سفر زمینی به شهرهای ساحلی ترکیه از کوش‌آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
سفر زمینی به شهرهای ساحلی ترکیه از کوش‌آداسی

ترکیه یکی از مقاصد و کشورهای محبوب برای ما ایرانی‌هاست. جایی که از نظر فاصله و فرهنگ بسیار نزدیک به مردمان ما بوده و بدون ویزا می‌توانیم اوقات فراغت خود را در آنجا بگذرانیم. میان این همه شهر تور کوش‌آداسی طرفداران زیادی دارد. این شهر که در استان آیدین و در بخشی از سواحل دریای اژه قرار گرفته، یکی از جاهایی است که یک بار باید به آن سفر کنید و در کنار آن، همه شهرهای اطرافش را بگردید. در این مقاله می‌خواهیم درباره سفر زمینی کوتاهی به شهرهای ساحلی ترکیه که می‌توانید وقتی در کوش‌آداسی ساکن هستید، از آنها دیدن کنید را بیشتر بدانیم.

 

کوش آداسی

کوش آداسی Kuşadası به عنوان یکی از شهرهای ساحلی و تفریحی ترکیه از پربازدیدترین شهرهای باستانی مدیترانه و دروازه‌ای به شهر باستانی افسوس است. همچنین دهکده‌ای بازسازی شده به نام اسکالا نووا در مقابل ترمینال با مغازه‌های رنگارنگ و قشنگ و کافه‌ رستوران‌های شیک که منحصراً برای مسافران کروز طراحی شده‌اند نیز جذابیت ویژه‌ای میان گردشگران تور ترکیه دارد. نکته‌ای که در در سفر شما به این شهر وجود دارد این است که می‌توانید علاوه بر کوش آداسی، از دیگر شهرهای ساحلی نزدیک و یا شهرهای مهمی همچون ازمیر و بدروم که فاصله زیادی با آن ندارند نیز دیدن کنید. در ادامه نام برخی از این شهرها را بازگو می‌کنیم اما این تمام آنها نیست و شهرها و روستاهای بیشتری در چند کیلومتری اطراف کوش‌آداسی وجود دارند که ممکن است مورد توجه شما واقع شوند.

 

ویژگی‌های شهر زیبای ساحلی کوش آداسی

ازمیر

کوش آداسی حدود ۹۵ کیلومتر از شهر ازمیر Izmir و ۷۱ کیلومتر از مرکز شهر آیدین فاصله دارد. از آنجایی که مکان‌های زیبا و دیدنی این شهر سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، راه‌های مختلفی برای خوش گذراندن در آنجا و شهرهای اطرافش وجود دارد که با آنها آشنا می‌شویم. یکی از دیدنی‌ترین شهرهای مهم اطراف کوش آداسی، ازمیر است. ازمیر بر فراز یک خلیج بلند و باریک قرار دارد که از زیباترین چشم‌اندازهای این شهر محسوب می‌شود. خط ساحلی باشکوهی که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می‌کند ، مملو از باغ‌های زیتون، صخره‌های سنگی و جنگل‌های کاج است. ازمیر در مدت برگزاری فستیوال بین‌المللی هنر در ماه ژوئن و جولای گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

آیدین

آیدین Aydın به معنی روشنی، نام شهری زیبا در کشور ترکیه است که در پائین‌ دره و رودخانه بویوک مندرس قرار دارد و تا دریای اژه ادامه می‌یابد. این منطقه بسیار حاصلخیز و محصول عمده آن انجیر است. آیدین محل شهر کهن ترالِس یونانی است. بعدها در این محل شهری به نام گوزل‌حصار بنا شد که بعدها به نام بیگ‌نشین ترکی آیدین‌اوغلو که در سده چهاردهم در منطقه فرمانروایی می‌کرد، آیدین نامیده شد. این شهر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منحصر به فردی همچون معبد آتنا، دژ مسجد، شهر باستانی آفرودیسیاس، دیدیما، پرینه و شهر باستانی میلتوس کوش آداسی را در نزدیکی خود دارد.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی کوش آداسی

گوزلچاملی

گوزلچاملی Guzelcamli شهری در کنار دریا در استان آیدین ترکیه است و یک تفرجگاه توریستی خوب به شمار می‌آید. این منطقه در فاصله‌ای ۲۳ کیلومتری از خط ساحلی به سمت جنوب از مرکز کوش‌آداسی قرار دارد.

میلاس

میلاس milas شهری در استان موغله و در جنوب باختری ترکیه است. این شهر محدوده‌ای از خلیج بودروم ماندالیا از دریاچه بافرا و خلیج گوک‌اوا به حساب می‌آید. میلاس تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و پربارشی دارد و دمای هوا معمولا مطبوع است. به همین دلیل با پلاژها، دریاچه‌ها، و بازمانده‌های یونان باستان یکی از مقاصد گردشگری در ترکیه محسوب می‌شود. این شهر در نزدیکی آن به کوش‌آداسی و بدروم پراهمیت و نقطه توقف اتوبوس‌های بین شهری به مقصد بدروم است. همچنین میلاس یکی از مهم‌ترین شهرهای کاریا و در زمان هخامنشیان هم بخشی از ایران بوده است. جالب‌تر اینکه وجود نیایشگاه زئوس کارلوس و نزدیکی نیایشگاه زئوس لابراندا، میلاس را در روزگار باستان به عنوان مرکز دینی کاریا در آورده بود. پس احتمالا دلتان بخواهد به هنگام سفرتان از کوش‌آداسی به بدروم در این شهر توقفی چند ساعته یا یک روزه داشته باشید.

 

بهترین هتل‌های دارای استخر در کوش آداسی

بدروم

بندر بدروم واقع در ساحل دریای اژه ترکیه یکی از مقاصد گردشگری لوکس و فوق‌العاده این کشور به شمار می‌رود. این شهر دارای چندین مکان مهم تاریخی از جمله قلعه سنت پیتر بدروم و مقبره، دروازه میندوس و موزه باستان‌شناسی زیر آب است. از آنجایی که بدروم در فاصله‌ای ۳۶ کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی میلاس قرار دارد، شما به راحتی می‌توانید با هواپیما به آنجا بروید. همچنین بندر کروز بدروم بزرگترین کشتی‌های تفریحی جهان را در خود جای دهد. در نتیجه چه برای تفریح و چه برای سفر گزینه کشتی را نیز در اختیار دارید. در صورتی که بخواهید از شهر کوش‌آداسی به بندر بدروم بروید، امکان تردد با اتوبوس، تاکسی و ماشین را خواهید داشت. در واقع فاصله کوش‌آداسی تا بدروم ۹۳ کیلومتر است. اما از نظر جاده‌ای فاصله بیشتری دارد. اینطور می‌توان گفت که سریع‌ترین راه برای رسیدن از کوش‌آداسی به بدروم تاکسی است و حدود دو ساعت طول می‌کشد. ممکن است بخواهید این مسیر را با ماشین خودتان بپیمایید. در این صورت لازم است حدود ۱۵۰ کیلومتر از کوش‌آداسی تا بدروم را رانندگی کنید و حدود ۲ ساعت در راه خواهید بود. غیر از این دو راه، برای رسیدن از کوش آداسی به بدروم، اتوبوس راه مقرون به صرفه‌تری است و زمانی در حدود سه ساعت و چهل دقیقه طول می‌کشد. اما لازم است که بدانید هیچ اتوبوس مستقیمی از کوش‌آداسی به بدروم وجود ندارد. برای این سفر، می‌بایست به ایستگاه سوکه Soke بروید و از آنجا به ایستگاه بدروم برسید.

هتل‌های بدروم آرامش و راحتی شما را فراهم خواهند کرد. هتل‌های پنج ستاره در بدروم بسیار زیاد هستند و طبیعتا انتخاب میان آنها کمی سخت است. برای ساده‌تر کردن کارتان چند مورد از آنها را می‌توانیم نام ببریم: هتل ساحلی هتل مرمرا، هتل کارسه، هتل والنس در کاپلانکایا، هتل کمپینسکی بارباروس بی و دی هتل ماریس. پس از اقامت در یکی از هتل‌های موردنظرتان، از جاذبه‌های گردشگری بدروم هم دیدن کنید. استراحت یا تجربه هیجان در تفریحگاهای ساحلی، خرید از بازارهای محلی سنتی، بازدید از روستاهای قدیمی و آثار تاریخی به جا مانده از قرن پانزدهم، معابد، عکاسی، تماشای جانوران و امواج دریا و در نهایت خوردن غذاهای محلی رنگارنگ و خوش طعم اوقات خوبی برای شما خواهد ساخت.

دیدیم

دیدیم Didim شهری کوچک و تفریحگاهی ساحلی نزدیک به کوش‌آداسی است که میان گردشگران محبوب است. این شهر در منطقه‌ای از استان آیدین در ساحل دریای اژه قرار گرفته است. شهر دیدیم شهر عتیقه با معبد ویران شده آپولو است.

 

تفریحات خانوادگی در کوش آداسی (قسمت اول)

سلجوک

سلچوک Selcuk شهری در نزدیکی ازمیر، در غرب ترکیه و دروازه ورودی به افسوس است. شهری وسیع و باستانی با بقایای یک تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسوس که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. در جنوب این شهر، خانه مریم مقدس، یک نمازخانه گنبددار و ضریح مذهبی قرار دارد. همچنین ستون مرمر یکی از معدود بقایای معبد آرتمیس کوش آداسی است. شهر سلچوک از شهر بدروم سه ساعت و از کوش‌آداسی کمتر از یک ساعت فاصله دارد.

یالی‌کاواک

یالی‌کاواک Yalıkavak شهری در استان موغله ترکیه است. یالی‌کاواک مارینا در هجده کیلومتری مرکز بدروم واقع شده و به عنوان برنده جایزه لنگر طلایی سال ۲۰۱۸ در انجمن بندر قایق‌های بادبانی انتخاب شده است. تفرجگاه یالی‌کاواک همچنین دارای یکی از بهترین مراکز خرید بدروم یعنی مرکز خرید پالمارینا نام است. پس شاید دلتان بخواهد در سفر کوش‌آداسی به بدروم، سری به این شهر هم بروید.

کوش‌آداسی به عنوان یکی از زیباترین و مهم‌ترین شهرهای ترکیه در حاشیه دریای اژه، منبع اصلی درآمدش از صنعت توریسم است. کوش‌آداسی نود کیلومتر با ازمیر فاصله دارد و در نزدیکی جزیره یونانی ساموس واقع شده است. در ادامه به بهترین زمان سفر به کوش‌آداسی و جاذبه‌های آن می‌پردازیم.

 

ورزش‌های آبی و غواصی کیوی در کوش آداسی

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

همان طور که می‌دانید تابستان بهترین فصل گردشگری در این شهر محسوب می‌شود اما در کل خوب بودن آب و هوا تا حدودی به سلیقه شما بستگی دارد. افراد زیادی بهار و پاییز که زمان خلوت‌تر و مطبوع‌تری به نظر می‌آید را ترجیح می‌دهند. اما زمستان ممکن است کمی سرد و برای سفر به این شهر مناسب نباشد. شلوغ‌ترین ماه‌های کوش آداسی به ترتیب جولای، ژوئن و می هستند. پس در صورتی که در این زمان سفر می‌کنید بهتر است که پرواز و هتل خود را از چند ماه قبل رزرو کرده باشید. خلوت‌ترین ماه کوش آداسی هم نوامبر است. به همین خاطر قیمت‌ها به طور شگفت‌انگیزی در این ماه پایین می‌آید.

بهترین هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

کوش آداسی پر از جاهای دیدنی و تاریخی کهن است. بهتر است در طول اقامت خود در هتل‌هایی همچون هتل افسوس پرنسس، هتل آلگوکلر آداکوله کوش‌آداسی و هتل فانتاسیا و هتل پاین‌بی کوش‌آداسی و هتل کورومار در این شهر، از غار کاراجا، شهر تاریخی افسوس، جزیره کبوتر، کاروانسرای محمد پاشا و شهر باستانی پرینه بازدید کنید و شاهد بناهای باشکوه تاریخی باشید. این آثار باستانی چنان دیدنی هستند که بی‌شک از تماشای آنها سیر نمی‌شوید و به تاریخ ترکیه بیشتر پی می‌برید. گشت و گذار در داخل موزه و قدم زدن در جزیره کاری آرام‌بخش در سکوت خواهد بود. همچنین می‌توانید به پارک‌ آبی آدالند کوش آداسی و آکوا فانتزی که در فاصله بسیار کمی از مرکز کوش‌آداسی واقع شده‌اند بروید و از خنکی آب در فصل تابستان و هیجانی دلپذیر لذت ببرید. علاوه بر این، سواحل کوش‌آداسی همیشه آغوششان برای شما باز است.

 

هزینه‌ها در سفر با تور کوش آداسی

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۸ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران