جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا (قسمت دوم)

تنوع تفریحات تابستانی در آنتالیا بسیار زیاد بوده و مسافران تور آنتالیا در فصل گرم سال می‌توانند بدون اذیت شدن از دمای بالای هوا از لحظه به لحظه سفر خود لذت ببرند. البته در این موضوع موقعیت جغرافیایی شهر آنتالیا نیز بی‌تاثیر نیست. چرا که شما می‌توانید انواع تفریحات آبی، ساحلی و ... را نیز در میان دیگر تفریحات خود بگنجانید. چنانچه در حال برنامه‌ریزی کردن برای سفر با تور آنتالیا در چند ماه آینده هستید در خواندن مطالب این مقاله حتما با ما باشید. چرا که در این مطلب جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا را گردآوری و معرفی کرده‌ایم.

 

دره نوردی در گوینوک (Canyoning in Göynük)

مسیر پیاده‌روی گوینوک در نزدیکی کمر طبیعتی فوق‌العاده زیبا را به نمایش می‌گذارد. این مسیر دارای رودخانه‌ای وحشی و آبشارهای زیبا است که به نا همین دره نامگذاری شده‌اند. در این منطقه که یک پارک ماجراجویی طبیعی به حساب می‌آید می‌توان از فعالیت‌های مختلفی از جمله رفتینگ، پینت بال، تورهای سافاری، دره نوردی و ... نهایت لذت را برد. در میان تمامی جذابیت‌ها آنچه که بازدید از این دره زیبا را در فصل تابستان محبوب می‌کند طبیعت دست نخورده آن است.

 

۱۳ فعالیت متفاوت و جذاب در آنتالیا

 

سافاری با موتورهای چهار چرخ (Quad Safari)

سافاری در زمین‌های بیابانی در کوه‌های توروس تجربه خاصی است که نباید در تور آنتالیا از دست داد. در این تفریح فرصت این را خواهید داشت تا چهار چرخ‌های کوچک را در جاده‌های خاکی، روی تپه‌های شنی و از میان جنگل‌های کاج برانید. در نتجه اوج هیجان را در میان طبیعت منحصر به فرد اطراف تجربه خواهید کرد. Quad شکل کوتاه Quadricycle بوده و به معنای چهار چرخ است. معمولا تورهای سافاری در آنتالیا از هتل‌های ۵ ستاره آنتالیا برگزار می‌شوند. اصلا نگران نباشید چرا که قبل از شروع به سافاری آموزش‌های لازم به شما داده خواهد شد. به طور متوسط، سافاری حدود سه ساعت طول می‌کشد. این یک ماجراجویی است که در آن با گرد و خاک کثیف خواهید شد، اما خاطرات فراموش نشدنی خواهید ساخت.

 

پیاده‌روی به سمت خرابه‌های ترمسوس (Hiking to the Ruins of Termessos)

از دیگر جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا، پیاده‌روی به سمت خرابه‌های ترمسوس است. ترمسوس یک شهر باستانی بسیار جذاب می‌باشد که در ۱۷ کیلومتری شمال غربی آنتالیا قرار دارد. همچنین در این منطقه می‌توانید از پارک ملی گوللوک ترمسوس (Güllük-Termessos) نیز دیدن کنید که وسعتی در حدود ۶۷۰۰ هکتار دارد. زمین‌های وسیع و مناظر کوهستانی چشمگیر با گیاهان و جانوران غنی این مکان را به یک مقصد ایده‌آل برای پیاده‌روی تبدیل می‌کند. شما در این پیاده‌روی فرصت بازدید از خرابه‌های دیوارهای باستانی، طاق نصرت، آب انبارها، تئاتر، آگورا و اودئون را در فضای چشمگیر و جادویی ترمسوس خواهید داشت.

 

بازدید از سواحل الیمپوس و آدراسان (Olympos and Adrasan Beach)

از دیگر مکان‌های منحصر به فردی که هیچ گردشگری نباید در تور تابستانی آنتالیای خود از رفتن به آن غافل شود، سواحل الیمپوس و آدراسان است. این مناطق به خصوص برای علاقه‌مندان به دریا و طبیعت گزینه بسیار جذاب و دوست داشتنی خواهند بود. تاکسید می‌کنیم که با رفتن به آن‌ها تحت تاثیر پوشش‌های گیاهی زیبا، خرابه‌های باستانی و فضایی بی‌نظیر قرار خواهید گرفت. از جمله جذاب‌‌ترین قسمت بازدید شما از الیمپوس و آدراسان لاک پشت‌های دریایی خواهند بود که اگر خوش شانس باشید، می‌توانید جوجه کشی لاک پشت‌های دریایی کوچک در تابستان را تماشا کنید.

 

راهنمای سفر به آنتالیا همراه کودکان

 

تفریحات شبانه در کاله ایچی (Nightlife in Kaleiçi)

شهر قدیمی آنتالیا نه تنها به خاطر خیابان‌های سنگفرش قدیمی و جذابش شناخته شده‌‌اند بلکه با تفریحات شبانه هیجان‌انگیزی که دارند نیز توجه هر کسی را به خود جلب می‌کنند. پس علاوه بر مناظر باستانی و ساحلی متعددی که می‌توانید در طول روز از آن‌ها بازدید کنید، این شهر زیبا در شب نیز جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت. چرا که با تاریک شدن هوا چراغ‌های شهر روشن شده و صدای موسیقی از هر گوشه‌‌ آن در فصل تابستان به گوش می‌رسد. اگر اهل موسیقی و رقص تا پاسی از صبح هستید به سمت منطقه کاله ایچی رفته و از کلاب‌های شبانه، بارها و رستوران‌های مجلل متعددی که در نزدیکی برج ساعت وجود دارند، نهایت لذت را ببرید.

 

آبشار لاور دودن (Lower Düden Waterfall)

آنتالیا دارای آبشارهای متعددی برای تفریح و فرار از گرمای تابستان است. در میان تمامی این موارد آبشار دودن محبوب‌ترین و زیباترین آن‌ها محسوب می‌شود. این آبشار زیبا منظره‌ای جذاب از طبیعت و همچنین ساحل آنتالیا را به نمایش می‌گذارد. آب رودخانه دودن در فاصله ۴۰ متری از صخره‌ها به پایین فرود می‌آید. شما می‌توانید در اوج گرمای تابستان نسیم خنک آب‌های تندرو را در بالای صخره‌ها احساس کنید. البته این منظره طبیعی خیره‌کننده را می‌توان از پارک در سمت بالای صخره‌ها یا با قایق‌سواری نیز مشاهده کرد. توجه داشته باشید که در پارک طبیعی آنتالیا آبشار دیگری به نام Upper Düden  وجود دارد که نباید با آبشار Lower Düden اشتباه گرفت.

 

بازار ماناوگات (Manavgat Bazaar)

چنانچه از تفریحات آبی و دراز کشیدن در کنار ساحل خسته شده‌اید، بهتر است سری به بازار ماناوگات بزنید. این حالت روباز داشته و مملو از بومیان این منطه می‌باشد که در حال خریدهای روزانه خود هستند. البته بخشی از آن نیز به صورت بازار ثابت و سرپوشیده است که هر روز دایر بوده و اقلامی از قبیل چرم، جواهرات، لباس، سوغاتی، ادویه جات و ترشی جات، فرش دستباف و بسیاری موارد دیگر فروخته می‌شوند. ناگفته نماند که هر دوشنبه و پنجشنبه یک بازار جداگانه نیز در خیابان‌های فرعی این منطقه راه‌اندازی می‌شوند که می‌توانید لباس‌های ارزان قیمتی را در آنجا پیدا کنید. همچنین بسیاری از محصولات تقلید شده از برندهای معروف دنیا در این بازار به فروش می‌رسند که برای علاقه‌مندان بسیار جذاب خواهد بود.

 

آشنایی با سواحل عمومی آنتالیا

 

کروز رودخانه ماناوگات (Manavgat River Cruise)

رودخانه ماناوگات، یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های منطقه مدیترانه می‌باشد که از وسط شهر آنتالیا می‌گذرد و در نهایت به دریای مدیترانه می‌ریزد. موقعیت این رودخانه آن را برای سفرهای قایق در سراسر رودخانه از مرکز شهر بسیار ایده‌آل کرده است. این سفرها که حدود ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشند از جمله جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا محسوب می‌شوند. در این سفر آبی چند ساعته شما فرصت این را خواهید داشت که از کنار آبشار چشمگیر ماناوگات نیز عبور کنید. در طول قایق‌سواری در امتداد رودخانه ماناوگات حتما دقت خود را به مناظر اطراف جلب کنید. چرا که این منطقه زیستگاه گونه‌های زیادی از پرندگان و ماهی‌ها است. درختان توت، درختان چنار، بید، صنوبر و نارون در حاشیه رودخانه رشد می‌کنند و باغ‌های مرکبات و گلخانه‌ها نیز همین حوالی قرار دارند.

 

کروز گرین کانیون (Green Canyon Cruise)

در نزدیکی ماناوگات، گرین کانیون قرار دارد که یکی از معدود دره‌های ترکیه است که امکان سفر با قایق از طریق دره را فراهم می‌کند. اگر اهل چنین تفریحی هستید، کشتی کروز شما را در امتداد مناظر صخره‌ای ناهموار بر فراز سد اولیماپینار (Olymapınar) که یکی از بزرگترین سدهای ترکیه با مساحت ۴۷۰ هکتار است، می‌برد. این دره مناظر چشمگیری از زیبایی طبیعی و کوه‌های توروس را عرضه می‌کند. از جذابیت‌های کروز گرین کانیون در تابستان توقف در ایستگاه‌های مختلف برای پریدن داخل آب‌های شفاف و کریستالی است. همچنین شما فرصت شنا در دریاچه سبز زمردی را نیز خواهید داشت. معمولا غذا و نوشیدنی نیز در این سفرها سرو می‌شوند.

 

آسپندوس و آتش آناتولی (Aspendos and the Fire of Anatolia)

در حدود ۴۰ کیلومتری شرق آنتالیا، آسپندوس قرار دارد که به خاطر تئاتر رومی خود که قدمت آن به قرن دوم پس از میلاد باز می‌گردد، مشهور است. این یکی از بهترین مکان‌های حفظ شده در جهان محسوب می‌شود و همچنان در ماه‌های تابستان به عنوان محل برگزاری نمایش‌های جذاب از آن استفاده می‌شود. جشنواره بین المللی اپرا و باله هر ساله در ماه ژوئن در اینجا برگزار می‌شوند. علاوه بر این، نمایش معروف "آتش آناتولی" در آسپندوس اجرا می‌شود که سالانه افراد بسیاری را مجذوب خود می‌کند. بازدید از یک اجرا در تئاتر باستانی قطعا تجربه‌ای فراموش نشدنی در بین تفریحات تابستانی در آنتالیا خواهد بود.

 

با ۷ آبشار دیدنی آنتالیا آشنا شوید

 

موزه سندلند آنتالیا (Sandland Museume Antalya)

سندلند یک موزه روباز بسیار خاص و متفاوت در آنتالیا می‌باشد که در ساحل لارا برگزار می‌شود. در این موزه منحصر به فرد مجسمه‌های شنی عظیم‌الجثه و باشکوهی توسط هنرمندان از سراسر جهان ساخته شده و در زمینی به مساحت حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع به نمایش گذاشته می‌شوند. از آنجایی که این موزه متفاوت در ماه‌های تابستان برگذار می‌شود بازدید از آن را می‌توان در لیست جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا قرار داد. این موزه هر سال موضوع متفاوتی دارد، اما همواره مجسمه‌هایی از چهره‌های اساطیری یونانی و مصری، عجایب هفتگانه جهان، برج ایفل، کولوسئوم و بسیاری موارد دیگر را می‌توانید در آن پیدا کنید.

 

شهر غرق شده سیمنا (Sunken City of Simena)

شهر باستانی سیمنا که امروزه کالکوی نامیده می‌شود، یک مکان تاریخی با مقبره‌های صخره‌ای و خرابه‌هایی است که تنها به کمک قایق از کاش، دمره و اوچ آغیز می‌توان به آنجا رفت. بخش‌هایی از شهر کوچک ساحلی لیکیا به دلیل زلزله زیر آب مدفون شده است. در نتیجه شهر تبدیل به جزیره گردیده است. در حال حاضر در یک متر زیر سطح آب، بسیاری از خرابه‌های باستانی و اسکله بندر به وضوح قابل مشاهده است. باسیلیکای معروف غرق شده را می توان با تور قایق کاوش کرد. در شهر، کوچه‌های جذاب با دیوارهای سنگی قدیمی و سنگ‌فرش‌ها شما را به قدم زدن دعوت می‌کنند. همچنین قلعه قرون وسطایی منظره‌ای تماشایی از جزیره ککووا را ارائه می‌دهد.

 

انواع تفریحات آبی در kemer آنتالیا

 

تله کابین تونک تپه (Tünektepe Teleferik (Cable Car))

تونک تپه یکی از زیباترین مناظر آنتالیا محسوب می‌شود که در فصا تابستان به دلیل طبیعت زیبا جلوه‌ای ویژه دارد. در این مکان یک تله کابین به بالای تپه ۶۱۸ متری می‌رود و منظره‌ای تماشایی را ارائه می‌دهند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در مقصد از رستوران‌ها و کافه‌های متعدد نیز نهایت بهره و لذت را ببرند. این تله کابین در مجموع ۱۷۰۶ متر طول دارد. همچنین ۳۶ کابین را دارا بوده که هر کدام در مجموع هر ۸ نفر را در خود جای می‌دهند و می‌توانند ۱۲۰۰ بازدیدکننده را در ساعت جابجا کنند. در مجموع رفتن به ارتفاع ۶۰۹ متری در عرض ۹ دقیقه طی می‌شود. به دلیل منظره خیره کننده، سوار شدن به تله کابین تونک تپه قطعا ارزش یک بار امتحان را دارد.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران