زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه

ترکیه تابستان‌ها مملو از جمعیت گردشگرانی می‌شود که می‌خواهند تعطیلاتی جذاب و خاطره‌‌انگیز را تجربه کنند. از آنجایی که شهرهای ساحلی ترکیه مقصدی فوق‌العاده‌ برای وقت گذرانی و انجام تفریحات آبی هستند، می‌توانید در زیر سایبانی از چترهای رنگارنگ بنشینید و یک معجون میوه‌ای خنک بنوشید و منظره‌ای سحرانگیز از ترکیب دریا و جنگل را تماشا کنید.

 

شهرهای ساحلی ترکیه

سواحل آبی و بسیاری از شهرهای ساحلی ترکیه هر ساله میزبان گردشگران از سراسر جهان هستند. ترکیه توسط چهار دریای مرمره، اژه، سیاه و مدیترانه احاطه شده و منتظر افرادی است که برای کشف مناظر طبیعی، مکان‌های تاریخی، اقامتگاه‌های مجلل، زندگی شبانه زیبا و رویایی با تور ترکیه به شهرهای مختلفی همچون بدروم، پاتارا، اولودنیز، کالکان، آنتالیا، آلانیا، مارماریس، سیده، کوش‌آداسی و آلاچاتی می‌روند.

cf.bstatic.com

 

بدروم

بدروم از دیرباز یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه بوده که همواره گردشگران را برای تفریح در تعطیلات تابستانی به خود جذب می‌کند. این شبه جزیره‌ زیبا چندین و چند ساحل بسیار عالی دارد که با امکانات رفاهی خیلی خوب، می‌تواند به خوبی میزبان جمع‌های خانوادگی باشد. همچنین با تور بدروم می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری مختلف این شهر دیدن کنید. شهر تاریخی بدروم، آرامگاه هالیکارناسوس یکی از عجایب هفتگانه جهان که حدود ۳۵۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده را در دل خود جای داده است. زمان شنا بین خرداد ماه تا اوایل شهریور است اما در تمام طول سال هوای معتدلی دارد.

 

بهترین هتل های ترکیه

hotelscombined.com

 

پاتارا

پاتارا یکی از کمتر شناخته شده‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه است که به راحتی می‌توان آن را بین بهترین‌ها جای داد، اما عجیب این که به اندازه‌ خیلی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه معروف نیست. ساحل این منطقه با شن‌های سفید و ساحلی بزرگ که تا فاصله‌ زیادی آب کم عمق را در پیش رو می‌بیند، برای شنا و آبتنی عالی بوده و همچنین ویرانه‌های تاریخی متعدد از دوران روم باستان، این مکان را به جایی ایده‌آل برای سفر بدل می‌کند.

antalyatouristinformation.com

 

اولودنیز

اولودنیز را گردشگران با نام "مرداب آبی" می‌شناسند، اما تا آن را از نزدیک نبینید، نمی‌توانید زیبایی واقعی این دهکده ساحلی کم‌نظیر را تصور کنید. جایی در نقطه تقاطع دریای اژه و دریای مدیترانه با چندین ساحل بسیار زیبا، مردابی آبی رنگ و مناطق طبیعی که ساخت‌وساز در آن‌جا ممنوع بوده و به همین دلیل خیلی از ویژگی‌های منحصر به فرد خود را حفظ کرده‌ و یکی از بهترین انتخاب‌های یک گردشگر در میان شهرهای ساحلی ترکیه است.

 

بهترین رستوران های آنتالیا

explore.com

 

کالکان

تا اوایل قرن بیستم، کالکان یک دهکده‌ کوچک یونانی به حساب می‌آمد اما بعدها به بخشی از خاک ترکیه بدل شد و تازه اواخر قرن بیستم بود که این محل برای گردشگران شناخته شد. چشم‌اندازهای زیبا، سواحل فوق‌العاده و امکانات رفاهی و تفریحی، کالکان را به انتخابی مناسب میان شهرهای ساحلی ترکیه تبدیل کرده است.

googleusercontent.com

 

آنتالیا

مگر می‌شود کسی قصد سفر به ترکیه کند و به سراغ تور آنتالیا نرود. شهری با سواحل فوق‌العاده زیبا، هتل‌های بزرگ و متنوع، مراکز خرید و جاذبه‌های تاریخی که یکی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه به شمار می‌رود. به خاطر شهرت زیاد این شهر، معمولا تابستان‌ها شلوغ می‌شود. بهتر است برای آبتنی در دریای زیبا و استراحت در سواحل آنتالیا، زمان مناسبی را انتخاب کنید. پارک‌های آبی، موسیقی زنده شبانه، هتل‌های لوکس دارای سواحل اختصاصی و خوراکی‌های بی‌نظیر از دلایلی هستند که این شهر را جزو اولین انتخاب‌ها میان گردشگران کرده است.

apiinvestment.com

 

آلانیا

آلانیا، یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که از شمال به رشته‌کوه‌های توروس و از جنوب به دریای مدیترانه می‌رسد. هتل‌های خوبی در آلانیا وجود دارد که انواع تفریحات آبی و ساحلی و امکانات رفاهی دیگر را برای مهمانان آماده کرده و روزهایی جذاب و به‌ یادماندنی را برای آنان می‌سازند. این شهر به بازارها و کافه‌هایش شناخته می‌شود. ساحل پامفیلیا و کلئوپاترا نیز از جمله معروف‌ترین سواحل آلانیا هستند. اگر اهل کوهنوردی و غارنوردی هستید، آلانیا انتخاب خوبی برای شماست. همچنین قایق‌سواری، غواصی، رفتینگ، ماهیگیری، و موتورسواری از جمله کارهایی است که می‌توانید در این شهر انجام دهید. آلانیا حدود ۱۱۵ کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله دارد.

 

سوغات استانبول چیست؟

a.cdn-hotels.com

 

مارماریس

مارماریس از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه از نظر گردشگران است که در بین سواحل دریای اژه و دریای مدیترانه قرار دارد. ترکیب کوه و دریا منظره‌ای خیال‌انگیز را پدید آورده و پیش چشمان شما قرار می‌دهد. مارماریس با شهرهای مهم گردشگری دیگر مثل فتحیه و بدروم کمتر از ۲ ساعت فاصله دارد. در مارماریس از خوردن غذاهای دریایی و انجام تفریحات آبی لذت ببرید و در سواحل مارماریس و ایچملر آفتاب بگیرید. فاصله این ساحل رویایی و زیبا با شهر مارماریس، هشت کیلومتر است و هتل‌های زیادی در اطراف آن قرار دارند. ساحل ایچملر در اکثر اوقات سال، مملو از گردشگر و وسایل حمل‌ونقل عمومی این ساحل، ۲۴ ساعته در اختیار آنها است. قدم‌زدن در ساحل، نوشیدن قهوه در کافه‌های ساحلی، وای‌فای رایگان، سرویس‌های بهداشتی، نوشیدنی و اسنک‌های باکیفیت از دیگر امکانات ساحل هستند.

a.loveholidays.com

 

سیده

شهر سیده در نزدیکی آنتالیا قرار دارد و بسیاری ویژگی‌های این شهر را نیز به ارث برده است و یکی از زیباترین و شهرهای ساحلی ترکیه به شمار می‌رود. یک شهر تاریخی شگفت‌انگیز که "ساحل شرقی" را در خود دارد و گردشگران زیادی را در طول سال به سمت خود جذب می‌کند. سیده در لغت، به معنای انار است و به اندازه اسمش زیبا و منحصر به فرد به نظر می‌رسد. جاذبه‌های گردشگری سیده، زیبایی‌های طبیعی و مکان‌های تاریخی مثل معبد آپولو و آتنا، تئاتر و موزه سیده شما را متعجب خواهد کرد. اگر شما علاقه‌مند طبیعت بکر، دریا، تاریخ و هنر هستید، شهر زیبای سیده، انتخاب خوبی برای شماست.

live.staticflickr.com

 

کوش آداسی

تور کوش آداسی از جمله شهرهای ساحلی ترکیه است که نزد ایرانی‌ها بسیار محبوب است و از فصل بهار تا حتی اواسط پاییز هوایی گرم و مطبوع دارد و برای شنا بسیار مناسب است. کوش آداسی از آن شهرهایی است که شما می‌توانید تفریحات مختلفی از جمله قایق‌سواری و غواصی تا پاراسیلینگ و جت‌اسکی را تجربه کنید، به سراغ مراکز خرید بروید و از اماکن تاریخی آن بازدید کنید. شما با سفر با تور کوش آداسی می‌توانید به اسکله بروید و ساعاتی آرامش‌بخش را به تماشای طلوع یا غروب خورشید بنشینید. همچنین سافاری یکی از پرطرفدارترین تفریحات در این شهر به حساب می‌آید. پارک ملی یکی دیگر از مکان‌هایی است که نباید بازدید از آن را از دست دهید و پارک آبی آدالاند و پارک آبی آکوا فانتزی کوش آداسی هم لحظاتی به یاد‌ماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه

tourscanner.com

 

آلاچاتی

آلاچاتی یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه است که با اقامتگاه‌هایی که در دل خانه‌های سنگی ۱۰۰۰ ساله ساخته شده‌اند، برای خود اسم و رسمی به پا کرده است. این شهر که در فاصله ۷۵ کیلومتری از ازمیر واقع شده و جدا از سواحل زیبا و شگفت‌انگیزی که دارد، محیط شهری آن همچون یک شهر کوچک یونانی، با سنگفرش و کوچه‌های تنگ و سرسبز، یکی از دیدنی‌ترین نقاط این منطقه به حساب می‌آید.

yogawinetravel.com

 

ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه در کنار سواحل دریای اژه واقع شده و به شهر باغ‌های زیتون و جنگل‌های کاج شناخته می‌شود. این شهر پر از مراکز خرید متنوع است، فرودگاه دارد. در حالی که خبری از هیاهوی استانبول نیست. برج ساعت یکی از جاذبه‌های شهر است که شب‌ها نورپردازی می‌شود. با توجه به اینکه شهر ازمیر نگین دریای اژه است، وجود فضاهای دلنشینی مثل کافه‌های سنتی، رستوران‌های ساحلی و حوضچه‌های آب گرم از جذابیت‌های دیگر این شهر به حساب می‌آیند. همچنین می‌توانید به ساحل ایلیچا رفته و از حمام لجن آن استفاده کنید یا در پلاژهای پیرلانتا به موج سواری رفته یا آفتاب بگیرید.

arcpublishing.com

 

استانبول

در فهرستی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه، استانبول مشهورترین و دیدنی‌ترین آنها است. اگرچه حال و هوای استانبول با دیگر شهرهای ساحلی متفاوت است اما باز هم ساحل‌هایی برای شنا کردن و استراحت دارد. البته معمولا گردشگران برای شرکت در کنسرت‌ها، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و مراکز خرید آن با تور استانبول سفر می‌کنند. خیابان‌های این شهر شلوغ، رستوران‌های سنتی و بی‌نظیرش، بازارها و مراکز خرید شیک، موزه‌های قدیمی و سواحل زیبا و آرامش بهترین جا برای وقت‌گذرانی است. هر روز پس از گشت‌وگذارتان در شهر، یک به یک از غذاهای متنوع و خوشمزه ترکی مزه کنید و از خوراکی‌ها و شیرینی‌هایش بچشید. نکته مثبت سفر به استانبول این است که می‌توانید در هر زمانی از سال و هر فصلی که دلتان می‌خواهد به این شهر بروید. همیشه چیزهای جالبی برای دیدن، خریدن و خوردن وجود دارد.

 

حمل و نقل در کوش آداسی

media.timeout.com

 

در نهایت، از بین شهرهای ساحلی ترکیه آنتالیا شور و هیجان بیشتری دارد و مارماریس پر از آرامش است. ازمیر دیدنی‌های تاریخی و مراکز خرید زیادی دارد و استانبول هم پر از سرگرمی‌های مختلف است. ویژگی‌‌های فرهنگی مشترک، غذاهای محلی، همسایگی با ایران، لازم نبودن ویزا سبب شده تا در هر فصلی گردشگران زیادی از کشورمان به ترکیه سفر کنند. با توجه به ویژگی‌های خاص هر کدام از این شهرهای ساحلی ترکیه انتخاب بهترین میان آنها برای یک سفر فراموش نشدنی دشوار است.

۲۹ تیر ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 19 آبان 1402)

نظرات کاربران