تور قبرس شمالی

درباره تور قبرس شمالی

بخش ترک نشین قبرس در شمال این کشور، سال‌هاست به عنوان کشوری مستقل با زبان رسمی ترکی اداره می‌شود. بخش زیبایی از این جزیره سحرانگیز که سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است که در سواحل زیبای آن به تفریح مشغول می‌شوند و از جاذبه‌های متعدد آن دیدن می‌کنند. جایی مملو از آثار باستانی باشکوه، مردمی خونگرم، مناظر طبیعی زیبا و البته غذاهای خوشمزه مدیترانه‌ای با چاشنی ترکی که سفر شما در تور قبرس شمالی همچون خاطره‌ای همیشگی در ذهن خود و خانواده‌تان ثبت می‌کند.

چرا به قبرس شمالی سفر کنیم؟

برای سفر با تور قبرس شمالی دلایل متعددی می‌توان نام برد اما قبل از هر چیز باید به طبیعت بسیار زیبا و سواحل جذاب قبرس شمالی اشاره کرد. از نیمه‌ی شمالی نیکوزیا -پایتخت این کشور- تا بخش‌های کوهستانی آن، قبرس شمالی چیزهای زیادی دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

قبرس شمالی

 

راهنمای سفر توریستی و لذت‌بخش به قبرس شمالی شما را با بناهای تاریخی چند هزار ساله موجود مربوط به امپراطوری‌های مختلفی که هر کدامشان در دوره‌ای از تمدن این جزیره، به وجود آمده و قبرس را تصرف کرده بودند، آشنا می‌کند. همین است که شما می‌توانید رگه‌هایی از تمدن بشر را و نه تنها یک امپراطوری خاص در قبرس به تماشا بنشینید.

آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های طولانی نیز خود دلیلی برای سفر با تور قبرس شمالی محسوب می‌شود. جایی که به شما این فرصت را می‌دهد تا در تمام طول بهار و تابستان از سواحل زیبایش لذت ببرید و در این سواحل به آب زده در آبی زلال دریایش شنا کنید.

در کنار حیات وحش و طبیعت زیبا، مردم خونگرم و صد البته آثار باستانی باشکوه، باید از غذای خاص مدیترانه‌ای بخش ترک نشین قبرس نیز به عنوان دلیلی برای سفر به این کشور نام برد. غذاهایی همچون پفتالی کباب یا انواع غذاهای دریایی خاص قبرس شمالی.البته در این سفرتان فراموش نکنید که مزه‌های برگز جزیره را به خاطر بسپارید، بهتر است بدانید در سفر به قبرس کجای نیکوزیا بهترین برگرها را میل کنیم؟

 

سواحل معروف قبرس شمالی

 

 

سواحل معروف در قبرس شمالی

 

شهرهای مختلفدر تور قبرس شمالی، هر کدام سواحل زیبای زیادی دارند که اسم بردن از همه‌شان، از حوصله این نوشته خارج است. اما اگر به اختصار بخواهیم به چند نمونه اشاره کنیم، اول باید از ساحل آلاگادی در گیرنه بگوییم و از لاک‌پشتت‌های غول پیکیری که در آن زندگی می‌کنند. از ساحل اسکیپ که با طیف گسترده‌ای از انواع فعالیت‌های آبی روزی خوش و مفرح را برایتان رقم خواهد زد. در کارپاز ساحل خاص و استنائی طلایی را پیش رو دارید که بسیاری از گردشگران در سفر با تور قبرس شمالی از آن دیدن می‌کنند و در گوزلیورت خلیج مورفو را نیز نباید فراموش کنید. جایی آرام و دوست داستنی با آب‌های کریستالی.

 

آب و هوای قبرس شمالی

 

 

آب و هوای قبرس شمالی

 

آب وهوای مدیترانه‌ای جزیره، تابستان‌های گرمی را در تور قبرس شمالی به شما هدیه می‌کند که بعد از بهاری کوتاه از اوایل اردیبهشت سر رسیده تا اواسط شهریور ادامه پیدا می‌کند. بعد از آن پاییزی کوتاه در پیش است تا اینکه زمستان‌های بلند و البته نسبتا خنک آن از راه می‌رسد.

 

خرید در قبرس شمالی

در تور قبرس شمالی اگر در پایتخت باشید، باید از میان بازارهای خرید متنوع و البته فروشگاه‌های زنجیره‌ای به فکر خرید اجناس خود باشید. با این حال "مرکز خرید قبرس" در نیکوزیا بهترین گزینه برای شما خواهد بود در یک مکان مدرن و جذاب به خرید از برندهای معروف جهانی و ترک مشغول شوید. این کار یکی از چند برنامه‌ی پیشنهادی برای جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که بهتر است در سفر به نیکوزیا، پایتخت قبرس انجام دهید است. خوشبختانه در هر شهری از قبرس شمالی که قدم بگذارید، بازارهای جذاب و متنوعی می‌بینید که پروسه خرید را برایتان لذت‌بخش خواهند کرد.

 

آنچه باید از قبرس شمالی بدانیم

زبان رسمی قبرس شمالی ترکی است و به واسطه حضور ترکیه در این بخش قبرس، قسمت شمالی جزیره کاملا به صورت خود مختار عمل می‌کند. با این حال آن‌ها هنوز به عنوان بخشی از اروپا از یورو برای داد و ستد استفاده می‌کنند.

ساعت رسمی قبرس شمالی نیم ساعت از ایران عقب‌تر است و اتصالا برقی آن نیز به صورت ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

پیش شماره قبرس شمالی هم ۳۵۷+ است و برای تماس‌های ضروری در قبرس شمالی هم باید با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید.

 

فرودگاه‌های قبرس شمالی

فرودگاه بین‌المللی ارجان: این فرودگاه در نیکوزیا، مهم‌ترین فرودگاه بخش شمالی قبرس به شمار می‌رود که وظیفه پذیرش قسمت اعظمی از گردشگران به این کشور را به عهده دارد.

 

 

فرودگاه‌های قبرس شمالی

 

 

دو فرودگاه دیگر نیز در این کشور وجود دارد که اولی در فاماگاتسو با نام Geçitkale است که به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی فعالیت می‌کند و دیگری فرودگاه نظامی İlker Karter است که گاها در بخش پروازهای تجاری نیز کمک حال دیگر فرودگاه نیکوزیا می‌شود.

 

هتل‌های قبرس شمالی

 

 

هتل‌های قبرس شمالی

 

 

هتل‌های بسیار خوبی در نیکوزیا برای تور قبرس شمالی وجود دارد که به عنوان پایتخت می‌توانید در آن‌ها اقامت گزینید. از جمله این هتل‌ها می‌توان به Asty Hotel، هتل هیلتون یا Centrum اشاره کرد. خوشبختانه این شهر طیف وسیعی از انواع هتل‌های خوب را در اختیار دارد که باعث شده هر کس با هر مقدار بودجه‌ای که دارد، جایی مناسب وعالی برای اقامت در این کشور گردشگرپذیر به دست بیاورد. 

 

چه زمانی به قبرس شمالی سفر کنیم؟

 

 

چه زمانی به قبرس شمالی سفر کنیم؟

 

 

بهترین زمان برای سفر با تور قبرس شمالی بین ماه‌های اردیبهشت تا تیر خواهد بود. با این وجود ماه مرداد و اوایل شهریور نیز برای سفر به این بخش از جزیره قبرس زمان بسیار خوبی است. تنها مشکل آن رو به گرمی رفتن هواست که آن‌ را هم می‌توان در آب‌های زیبای دریا به دست فراموشی سپرد.

 

برترین جاذبه‌های گردشگری قبرس شمالی

همانطور که پیش‌تر گفتیم، جاذبه‌های توریستی فراوانی در تور قبرس شمالی وجود دارد که آن را به مقصدی درجه یک برای سفر در بهار و تابستان بدل کرده است. دیدن از بناهای تاریخی به جا مانده از هزاران سال پیش  و بهترین موزه‌های نیکوزیا بدون شک یکی از کارهای اساسی خواهد بود که بعد تفریح در سواحل زیبای آن باید به سراغشان بروید.

 

 

جاذبه‌های گردشگری در قبرس شمالی

 

 

برای مثال اگر به گیرنه بروید، آثاری را در این منطقه مشاهده خواهید کرد که شما را شگفت زده می‌کند. شهری که قدمتش به زمان جنگ تروا بر می‌گردد و از دیرباز رنگ تمدن را به خود دیده است. فاماگوتسا از دیگر شهرهای باستانی قبرس شمالی است که خود طیف گسترده‌‌ای از آثار باستانی و خرابه‌های تاریخی را در خود جای داده است و با سواحل زیبای خود هم گردش و تفریح و هم قدم زدن در تاریخ را برایتان به ارمغان می‌آورد. در میان تفریح‌های تاریخی در تور قبرس شمالی حتما سری هم به ۵ کافه‌‌رستوران معروف در منطقه تاریخی نیکوزیا بزنید و از شیرینی‌های خوشمزه و چای و قهوه‌های بی‌نظیر آنها لذت ببرید.

در مجموع چیزی که با آن در تور قبرس شمالی مواجه هستید، مجموعه‌ای از سواحل زیبا، طبیعتی فوق‌العاده با حیات وحش متنوع و البته طیف گسترده‌‌ای از بناهای تاریخی است که سفری خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زند. البته غذا هم اینجا یکی از مهم‌ترین تفریحات است که نباید از دست بدهید. این بار به ۷ رستوران مخصوص گیاه‌خواران در نیکوزیا پایتخت زیبایی‌های قبرس بروید و با طعم جدیدی از غذاها روبه‌رو شوید.