تور آنتالیا و پیشنهادهای تابستانی که نباید از دست بدهید ـ قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
تور آنتالیا و پیشنهادهای تابستانی که نباید از دست بدهید ـ قسمت اول

اگر تور تابستانی آنتالیا را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، باید خودتان را برای یک خوش‌گذرانی تمام عیار آماده کنید. آنتالیا یک مقصد گردشگری خاص است که می‌تواند افرادی با سلیقه‌های مختلف را با لبخند رضایت و خاطره‌هایی به یادماندنی راهی خانه می‌کند.  پس بهتر است پیش از سفر یک لیست کامل از کارهایی که می‌خواهید در سفر انجام دهید و جاذبه‌های توریستی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید، تهیه کنید تا چیزی را از قلم نیاندازید.

لیست شما ممکن است شامل خوشگذرانی‌های باشد که محدود به ساحل گردی و ورزش‌های آبی است و یا بازدید از بناهای تاریخی، سازه‌های باستانی و خرید از مراکز خرید مدرن یا بازارچه‌های سنتی را هم در خود داشته باشد. در قسمت نخست این پیشنهادهای تابستانی، دو ساحل متفاوت را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

پیشنهاد اول: ساحل لارا، لاس وگاس ترکیه (Lara Beach)

ساحل لارا یکی از بهشتی‌ترین سواحل تابستانی است که باید در سفر به آنتالیا برای بازدید از آن وقت کافی اختصاص دهید. لارا، یک ساحل ماسهای نرم و طلایی است که هتل‌های لوکس پنج ستاره فراوانی را در خود جای داده است. علاوه بر قسمت‌هایی از ساحل، که می‌توانید در سکوت و خلوت آن‌ها استراحت کنید، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع و پارک‌های آبی هم در انتظارتان هستند.

 

 ۸ ساحل زیبای آنتالیا؛ نگین توریستی دریای مدیترانه 

 

ساحل لارا

 

 

از ورزش‌های ساحلی تا کلوپ‌های شبانه

علاوه بر این باشگاه‌های ساحلی، کلوپ‌های شبانه و فستیوال‌ها و برنامه‌های تفریحی تفرجی مناسبتی فراوانی در این ساحل ماسه‌ای در انتظار گردشگرانی هستند که می‌خواهند یک تابستان به یادماندنی را در آنتالیا بگذرانند. همه این‌ها، سبب شده است که ساحل لارا، به باور بسیاری از گردشگران محلی شبیه به لاس وگاس آمریکا اما در ترکیه است.

 

 یک روز هیجان‌انگیز در ساحل کنیالتی آنتالیا 

 

ساحل لارا

 

 

اگر اهل ورزش‌های آبی هستید، در ساحل لارا همه امکانات برای شما مهیا شده است. علاوه بر این می‌توانید در ورزش‌های ساحلی مثل والیبال ساحلی و فعالیت‌های هیجان‌انگیز دیگر شرکت کنید.

 

یک خرید لذت‌بخش بدون نگرانی از سرگرمی کودکان

برای طرفداران خرید هم، ساحل لارا یک جاذبه گردشگری سرگرم کننده است. مرکز خرید ساحلی لارا، یک مرکز تجاری لوکس است که برای خرید کردن از آن باید حسابی دست و دل‌باز باشید. اگر دوست دارید خریدهای ساده‌تری انجام بدهید و یا به دنبال سوغاتی و صنایع دستی محلی می‌گردید هم می‌توانید از بازار محلی ساحل لارا دیدن کنید.

 

 ۴ مرکز خرید پرطرفدار آنتالیا که باید از آنها خرید کنید! 

 

ساحل لارا

 

 

اگر یا خانواده به این سفر آمده‌اید و برای خرید یا بعضی از خوش‌گذرانی‌های ساحلی، دوست دارید کمی دورتر از فرزندان خود وقت بگذرانید، بازهم ساحل لارا یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. در این ساحل، یک باشگاه کودکان و نوجوانان مجهز راه اندازی شده است که یک مکان امن و لذت بخش برای فرزندان شما خواهد بود.

این مجموعه شامل فعالیت‌های مهیج ورزشی، نمایش‌های ماجراجویانه و استخرهای کوچکی است که می‌توانند ساعت‌ها فرزند شما را سرگرم و شاد کنند.

 

پیشنهاد دوم: بندر باستانی فازلیس، ساحل فیروزه‌ای آرامش‌بخش (Phaselis)

اگر با شنیدن نام آنتالیا به شنا کردن در یک ساحل آرام فکر کرده‌اید، حتما بندر باستانی فازلیس و ساحل فیروزه‌ای آن را به لیست خود اضافه کنید. اگر این بندر باستانی را برای شنا کردن و وقت‌گذرانی در یک ساحل آرام انتخاب کنید، شانس این را خواهید داشت که علاوه بر ساحل فیروزه‌ای، ساحل سنگی فازلیس با آب‌ تمیز و شفاف را هم ببینید. در واقع آب این قسمت ساحلی آنتالیا آنقدر شفاف است که به راحتی می‌توانید کف دریا را مشاهده کنید و این به شما کمک می‌کند تا مراقب سنگ‌ریزه‌هایی که در بستر دریا جا خوش کرده‌اند، هم باشید.

 

 

بندر باستانی فازلیس

 

 

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این ساحل باستانی بکر، طرفداران زیادی ندارد و این به شما فرصت می‌دهد تا در خلوت و آرامش شنا کنید، آفتاب بگیرید، قدم بزنید، عکس بگیرید و غروب زیبای آنتالیا را تماشا کنید؛ درست مانند یک ساحل اختصاصی که برای شما و هم‌سفرهای‌تان رزرو شده است.

 

ساحل اختصاصی در آنتالیا برای مناسبت‌های عاشقانه

نکته دیگر اینکه، با انتخاب ساحل فاسلیس آنتالیا، یک شانس رویایی برای بازدید از بندرگاه قدیمی وتاریخی آنتالیا  هم خواهید داشت. این ساحل، یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های آنتالیا است. اگر دوست دارید علاوه بر وقت‌گذرانی ساحلی، سری به مخروبه‌های یک شهر کهن بزنید و در فضای عجیب و غریب و تاریخی آن حسابی عکاسی کنید، حتما ساحل فاسلیس آنتالیا را در برنامه‌ خود جای بدهید.

 

 گشت و گذاری تاریخی در آنتالیا؛ شهر ساحل‌ها و دریایی آرام 

 

بندر باستانی فازلیس

 

 

در قسمت جنوبی این بندرگاه قدیمی، مسحور زیبایی ساحلی با شن‌های تمیز خواهید بود که احتمالا پیدا کردن مشابه آن‌ها در سواحل معروف آنتالیا، کار غیرممکتی است. به همین دلیل هم سواحل فاسلیس ایتالیا، یک گزینه خوب برای کسانی است که برای مناسبت‌های عاشقانه، تور تابستانی آنتالیا را برگزیده‌اند.

 

امکانات رفاهی محدود و آرامش نامحدود

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، این ساحل در بافت تاریخی یک شهر مخروبه و قدیمی آنتالیا واقع شده است برای همین هم نباید انتظار امکانات رفاهی، کافه‌ها، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه لوکس را داشته باشید. البته قرار نیست در این ساحل گرسنه و تشنه بمانید، اما خبری از رستوران‌های آن‌چنانی نیست.

 

 ۷ مکان فوق‌العاده‌ی آنتالیا برای گشت و گذارهای شبانه 

 

بندر باستانی فازلیس

 

 

برای رفع گرسنگی خود و به دست آوردن انرژی دوباره برای ادامه خوش‌گذرانی‌ها، می‌توانید از کسیوسک‌ها و کافه‌های کوچک اغذیه‌ای که مواد غذایی ساده و وعده‌های غذایی آماده و بسته‌بندی شده را ارائه می‌هند، خرید کنید. البته خاطرتان جمع باشد که در همه جای این ساحل رویایی می‌توانید آب و نوشیدنی‌های متنوعی را پیدا کنید.

 

 

بندر باستانی فازلیس

 

 

یک ساحل مجردی/ کودکان را به اینجا نیاورید

همان‌طور که گفتیم این ساحل امکانات رفاهی چندانی ندارد، پس بهتر است انتخاب آن را به مناسبت‌های عاشقانه، سفرهای مجردی و تورهای دوستانه محدود کنید. همراه داشتن کودکان و نوجوانان در این ساحل که امکانات اولیه و ساده‌ای دارد احتمالا برای شما دردسرساز خواهد شد. با این حال اگر با فرزندان خود راهی این ساحل می‌شوید، بهتر است یک وعده غذایی سبک، چند اسنک و آب‌میوه طبیعی هم همراه بیاورید.

 

 

۱۶ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران