امنیت و شرایط کلی سفر به کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
امنیت و شرایط کلی سفر به کوش آداسی

آیا کوش آداسی مقصدی امن برای سفر به حساب می‌آید؟ این سوالی‌ست که اکثر مسافران نسبت به هر مقصد توریستی می‌پرسند و جواب کلی به این سوال درباره تور کوش آداسی این است که بله، این شهر برای گردشگران تور ترکیه امن بوده و استانداردهای کامل برای سفر را در خود دارد. اما برای جواب عمیق‌تر این سوال، مطلبی را برایتان تهیه دیده‌ایم که با جزییات کامل به بخش‌های مختلف و تاثیرگذار در سفر به این شهر اختصاص یافته است.

 

امنیت در کوش آداسی

احتمالا یکی از چیزهایی که بتواند به خوبی وضعیت امنیت را در شهری نشان دهد، آمار جرم و جنایت بوده که در کوش آداسی به میزان قابل توجهی پایین است. با این که سالانه میلیون‌ها توریست به این شهر می‌روند، جرایم مختلف بسیار ناچیز است و می‌توان آن را نادیده گرفت. از نظر آمار می‌توان کوش آداسی را امن‌تر از خیلی شهرهای ترکیه یا حتی کشورهای اروپایی مثل انگلستان به شمار آورد. پلیس‌هایی که در کوش آداسی (و برخی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه) مشغول فعالیت هستند، عموما می‌توانند به زبان انگلیسی با شما صحبت کنند یا حداقل‌ها را بلدند و در بسیاری مواقع، شما را برای مسائل مختلف راهنمایی خواهند کرد و اگر هم به اداره پلیس مراجعه کنید، در آن‌جا مترجم حضور خواهد داشت.

با توجه به این که صنعت توریسم، مهم‌ترین منبع درآمد مردم کوش آداسی به حساب می‌آید، پس به خوبی شرایط مناسب را برای توریست‌ها فراهم آورده و خودشان سعی می‌کنند تا شما احساس امنیت کنید. تمام این موارد باعث شده تا میلیون‌ها مسافر تور کوش آداسی، بدون کوچک‌ترین مشکلی به این شهر رفته و سفری بسیار خوب را تجربه کنند. با این حال، حتما باید نکات کلی امنیت در سفر را رعایت کنید و چنین رفتاری را باید در هر شهر دیگری نیز داشته باشید.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی کوش آداسی

آیا کوش آداسی مقصدی خانوادگی به حساب می‌آید؟

کوش آداسی اتفاقا جزو مقاصد ساحلی خانوادگی ترکیه به حساب می‌آید. این شهر سواحل زیادی دارد که اغلب آن‌ها امکانات رفاهی خوبی در اختیارتان می‌گذارند و همچنین تفریحات مختلف برای تمام سنین در آن‌جا لحاظ شده است. حتی اغلب گردشگرانی که در کوش آداسی می‌بینید نیز، خانواده‌ بوده و جمعیت مجرد نسبت به مقاصدی همچون آنتالیا کم‌تر است.

خیلی از هتل‌های ساحلی کوش آداسی دارای فضای بازی کودکان و نوجوانان هستند و امکاناتی در آن‌ها لحاظ شده تا بتوانید، خیلی راحت فرزندان خود را در طول سفر همراه داشته باشید و در نهایت، همه‌ی اعضای خانواده از سفر با تور ترکیه به کوش آداسی لذت خواهند برد.

تبعیض و نژادپرستی در کوش آداسی

یکی دیگر از چیزهایی که به واسطه تعداد بالای گردشگران از سراسر دنیا، به ندرت در کوش آداسی متوجهش می‌شوید، تبعیض و نژادپرستی در این شهر است. نه تنها برای ایرانی‌ها، حتی سیاه پوستان یا افرادی که از آسیای شرقی به این شهر می‌آیند نیز، مشکلی نخواهند داشت. همان طور که گفتیم، مردم کوش آداسی به خوبی می‌دانند که صنعت توریسم تا چه حد برای اقتصادشان مهم است و به هیچ وجه کاری نمی‌کنند که نظر گردشگران را به صورت منفی، تحت تاثیر قرار دهد.

با این حال نکته‌ی مهم در مورد مسائل اینچنینی این است که به طور کلی، مردم ترکیه افراد ناسیونالیستی هستند و صحبت کردن از مسائلی که روی آن‌ها حساسیت وجود دارد، کار درستی نیست. فراموش نکنید که شما در این شهر مهمان هستید.

 

جذاب‌ترین تفریحات آبی در کوش آداسی

مسائل سیاسی در کوش آداسی

مردم ترکیه همیشه دوست دارند که با خارجی‌ها هم صحبت شوند و این مسئله را بعد از اولین سفر به ترکیه، کاملا متوجه می‌شوید. با این حال و با توجه به این که سلایق سیاسی متعددی در ترکیه وجود داشته و این روزها کشور نیز دچار بحران‌های پیاپی است، بهتر است که با این مردم درباره زیبایی‌های کشورشان، غذاهای مختلف و نقاط دیدنی صحبت کنید و به هیچ وجه از سیاست، رهبری کشور و مسائل مربوط به کردها صحبت نکنید. مسائلی همچون جنگ‌هایی که ترک‌ها در آن دخیل بوده و هستند و همچنین شخص اردوغان، از جمله مهم‌ترین مباحثی هست که حتما باید از آن‌ها دوری کنید.

ترافیک و رانندگی در کوش آداسی

یکی از مسائلی که بعضا به آن کم توجهی می‌شود، شرایط رانندگی، جاده‌ها و ترافیک در مقاصد مختلف است که خب خوشبختانه، کوش آداسی در این زمینه نیز شرایط خوبی دارد و استانداردهای بالایی در آن‌جا رعایت شده است. دو نکته مهم وجود دارد، یکی این که حتما در زمان عبور از خیابان، فاصله‌ تا ماشینی که به شما نزدیک می‌شود را در نظر بگیرید و انتظار ترمز زدن نداشته باشید. اگر ماشین اجاره می‌کنید، انتظار چراغ زدن و حرکت مارپیچ را داشته باشید. در واقع چیزی که در ترکیه می‌بینید، با آن چه در شهرهای بزرگ اروپایی اتفاق می‌افتد، تفاوت زیادی داشته و بیش‌تر شبیه به رانندگی در ایران است. خارجی‌ها با گواهینامه رانندگی کشور خود می‌توانند برای اجاره‌ی ماشین اقدام کرده و تا ۶ ماه حق استفاده از گواهینامه‌شان را در ترکیه دارند.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره کوش آداسی

خطر اصلی در کوش آداسی: حشرات!

شاید برایتان عجیب باشد اما بیش از هر مسئله دیگری، این حشرات هستند که با آن‌ها به مشکل برمی‌خورید. البته خوشبختانه، پشه‌ها در این شهر بیماری خاصی را منتقل نمی‌کنند اما خارش و گزیدگی برایتان مشکل ساز خواهد شد و به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم، پمادهای مورد نیاز خود را همراه بیاورید. متاسفانه پماد خوب به این منظور نیز در داروخانه‌های کوش آداسی کم است و بعضا خیلی گران‌تر خواهند بود. پمادهایی که برای دور کردن حشرات به کار می‌روند نیز گزینه‌ی خوبی برای همراه داشتن هستند.

گرما و آفتاب در کوش آداسی

یکی دیگر از مسائل مهمی که باید در سفر با تور کوش آداسی به آن دقت داشته باشید، این است که در تابستان، گرمای هوا و آفتاب تند، بخشی از سفر شما خواهد بود و حتما باید کرم ضد آفتاب، کلاه آفتاب گیر و چیزهایی از این دست همراه داشته باشید و برای خود و خانواده‌تان، بطری‌های آب بگیرید تا آب آشامیدنی همیشه در دسترس داشته باشید. دمای هوای تابستانی در کوش آداسی به ۴۰ درجه نیز می‌رسد و برای آن‌هایی که دوست دارند، تفریحات آبی و استراحت در ساحل را تجربه کنند، داشتن کرم ضد آفتاب و وسایلی که ذکر کردیم، از واجبات به حساب می‌آید.

 

۷ نقطه باستانی در کوش آداسی و اطراف آن‌

آیا می‌توان در کوش آداسی از آب لوله کشی نوشید؟

برای مسواک زدن، دوش گرفتن و کارهایی از این دست، آب لوله کشی مناسب بوده و در صورت لزوم هم می‌توانید، آب را بنوشید اما بهتر است برای نوشیدن، از بطری‌های آب تهیه کنید. آب لوله کشی در ترکیه و کوش آداسی کیفیت خیلی خوبی ندارد و به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم، از فروشگاه‌ها بطری آب تهیه کنید. البته همان طور که گفتیم این مسئله تقریبا برای تمامی ترکیه صادق است.

فروشندگان سمج در کوش آداسی

یکی از چیزهای آزاردهنده که در سفر با تور ترکیه به کوش آداسی تجربه می‌کنید، فروشندگان سمجی است که بعضا با اصرار بیش از حد باعث اذیت شما می‌شوند. اگر قبلا با چنین وضعیتی روبرو نشده‌اید، در نظر بگیرید که بهترین روش برای مقابله با آن‌ها، اعتنا نکردن است. جالب است بدانید که خیلی از اروپایی‌ها که به کوش آداسی می‌روند، بعضا متقاعد می‌شوند تا جنسی را خریداری کنند که اصلا لازمش ندارند و بعضی دیگر نیز وارد بحث و جدل با چنین فروشندگانی می‌شوند. بهتر است شما به همان بی‌اعتنایی اکتفا کنید و تنها اجناسی که مد نظر دارید را خریداری نمایید. البته این مهم در مراکز خرید کوش آداسی اتفاق نمی‌افتد و مختص به بازارهای شهری است.

 

ماه عسل در هتل‌های رمانتیک کوش آداسی

کیفیت غذا در کوش آداسی

به طور کلی در سفر به کوش آداسی نباید خیلی نگران مسمومیت غذایی باشید. کیفیت غذا در اکثر رستوران‌های این شهر، استاندارد بوده و البته غذاخوری‌ها و رستوران‌های متنوع و بسیار با کیفیتی در این شهر وجود دارند. با این حال برای این که با خیالی راحت‌تر برای صرف غذا مراجعه کنید، بهتر است برای غذاهای دریایی و گوشتی، حتما به سراغ غذاخوری‌هایی بروید که یخچال دارند و خیلی به دکه‌های کوچک بی‌نام و نشان مراجعه نکنید. در کل از نظر غذایی کوش آداسی وضعیت خوبی دارد و نباید از این جهت نگران باشید.

امنیت شبانه در کوش آداسی

تفریحات شبانه کوش آداسی بخشی جدانشدنی از سفر به این شهر ساحلی است. این شهر هم برای آن‌ها که اهل ماندن در ساحل هستند و هم برای کسانی که به دنبال بارها و کلاب‌های مختلف می‌گردند، مناسب بوده و انتخاب‌های متنوعی پیش پایتان می‌گذارد. از نظر امنیت نیز کوش آداسی در شب‌ها اصلا مشکل ندارد و به هیچ وجه شبیه شهرهای بزرگی مثل استانبول نیست.

 

ورزش‌های آبی و غواصی کیوی در کوش آداسی

تاکسی‌های شهری در کوش آداسی

تاکسی‌ها در این شهر مشخص هستند و هم دارای ایستگاه بوده و هم از خود هتل تلفنی می‌توان درخواست داد و در خود شهر نیز آن‌ها را مشاهده می‌کنید و نیازی به سوار شدن به ماشین‌های شخصی نیست. تاکسی‌ها در تمام طول روز در دسترس هستند و حتما بعد از سوار شدن بهتر است که بخواهید تا تاکسی‌متر را روشن کنند و بر اساس عددی که روی تاکسی‌متر می‌بینید، پول پرداخت کنید. این مبلغ بر اساس لیر است و به هیچ وجه به یورو یا دلار محاسبه نمی‌شود.

اگر در کوش آداسی کسی مزاحم شما شد، چه کنید؟

بهترین راه این است که از افراد محلی کمک بخواهید. اگر مسئله بزرگ بود که به سرعت پلیس خود را به آن‌جا می‌رساند. در نظر بگیرید که افراد محلی تا از آن‌ها نخواهید، به شما کمک نخواهند کرد اما در صورت لزوم، به محض این که نیاز داشتید، از آن‌ها بخواهید تا دخالت کنند و به سرعت مسئله برایتان حل می‌شود.

 

شکم‌گردی در بهترین رستوران‌های کوش آداسی

 

منبع

 

۳۰ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران