سفرهای جذاب تابستانه به شهرهای ساحلی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
سفرهای جذاب تابستانه به شهرهای ساحلی ترکیه

سفر تابستانه یعنی رفتن به شهرهای ساحلی، جزایر گوناگون و مقاصدی این چنینی. ترکیه در نزدیکی ایران در این ایام با سواحل زیبایش دلبری می‌کند و انتخاب‌های زیادی پیش پایتان خواهد گذاشت. شهرهای مختلفی هستند که می‌توانند میزبان تعطیلات شما باشند، اما اگر می‌پرسید دقیقا کدام‌ها از همه بهترند، در ادامه همراه ما باشید تا به صورت جامع یک به یک آن‌ها را با هم مرور کنیم.

 

آنتالیا

بدون هیچ شکی، آنتالیا محبوب‌ترین مقصد ساحلی ترکیه است که در ایام تابستان مسافرینی از تمامی کشورهای جهان را به سمت خود می‌کشاند. شهری که نه تنها دارای چندین ساحل استثنایی و عالی است، بلکه جاذبه‌های طبیعی زیادی نیز دارد که می‌توانید از بودن در آن‌ها لذت ببرید. در تمامی طول تابستان، عموما بارانی در این منطقه نمی‌بارد و تمام طول سفر، این امکان برایتان وجود دارد که هم از ساحل لذت ببرید و هم از استخر‌های مختلفی که در هتل‌های آنتالیا ساخته شده است.

 

معرفی هتل‌های ساحلی برای گردشگران تور آنتالیا

آنتالیا

حرف از هتل‌های آنتالیا شد، باید بدانید که یکی از نقاط قوت این شهر، هتل‌های فوق‌العاده آن هستند که به تنهایی می‌توانند به عنوان جاذبه‌ای برای سفر با تور آنتالیا به حساب بیایند. مخصوصا که اگر ساحل اختصاصی داشته باشند و شما می‌توانید انواع فعالیت‌های آبی را در محیطی خصوصی و عالی تجربه کنید. در طول تور تابستان آنتالیا، حتما سری به سواحل اطراف شهر نیز بزنید، سواحلی دیدنی که جمعیت کم‌تری به آن‌ها مراجعه می‌کنند، اما زیبایی منحصر به فردی دارند.

 

چشمه

شاید در بین انتخاب‌های متنوع برای تابستان در ترکیه، کم‌تر اسم چشمه را شنیده باشید، اما دیدن سواحل این شهر شما را شگفت‌زده خواهد کرد. یکی از نقاط دیدنی ترکیه که بسیاری از بازیگران و خوانندگان ترک، تعطیلات تابستان خود را در ویلاها و هتل‌های لاکچری آن‌جا می‌گذرانند. چشمه حدودا ۸۵ کیلومتر در غرب ازمیر وجود دارد و وجود مناظر زیبای کوهستان در افق و سوحل شنی سفید رنگ و آبی شفاف، این شبه جزیره را به جایی رویایی برای سفر شما بدل می‌کند.

چشمه

در زمان سفر به چشمه، این امکان را دارید تا از آلاچاتی نیز دیدن کنید. یکی از گنجینه‌های پنهان مسافرتی در ترکیه که دیدنش شدیدا به شما پیشنهاد می‌شود. در مجموع چشمه را باید یک مقصد زیبا و لوکس برای تورهای تابستانی ترکیه به شمار آورد. جایی با سواحل دیدنی، فرصت‌های عالی برای انجام فعالیت‌های آبی و دیدنی‌هایی که سفری رویایی را برایتان خواهند ساخت.

 

کوش آداسی

کوش آداسی، جزیره پرندگان یکی دیگر از معروف‌ترین مقاصد ساحلی در ترکیه است که در کرانه‌ی دریای اژه قرار گرفته و بخشی از استان آیدین به حساب می‌آید. فاصله‌ی این شهر تا ازمیر حدود ۹۵ کیلومتر بوده. آب و هوای کوش آداسی در ایام تابستان، برای بودن در سواحل، شنا کردن، قایق سواری و بسیاری دیگر از فعالیت‌هایی که در این شهر برایتان تدارک دیده شده، عالی است.

 

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

کوش آداسی

جدا از بودن انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌های عالی و همچنین سواحل دیدنی و زیبا، قایق سواری و گشت‌های دریایی در کوش آداسی از جمله فعالیت‌هایی است که حتما باید آن را انجام دهید. سفرهای خانوادگی به کوش آداسی، ایده‌ای عالی برای تور ترکیه است. شما می‌توانید همراه خانواده در ساحل تفرح کنید، به قایق سواری بروید، از افسوس و ویرانه‌های باستانی دیدن نمایید و حتی کمی دورتر به پاموکاله رفته و یکی از عجایب طبیعی ترکیه را ببینید.

 

بدروم

شهر بدروم مرکز شبه‌ جزیره بدروم بوده است و همچون کوش آداسی، مقصد عالی برای تور تابستانی ترکیه به حساب می‌آید. بدروم مملو از هتل‌ها و ویلاهای لوکس و زیباست، اما وجود دهکده‌های کوچک با خلیج‌های اختصاصی و آب‌های کریستالی، آن را به جایی ایده‌آل به عنوان مقصدی ساحلی بدل کرده است. در این شهر شما هم سواحل شنی زیبا را مشاهده خواهید کرد و هم سواحل صخره‌ای که برای شیرجه زدن و غواصی در کنارشان عالی هستند.

 

۵ ساحل جذاب و دیدنی بدروم با چشم انداز بی نظیر

بدروم

اما این‌ها تمامی جاذبه‌های گردشگری بدروم نیستند. Kos Island تنها یک ساعت با قایق از بدروم فاصله دارد و به عنوان یکی از زیباترین جزایر ترکیه قلمداد می‌شود. قلعه سنت پیتر در بدروم و نقاط تاریخی متعدد در اطراف شهر را نیز نباید به راحتی کنار گذاشت. البته بدروم به تفریحات شبانه‌ نیز معروف است و شما می‌توانید تا تا نیمه شب در جشن‌های مختلف به رقص و تفریح کردن بپردازید.

 

مارماریس

نمی‌شود از سفرهای تابستانه به ترکیه گفت و حرفی از تور مارماریس به میان نیاورد. مارماریس یکی دیگر از شهرهای ساحلی بسیار زیبایی است که از نظر تاریخی و فرهنگی، غنی بوده و همین باعث می‌شود تنوع بسیار مطلوبی در زمینه‌ی جاذبه‌های گردشگری داشته باشد. دیدنی‌های طبیعی متعدد این شهر با ویرانه‌هایی از شهرهای باستانی محصور شده و از مارماریس یک مقصد فوق‌العاده ساخته است.

 

۶ جاذبه‌ی گردشگری مارماریس؛ شهر زیبای‌های تاریخی ترکیه

مارماریس

اما اگر تنها توجه شما برای سفر به مارماریس در زمینه‌ی دریا و ساحل است، باید بگوییم که این شهر تنوعی عالی از انواع سواحل زیبا را داشته و تفریحات آبی نیز تا دلتان بخواهد در این سواحل فراهم شده است. از جت اسکی سواری و قایق سواری تا پاراسیلینگ و حتی غواصی. آب شفاف و زیبایی که مارماریس را احاطه کرده، باعث می‌شود تا قایق سواری در آب‌های اطراف شهر نیز بسیار لذت بخش باشد و گزینه‌ی مطلوب برای گردش‌های جمعی به حساب بیاید.

 

کمر

کمر شهری بسیار زیباست که اقامتگاه‌های باشکوه و زیبا در کنار سواحل دیدنی‌اش فراهم شده‌اند و در دل طبیعت سرسبزش نیز، باقی‌مانده‌های تاریخی جذابی از گذشته‌ی باشکوه این منطقه دیده می‌شود. کمر به عنوان یک مقصد تابستانه‌ی مفرح، جایی عالی برای سفر است. جایی که می‌توانید انواع تفریحات آبی و ساحلی را در کنار تجهیزات عالی تفریحی در اقامتگاه‌های آن را ببینید.

 

۷ تفریح ماجراجویانه در سفر به آنتالیا

کمر

انتظاری که باید از سفر به کمر داشته باشید، روزهایی متنوع و جذاب است. روزهایی که شما صبح زود از اتاق هتل بیرون خواهید زد و پاسی از صبح، فعالیت‌های مختلفی را می‌توانید تجربه کنید. می‌توانید در ساحل دراز کشیده و از آفتاب گرم لذت ببرید یا در آب شنا کنید، می‌توانید سوار قایق شوید یا در جنگل‌های کمر گردش کنید یا در تورهای گردشی به مناطق تاریخی شرکت کرده و در مورد پیشینه‌ی ترکیه بیشتر بدانید.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران