بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

کوش آداسی از جمله شهرهای ساحلی ترکیه می‌باشد. تور کوش آداسی تمامی ایام سال توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شود. این شهر به دلیل آب و هوا و تفریحات دریایی‌اش یکی از مقصدهای پرطرفدار گردشگری به حساب می‌آید. علاوه بر تمامی امکانات تفریحی وجود بناهای تاریخی و مسجدهای دوره‌های عثمانی از جاذبه‌های این مکان زیبا هستند. بسیاری از گردشگران دوست دارند تا در بهترین زمان ممکن به این مکان رویایی سفر کنند. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده‌ایم تا عواملی مثل شرایط آب و هوا، جشنواره‌ها و شلوغی جمعیت را بررسی کنیم. متناسب با این اطلاعات گردشگران می‌توانند بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی را برای خود انتخاب کنند.

 

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی از نظر فصلی

 

  • فصل بهار در کوش آداسی

تقریبا از حوالی ۱۰ام اسفند تا ۱۰ام خرداد ماه فصل بهار در کوش آداسی شروع می‌شود. هوای شهر در این فصل معتدل و مرطوب است. دمای هوا از حدود ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد در این روزها تغییر می‌کند. اگر در فصل بهار به کوش آداسی سفر کنید گرفتار بارندگی‌های شدید نخواهید شد. آب و هوای معتدل و دلنشین فصل بهار را به یکی‌ از شلوع‌ترین فصل‌های سال در کوش آداسی تبدیل کرده است.

 

برای سفر کوش آداسی مناسب‌تر است یا آنتالیا

کوش آداسی

 

  • فصل تابستان در کوش آداسی

تقریبا از حوالی ۱۱ام خرداد تا ۹ام شهریور ماه فصل تابستان در کوش آداسی شروع می‌شود. در هیچ یک از روزهای این فصل بارندگی رخ نمی‌هد و هوا همواره گرم است. از آنجایی که کوش آداسی شهری ساحلی است در روزهای گرم سال شاهد سیل گردشگران می‌شود. به همین دلیل اگر دوست داشته باشید تا در این فصل به کوش آداسی سفر کنید باید خود را برای هتل‌های گران آماده کنید. زیرا در این فصل قیمت‌ها به نسبت روزهای دیگر سال بالاتر می‌باشد.  

 

 معرفی ۳ هتل عالی و ارزان قیمت برای گذراندن ماه عسل رویایی در کوش آداسی 

کوش آداسی

 

  • فصل پاییز در کوش آداسی

تقریبا از حوالی ۱۰ام شهریور تا ۹ام آذر ماه فصل پاییز در کوش آداسی شروع می‌شود. در نتیجه روزهای خنک سال آغاز می‌شود. دمای هوا از حدود ۱۷ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد در این روزها تغییر می‌کند. گاها شاید شاهد برف ملایمی در فصل پاییز در این شهر بود. اگر به تفریحات آبی علاقه نداشته باشید فصل پاییز می‌تواند زمان مناسبی برای مسافرت باشد. زیرا به دلیل خلوت بودن قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما به نسبت فصل تابستان مناسب‌تر است.

 

 کوش آداسی

 

  • فصل زمستان در کوش آداسی

تقریبا از حوالی ۱۰ام آذر تا ۹ام اسفند ماه فصل پاییز در کوش آداسی شروع می‌شود. دمای هوا تا حدود ۱۳ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد در این روزها کاهش می‌یابد. در کل کوش آداسی شهری با بارندگی زیاد نیست. حتی در فصل زمستان نیز بیشتر از ۵ روز بارش برف دیده نمی‌شود. به دلیل سرمای هوا هیچ گردشگری در خیابان‌های کوش آداسی در فصل زمستان دیده نمی‌شود. به همین دلیل هزینه‌های سفر در این روزهای سال حداقل مقدار ممکن خواهد بود. اگر به دنبال ارزان‌ترین زمان سفر به کوش آداسی از نظر خرید، هتل و بلیط هواپیما هستید بی‌شک فصل زمستان مناسب‌ترین است.

 

برجسته‌ترین مکان‌ها برای گردش در کوش آداسی

 کوش آداسی

 

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی از نظر شلوغی

گردشگران کوش آداسی را بیشتر برای لذت بردن از سواحل زیبای آن ، آب‌تنی کردن و تفریحات آبی دوست دارند. به همین دلیل روزهای گرم سال که شامل ماه‌های تابستان می‌باشد میزبان گردشگران زیادی می‌باشد. به طوری که تور کوش آداسی در فصل تابستان از قبل رزرو می‌شود. همچنین قیمت‌های آن به نسبت بالاتر خواهد بود.

کوش آداسی آثار تاریخی و جاهای دیدنی متنوعی نیز دارد. به همین دلیل اگر طرفدار شنا در دریا نیستید ودوست دارید تجربه سفر به این شهر زیبا را داشته باشید فصل پاییز و زمستان مناسب است. زیرا بسیار خلوت می‌باشد و همه قیمت‌ها در این روزها شکسته می‌شود.

 

پارک آبی آدالند کوش آداسی بهترین انتخاب برای یک تفریح خانوادگی در گرمای تابستان

 کوش آداسی

 

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی از نظر فستیوال‌ها

برگزاری فستیوال‌ها و جشن‌ها جلوه و نشاط خاصی به هر شهری می‌دهد. از این رو خیلی از گردشگران دوست دارند زمان سفر خود را بر اساس فستیوال‌ها بچینند. کوش آداسی نیز چند جشنواره شاد و باشکوه دارد. از جمله این فستیوا‌ل‌ها عبارتند از:

 

  1. فستیوال موسیقی کبوتر طلایی  (Golden Pigeon Music Festival)

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی در یکی از روزهای خرداد ماه یا تیر ماه در کوش آداسی برگزار می‌شود. این فستیوال تقریبا ۵ روز طول می‌کشد. در این مدت خواننده‌های معروف زیادی از سراسر ترکیه برای شرکت در فستیوال به کوش آداسی می‌روند. هر شب جنگ‌ها و کنسرت‌های رایگان زیادی به صورت خیابانی در این شهر اجرا می‌شود. در این ۵ روز شهر حال و هوایی بسیار شاد و زنده دارد. اگر در حین برگزاری این جشنواره در کوش آداسی حضور داشته باشید قطعا پشیمان نخواهید شد.

 

گشت و گذار هیجان‌انگیز با دو تور سافاری در کوش آداسی

Golden Pigeon Music Festival

 

  1. مسابقات شترسواری (Camel Wrestling Festival)

در یکی از روزهای نیمه‌های آذر تا نیمه‌های بهمن ماه مسابقات شترسواری در کوش آداسی برگزار می‌شود. در این جشنواره همان طور که از اسمش پیداست مسابقات شتر سواری اجرا شده و شرط بندی‌های بزرگی بین مردم انجام می‌شود.

 

Camel Wrestling Festival

 

  1. جشن عروج (Feast of Assumption)

جشن عروج مراسمی است که توسط مسیحی‌های ساکن کوش آداسی برگزار می‌شود. در این روز مسیحی‌ها اعتقاد دارند که جسم و روح مریم مقدس به عرش رسیده است. در کلیساهای بزرگ کوش آداسی مردم این روز را جشن می‌گیرند و معتقدند که خداوند عشق خود به حضرت مریم را در این روز نشان داده است.

 

Feast of Assumption

۲۹ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران