوس (The Library of Celsus)

کتابخانه سلسوس یکی از خیره کننده‌ترین بخش‌های کل شهر باستانی افسوس است و موقعیت‌های بسیار زیبایی را برای عکاسی در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر قصد عکاسی دارید توصیه می‌کنیم صبح زود قبل از شلوغ شدن آنجا توسط توریست‌ها مسیر کتابخانه سلسوس را در پیش بگیرید.

 

خرید و گردش در مرکز خرید AVM کوش آداسی

  • آمفی تئاتر افسوس (The Ephesus Amphitheater)

آمفی تئاتر افسوس یکی از بهترین نمونه‌های معماری یونانی-رومی است. این آمفی تئاتر ظرفیت جا دادن حدود ۲۵۰۰۰ نفر را در خود دارا بود. آمفی تئاتر در کنار کوه ساخته شده است. اعتقاد بر این است که افسوسیان از آن برای اهدافی بیش از نمایشنامه‌ها از قبیل مراسم مذهبی، جلسات سیاسی، بحث‌های فلسفی و حتی به عنوان مکانی برای تماشای مبارزات گلادیاتورها استفاده می‌کردند.

  • خیابان کورتس (Curetes Street)

خیابان کورتس جاده‌ای است که از افسوس می‌گذرد و تا کتابخانه سلسوس و دروازه هراکلس امتداد دارد. این خیابان اصلی شهر باستانی بود و قسمت بالای افسوس را به قسمت پایین افسوس متصل می‌کرد. از آنجایی که کورتس، خیابان مرکز شهر بود بناهای مهم زیادی در طول مسیر وجود دارند.

 

بهترین سواحل کوش آداسی برای شنا

  • معبد هادریان (Temple of Hadrian)

معبد هادریان به افتخار امپراتور روم هادریان در مقابل خانه‌های تراس در امتداد خیابان کورتس ساخته شده‌اند و امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی شهر کوش آداسی شناخته می‌شوند.

  • کلیسای مریم (Church of Mary)

کلیسای مریم یکی از کلیساهای مسیحی باستانی در افسوس بود که امروزه ویرانه‌هایی از آن باقی مانده و به عنوان مقصدی تاریخی برای بازدید گردشگران تور کوش آداسی شناخته می‌شود.

 

معرفی ۱۰ هتل لوکس در کوش آداسی

  • خانه‌های تراس (Terrace Houses)

نام خانه‌های تراس بارها در این مقاله آورده شده‌اند. این بناها که از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر باستانی افسوس محسوب می‌شوند، برای اینکه بینش بهتری از زندگی شهروندان ثروتمند افسوس در گذشته بدست آورید، گزینه ایده‌آلی هستند. علاقه‌مندان می‌توانند به یک پیاده‌روی شیشه‌ای در بالای خانه‌های تراس رفته و از قدم زدن بر روی آن‌ها لذت ببرند. آنچه این خانه‌ها را جذاب‌‌تر می‌کند نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌های زیبایی است که بر روی دیوارها و کف‌ها قرار دارند.

  • موزه افسوس (Ephesus Museum)

از دیگر مهم‌ترین جاذبه‌هایی که در سفر به شهر باستانی افسوس فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، موزه افسوس در ترکیه است. این موزه برخی از جنبه‌های مهم تاریخ افسوس را به گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ معرفی می‌کند و نگاهی اجمالی به گذشته باورنکردنی آن دارد. توصیه می‌کنیم بازدید از این موزه را در تور کوش آداسی جز الویت‌های خود قرار دهید.

 

چشمه‌های آب گرم پاموکاله، در نزدیکی کوش آداسی

  • معبد آرتمیس

معبد آرتمیس در کوش آداسی بنایی تاریخی در حوالی شهر باستانی افسوس بوده و قدمت آن به قرن هفتم قبل از میلاد برمی‌گردد. این معبد در زمان سلطنت کرزوس، پادشاه لیدیا ساخته شد و مکانی برای عبادت آرتمیس، الهه یونانی شکار و بیابان بود. این معبد با شکوه هر چه تمام در آن دوران ساخته شده است. به طوری که امروزه نیز می‌توان شاهد معماری‌های باشکوه آن بود که با سنگ‌های مرمری تزیین شده‌اند. هر جند که امروزه اغلب قسمت‌های این معبد تخریب شده‌اند اما گفته می‌شود در آن دوران به عنوان زیباترین معبد از لحاظ طراحی و هنر شناخته می‌شد. این معبد توسط مجسمه‌هایی از هنرمندان مشهور یونانی به نام‌های کرسیلاس، فیدیاس و پولیکلیتوس تزیین شده بود.

گفته می‌شود شهروندان ثروتمند افسوس قطعات گران قیمتی از جواهرات، نقره و طلا خود را برای تزئین معبد اهدا می‌کردند. اما در سال ۳۵۶ قبل از میلاد، مرد جوانی به نام هروستراتوس این ساختمان باشکوه را به آتش کشید و بسیاری از بخش‌ها و غنائم موجود در آن را نابود کرد. در حال حاضر موزه بریتانیا قطعات و بقایایی که در اوایل دهه ۱۹۰۰ در معبد آرتمیس افسوس کشف شدند را در خود جای داده است.

چقدر زمان برای بازدید از شهر باستانی افسوس نیاز است؟

برنامه ریزی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که گردشگران باید در طول سفر خود برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مهم انجام دهند. شما به راحتی می‌توانید در بازدید از شهر باستانی افسوس یک روز کامل خود را در اطراف آن بگذرانید. زیرا این منطقه مکان‌های جالب بسیار متعدد و دیدنی از جمله خانه مریم باکره، معبد آرتمیس در شهر سلجوک، و روستای نزدیک به آن به نام شیرینجه دارد. پس اگر تصمیم به بازدید از شهر باستانی افسوس در سفر خود با تور کوش آداسی گرفتید بهتر است یک روز کامل خود را برای این کار اختصاص دهید تا بتوانید از تمامی جاذبه‌ها و زیبایی‌های توریستی موجود در آن دیدن کنید.

 

معرفی ۵ هتل‌ دارای پارک آبی در کوش آداسی

هزینه بازدید از شهر باستانی افسوس چقدر است؟

از دیگر سوال‌های مهمی که ذهن اغلب توریست‌ها را در هر سفری به خود درگیر می‌کند هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری است. در این خصوص قیمت تهیه بلیط برای بازدید از شهر افسوس بسته به آنچه که قصد دیدن آن را دارید متغیر خواهد بود:

  • هزینه بازدید از زمین‌های اصلی افسوس و خانه‌های باستانی: حدود ۱۵ دلار به ازای هر یک نفر
  • هزینه بازدید از خانه مریم باکره: حدود ۷ دلار
  • هزینه بازدید از باسیلیکا و موزه افسوس: حدود ۳ دلار

چنانچه قصد رفتن به رستوران را در این سفر یک روزه خود داشته باشید هزینه آن را نیز باید متناسب با غذایی که سفارش می‌دهید، در نظر بگیرید.

ساعات بازدید از شهر باستانی افسوس

همان طور که گفته شد افسوس به عنوان شهر باستانی واقع در کوش آداسی سالانه مورد بازدید بسیاری از توریست‌های تور ترکیه قرار می‌گیرد. اما چه زمانی را برای بازدید از این مکان باستانی باید در نظر گرفت؟ افسوس از ساعت ۸ صبح تا ۶:۳۰ بعدازظهر در طول تابستان (ماه‌های آوریل تا اکتبر) و از ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر در زمستان (ماه‌های اکتبر تا آوریل) باز است. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از تراس هاوس دیدن کنید، ساعت کاری آنها کمی متفاوت است. چرا که حدود ۳۰ دقیقه دیرتر از محوطه اصلی باز شده و حدود ۳۰ دقیقه زودتر بسته می‌شوند.

 

تفریح در ساحل بانوان کوش آداسی

نحوه دسترسی به شهر باستانی افسوس

ساده‌ترین راه برای رسیدن به شهر باستانی افسوس استفاده از ماشین است. تقریبا ۱ ساعت طول می‌کشد تا گردشگران از کوش آداسی به افسوس دسترسی پیدا کنند. همچنین تورهای گردشگری بسیاری از ازمیر یا کوش آداسی به مقصد شهر باستانی افسوس حرکت می‌کنند که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها نیز کمک بگیرید. چنانچه در سفر خود با تور کوش آداسی به اتومبیل شخصی دسترسی دارید، می‌توانید از در ورودی شمالی شهر که به آمفی‌تئاتر نزدیک‌تر است، یا دروازه جنوبی، که نزدیک‌تر به کتابخانه سلسوس است، به سمت افسوس حرکت کنید.

۰۹ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران