آشنایی با فرودگاه‌های کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
آشنایی با فرودگاه‌های کوش آداسی

یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای سفر، استفاده از هواپیما است. همین موضوع سبب شده تا اغلب شهرهای توریستی دنیا فرودگاهی مجهز برای مسافران تعبیه کنند. از جمله توریستی‌ترین شهرهای ترکیه کوش آداسی می‌باشد. به خصوص در سال‌های اخیر مسافران ایرانی رفتن به کوش آداسی را برای داشتن سفری دنج و ساحلی ترجیح می‌دهند. اگر شما نیز قصد سفر با تور کوش آداسی را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با فرودگاه‌های کوش آداسی برای داشتن سفری هوایی به آن آشنا شوید.

 

فرودگاه‌های کوش آداسی

منظور از فرودگاه‌های کوش آداسی فرودگاه‌هایی است که در نزدیک‌ترین شهرهای واقع در اطراف این شهر زیبا و ساحلی ترکیه قرار دارند. چرا که خود شهر کوش آداسی دارای مساحتی کوچک بوده و فرودگاه اختصاصی ندارد. همین موضوع سبب شده تا کنجکاوی گردشگران در مورد فرودگاه این شهر برای سفر هوایی بیشتر شود. پس فرودگاه‌هایی که می‌توان آن‌ها را فرودگاه‌های کوش آداسی نیز نامید در زیر عنوان شده‌اند:

 

اطلاعات ضروری درباره کوش آداسی

فرودگاه دنیزلی (Denizli Çardak Airport)

دنیزلی نام شهری توریستی می‌باشد که در فاصله اندکی از شهر آنتالیا قرار گرفته است. از آنجایی که شهر آنتالیا نیز در جوار کوش آداسی قرار دارد توریست‌های هر دو شهر برای داشتن سفری هوایی از فرودگاه دنیزلی استفاده می‌کنند. در نتیجه علاقه‌مندان می‌توانند با یک تیر دو نشان زده و از هر دو شهر در طول سفر خود دیدن کنند. آژانس‌های مسافرتی ایرانی نیز برای مسافرانی که قصد سفر به کوش آداسی و یا تور آنتالیا را دارند بلیط هواپیما به مقصد دنیزلی را رزرو می‌کنند. بعد از رسیدن به دنیزلی می‌توان مسیری کوتاه به صورت زمینی را طی کرد.

فرودگاه دنیزلی یک فرودگاه بین‌المللی است. ناگفته نماند که این فرودگاه نظامی بوده اما استفاده از آن برای عموم مردم از سرتاسر دنیا آزاد است. فاصله بین این فرودگاه تا شهر کوش آداسی کاملا سر راست بوده و مسیری ایمن و راحت دارد. در صورتی که قصد استفاده از فرودگاه دنیزلی را برای دستیابی به شهر کوش آداسی را دارید باید مدت زمانی در حدود ۳ الی ۴ ساعت را به صورت زمینی در نظر بگیرید. علامت اختصاری فرودگاه دنیزلی به صورت dnz نشان داده شده و تنها یک ترمینال دارد. از جمله پرترددترین پروازهای این فرودگاه متعلق به شرکت‌های هوایی پگاسوس و ترکیش است.

 

هزینه‌ها در سفر با تور کوش آداسی

 

فرودگاه عدنان مندرس (Ednan Menderes Airport)

از دیگر فرودگاه‌هایی که مسافران تور کوش آداسی می‌توانند از آن برای دستیابی آسان به این شهر توریستی استفاده کنند، فرودگاه عدنان مندرس است. مسافران ایرانی می‌توانند از طریق پروازهایی که از فرودگاه امام خمینی و یا فرودگاه بین‌المللی تبریز انجام می‌شوند، وارد فرودگاه عدنان مندرس شوند. سپس با کرایه اتومبیل بخشی از مسیر را به صورت زمینی طی کرده و وارد شهر کوش آداسی شوند. فرودگاه خود دارای سرویس تاکسی بوده و توریست‌ها می‌توانند بدون کمترین دشواری خود را به مقصد دلخواه خود برسانند.

ساخت فرودگاه عدنان مندرس در سال ۱۹۸۴ آغاز و به پایان رسیدن آن حدود ۳ سال زمان برد. این فرودگاه در شهر تاریخی و توریستی ازمیر قرار داشته و یکی از فرودگاه‌های مهم ترکیه برای ورود و خروج مسافران است. این فرودگاه برای زنده نگه داشتن نام یکی از محبوب‌ترین نخست وزیران کشور ترکیه به نام عدنان مندرس، نامگذاری شده است. فرودگاه عدنان مندرس دارای مساحت تقریبی ۷٫۵۱۸٫۸۷۵ متر مربع است. طبق آمارهای به دست آمده گفته می‌شود که در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰ میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شده‌اند. از جمله پروازهایی که از طریق این فرودگاه انجام می‌شوند، می‌توان به ترکیش ایرلاین، معراج و ماهان اشاره کرد.

 

کلام آخر

همان طور که در بالا گفته شد شهر کوش آداسی فرودگاه اختصاصی درون محدوده شهری خود ندارد. به همین دلیل مسافرینی که قصد سفر به این شهر ساحلی ترکیه را دارند باید از نزدیک‌ترین فرودگاه به شهر کوش آداسی برای دسترسی به آن استفاده کنند. دو تا از نزدیک‌ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه‌ها به شهر کوش آداسی فرودگاه عدنان مندرس و فرودگاه دنیزلی است. استفاده از هر دو این موارد کاملا آسان بوده و مسافران با توجه به مسیر بلیط هواپیمایی رزرو شده توسط آژانس مسافرتی و سلیقه شخصی خود می‌توانند سفر خود به کوش آداسی را از طریق یکی از این فرودگاه‌ها آغاز کنند.

۲۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران