بهترین رستوران‌های ارزان کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
بهترین رستوران‌های ارزان کوش آداسی

کوش آداسی یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه است که با موقعیت ساحلی فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری متنوع خود توانسته در بین توریست‌ها محبوبیت بالایی پیدا کند. به طوری که اغلب افراد دوست دارند حتما یک بار هم که شده در بین مقاصد گردشگری ترکیه، با تور کوش آداسی همراه شده و از جاذبه‌ها و تفریحات منحصر به فرد آن لذت ببرند. البته در این میان هزینه‌های بالای سفر باعث ایجاد ترس در بین مسافران شده و آن‌ها را در این تصمیم کمی سست می‌کند. از آنجایی که یکی از بخش‌های اصلی هزینه‌های سفر به کوش آداسی مربوط به رستوران‌گردی است در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا نگاهی به چند مورد از بهترین رستوران‌های ارزان کوش آداسی داشته باشیم. چنانچه شما نیز قصد سفر به این شهر ساحلی را در ترکیه داشته و به همان اندازه علاقه‌مند به خوردن غذاهای متنوع و خوشمزه در رستوران‌های باکیفیت اما قیمت مناسب هستید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

کافه و رستوران کومشو کوش آداسی، ترکیه (Komşu Cafe & Restaurant Kusadasi, Turkey)

مثل هر مقصد توریستی دیگری شهر زیبای کوش آداسی نیز مملو از رستوران‌ها و غذاخوری‌های متنوعی است. از همین رو پیدا کردن گزینه‌ای که هم غذاهای کیفیت بالایی داشته و هم از منویی قیمت مناسب برخوردار باشد کمی دشوار است. با توجه به نظرات گردشگران تور کوش آداسی و همچنین مردم محلی کوش آداسی، کافه و رستوران کومشو از جمله مکان‌هایی است که می‌تواند انتظارات شما را در خصوص کیفیت و قیمت برآورده کند. به طوری که نه تنها از نظر قیمتی بلکه از دیگر لحاظ‌ها نیز کافه و رستوران Komşu، یکی از بهترین رستوران‌های کوش آداسی به حساب می‌آید. این رستوران با سرو غذاهای دلچسب و در عین حال ارزان توانسته هر شخصی را با هر ذائقه غذایی شیفته خود کند.

رستوران کومشو جواهری در کوش آداسی است که درست در امتداد ساحل شهر واقع شده و در نزدیکی مجسمه معروف شهر به نام اِل هیکلی (El Heykeli) قرار دارد. بنابراین دسترسی به آن آسان بوده و آدرس آن تقریبا برای تمامی افراد محلی منطقه شناخته شده است. بنابراین با یک پرس و جوی ساده می‌توانید این رستوران را پیدا کرده و از غذاهای خوشمزه و در عین حال قیمت مناسب آن لذت ببرید. منوی کافه و رستوران Komşu شامل استیک، پاستا، برگر، پیتزا، املت و بسیاری دیگر از غذاهای ترکی خوشمزه است که همگی با قیمت‌های مناسبی سرو می‌شوند. البته که تنها مزیت این رستوران منو متنوع خوشمزه و قیمت‌های مناسب آن‌ها نیست! بلکه از کارکنان حرفه‌ای و مودب نیز برخوردار بوده و یک تجربه بی‌نظیر از وعده غذایی را برای مسافران تور کوش آداسی رقم می‌زند.

  • نحوه دسترسی: برای دسترسی به این رستوران باید خود را به بلوار آتاتورک به شماره No:56/A برسانید. رستوران کومشو در منطقه ترکمن نزدیک مجسمه ال هیکلی به معنای "مجسمه دست" قرار گرفته است.

 

۶ رستوران غذای دریایی در کوش آداسی

 

رستوران زومروت پیده سالُنو کوش آداسی، ترکیه (Zümrüt Pide Salonu Restaurant Kusadasi, Turkey)

مورد بعدی از بهترین رستوران‌های ارزان کوش آداسی که فرصت خوردن یک وعده غذایی خوشمزه و اقتصادی را برای گردشگران فراهم می‌کند، رستوران زومروت پیده سالُنو است. این رستوران در محله آلاجامسجد (Alacamescit) قرار گرفته و توریست‌ها قبل یا بعد از وعده غذایی فرصت گشت و گذا در این منطقه را نیز خواهند داشت. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد، Zümrüt Pide Salonu  به سرو پیده‌های خوشمزه شهرت دارد. بنابراین اگر قصد امتحان کردن پیده‌های خوشمزه ترکی را دارید، هیچ گزینه‌ای بهتر از این رستوران برای شما در سفر به کوش آداسی نخواهد بود. البته که منو این رستوران محدود به پیده نبوده و مشتریان می‌توانند غذاهای ترکی متنوع دیگری را نیز سفارش دهند. تمامی غذاها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با طعمی فوق‌العاده لذیذ سرو می‌شوند.

علاوه بر منویی متنوع از انواع غذاهای ترکی، در رستوران زومروت پیده منویی از انواع نوشیدنی‌ها نیز وجود دارد که مشتریان می‌توانند بعد از اتمام غذا با انواع چای، قهوه و همچنین دسری خوشمزه از خود پذیرایی کنند. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که هر مبلغی را که بابت غذا در این رستوران پرداخت می‌کنید قطعا ارزش آن را خواهد داشت؛ چرا که در درجه اول کیفیت غذاها بسیار بالا بوده طعمی خوشمزه دارند. در مرحله بعدی نیز خود رستوران دارای فضایی دوست داشتنی بوده و حس خوبی را حین خوردن غذا به شما منتقل خواهد کرد. به طوری که در صورت تمایل می‌توانید باغ پشتی رستوران را برای خوردن غذاهای خود انتخاب کنید که صندلی‌هایی در فضای باز در آن قرار داشته و از محیطی سرسبز و زیبا برخوردار است. چنانچه در انتخاب غذا در این رستوران دچار سردرگمی شدید kiremitte، lahmacun، Adana Kebab و انواع پیده‌ها گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود.

  • نحوه دسترسی: به منظور دسترسی به این رستوران باید به خیابان ییلدیریم (Yıldırım Cd) با شماره No:31 رفته و مسیر محله Alacamescit را در پیش بگیرید.

 

رستوران‌های کوش آداسی با منظره‌ای زیبا

 

رستوران بیزده یه کوش آداسی، ترکیه (Bizde Ye Restaurant Kusadasi, Turkey)

یکی دیگر از رستوران‌های خوب و قیمت مناسبی که در کوش آداسی وجود داشته و موفق شده توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند، رستوران بیزده یه است. بیزده یه در زبان فارسی به معنای در اینجا بخورید است که هرگز در سفر خود به تور کوش آداسی از رفتن به آنجا پشیمان نخواهید شد. این رستوران به سرو غذاهای ترکی شهرت داشته و جایی است که مردم محلی نیز در وعده‌های غذایی خود به آن می‌روند. چرا که قیمت غذاها واقعا مناسب بوده و در عین حال به بهترین نحو طبخ و سرو می‌شوند. از جمله محبوب‌ترین غذاهایی که در منو این رستوران وجود دارند می‌توان به گووچ (Güveç)، پیده و بسیاری از انواع مختلف کباب‌های ترکی اشاره کرد. بنابراین اگر در انتخاب خود شک داشتید، می‌توانید به سراغ یکی از این موارد بروید.

در کنار کیفیت بالا و قیمت مناسب غذاها از دیگر امتیازهای رستورانBizde Ye  می‌توان به موقعیت مکانی بسیار خوب آن اشاره کرد. به طوری که در در نزدیکی اسکله ماهیگیری کایالیک (Kayalık) قرار گرفته و گردشگران می‌توانند بعد از ساعت‌ها تفریح در این اسکله ماهیگیری شکم خود را با انتخاب رستوران بیزده یه سیر کنند. نکته مهم دیگر اینکه مالک این رستوران تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته و در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی می‌توانید به راحتی با او ارتباط برقرار کنید.

  • نحوه دسترسی: این رستوران در مرکز شهر کوش آداسی و نزدیکی اسکله ماهیگیری Kayalık قرار دارد. بنابراین تنها کاری که برای دسترسی به آن باید انجام دهید کرایه تاکسی و رفتن به سمت این اسکله مشهور در شهر است.

 

رستوران علی بابا کباب سنتر کوش آداسی، ترکیه (Ali Baba Kebab Center Restaurant Kusadasi, Turkey)

آخرین و اما نه کم اهمیت‌ترین رستورانی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، رستوران علی بابا کباب سنتر است. به خصوص اگر عاشق غذاهای گوشتی و کباب هستید هیچ گزینه‌ای بهتر از این رستوران برای شما نخواهد بود. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این رستوران به سرو انواع کباب‌ها و غذاهای گوشتی در کوش آداسی شهرت داشته و مشتریان اصلی آن عاشقان غذاهای گوشتی هستند. پس اگر گیاه‌خوار هستید و یا میانه خوبی با گوشت ندارید این رستوران گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. به گفته بسیاری از گردشگران در این رستوران حسی بسیار خوش‌آیند پیدا می‌کنند. چرا که دارای محیطی صمیمی و گرم بوده و همچنین کارکنانی بسیار دوستانه و دلسوز دارد. از همین رو طوری احساس خواهید کرد که گویا سال‌ها مشتری ثابت این رستوران هستید و هرگز در آن حس غریبگی به شما دست نخواهد داد.

بدون استثنا تمامی غذاهای موجود در منو این رستوران خوشمزه بوده و شما می‌توانید در صورت تمایل طرز تهیه آن را از آشپز بپرسید. بیشتر غذاهایی که در رستوران علی بابا کباب سنتر سرو می‌شوند، بر روی ذغال و به صورت کبابی تهیه می‌گردند. ناگفته نماند که این رستوان در فاصله بسیار کمی از موزه میکرو مینیاتور (Micro Miniature Museum) که یکی از جاذبه‌های مهم کوش آداسی است قرار گرفته و در نتیجه در مسیر گردشگری شما در این شهر قرار خواهد گرفت. بنابراین می‌توانید برنامه بازدید از این موزه طوری تنظیم کنید تا یکی از وعده‌های غذایی خود را در رستوران علی بابا میل کنید.

  • نحوه دسترسی: این رستوران در خیابان اصلانلار (Aslanlar Cd) کوش آداسی و در حوالی موزه میکرو مینیاتور قرار گرفته است. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید در پیش گرفتن مسیر خیابان اصلانلار با تاکسی است.

 

رستوران هالیدی این در کوش آداسی

 

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بودید، با چهار مورد از بهترین رستوران‌های ارزان کوش آداسی آشنا شدید. اگر قصد دارید تا سفری با تور کوش آداسی داشته و در عین حال هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید، انتخاب این رستوران‌ها قطعا برای شما رضایت‌بخش خواهند بود. چنانچه قصد اقامت چندین روزه در کوش آداسی را دارید، توصیه می‌کنیم برخی از وعده‌های غذایی خود را به کافه‌های نزدیک محل اقامت خود رفته و با غذاهایی سبک و نه چندان گران از خود پذیرایی کنید. البته که تنها راه صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر محدود به انتخاب رستوران ارزان نبوده و شما می‌توانید با روی آوردن به تفریحات ارزان کوش آداسی و همچنین بازدید از جاذبه‌های گردشگری رایگان مثل تفریح در پارک‌ها، پیاده‌روی در امتداد ساحل و ... نیز تا حد زیادی در بودجه سفر خود صرفه‌جویی کنید.

 

منبع

 

۰۱ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران