۱۰ کاری که باید در کوش آداسی انجام داد

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
۱۰ کاری که باید در کوش آداسی انجام داد

کوش آداسی به عنوان یک مقصد توریستی محبوب در کشور ترکیه که میزبان میلیون‌ها گردشگر در سال است، شناخته می‌شود. این شهر زیبای ترکیه بیش از هر چیزی به دلیل سواحل زیبایی که دارد در بین عموم گردشگران محبوب است. اما همه چیز محدود به این موارد نبوده و توریست‌ها می‌توانند از تفریحات و کارهای متنوع در تور کوش آداسی خود نهایت لذت را ببرند. از آنجایی که اغلب گردشگرانی که برای بار اول تور کوش آداسی را برای سفر خود انتخاب می‌کنند آشنایی کاملی با این مقصد توریستی ندارند در این مقاله لیستی از بایدها را گردآوری کرده‌ایم. پس برای اطلاع از کارهایی که باید در کوش آداسی انجام دهید در این مقاله همراه ما باشید تا مجبور نباشید وقت گرانبهای خود را برای تعیین اینکه چه کاری انجام دهید و چه کاری انجام ندهید تلف کنید و از زمان صرفه جویی شده خود در این سفر لذت ببرید.

 

کارهایی که باید در کوش آداسی انجام دهید

کوش آداسی یک بندر محبوب برای کشتی‌های کروز بین‌المللی می‌باشد که از اروپا عبور می‌کنند. این شهر به دلیل جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و همچنین موقعیت بی نظیر خود سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر و بازدیدکننده از سرتاسر جهان است. در ادامه به برخی از مهم ترین کارهایی که در کوش آداسی باید انجام دهید پرداخته‌ایم:

 

۱. از خرابه های شهر باستانی  افسوس دیدن کنید

شهر باستانی افسوس به تنهایی می‌تواند دلیل اصلی گردشگران برای سفر به شهر کوش آداسی باشد. چرا که ویرانه‌های دومین شهر بزرگ رومی در این منطقه قرار گرفته‌اند. چنانچه به بازدید از مکان‌های تاریخی علاقه‌ دارید فرصت رفتن به  شهر باستانی افسوس را هرگز در سفر خود به کوش آداسی از دست ندهید. بناها و آثار این مکان در میان بهترین بقایای یونانی - رومی باستانی حفظ شده در جهان قرار دارند. برخی از بناهای تاریخی بازسازی شده از شهر اصلی عبارتند از: کتابخانه سلسیوس، معبد هادریان، خیابان کوراتس و خانه‌های تراس‌دار باستانی. در این بازدید نیم روزه خود فرصت تماشای هر کدام از این موارد را خواهید داشت.

 

وسایل مورد نیاز در سفر به کوش آداسی

 

۲. به گشت و گذار در خانه مریم مقدس بروید

در تپه‌های سبز سلجوک، در نزدیکی شهر باستانی افسوس خانه‌ای کوچک و سنگی قرار دارد که یک مقصد مهم زیارتی برای کاتولیک‌ها و همچنین مسلمانان است. چندین راهب در این مکان زندگی می‌کنند که مسئول مراقبت و نگهداری از آن را به عهده دارند. همچنین در برخی از روزهای سال با توجه به مناسبت‌های مذهبی مسیحیان مراسم‌ها و جشن‌های متعددی در آن برگزار می‌شوند. این خانه شاید در نگاه اول معمولی به نظر برسد اما با وارد شدن به درون آن متوجه سبک معماری جذاب و حس و حال متفاوت آن خواهید شد. اعتقاد بر این است که مریم مقدس آخرین روزهای خود را در آنجا گذرانده و همین موضوع شهرت بسیار زیادی به آن بخشیده است.

 

۳. از معبد آپولو، دیدیما دیدن کنید

معبد آپولو که معبد مشهور دیدیما و دومین معبد بزرگ یونان باستان را در خود جای داده، از دیگر مکان‌هایی است که بازدید از آن به گردشگران تور کوش آداسی توصیه می‌شود. این مکان که توانسته بخشی از برج‌های سر به فلک کشیده خود را تا این زمان حفظ کند قطعا ارزش دیدن را در کوش آداسی دارند. گفته می‌شود زمانی تعداد این برج‌ها ۱۲۲ عدد بوده است. این معبد که عموما به عنوان بهترین معبد یونانی حفظ شده در ترکیه شناخته می‌شود، دومین معبد مهم دنیای باستان نیز است، که تنها دومین معبد دلفی در دنیا می‌باشد. این مکان هنوز در تاریخ اسطوره یونان ارزش و اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

۴ تفریح گروهی در سفر به کوش آداسی

 

۴. به قدم زنی در پرین بپردازید

پرین که زمانی یک شهر بندری باستانی و شلوغ محبوب بوده، امروزه به یک مکان جذاب تاریخی برای بازدید گردشگران کوش آداسی تبدیل شده است. به طوری که توصیه می‌شود حتما بازدید و قدم زدن در پرین را در لیست بایدهای خود در تور کوش آداسی قرار دهید. طبق شواهد تاریخی این مکان روزهای طلایی خود را بین ۳۰۰ سال الی ۴۵ سال قبل از میلاد مسیح گذرانده است. به طوری که در این دوران بندرهای آن بسیار شلوغ بوده و نقطه بسیار مهمی برای تجارت محسوب می‌شد. در طول سال‌ها رودخانه میاندر منجر به نابودی بخش‌های بسیاری از این شهر شد؛ تا اینکه در سال دوم پس از میلاد کاملا متروکه گردید. برجسته‌ترین نقطه شهر ویران‌شده باستانی، خرابه‌های معبد آپولو و آمفی‌تئاتر یونانی ۶۵۰۰ نفری است که به خوبی حفظ شده‌اند.

 

۵. به تماشای کلیسای سنت جان بروید

کلیسای سنت جان واقع در شهر سلجوک، کوش آداسی از دیگر بناهای باستانی می‌باشد که بازدید از آن را در این سفر هرگز نباید از دست داد. در این بازدید می‌توانید به گشت و گذار در شهر سلجوک نیز بپردازید که یکی دیگر از کارهایی است که باید در کوش آداسی انجام شود. کل زمانی که نیاز است به این برنامه اختصاص دهید حدود ۲ الی ۳ ساعت می‌باشد. در این بازدید چند ساعته فرصت تماشای اختلاط سه تمدن مختلف یونانی، رومی و اسلامی را به صورت یکجا خواهید داشت.

 

آشنایی با فرودگاه‌های کوش آداسی

 

۶. به پارک ملی دیلک رفته و در دامان طبیعت استراحت کنید

از دیگر کارهایی که حتما باید در کوش آداسی انجام داد، رفتن به پارک ملی دیلک برای لذت بردن از طبیعت زیبا و بکر اطراف است. پارک ملی دیلک که دارای ۴ ساحل زیبا با خط ساحلی بسیار جذاب و دیدنی است در این بازدید شما را عاشق خود خواهد کرد. در خط ساحلی پارک ملی دیلک شاهد زیبایی‌های یک ساحل ناهموار دریای اژه و غار زئوس خواهید بود که یکی از زیباترین ذخایر طبیعی کوش آداسی و ترکیه به شمار می‌رود. این پارک ملی علاوه جاذبه‌هایش معروفی که در خود جای داده به خاطر تنوع گیاهی و جانوری بالایی که دارد نیز معروف است. همچنین در نزدیکی غار معروف زئوس که گفته می‌شود زئوس از برادرش پوزئیدون در این مکان پنهان شده بود، قرار دارد. این غار مکان بسیار خوبی برای شنا در آب سرد و یخی در روزهای داغ تابستان کوش آداسی است.

 

۷. به روستای شیرینجه رفته و از طبیعت زیبای آن نهایت بهره را ببرید

روستای شیرینجه در کوش آداسی که به دهکده شراب نیز معروف است از دیگر مکان‌ها جذاب و دیدنی است که در تور کوش آداسی می‌توانید پیدا کنید. این دهکده زیبا در بالای تپه‌های سرسبز سلجوقی قرار دارد که توسط بردگان اروپایی آزاد شده از افسوس پایه‌گذاری شده است. این مکان که به‌خاطر شراب‌های خانگی‌اش شهرت دارد، خانه‌های باستانی، ساختمان‌ها و کلیساهای دوران روم را در خود جای داده است. به طوی که گردشگران باید چند ساعت خود را به گردش در روستای زیبای شیرینجه اختصاص دهند. شیرینجه با چشم‌اندازهای زیبایی که از طبیعت ارائه می‌دهد قطعا شما را شیفته خود خواهد کرد.

 

۸. تجربه رفتن به حمام ترک و لذت ماساژ‌ ترکی را از دست ندهید

قطعا سفر به ترکیه و به خصوص شهر کوش آداسی بدون ماساژ ترکی کامل نمی‌شود. برای این منظور به یک حمام ترکی بروید و از ماساژ معروف ترکی در شهر کوش آداسی استفاده کنید. با این کار با یک تیر دو نشان زده و در کنار دریافت ماساژ‌ از حمام ترکی نیز دیدن خواهید کرد. اگر قبلا تجربه رفتن به حمام ترکی را داشته‌اید و اکنون به دنبال یک تفریح متفاوت و لوکس‌تری هستید، اسپاهای کوش آداسی در انتظار شما خواهند بود. به خصوص اگر زندگی پر استرس و دغدغه‌ای را دارید رفت به اسپا و ماساژ ترکی کل خستگی شما را از بین برده و شما را برای بازگشت از سفر و از نو شروع کردن کار و زندگی آماده می‌کند.

 

رستوران‌های اطراف ساحل بانوان در کوش آداسی

 

۹. خود را غرق خرید در مراکز خرید و بازارهای کوش آداسی کنید

خرید کردن از جمله کارهایی است که گردشگران دوست دارند در طول سفر خود انجام دهند. به خصوص در سفر به کوش آداسی به دلیل وجود مراکز خرید و بازارهای لوکس و محلی خرید کردن لذت دوچندانی خواهد داشت. اگر اهل خرید هستید مراکز خرید کوش آداسی با بوتیک‌های مدرن و بین‌المللی گزینه خوبی برای شما خواهند بود. اما اگر به خرید کردن علاقه ندارید توصیه می‌کنیم حتما چند ساعت از زمان خود را به گشت و گذار در بازارهای محلی و هفتگی کوش آداسی اختصاص دهید. چرا که حتی تماشا کردن فروشندگان و مردم محلی که در حال خرید و چانه زنی هستند برای شما جذابیت بسیاری خواهد داشت. به خیابان‌های نزدیک بندر اصلی در کوش آداسی بروید و در میان طیف وسیعی از برندهای بین‌المللی و محلی خرید کنید. هر چند که در مراکز خرید و بوتیک‌های برند چانه زنی معنایی ندارد اما در بازارهای محلی از تمامی مهارت خود برای این کار استفاده کنید. چرا که فروشندگان ترک در نهایت تخفیف خوبی به شما خواهند داد.

 

۱۰. در کاروانسرای قدیمی کوش آداسی گشت بزنید

اگر به مکان‌های باستانی علاقه دارید حتما گشت زدن در کاروانسرای قدیمی را در لیست کارهایی که باید در کوش آداسی انجام داد، قرار دهید. کاروانسرای قدیمی در نزدیکی منطقه بندر مرکزی کوش آداسی که قدمت آن به زمان عثمانی در سال ۱۶۱۸ بازمی‌گردد قرار دارد. علیرغم مدرن‌سازی سریع منطقه، این مکان توانسته تقریبا  فضای قدیمی خود را نیز حفظ ‌کند. این مکان در تاریخ عثمانی به عنوان یک مکان برای تفریح و اقامت مسافران استفاده می‌شد. پس اگر به تاریخ و سبک معماری عثمانی علاقه‌ دارید رفتن به کاروانسرای قدیمی کوش آداسی را فراموش نکنید.

 

راهنمای رسیدن به شهر ساحلی کوش آداسی

۱۶ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران