آشنایی با شرایط آب و هوایی کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
آشنایی با شرایط آب و هوایی کوش آداسی

کوش آداسی از جمله مقاصد گردشگری پرطرفدار به خصوص برای توریست‌های ایرانی است که به کشور ترکیه سفر می‌کنند. این شهر زیبا به دلیل محدوده ساحلی و آب و هوای ملایمی که دارد توانسته به یک مکان پرطرفدار توریستی در دنیا تبدیل شود. با این حال برای لذت بردن از تمامی جاذبه‌های گردشگری در کوش آداسی و همچنین تفریحات مخصوص آن برنامه‌ریزی برای سفر در برخی از روزهای سال بیشتر توصیه می‌شود. چنانچه شما نیز در مورد تور کوش آداسی و جذابیت‌های آن زیاد شنیده‌اید و تمایل بسیاری برای سفر به آن را دارید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. چرا که سعی کرده‌ایم تا شما را با شرایط آب و هوایی کوش آداسی آشنا کنیم تا بهترین زمان را از لحاظ دمایی برای سفر با تور ترکیه به آن انتخاب کنید.

 

شرایط کلی آب و هوایی در کوش آداسی

کوش آداسی عموما با آب و هوای مدیترانه‌ای و درجه حرارت ملایم در زمستان و آب و هوای گرم در تابستان شناخته می‌شود. معمولا در ابتدای سال کوش آداسی شاهد آب و هوای معتدل با دمای ۱۲ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد است. دمای هوا با وارد شدن به ماه‌های تابستان گرم‌تر شده و در ماه مه تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد نیز صعود می‌کند. در ماه‌های ژوئیه و آگوست حداکثر دما به حدود ۳۲ درجه سانتی‌گراد رسیده و بارندگی به ندرت در این روزها مشاهده می‌شود. شب‌ها در کوش آداسی به نسبت خنک‌تر است. به طوری که در تابستان تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد نیز کاهش می‌یابد. چنانچه قصد شنا در آب‌های دریای اژه را داشتید بهتر است تا سفر خود را به بعد از فصل بهار موکول نمایید. چرا که آب دریا به غیر از تابستان در دیگر روزهای سال اصلا مناسب نیست.

 

بهترین هتل‌های خانوادگی کوش آداسی

شرایط آب و هوایی کوش آداسی در طول سال

همان طور که گفته شد کوش آداسی در طول سال آب و هوایی نسبتا ملایمی را تجربه می‌کند. با این حال همانند تمامی مقاصد گردشگری دنیا هر ماه شرایط خاص خود را داشته و دمای هوا در فصل‌های مختلف سال متفاوت خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با شرایط آب و هوایی کوش آداسی در هر کدام از ماه‌های سال به صورت جداگانه آشنا کنیم:

  • آب و هوای کوش آداسی در ژانویه

ژانویه، یک ماه زمستانی معتدل در کوش آداسی به شمار می‌آید و میانگین دمای آن بین ۱۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد متغیر است. ژانویه تقریبا از اواسط دی آغاز شده و تا اواسط بهمن ادامه دارد. معمولا این ماه از سال به عنوان خلوت‌ترین روزها در کوش آداسی شناخته می‌شود. به همین دلیل اغلب جاذبه‌های گردشگری دنج و آرام خواهند بود. همچنین به دلیل خالی بودن شهر از گردشگران داخلی و خارجی قیمت‌ها در این روزها پایین بوده و بهترین زمان برای کسانی است که قصد سفر ارزان به کوش آداسی را دارند. البته باید به این موضوع توجه کرد که شنا کردن در ماه‌های سرد سال در کوش آداسی ممکن نیست.

 

در کوش آداسی چه غذایی را کجا بخوریم؟

  • آب و هوای کوش آداسی در فوریه

زمستان در کوش آداسی زیاد طولانی نبوده و بسیاری فوریه را آخرین ماه سرد در این شهر ترکیه می‌دانند. میانگین دمای هوا در این ماه تقریبا مانند ژانویه بوده و حداکثر ۱۳ و حداقل ۵ درجه سانتی‌گراد است. معمولا ما‌ه‌های ژانویه و فوریه به عنوان سردترین ماه‌های سال در کوش آداسی شناخته می‌شوند.

  • آب و هوای کوش آداسی در مارس

مارس، اولین ماه بهار در کوش آداسی به حساب آمده و ماهی دوست داشتنی است. حداکثر میانگین دما در مارس ۱۶ درجه سانتی‌گراد بوده و حداقل آن ۶ درجه سانتی‌گراد است. ناگفته نماند که فصل بهار در کوش آداسی بسیار سرد نیست. با این حال آب دریا همچنان سرد بوده و برای شنا و حمام آفتاب مناسب نیست.

 

بهترین مراکز خرید و بازارهای کوش آداسی

  • آب و هوای کوش آداسی در آوریل

آوریل یک ماه خوشایند بهاری در کوش آداسی ترکیه است که میانگین دمای آن بین حداقل ۹ درجه سانتی‌گراد تا حداکثر ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. بنابراین در این ماه گردشگران بدون اینکه از سرمای سوزناک یا گرمای آزاردهنده اذیت شوند می‌توانند سفری خاطره‌انگیز با تور کوش آداسی به این شهر زیبای ساحلی داشته باشند.

  • آب و هوای کوش آداسی در می

آخرین ماه بهار در کوش آداسی می بوده و ماه نسبتاً گرمی است که دمای آن در محدوده متوسط ۲۵ درجه سانتی‌گراد به صورت حداکثری و ۱۲ درجه سانتی‌گراد به صورت حداقلی است. بعد از این ماه شاهد گرمایش زیاد در کوش آداسی خواهیم بود.

 

پارک آبی تورتوگا در کوش آداسی

  • آب و هوای کوش آداسی در ژوئن

ژوئن، اولین ماه تابستان در کوش آداسی و همچنین یک ماه نسبتاً گرم است. به طوری که میانگین دمای آن بین حداقل ۱۶ درجه سانتی‌گراد و حداکثر ۲۹ درجه سانتی‌گراد است. ژوئن آغاز لذت بردن از شنا و تفریحات آبی در کوش آداسی است.

  • آب و هوای کوش آداسی در جولای

جولای در کوش آداسی، ترکیه، یک ماه گرم تابستانی است که بسیاری آن را گرم‌ترین ماه سال می‌دانند. میانگین دمای آن بین ۳۲ درجه سانتی‌گراد و ۱۸ درجه سانتی‌گراد متغیر است. گاهی اوقات در این ماه از سال کوش آداسی می‌تواند شاهد مقدار کمی بارندگی نیز باشد.

 

شکم‌گردی در بهترین رستوران‌های کوش آداسی

  • آب و هوای کوش آداسی در آگوست

آگوست، آخرین ماه تابستان در کوش آداسی و همچنین یک ماه گرم است با دمای متوسط ​​​​۳۱ درجه سانتی‌گراد به صورت حداکثر و ۱۸ درجه سانتی‌گراد به صورت حداقلی است. در این ماه نیز تفریحات دریایی همچنان ادامه دارد و شهر هنوز با حضور گردشگران از جای جای کشور و دنیا پرجنب و جوش است. به طوری که می‌توان آگوست را شلوغ‌ترین ماه سال در کوش آداسی دانست. بنابراین اگر قصد سفر با تور کوش آداسی در این روزها را دارید بهتر است بلیط و هتل خود را از قبل رزرو کنید.

  • آب و هوای کوش آداسی در سپتامبر

با فرا رسیدن سپتامبر در کوش آداسی شاهد اولین نشانه‌های فصل پاییز خواهیم بود. به طوری که برگ درختان شروع به زرد شدن کرده و آب دریا رو به سردی می‌رود. میانگین دمای کوش آداسی در ماه سپتامبر بین ۲۸ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده و حجم گردشگران نیز رفته رفته کاهش می‌یابد.

 

راهنمای رسیدن به شهر ساحلی کوش آداسی

  • آب و هوای کوش آداسی در اکتبر

اکتبر، همانند سپتامبر، یک ماه پاییزی و اما نه چندان سرد در کوش آداسی است. به طوری که محدوده متوسط ​​​​کم دمایی در این ماه ۱۲ درجه سانتی‌گراد و میانگین حداکثری ۲۳ درجه سانتی‌گراد است.

  • آب و هوای کوش آداسی در نوامبر

نوامبر، آخرین ماه پاییز در کوش آداسی با محدوده دمایی بین ۱۸ الی ۸ درجه سانتیگراد است. با رسیدن به روزهای پایانی از ماه نوامبر نشانه‌های زمستان در این شهر ساحلی کم کم ظاهر می‌شوند.

 

دورهمی در بهترین کافه‌های کوش آداسی

  • آب و هوای کوش آداسی در دسامبر

دسامبر، اولین ماه زمستان در کوش آداسی است. این ماه آب و هوای نسبتا معتدلی داشته و با میانگین دمای بین ۶ تا ۱۴ درجه سانتیگراد آغاز یک زمستان آرام و بدون سرمای سوزناک است.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی از لحاظ شرایط آب و هوایی

با توجه به موقعیت ساحلی کوش آداسی انتخاب زمان درست برای سفر به منظور استفاده از دریا و تفریحات آبی آن در مقایسه با دیگر مقاصد گردشگری اهمیت بیشتری دارد. برای اینکه بتوان از آب دریا برای شنا استفاده کرد و از شن‌های داغ ساحل لذت برد، فصل تابستان بهترین زمان برای رزرو تور کوش آداسی است. چرا که در طول ماه‌های تابستان (بین ژوئن تا سپتامبر) دمای آب هرگز به زیر ۱۶ درجه سانتیگراد نمی‌رسد و شرایط برای شنا در آب‌های مدیترانه‌ای کاملا مهیا است. هر چند که روزهای کوش آداسی در فصل تابستان بسیار گرم و سوزناک است اما آب دریا تفریحی بسیار شاد و لذت‌بخش برای خنک شدن است. از طرفی دیگر شب‌های کوش آداسی حتی در فصل تابستان نیز بسیار ملایم بوده و شما می‌توانید بعد از استراحت در کنار ساحل در طول روز شب‌ها نیز به مرکز شهر رفته و از تفریحات شبانه کوش آداسی بهره ببرید.

 

دریاچه بافا، بهشتی در نزدیکی کوش آداسی

نکاتی در مورد شرایط آب و هوایی کوش آداسی

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید با شرایط آب و هوایی کوش آداسی به صورت کلی و جزئی آشنا شده‌اید. در ادامه سعی کرده‌ایم تا برخی از نکات خاص در مورد این موضوع را گردآوری و معرفی کنیم:

 

  • سردترین ماه‌های کوش آداسی، ژانویه و فوریه (اواسط دی تا اوایل اسفند) با میانگین دمای بالای ۱۳ درجه سانتی‌گراد است.
  • در طول سال، در کوش آداسی، ۹۳ روز بارندگی وجود دارد. اغلب این بارندگی‌ها در فصل پاییز رخ می‌دهند.
  • ماه‌هایی که کمترین تابش آفتاب را در کوش آداسی دارند، ژانویه و دسامبر (دی و بهمن) هستند. به طوری که در حالت میانگین تنها ۵ ساعت آفتاب را در این روزها شاهد خواهیم بود. در عوض ژوئن (تیر) طولانی‌ترین روزهای سال از نظر روشنایی با میانگین ۱۴ ساعت و ۴۴ دقیقه حضور آفتاب در آسمان است.
  • ماه‌هایی که سردترین آب دریا را دارند فوریه و مارس (اسفند و فروردین) در کوش آداسی هستند که میانگین دمای دریا در این روزها تقریبا ۱۵درجه سانتی‌گراد است. این در حالی است که ماه آگوست (شهریور) به عنوان گرم‌ترین ماه سال از نظر آب دریا در کوش آداسی شناخته می‌شود. میانگین دمای دریا در این روزهای سال ۲۵ درجه سانتی‌گراد بوده و برای شنا در سواحل کوش آداسی بسیار ایده‌آل است.

منبع ۱

منبع ۲

۲۳ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران