نزدیک‌ترین شهرهای دیدنی به کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
نزدیک‌ترین شهرهای دیدنی به کوش آداسی

کوش آداسی به عنوان یک شهر ساحلی و خوش آب و هوای ترکیه توانسته مورد پسند بسیاری از توریست‌های این کشور واقع شود. همچنین شهر کوش آداسی یکی از شهرهای بزرگ و مهم ترکیه به شمار می‌آید که با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارای فرودگاه اختصاصی بوده و از همین رو دسترسی به آن برای تمامی گردشگران آسان است. در کنار تمامی جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی و سواحل زیبای آن آنچه این شهر را از نظر افراد مهم تلقی می‌کند قرار گرفتن شهرهای توریستی دیگر در فاصله نزدیک به آن است. به طوری که مسافران تور کوش آداسی فرصت سفرهای یک یا چند روزه به دیگر شهرهای دیدنی کشور ترکیه را خواهند داشت. از همین رو تصمیم گرفته‌ایم تا مطالب این مقاله را به معرفی نزدیک‌ترین شهرهای دیدنی به کوش آداسی اختصاص دهیم.

 

شهر ازمیر، ترکیه (Izmir, Turkey)

شهر زیبای ازمیر در فاصله ۶۱ کیلومتری از کوش آداسی قرار گرفته و یکی از پرطرفدارترین شهرهای ساحلی ترکیه برای بازدید و سفر است. ازمیر یک کلان شهر در منتهی الیه غربی آناتولی بوده و مرکز استانی با همین نام است. این شهر سومین شهر پرجمعیت ترکیه پس از استانبول و آنکارا و دومین شهر بزرگ در دریای اژه پس از آتن است. بر اساس آخرین سرشماری انجام شده شهر ازمیر جمعیتی در حدود ۲۹۶۵۹۰۰ نفر است که این رقم برای کل استان ازمیر تقریبا دو برابر آن است. آنچه شهر ازمیر را از دید گردشگران جذاب‌ می‌کند قبل از هر چیزی دریا و ساحل زیبای آن است. علاوه بر آن ازمیر تاریخچه‌ای بیش از ۳۰۰۰ سال داشته و یکی از شهرهای تجاری اصلی دریای مدیترانه بوده است. از همین رو فرصت بازدید از جاذبه‌های تاریخی ازمیر را برای گردشگران فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر از یک روز در این شهر زیبا باشید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر بعدی همراه تور ازمیر باشید.

 

شهر مانیسا، ترکیه (Manisa, Turkey)

از دیگر شهرهای نزدیک به کوش آداسی که گردشگران می‌توانند در عرض دو ساعت به آن دسترسی پیدا کنند، مانیسا است. مانیسا حدود ۸۵ کیلومتر از کوش آداسی فاصله داشته و شهری در منطقه دریای اژه ترکیه و مرکز اداری استان مانیسا است. این یک شهر مدرن در کشور ترکیه به حساب می آید که نقش قابل توجهی در پیشرفت صنعت ترکیه دارد. مانیسا حدود نیم ساعت با شهر ازمیر فاصله داشته و توریست‌های مشتاق می‌توانند در یک روز از هر دو آن‌ها دیدن کنند. مسیر دسترسی به مانیسا از ازمیر مناظر افسانه‌ای از کوه سیپیلوس را به نمایش می‌گذارد و سفری خوش برای گردشگران رقم خواهد زد. بازدید از پارک ملی کوه اسپیل و منطقه ساردس و آلاشهیر (فیلادلفیا باستان) از جمله کارهایی است که می‌توانید در سفر به مانیسا انجام دهید.

 

هتل‌های منطقه لانگ بیچ در کوش آداسی

 

شهر دنیزلی، ترکیه (Denizli, Turkey)

شهر دنیزلی با ۱۶۱ کیلومتر فاصله از کوش آداسی گزینه دیگری برای بازدید در این سفر است. دنیزلی یک شهر صنعتی در بخش جنوب غربی ترکیه و انتهای شرقی دره آبرفتی بوده که توسط رودخانه Büyük Menderes تشکیل شده است. همچنین این شهر نیز در منطقه دریای اژه ترکیه واقع شده و چشم‌اندازی زیبا از دریا و سواحل را به نمایش می‌گذارد. دنیزلی در چند دهه اخیر شاهد توسعه اقتصادی بالایی بوده که دلیل اصلی این پیشرفت تولید و صادرات منسوجات است. همچنین دنیزلی مسیر اصلی برای بازدید از چشمه آب گرم پاموکاله است که تنها در ۵ کیلومتری آن قرار گرفته است. علاوه بر آن اخیراً، دنیزلی به دلیل انواع مختلف آب‌های حرارتی در سارایکوی،محلی که شهرک‌های Karahayıt و Pamukkale در آن قرار دارند، به یک مقصد اصلی گردشگری داخلی تبدیل شده است.

 

شهر بالیک‌اِسیر، ترکیه (Balikesir, Turkey)

از دیگر شهرهای نزدیک به کوش آداسی می‌توان به بالیک‌اِسیر اشاره کرد. این شهر دیدنی در فاصله ۲۰۶ کیلومتری از کوش آداسی قرار گرفته و در منطقه مرمره ترکیه واقع شده است. بالیک‌اِسیر دارای پیشینه تاریخی غنی بوده و جاذبه‌های تاریخی متعددی را در خود جای داده است. از اوج قدرت این شهر ترکیه می‌توان به سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۹۲۲ اشاره کرد که به عنوان پایتخت کاراسی شناخته می‌شد.

 

بهترین هتل‌های خانوادگی کوش آداسی

 

شهر بورسا، ترکیه (Bursa, Turkey)

با پیمودن مسافتی در حدود ۳۰۳ کیلومتر از کوش آداسی به شهر زیبای بورسا دست خواهید یافت. این شهر زیبا در شمال غربی ترکیه و مرکز اداری استان بورسا در ترکیه قرار گرفته و چهارمین شهر پرجمعیت ترکیه و دومین شهر پرجمعیت در منطقه مرمره به شمار می‌آید. بورسا یکی از مراکز صنعتی کشور ترکیه بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که بیشتر تولیدات خودرو ترکیه در بورسا انجام می‌شود. جالب است بدانید که بورسا اولین پایتخت بزرگ و دومین پایتخت کلی دولت عثمانی بین سال‌های ۱۳۳۵ و ۱۳۶۳ بود. این شهر در دوره عثمانی به عنوان هوداوندگار (به معنی هدیه خدا در ترکی عثمانی) نامیده می‌شد. نام مستعار جدیدتر یشیل بورسا "بورسای سبز" است که به پارک‌ها و باغ‌های واقع در بافت شهری آن و همچنین جنگل‌های وسیع و متنوع منطقه اطراف اشاره دارد. کوه اولوداگ، المپ باستانی میسیا و پیست اسکی از جمله جاذبه‌هایی هستند که گردشگران در سفر به بورسا فرصت لذت بردن از آن‌ها را خواهند داشت. همچنین در این شهر فرصت بازدید از مقبره‌های سلاطین اولیه عثمانی و بناهای مهم آن دوران از قبیل حمام‌های قدیمی، عمارت‌های عثمانی، کاخ‌ها و چندین موزه را خواهید داشت.

 

شهر آتن، یونان (Athens, Greece)

آنچه که کوش آداسی را از دیگر شهرهای توریستی ترکیه متمایز می‌کند، فاصله کم آن از کشور یونان و شهر آتن است. به طوری که کوش آداسی تنها ۳۱۱ کیلومتر تا آتن، یونان فاصله دارد. آتن شهری ساحلی در مدیترانه بوده و هم پایتخت و هم بزرگترین شهر یونان به شمار می‌آید. این شهر با جمعیتی نزدیک به چهار میلیون نفر، هفتمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا نیز است. که با تاریخچه ثبت شده در حدود بیش از ۳۴۰۰ سال به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. بنابراین در صورت داشتن ویزای یونان مسافران تور کوش آداسی می‌توانند سفری کوتاه به آتن داشته و از فرهنگ، معماری و مناظر باشکوه آن لذت ببرند.

برترین جاذبه گردشگری که در آتن فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، پارتنون نام دارد. همچنین این شهر دارای آثار رومی، بیزانسی و تعدادی بنای عثمانی را در خود جای داده که هر کدام به نوبه خود از جذابیت ویژه‌ای برخوردار هستند. علاوه بر آن اگر اهل موزه گردی باشید در سفر به آتن فرصت بازدید از چندین موزه و مؤسسه فرهنگی مانند موزه ملی باستان شناسی، موزه آکروپلیس، موزه هنر سیکلادیک، موزه بناکی و موزه بیزانس و مسیحیت را خواهید داشت.

 

چرا باید کوش آداسی مقصد بعدی سفر شما باشد؟

 

شهر آنتالیا، ترکیه (Antalya, Turkey)

امکان ندارد گردشگری شهرت و آوازه شهر زیبای آنتالیا را در ترکیه نشنیده باشد. اگر شما هم از علاقه‌مندان به سفر با تور آنتالیا هستید می‌توانید تنها با پیمودن ۳۱۹ کیلومتر از کوش آداسی به این شهر زیبا و ساحلی دسترسی پیدا کنید. آنتالیا پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه و همچنین مرکز استانی با همین نام است. آنتالیا در سواحل جنوب غربی آناتولی که با کوه‌های توروس هم مرز است، قرار گرفته و بزرگترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه خارج از منطقه دریای اژه با بیش از یک میلیون نفر محسوب می‌شود. بسیاری از گردشگران آنتالیا را تنها با سواحل زیبا و تفریحات آبی آن می‌شناسند. در حالی که سفر به این شهر زیبا فرصت بازدید از چندین بنای تاریخی از جمله دروازه هادریان را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. آنتالیا در گذشته تاریخچه‌ای پرفراز و نشیب داشته که امروزه می‌توان آثاری از آن‌ها را در این سفر مشاهده کرد. به خصوص اینکه آنتالیا پس از جنگ جهانی اول به مدت سه سال توسط ایتالیا اشغال گردید، اما در جنگ استقلال توسط ترکیه تازه استقلال یافته بازپس گرفته شد.

 

اسکی شِهیر، ترکیه (Eskisehir, Turkey)

مورد بعدی از نزدیک‌ترین شهرهای دیدنی به کوش آداسی اسکی شِهیر، ترکیه است. این شهر جذاب در ۳۵۷ کیلومتری کوش آداسی قرار داشته و همواره مورد توجه گردشگران واقع شده است. جالب است بدانید که اسکی در زبان ترکی به معنای قدیمی و شِهیر به معنای شهر می‌باشد. بنابراین ترجمه آن شهر قدیمی خواهد بود. این شهر در کرانه‌های رودخانه پورسوک و در ارتفاع ۷۹۲ متری از سطح دریا واقع شده و دارای چشم‌اندازی مشرف به دره حاصلخیز فریگی است. همچنین توریست‌های ماجراجو و علاقه‌مند می‌توانند در تپه‌های اطراف چشمه‌های آب گرمی را پیدا کرده و از آن‌ها لذت ببرند. اسکی شِهیر از لحاظ مکانی دارای موقعیتی بسیار استراتژیکی برای گردشگران است؛ زیرا نه تنها به کوش آداسی بلکه به دیگر شهرها از قبیل آنکارا در فاصله ۲۳۳ کیلومتری، استانبول در فاصله ۳۳۰ کیلومتری و کوتاهیا در فاصله ۷۸ کیلومتری نیز نزدیک است.

 

۱۰ نکته مهم قبل از سفر به کوش‌آداسی

 

چورلو، ترکیه (Çorlu, Turkey)

چورلو شهری در شمال غربی ترکیه بوده و تحت اداره استان تکیرداغ است که از شهر کوش آداسی ۳۷۰ کیلومتر فاصله دارد. این یک مرکز صنعتی به سرعت در حال رشد است که در زمین مسطح واقع در بزرگراه Otoyol 3 و خارج از بزرگراه D.100 بین استانبول و مرز ترکیه با یونان و بلغارستان ساخته شده است. نزدیکترین فرودگاه، به شهر چورلو فرودگاه تکیرداغ - چورلو (TEQ) است.

 

اسنیورت، ترکیه (Esenyurt, Turkey)

آخرین شهری که به عنوان نزدیک‌ترین گزینه به کوش آداسی در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، اسنیورت در فاصله ۳۷۵ کیلومتری از آن است. اسنیورت در تابعیت استان استانبول بوده و در سمت اروپایی آن قرار دارد. با رونق ساخت و ساز مجتمع‌های مسکونی بزرگ در این منطقه در چند سال گذشته، اسنیورت از پیشرفت بزرگی بهره‌مند شد. اکنون چهار مرکز فرهنگی با نا‌م‌های مرکز فرهنگی اسنیورت، مرکز فرهنگی سعادتدره، مرکز فرهنگی ینیکنت و مرکز فرهنگی یونس بالتا در آن قرار دارند. همچنین این شهر دارای فضای سبز گسترده‌ای بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به پارک Recep Tayyip Erdoğan، پارک Şehitler، پارک Gaziler و پارک Kadir Topbaş اشاره کرد. لازم به ذکر می‌دانیم که اسنیورت علاوه بر موارد فوق جاذبه‌های گردشگری زیادی نداشته و شهر مناسبی برای تفریح و سرگرمی توریست‌ها در سفر به کشور ترکیه نخواهد بود.

 

سفر ارزان با تفریحات رایگان کوش آداسی

 

منبع

 

۱۰ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران