بهترین سواحل کوش آداسی برای شنا

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
بهترین سواحل کوش آداسی برای شنا

برای خیلی از مسافران تور ترکیه و حتی گردشگران داخلی این کشور، کوش آداسی مقصد ایده‌آل تابستانی به حساب می‌آید. شهری با سواحل دیدنی و جذاب که ساعت‌ها می‌توانید روی شن‌های داغش آفتاب بگیرید و در آب شفاف و تمیزش به شنا و آبتنی بپردازید. این شهر سواحل متعددی در خود و اطرافش دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما برخی از این سواحل برای شنا و آبتنی بیشتر مناسب هستند و ما هم می‌خواهیم به معرفی همین موارد بپردازیم. پس اگر قصد رفتن به تور کوش آداسی را دارید و به شنا در دریا علاقه دارید، در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید.

 

شرایط کلی سواحل کوش آداسی

اغلب سواحل کوش آداسی چه در داخل و چه خارج از شهر، ماسه‌ای بوده و آب پیش رویشان در بیشتر مواقع، چند ده متری کم عمق است و سپس عمیق می‌شود. صبح‌ها آب شفاف و کریستالی بوده و موج زیادی را نمی‌بینید اما هر چقدر که روز بیشتر پیش می‌رود، موج‌های بیشتری تولید خواهد شد. مخصوصا تابستان‌ها که اگر چه باد کمی شما را خنک خواهد کرد اما خیلی اوقات دریا را از حالت کاملا راکد نیز خارج می‌کند اما عموما به صورتی نیست که خدشه‌ای در تفریحات شما وارد کند. اگر قصد عکاسی در سواحل کوش آداسی را دارید، حتما باید صبح زود اقدام کنید که هم نور مناسب وجود داشته باشد و هم این که جمعیت زیادی که در طول روز به آن‌جا می‌آیند، عکس شما را خراب نکنند.

 

۷ نقطه باستانی در کوش آداسی و اطراف آن‌

آیا سواحل کوش آداسی امن هستند؟

سواحل کوش آداسی به طول کلی امن هستند و حیوان خطرناکی در نزدیکی ساحل وجود نخواهد داشت. شاید تنها مشکلی که وجود دارد، نادر سواحل صخره‌ای هستند که سنگ‌های زیر آب ممکن است به پای شما آسیب بزنند، به همین دلیل پیشنهاد ما برای شنا و آبتنی این است که از لیست زیر استفاده کنید. سواحل لانگ، پاموچاک و خیلی از سواحل معروف به صورت کامل امنیت داشته و هیچ گونه مشکلی را برای شما به وجود نخواهند آورد.

بهترین سواحل کوش آداسی برای شنا و آبتنی

 

ساحل پاپاز حمام (Papaz Hamam)

این ساحل زیبا در مرکز شهر کوش آداسی واقع شده و با توجه به این که در طول روز بسیار شلوغ می‌شود، اگر اول صبح خود را به آن‌جا برسانید، می‌توانید شنایی عالی در این ساحل استثنایی داشته باشید. وقتی در ساحل می‌ایستید، نمای زیبایی از جزیره‌ی کبوتر را در مقابل خواهید دید که لذت بودن در این مکان زیبا را دوچندان می‌کند. یکی از خوبی‌های ساحل پاپاز حمام برای آن‌هایی که اهل شنا هستند این است که تنها بعد از چند متر عمق آب زیاد شده و خیلی راحت می‌توانید به شنا بپردازید که البته این مهم برای کم سن و سال‌ها خیلی خوب نیست. این مکان برای عکاسی در تور کوش آداسی نیز محلی عالی به حساب می‌آید اما خب باید صبح خیلی زود برای این کار اقدام کنید و از نور صبح، منظره‌ی قلعه کوش آداسی و فضای زیبای ساحل بهترین بهره را ببرید.

 

چشمه‌های آب گرم پاموکاله، در نزدیکی کوش آداسی

ساحل پیگلا کوشتور (Pygela Kustur)

این ساحل حدودا ۵ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و فاصله‌ی آن تا ساحل لانگ حدود ۱ کیلومتر است. بر خلاف ساحل قبلی، آب این مکان با عمق بسیار کم آغاز شده و شیب فوق‌العاده ملایمی به سمت عمیق شدن دارد و به همین دلیل برای خانواده‌ها مکانی عالی بوده و بچه‌ها به خوبی می‌توانند در این ساحل به آبتنی بپردازند. همچنین انبوهی از تفریحات و ورزش‌های آبی را می‌توان در این مکان امتحان کرد و با توجه به محبوبیت ساحل لانگ که در همان نزدیکی‌ها واقع شده است، پیگلا کوشتور به مراتب خلوت‌تر از آن‌جا نیز هست. شما می‌توانید، زمان حضور در این ساحل تخت‌ و سایه بان کرایه کرده و امکانات خیلی خوبی نیز در همان حوالی وجود دارد تا راحتی شما را تضمین کند. همچنین مینی‌بوس‌هایی هستند که شما را مستقیما از مرکز شهر به این ساحل می‌برند.

ساحل پاموچاک (Pamucak)

پاموچاک ساحلی با ۷ کیلومتر طول است که بعضی از ریزورت‌های لاکچری کوش آداسی در همان حوالی قرار گرفته‌اند. بخش زیادی از این ساحل به عنوان محیط محافظت شده در نظر گرفته شده و از این رو به جز مکان‌های گفته شده، عموما تجهیزاتی را در ساحل نمی‌بینید و طبیعت آن‌جا تا حدودی دست نخورده باقی مانده است. این ساحل بزرگ با آب شفاف و بسیار زیبایش و ماسه‌های پودی و طلایی که دارد، یکی از بهترین جاها برای شنا و آبتنی در کوش آداسی به حساب می‌آید. البته از طرفی این را هم باید در نظر بگیرید که امکانات رفاهی خاصی در آن‌جا وجود نداشته و بیشتر اوقات، این تورهای ATV و جیپ هستند که مردم را برای ساعتی به این محل می‌آورند. همچنین در تورهای چند ساعته دریایی نیز ممکن است به این محل آورده شوید.

 

بهترین مراکز خرید و بازارهای کوش آداسی

ساحل بانوان (Ladies Beach)

این مکان محبوب‌ترین ساحل شهر به حساب می‌آید که با فضایی شاد و مفرح و شرایطی عالی، میزبان بسیاری از توریست‌هایی است که به تور کوش آداسی می‌آیند. آب دریا در این ساحل تا حدود ۳۰ متر کم عمق است و به مرور به عمق آن اضافه می‌شود. امکانات رفاهی نیز به وفور در آن‌جا پیدا می‌شود و جمع‌های خانوادگی که با خود کودک همراه دارند نیز در آن‌جا راحت خواهند بود. تنها مشکل بزرگ ساحل بانوان، محبوبیت بالای آن است و همین باعث می‌شود که بسیار شلوغ شود، مخصوصا در روزهای اوج سفر گردشگران و به همین دلیل، آن‌هایی که کوش آداسی را بهتر می‌شناسند، ماه‌های می یا سپتامبر که این مکان خلوت‌تر است به آن‌جا رفته و از این ساحل معرکه لذت می‌برند. اگر هم که در طول تابستان به کوش آداسی می‌روید، بد نیست تا جای ممکن صبح زود خود را به ساحل بانوان برسانید.

ساحل گرین (Green)

این ساحل بسیار کوچک در نزدیکی ساحل بانوان واقع شده و درست چسبیده به کلاب ساحلی میراکل است. این ساحل در گذشته جایی دنج و عالی برای شنا به حساب می‌آمد اما این روزها خیلی شلوغ می‌شود. آب ساحل بعد از چند متر که پیش می‌روید به سرعت عمیق می‌شود و مناسب بزرگسالان بوده اما بسیار تمیز و عالی است و به خاطر حالت خلیج مانندنش، عموما موج زیادی را به خود نمی‌بیند. تخت‌های بسیار زیادی هم هستند که می‌توانید آن‌جا کرایه کنید اما برای تفریحات آبی بهتر است به ساحل لانگ یا جاهای دیگر بروید چون در این مکان چیز خاصی برایتان وجود ندارد.

 

۱۰ هتل لاکچری برتر کوش آداسی

ساحل لانگ (Long)

مگر کسی است که به کوش آداسی رفته باشد و زمانی را در ساحل لانگ سر نکند. این ساحل همانطور که از اسمش پیداست بسیار بزرگ بوده و ۱۵ کیلومتر طول دارد که بخشی از به پارک ملی گوزل چاملی می‌رسد. به خاطر بزرگی این ساحل یک دست با ماسه‌ پودری و زیبا، بخش‌های مختلف با نام‌های متفاوتی برایش در نظر گرفته شده تا بتوان مناطق آن را از هم تشخیص داد. مینی‌بوس‌هایی در مرکز شهر وجود دارند که شما را به ساحل لانگ می‌برند و شما در این مسیر می‌توانید در جاهای مختلف ساحل پیاده شوید. ساحل لانگ در بعضی جاها پر از کافه‌ها و کلاب‌هاست و امکانات رفاهی بسیاری دارد و بعضی دیگر از مناطق که به پارک ملی می‌افتد، دست نخورده و بکر باقی مانده است. تقریبا هر جایی از این ساحل می‌توانید به آب بزنید و از بودن در آن‌جا لذت ببرید.

در مورد خود ساحل لانگ می‌توان مطلب زیادی نوشت چون بعضا بخش‌های مختلف آن، بسیار متفاوت از یکدیگر هستند از جمله جاهای محبوب و عالی برای شنا کردن می‌توان به ساحل الماس و ساحل نقره اشاره کرد. هر دوی این سواحل در نزدیکی کافه‌ها و رستوران‌ها واقع شده اما فضایی عالی با ماسه‌ی پودری زیبا دارند و آب آن‌جا نیز تمیز و مطلوب است. البته اگر اهل خوشگذرانی باشید، بهتر است به سراغ کلاب ساحلی آرتمیس در همان نزدیکی بروید که منظره‌ای زیبا از دریا را پیش رو داشته و ساحل آن‌جا نیز از هر نظر برای تفریح عالی است.

 

پارک آبی تورتوگا در کوش آداسی

ساحل ایچملر (İcmeler)

تنها ساحل غیر ماسه‌ای که در نوشته‌ی امروز به شما معرفی می‌کنیم، همین ساحل اینچملر است و آن هم به خاطر آب فوق‌العاده تمیز و کریستالی این ساحل بوده و فضای استثنایی که دارد. البته ساحل تنها در ورودی آب دارای سنگریزه بوده پشت خود ساحل طلایی بسیار خوبی را می‌بیند. همچنین بعد از این که به آب وارد می‌شوید نیز دیگر این سنگ‌ها را زیر پای خود حس نخواهید کرد و دوباره مسیر زیبای شما ماسه‌ای خواهد بود. ایچملر مثل ساحل بعدی که به شما معرفی خواهیم کرد در پارک ملی گوزل چاملی واقع شده و حدودا یک کیلومتر از ورودی آن فاصله دارد و از جمله سواحل در دسترس این مجموعه محافظت شده به حساب می‌آید.  با این حال بر خلاف تصور، این مکان دارای امکانات رفاهی خیلی خوبی بوده و کاملا شبیه به سواحل شهری به نظر می‌آید.

ساحل کاراسو (Karasu)

ساحل کاراسو به هیچ وجه شبیه به ساحل ایچملر نبوده و بیش از ۱۰ کیلومتر از ورودی پارک ملی باید به داخل آن‌جا بروید تا به این مکان برسید. ساحل بزرگ و فوق‌العاده زیبایی که فضای گسترده‌ای را در اختیار گردشگران تور کوش آداسی می‌گذارد و آب آن نیز تا فاصله‌ی زیادی کم عمق است. ساحل کاراسو فضای طبیعی فوق‌العاده زیبایی را اطرافش می‌بینید و در بعضی از جاها دارای امکانات رفاهی کامل بوده و از این نظر هیچ نگرانی نباید داشته باشید. همچنین بعد از آبتنی می‌توانید برای گردش در پارک ملی، به دیگر نقاط این مکان بروید.

 

ورزش‌های آبی و غواصی کیوی در کوش آداسی

۱۸ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران