آنچه قبل از سفر به کوش آداسی باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
آنچه قبل از سفر به کوش آداسی باید بدانید

کوش آداسی، شهری بندری و زیبا که جمعیت بسیار کمی دارد اما در فصول گرم سال، گردشگرانی چند برابر مردم محلی‌اش را میزبانی کرده و امکانات گسترده‌ای برای تفریح و خوش‌گذرانی در اختیارشان می‌گذارد. این شهر زیبا یکی از مقاصد مهم ساحلی در ترکیه به حساب آمده و همچنین، در کشور ما نیز بسیار محبوب است تا جایی که تور کوش آداسی بعد از آنتالیا، طرفداران بی‌شماری دارد. اگر قصد دارید برای اولین بار به این شهر دیدنی سفر کنید، بهتر است مقاله امروز ما را مرور کرده تا با زیر و بم آن‌جا، آشنا شوید.

 

کوش آداسی کجاست؟

کوش آداسی منطقه‌ای ساحلی در استان آیدین به حساب می‌آید و در غرب ترکیه در خط ساحلی دریای اژه قرار گرفته است. این شهر ۹۵ کیلومتر از جنوب ازمیر دور بوده و از مرکز استان آیدین به سمت غرب، ۷۰ کیلومتر دور است. اگر بخواهیم فاصله‌ی کوش آداسی را با دیگر شهرهای توریستی محبوب ساحلی در نظر بگیریم، باید بگوییم که با بدروم حدود دو ساعت و تا آنتالیا ۵ ساعت فاصله دارد. اما یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که این شهر ساحلی زیبا، تا افسوس تنها ۱۷ کیلومتر فاصله داشته و این شهر باستانی زیبا، در طول سفر، خیلی راحت در دسترس شما خواهد بود.

 

سفر ارزان با تفریحات رایگان کوش آداسی

دانستنی‌های مهم درباره کوش آداسی

نام "کوش آداسی" در زبان محلی به معنی جزیره پرندگان است. صحبت‌های زیادی در مورد اسم این شهر می‌شود اما احتمالا، اصلی‌ترین دلیل برای این نام گذاری، وجود جزیره‌ی کوچک "کبوتر" در این محل بوده که این اسم را روی آن گذاشته‌اند. جمعیت شهر به صورت عادی کمی بیشتر از ۱۲۰ هزار نفر است اما در روزهای تابستان، به خاطر حضور گردشگران تور ترکیه، به بیش از یک میلیون نفر نیز می‌رسد. ساعت رسمی ترکیه نیم ساعت از ایران عقب‌تر بوده و از نظر فرهنگی، مردمی نسبتا شبیه به کشور خودمان دارد که اغلب قریب به اتفاق آن‌ها، مسلمان هستند.

چرا باید به کوش آداسی سفر کنیم؟

کوش آداسی شهری ساحلی و بسیار زیباست که نه تنها در ترکیه بلکه در میان شهرهای ساحلی دریای اژه، یک انتخاب عالی به شمار می‌آید. شهری که دارای امکانات تفریحی بسیار عالی‌ست و هتل‌های متنوع و خیلی خوبی در آن‌جا ساخته شده، آب و هوایی عالی برای توریست‌ها دارد، طبیعت شگفت‌انگیزی داشته و همچنین جاذبه‌های تاریخی متعددی در خود و اطرافش می‌بیند. همین امر نیز باعث شده تا هر ساله میلیون‌ها نفر با تور کوش آداسی سفر کنند و باعث شوند تا این مقصد گردشگری به یکی از محبوب‌ترین شهرها در ترکیه بدل شود. به طور کلی، کوش آداسی ترکیبی متعادل از یک مقصد تفریحی، شاد و جذاب بوده که از طرفی، جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و همچنین بازارها و مراکز خرید مختلف را پیش پای شما می‌گذارد.

 

تفریحات خانوادگی در کوش آداسی (قسمت اول)

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

از نظر آب و هوایی و شرکت در تفریحات آبی در کوش آداسی، اوایل شهریور تا اواخر مهر ماه، بهترین زمان برای سفر به این شهر به حساب می‌آید. البته با توجه به آب و هوای گرم سیری این شهر، شما از اواسط بهار تا اواسط پاییز، می‌توانید وارد آب شده و به آبتنی بپردازید اما شهر مخصوصا در ماه‌ اول تابستان بسیار شلوغ می‌شود و البته خیلی هم گرم خواهد بود. به همین دلیل، روزهای پایانی تابستان را برای شرکت در تور کوش آداسی پیشنهاد می‌کنیم. این را هم در نظر بگیرید که با توجه به جاذبه‌های تفریحی مختلف درون شهر و همچنین امکان بازدید از نقاط باستانی در اطراف کوش آداسی، سفر در دیگر ماه‌های سال نیز به این شهر انجام می‌شود و در هر زمان از سال که به آن‌جا بروید، گردشگران متعددی را در این محل می‌بینید.

نزدیک‌ترین فرودگاه به کوش آداسی

متاسفانه به خاطر کمبود فضا و همچنین مسائل زیست محیطی، کوش آداسی دارای یک فرودگاه اختصاصی نیست و شما برای سفر به این شهر، ابتدا باید به فرودگاه عدنان مندرس در ازمیر رفته و از آن‌جا به کوش آداسی بروید. این فرودگاه ۸۲ کیلومتر از شهر دور است و اتوبوس‌های متعددی برای طی این راه در نظر گرفته شده که اگر هتل شما سرویس مخصوص نداشت، باید از آن‌ها استفاده نمایید. البته پروازهای بین‌المللی زیادی به فرودگاه میلاس به بدروم نیز برگزار شده و بعضی از گردشگران نیز از طریق این فرودگاه که در فاصله ۱۲۷ کیلومتر کوش آداسی قرار دارد، به این شهر می‌روند اما پروازهای ایرانی اکثرا به عدنان مندرس در ازمیر می‌روند.

 

معرفی ۱۰ هتل لوکس در کوش آداسی

در سفر به کوش آداسی، کجا اقامت کنیم؟

جواب این سوال در قالب چند خط و یکی دو پاراگراف نمی‌گنجد. کوش آداسی دارای مناطق مختلف و همچنین هتل‌های بی‌شماری است که کار انتخاب را بسیار سخت می‌کند. اما اگر بخواهیم خیلی خلاصه به این سوال جواب دهیم، باید بگوییم که اگر اهل تفریحات شبانه هستید و اولین بار است به کوش آداسی می‌روید، بهتر است در شهر قدیم اقامت داشته باشید و اگر اهل تفریحات آبی هستید و می‌خواهید، بیشتر زمان خود را در سواحل کوش آداسی بگذرانید، در هتل‌های نزدیک ساحل لانگ اقامت داشته باشید.

بهترین هتل‌های لاکچری و آن‌هایی که دارای پارک آبی اختصاصی و امکانات تفریحی گسترده هستند در پاموچاک واقع شده‌اند و اگر اهل طبیعت گردی هستید، گوزلچامی انتخاب شما باید باشد. در نهایت برای هتل‌های با قیمت مناسب و شرکت در پارتی‌های بزرگ کلاب‌های ساحلی، ساحل بانوان را پیشنهاد می‌کنیم که البته در نزدیکی این ساحل نیز هتل‌های بسیار زیادی قرار دارند و انتخاب در خود این محل‌ها نیز سخت خواهد بود. یکی از نکاتی که باید در سفر با تور کوش آداسی و انتخاب هتل در نظر بگیرید، امکاناتی هستند که مد نظر دارید. برای مثال، هتل‌های بزرگ با زمین‌ گلف در کوش آداسی وجود دارند که دارای زمین‌های بازی متعدد هستند و البته قیمت بالایی دارند. پس اگر اهل ماندن در هتل نیستید و بیشتر وقت خود را در سواحل یا جاهای گردشگری می‌گذرانید، بهتر است، پول زیادی صرف این گونه هتل‌ها نکنید.

 

چشمه‌های آب گرم پاموکاله، در نزدیکی کوش آداسی

حمل و نقل عمومی در کوش آداسی

بخش زیادی از حمل و نقل عمومی کوش آداسی، بر روی دوش مینی‌بوس‌هایی است که در مسیرهای مختلف فعالیت می‌کنند. البته برخی از مراکز خرید و پارک‌های آبی در کوش آداسی دارای سرویس مخصوص خود هستند که در جاهای مختلف توریستی، می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای این که به جاهای مختلف در اطراف شهر بروید، بهتر است از ترمینال اتوبوسرانی کوش آداسی استفاده کنید. البته راحت‌ترین راه برای جا به جایی در شهر تاکسی به حساب می‌آید که مسلما هزینه‌ی آن چند برابر مینی‌بوس‌هاست. تمامی تاکسی‌های شهری دارای تاکسی‌متر هستند و حتما باید در زمان ورود به ماشین آن را روشن کنند. قیمت‌ها نیز به لیر است و نباید چیزی بیشتر از قیمت روی تاکسی متر به راننده پرداخت کنید.

لباس مناسب برای سفر به کوش آداسی

 آب و هوای کوش آداسی گرم و مرطوب است، به همین دلیل -مخصوصا اگر در گرم‌ترین روزهای سال به این شهر سفر می‌کنید- حتما باید لباس سبک و خنک همراه داشته باشید. همراه داشتن کلاه آفتاب گیر، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب نیز از واجبات است و اگر قصد بازدید از مراکز تاریخی و طبیعت اطراف کوش آداسی را دارید، کفش‌های راحتی را از یاد نبرید. مسلما می‌دانید که باید لباس شنا همراه داشته باشید و اگر اهل اسنورکلینگ یا فعالیت‌هایی از این دست هستید، تجهیزات شنای خود را نیز با خود به کوش آداسی بروید. برای آن‌ها که اهل بازدید از مراکز فرهنگی هستند، این را بگوییم که برای بازدید از مساجد و اماکن مذهبی، حتما باید حجاب را رعایت کنید.

 

نکات کلیدی خرید در سفر به کوش آداسی

تفریحات ساحلی در کوش آداسی

یکی از نقاط قوت کوش آداسی، امکانات متعدد و بسیار خوبی است که در سواحل این شهر برای گردشگران تهیه دیده شده. امکاناتی که البته برای استفاده از آن‌ها باید هزینه‌ پرداخت کنید. تقریبا می‌توان گفت که تنها آبتنی در کوش آداسی رایگان است و چیزهایی مثل سرویس بهداشتی یا رختکن را نیز می‌توانید بدون هزینه استفاده کنید اما تخت‌، آفتاب گیر و امکاناتی که برای تفریحات آبی در نظر گرفته شده، همه پولی هستند. اما اگر اهل تفریحات هیجان انگیز باشید، در کوش آداسی حسابی بهتان خوش می‌گذرد و می‌توانید، فعالیت‌هایی همچون پاراسیلینگ، جت اسکی، اسکی روی آب، اسنورکلینگ، سفرهای دریایی و خیلی چیزهای دیگر را در این محل تجربه کنید. سفرهای تفریحی چند ساعته با کشتی‌های جذاب نیز خیلی در کوش آداسی محبوب بوده و نباید در طول سفر، انجام آن‌ها را از دست بدهید.

افسوس

همان طور که گفتیم، نزدیکی کوش آداسی به افسوس، باعث شده تا این شهر باستانی، از نکات مهم سفر به این شهر باشد. برای رفتن به افسوس، می‌توانید از مینی بوس‌های ارزان قیمت استفاده کرده و چیزی حدود ۱۵ دقیقه دورتر به آن‌جا برسید. البته تاکسی‌ها نیز شما را به آن‌جا می‌برند که خب، همان طور که گفتیم، هزینه‌ی استفاده از تاکسی بسیار بیشتر از مینی‌بوس است. به محض ورود به محوطه شهر باستانی افسوس در کوش آداسی، تابلوهای راهنما را برای بازدید از محل‌های مختلف مشاهده می‌کنید و اطلاعاتی در مورد هر بنا به شما داده می‌شود. چند نقطه مهم برای بازدید در این محل وجود دارد که شامل، کتابخانه بزرگ سلسیوس، معبد آرتمیس، تئاتر بزرگ افسوس، معبد هادریان و ... می‌شود. تاریخ شکل گیری این مکان که زمانی از جمله مهم‌ترین و پر رونق‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید به ۱۰ قرن قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و همین باعث شده تا بازدید از آن‌جا را بیش از دیگر شهرهای باستانی نزدیک به کوش آداسی، به شما پیشنهاد کنیم.

 

رستوران هالیدی این در کوش آداسی

۲۸ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران