تفریحات شبانه در بهترین نقاط کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
تفریحات شبانه در بهترین نقاط کوش آداسی

کوش آداسی بدون شک یکی از بهترین مقاصد ترکیه برای انجام تفریحات شبانه به حساب می‌آید. اگر شما هم به این گونه تفریحات علاقه دارید، حتما باید بدانید که در کدام محله‌ها، بارها و کلاب‌های بیشتری هستند و عموما گردشگران برای انجام چنین تفریحاتی، به کدام مناطق کوش آداسی می‌روند. به همین دلیل، بد نیست همراه ما مروری داشته باشیم به مکان‌های مناسب برای انجام تفریحات شبانه در سفر با تور کوش آداسی.

 

خیابان بار کوش آداسی (Bar Street)

قبل از هر چیز باید در نظر بگیرید که خیابان بار، مهم‌ترین نقطه از شهر برای تجربه تفریحات شبانه در کوش آداسی به شمار می‌آید و بیشتر بارهای معروف و حتی کلاب‌های شلوغ شهر در این خیابان واقع شده‌اند. در نهایت با توجه به تمرکز بالای بارهای مختلف در این خیابان، در جاهای دیگر شهر، بارهای بسیار کم‌تری را مشاهده خواهید کرد. خیابان بار البته به دو بخش تقسیم می‌شود. یکی خود خیابان است که شلوغ‌ترین نقطه آن به حساب آمده و بخشی از آن نیز در داخل قلعه واقع شده است که البته آن‌جا نیز گزینه‌های مختلفی پیدا می‌کنید.

خیابان اصلی مملو از بارهای معمولی است که بعضی‌هایشان با ساخت یک بخش رقص و پخش آهنگ‌های دیسکو، جو شادتری را رقم زده و حال و هوای جالبی دارند. بارها استایل انگلیسی داشته و انواع نوشیدنی‌های مختلف را در این مکان‌ها برای سفارش وجود خواهند داشت. هیچ کدام از بارهای این خیابان ورودی جداگانه نداشته و تنها بعضی کلاب‌ها در روزهای شلوغ سال و یا برای برنامه‌های خاص ورودی می‌گیرند. معروف‌ترین بارهای این خیابان، دوبلینرز کارائوکه (Dubliners Karaoke)، جیمیز آیریش (Jimmy’s Irish)، کوش آداسی اورنج (Kusadasi Orange) و پدیز آیریش بار (Paddy’s Irish Bar) نام دارند. همان طور که از اسم این مکان‌ها پیداست، همگی اسامی ایرلندی و انگلیسی دارند.

جیمیز آیریش که یکی از بهترین بارهای کوش آداسی است، سال‌هاست در این نقطه فعالیت دارد، در صورتی که بسیاری از بارهای اطراف آن‌جا، چندین بار بسته و با نامی دیگر باز شده‌اند. نوشیدنی‌های با کیفیت و با قیمت پایین، شلوغی همیشگی و فضای شاد به همراه خدمات خیلی خوب از جمله ویژگی‌های این مکان است. همچنین اگر اهل تفریح و خوشگذرانی هستید، بد نیست سری به دوبلینرز کارائوکه زده و در آن‌جا شبی شاد را سپری کنید. این محل در کنار کارائوکه، محلی برای رقص نیز دارد.

 

بایدها و نبایدهای سفر به کوش آداسی

خیابان بار کوش آداسی، داخل قلعه (Kusadasi Bar Street ,inside the Castle)

اگر چه این محدوده را هم جزو خیابان بار به حساب می‌آورند، اما در این بخش از خیابان، منتهی خیابان‌های قدیمی سنگ فرش است و حال و هوای بارهایی که در آن‌جا وجود دارد نیز متفاوت از چیزی‌ست که در خیابان اصلی می‌بینید. در روزهای اوج سفر، گردشگران زیادی را در آن‌جا می‌بینید و برنامه‌هایی مثل موسیقی زنده و حتی نمایش‌های رقص محلی نیز در آن‌جا برپا می‌شود اما در خارج از تابستان، عموما این بارها میزبان مردم محلی یا مسافران ترک است که از شهرهای دیگر به کوش آداسی می‌آیند.

ماسکارا (Mascara)  محبوب‌ترین جا در این محله‌ بوده که همیشه برنامه موسیقی زنده با سازهای مختلف را برگزار کرده و هر از چند گاهی، هنرمندان معروفی نیز در آن‌جا به اجرا می‌پردازند. سن رقص بزرگ، نوشیدنی‌های متنوع و فضای شاد این کلاب نه چندان بزرگ، باعث محبوبیت آن‌جا شده و اگر آخر هفته‌ها یا روزهای شلوغ سال قصد رفتن به آن‌جا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، زودتر به ماسکارا بروید، چون خیلی زود ظرفیت آن‌جا پر می‌شود. اگر غیر از بارهای رایج در این محله، به دنبال کلابی دیگر برای خوش گذرانی می‌گردید، اکس کلاب (Ex-Club) را به شما معرفی می‌کنیم که دی‌جِی‌های معروف ترک و خارجی در آن‌جا به اجرا می‌پردازند.

 

۶ تفریح ماجراجویانه در سفر به کوش آداسی

کلاب‌های ساحلی کوش آداسی

بر خلاف چیزی که در خیابان بار می‌بینید، کلاب‌های ساحلی لوکس، گران و البته با کیفیت بالا بوده و اگر چه که باید در آن‌جا مبلغ بیشتری خرج کنید اما خب فضای مدرن‌تر و متفاوتی را تجربه خواهید کرد. برای این که در تور کوش آداسی به سراغ چنین کلاب‌هایی بروید، باید خود را آماده پرداخت چیزی بین ۱۰ تا ۳۰ دلار ورودی کنید که عموما شامل یک یا چند نوشیدنی رایگان در این گونه اماکن نیز می‌شود. مضاف بر تمام این موارد، مطمئنا کلاب‌های ساحلی به خاطر نزدیکی به دریا، مناظر بهتر و فضای بزرگ‌تر، گزینه‌ای جذاب برای پارتی در شهر هستند.

بسیاری از کلاب‌های ساحلی کوش آداسی نیز در روزهای خاصی از سال مثل کریسمس، برنامه‌های ویژه برگزار کرده که گردشگران امکان حضور در این برنامه‌ها را نیز خواهند داشت. این را در نظر بگیرید که کوش آداسی در طول تابستان، کنسرت‌های بزرگی را میزبانی می‌کند که بعضی از آن‌ها در سالن‌های بزرگ برگزار شده و بسیاری از کنسرت‌های کوچک‌تر در همین کلاب‌های ساحلی اجرا می‌شوند. از معروف‌ترین کلاب‌های ساحلی کوش آداسی می‌توان به میراکل بیچ کلاب (Miracle Beach Club) اشاره کرد که شب‌های زیادی از سال، اجرای زنده در آن‌جا برپاست و ظرفیت بالای هزار نفر آن‌جا نیز باعث می‌شود، تا فضایی فوق‌العاده در محیط آن جاری باشد. کیفیت بالای سیستم صوتی و نوری، اجراهای عالی و نوشیدنی‌های بسیار خوب در کنار نزدیکی به ساحل، این مکان را به یکی از انتخاب‌های اول در میان گردشگران بدل کرده است. برنامه‌های این محل بین ساعت 9 شب تا 4 صبح برپا می‌شود.

جِید بیچ کلاب (Jade Beach Club) نیز تا حد زیادی شرایط این چنینی دارد. فضای بزرگ این مجموعه هر شب بین ساعت ۹ شب تا ۵ صبح میزبان عده زیادی بوده و دی‌جِی‌های معروف برای اجرا به این محل‌ها مراجعه می‌کنند. البته گزینه‌های متعدد کوچک‌تری هم در کنار ساحل معروف کوش آداسی وجود دارند که هر کدام آن‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارند. با این حال، گزینه‌هایی که اسم بردیم، بهترین و معروف‌ترین‌ها به شمار می‌روند.

 

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

کلاب‌های ساحلی بزرگ برای صرف شام و شرکت در پارتی

بعضی از کلاب‌های کوش آداسی، شام نیز ارائه می‌کنند و از همین رو می‌توان آن‌ها را متمایز با دیگر کلاب‌های شهر به حساب آورد. جایی که هم می‌توانید، غذایی بسیار خوب میل کنید، هم نوشیدنی سفارش داده و در نهایت در پارتی‌های آن‌جاها نیز شرکت نمایید. یکی از محبوب‌ترین گزینه در این زمینه، بلو بیچ کلاب (Blue Beach Club) است که در ساحل لانگ (Long Beach) واقع شده و نه تنها از جمله بهترین جاهای برای صرف غذا در کنار ساحل و با منظره‌ای زیبا به شمار می‌آید، بلکه پارتی‌های شلوغ و بسیار خوبی را نیز برپا می‌کند، مهم‌تر این که حتما نیاز نیست، مهمان هتل باشید تا بتوانید در این جشن‌ها شرکت نمایید. قیمت‌ها در این محل معقول بوده و بخش کلاب نیز هر شب با اجراهای مختلف از شما میزبانی خواهد کرد.

همچنین در ساحل لانگ که ۱۵ کیلومتر طول دارد، چندین کافه، رستوران و کلاب دیگر را نیز پیدا خواهید کرد. یکی دیگر از گزینه‌ها در این منطقه، کلاب ماره بیسترو (Mare Bistro) بوده که از هر نظر جزو بهترین‌هاست و با دکور زیبا و غذای بسیار خوب، شبی به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

بهترین هتل‌های کوش آداسی که دارای کلاب اختصاصی هستند

یکی از مزیت‌های شرکت در تور کوش آداسی، هتل‌های متنوع این شهر است. هتل‌های آل اینکلوسیو زیادی در سطح شهر وجود دارد که خیلی‌ از آن‌ها دارای کلاب و بار اختصاصی بوده و تمامی نیازهای شما را برطرف می‌کند و دیگر نیاز نیست برای شرکت در پارتی‌های شبانه، به سراغ کلاب‌های دیگر در کوش آداسی بروید. ریزورت رامادا (Ramada Resort) یکی از این موارد است که در کنار امکانات تفریحی بسیار زیاد، کلاب اختصاصی و چندین بار را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

هتل یونیک لایف استایل (Unique Life Style)، هتل فانتزیا دلوکس (Fantasia Hotel De Luxe) یا هتل آتلانتیک هالیدی کلاب (Atlantique Holiday Club) تنها بعضی دیگر از گزینه‌ها در این زمینه به شمار می‌روند. همان طور که گفتیم، خیلی از هتل‌های ساحلی بزرگی که در کوش آداسی فعالیت می‌کنند، دارای بارهای مختلف و متنوع و همچنین کلاب اختصاصی هستند و حتی بعضی از آن‌ها، در طول سال، میزبان چند مورد از کنسرت‌های بزرگ نیز بوده و خوانندگان ترک و بین‌المللی و یا حتی خوانندگان ایرانی نیز برای اجرا به آن‌جاها می‌روند.

 

تجربه سفر از کوش آداسی به جزیره یونانی ساموس

دیگر فعالیت‌های شبانه‌ای که در کوش آداسی می‌توانید انجام دهید

اگر اهل رفتن به خیابان بار نیستید یا از جشن‌های شبانه تا پاسی از صبح در کلاب‌های این شهر خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم، به سراغ دیگر فعالیت‌های شبانه در سفر به کوش آداسی نیز بروید. یکی از فعالیت‌های محبوب در این شهر، تماشای فیلم در مجموعه‌های سینمایی مدرن آن‌جاست که فیلم‌های روز دنیا را به نمایش می‌گذارند. سینما مجیک (Cinemagic)  از جمله بهترین مجموعه‌های سینمایی کوش آداسی است که در نزدیکی مرکز خرید اوزدلیک پارک واقع شده و دارای چند سالن مختلف است. حتما قبل از انتخاب فیلم، زبان پخش را چک کنید.

صرف شام در رستوران‌های شیک شهر، قدم زدن در بخش‌های قدیمی شهر و سر زدن به دیگر مراکز تفریحی کوش آداسی، از جمله کارهایی است که در شب‌های این شهر می‌توانید به انجام برسانید. پارک‌های آبی مثل پارک آبی آدالند کوش آداسی نیز تا کمی بعد از غروب نیز فعالیت دارند که گزینه‌ای بسیار عالی برای تفریحی خانوادگی به حساب می‌آیند. اگر در هتل‌های آل اینکلوسیو اقامت دارید، می‌توانید، شب‌ها از امکانات تفریحی مختلف این مجموعه‌ها از جمله سالن‌های بازی‌های کامپیوتری یا میزی نیز استفاده کرده و در این ساعات نیز خود را سرگرم نگه دارید.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۰۹ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران