گردش در منطقه کاس و کالکان در آنتالیا: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
گردش در منطقه کاس و کالکان در آنتالیا: قسمت دوم

کاس یکی از محبوب‌ترین مراکز گردشگری ترکیه در ماه‌های تابستان است. توصیه می‌کنیم در سفر با تور آنتالیا، ختما سری به این منطقه بزنید و از سواحل شگفت انگیز، مکان‌های تاریخی و زیبایی‌های طبیعی بسیارش برخورار شوید. در واقع شهر کاس در آنتالیا و روستای کالکان در این منطقه، تمام آنچه را که می‌توانید از یک مقصد مفرح انتظار داشته باشید در اختیارتان قرار می‌دهند: ۳۰۰ روز آفتابی در سال، آب‌های شفاف، اقامتگاه‌های باکیفیت و امکانات ایده آل.

و در چنین مقصدی آرام و دنج، می‌توانید از تفریحات متعددی برخوردار شوید از جمله ریلکس کردن در کنار استخر، شنا و شیرجه زدن از یکی از سکوهای ساحلی متعدد، شرکت در کنسرت جاز و تئاتر محلی، طبیعت گردی و غیره. بیایید در ادامه قسمت اول دیدنی‌های منطقه کاس و کالکان در آنتالیا با برخی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کاس و کالکان در آنتالیا آشنا شویم.

 

سفر با قایق به جزایر اطراف

سفر با قایق، از جمله فعالیت‌هایی است که باید انجام دهید تا غارهای پنهان در امتداد سواحل را کشف کنید. موقعیت اصلی رودخانه کاس در ترکیه باعث می‌شود که برای سفرهای دریایی، در امتداد سواحل مدیترانه ایده آل باشد.

مارینا کاس، مملو از قایق‌هایی است که تورهایی به جزایر مجاور ترتیب می‌دهند. شما نیز بسته به اولویت و بودجه‌تان، می‌توانید یک تور خصوصی یا تور گروهی بزرگ‌تر را انتخاب کنید. در این رابطه، از قایق‌های سنتی ترکی برای این گشت و گذار بهره مند خواهید شد. در ضمن اکثر مسیرهای آبی به فتحیه یا آنتالیا ختم می‌شوند، اگرچه سفرهای رفت و برگشت با چارتر خصوصی نیز در دسترس هستند.

اگر به دنبال سفرهای یک روزه هستید و نمی‌خواهید شب هنگام در دریا به سر ببرید، می‌توانید از سفرهای دریایی صبحگاه که هر روز در بندر ترتیب داده می‌شوند بهره مند شوید. در این زمان قایق‌ها، اغلب شما را به جزیره Kekova می‌برند که یک جاذبه طبیعی فوق العاده به شمار می‌آید.

 

خرید و تفریح در مرکز خرید تراسیتی آنتالیا

تورها در این سفر، دارای توقف‌های مشخصی برای شنا یا کایاکینگ در خلیج‌های زیبا خواهند بود و در طول سفر نیز، بساط باربیکیو راه می‌اندازند و یک شکم گردی لذت بخش را در دامان طبیعت رقم می‌زنند. همچنین می‌توانید از ویرانه‌های غرق شده شهر باستانی که صدها سال پیش در اثر زلزله از بین رفته‌اند، دیدن کنید.

در سمت راست این جزیره، به روستای Simena دسترسی پیدا خواهید کرد که از قلعه بیزانسی خود، چشم اندازی به شبه جزیره تماشایی را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. بعلاوه سیمنا، چندین رستوران کوچک دارد که در کنار آب ردیف شده‌اند و از اینجا می توانید برای شنا، اسنورکلینگ و غواصی به داخل آب بپرید. برخی از رستوران‌ها نیز به مشتریان کایاک کرایه می‌دهند.

بعلاوه چندین جزیره یونانی، در نزدیکی سواحل جنوبی ترکیه وجود دارند و یکی از آنها جزیره Meis است. در طول تابستان، یک سفر کوتاه و سریع کشتی از کاس، به شما امکان می‌دهد این خطه را از نزدیک تماشا و تجربه کنید. کافه بارهای کنار بندر، غذاهای لذیذ یونانی سرو می‌کنند و در عین حال حس نوستالژیک معماری‌های قدیمی خانه‌های رنگارنگ احساساتتان را درگیر خواهد کرد. نکته قابل توجه این سفر، حرکت با قایق تندرو به غار آبی است که منظره‌ای باشکوه از خلاقیت‌های مادر طبیعت را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

از طرفی دیگر، می‌توانید با حدود ۲ ساعت رانندگی، سفری یک روزه به Cirali داشته باشید. سیرالی، یک فضای روستایی با تعدادی اقامتگاه و رستوران در امتداد ساحل است و آرزو می‌کنید فرصت داشته باشید و روزهای بسیاری را در این محدوده بگذرانید.

 

راهنمای کامل بازدید از لارا، آنتالیا

این خطه شما را به فراسوی جهان خاکی می‌کشاند و مناظر رویایی و بی بدیلش همراه با کوه‌های سرسبز که مستقیما به آب‌های فیروزه ای شفاف منتهی می‌شوند، شما را جادو می‌کنند. جالب است بدانید در مسیر کاس به سیرالی، از کنار سواحل کوچک بی‌شماری عبور خواهید کرد و می‌توانید از جاده خارج شده و با خیال راحت ماشین خود را در گوشه‌ای پارک کنید. و سپس به استراحت، ساحل گردی و شنا بپردازید و بدین ترتیب ساحلی خصوصی برای خودتان داشته باشید.

و در نهایت باید گفت ترتیب دادن سفرهای چند روزه نیز خالی از لطف نیست. جالب است بدانید برخی از این سفرها، ۳-۷ روز طول می‌کشند. به هر حال تماشای پهنه آبی دریا، خوابیدن زیر نور ستاره‌ها و مهتاب و دسترسی به جزایر اطراف می‌تواند به نوبه خود بسیار جالب توجه و هیجان انگیز باشد. 

سفرهای یکروزه از کاس آنتالیا

پیشنهاد می‌کنیم از سفر یک روزه به دره Saklikent در پارک ملی ساکلیکنت غافل نشوید. دره ساکلیکنت، یکی از عمیق‌ترین دره‌های جهان است! و حدود ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه رانندگی، از کاس فاصله دارد. در اینجا مناظری خیره کننده به استقبالتان می‌آیند و با وجود اینکه ۱۸ کیلومتر طول دارد، فقط می‌توانید حدود ۴ کیلومتر از آن را کاوش کنید.

بعلاوه می‌توانید سری به شهر باستانی پاتارا که زمانی پایتخت لیکیا به حساب می‌آمد و امروزه یکی از شهرهای باستانی آنتالیا به شمار می‌رود بزنید. اینجا، همچنین شهری است که بابانوئل در آن زندگی می‌کرد. در این مکان تاریخی، نه تنها خرابه‌های باستانی بلکه ساحل پاتارا و تپه‌های شنی نیز توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جلب می‌کنند.

گفتنی است ساحل پاتارا، طولانی‌ترین ساحل ترکیه بوده و به طرز شگفت انگیزی هنوز بکر است. اینجا، یکی از آخرین سواحل جهان است که لاک پشت‌های دریایی کارتا که در معرض خطر انقراض هستند، هنوز در آن تخم می‌گذارند. به همین دلیل این منطقه، یک پارک ملی حفاظت شده نیز محسوب می‌شود. گفتنی است بهترین زمان برای دیدن این لاک پشت‌ها، بین ماه می تا اکتبر است. درنظر داشته باشید ساحل پاتارا، حدود ۱ ساعت رانندگی از کاس فاصله دارد و طوری برنامه ریزی کنید که حداقل ۴ ساعت را در این حوالی به گشت و گذار بپردازید.

سومین گزینه برای سفرهای یکروزه، روستای Tlos است. در اینجا، ویرانه‌ها و مقبره‌های صخره‌ای لیکیایی روی تپه‌ای مشرف به این روستا خودنمایی می‌کنند که در عین زیبایی، از جاذبه‌های کمتر شناخته شده در حوالی کاس به شمار می‌آیند. گفتنی است لیکیایی‌ها، این گورها را در قرن ۴ قبل از میلاد ساخته‌اند. مطمئن شوید که حداقل نیم ساعت تا یک ساعت فرصت دارید که بطور کامل، در این حوالی به گردش بپردازید. رانندگی از کاس به مقبره صخره‌ای Tlos نیز، حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و در طی این مسیر، می‌توانید از تماشای چشم اندازهایی باشکوه به مناظر بی بدیل اطراف لذت ببرید.

 

فعالیت‌های مناسب کودکان در سفر به آنتالیا

و در نهایت پیشنهاد می‌کنیم یک سفر یک روزه به پاموکاله را نیز تجربه کنید. پاموکاله، یک اثر طبیعی شگفت انگیز در ترکیه بوده و به راحتی از کاس قابل دسترسی است. شما می‌توانید با ماشین شخصی، خود را به اینجا برسانید و یا از خدمات تور استفاده کنید. درنظر داشته باشید حدود ۳ - ۴ ساعت طول می‌کشد تا از کاس به پاموکاله برسید. در اینجا می‌توانید سنگ‌های تراورتن سفید و چشمه‌های آب گرم باورنکردنی را ببینید، در استخرها شنا کنید یا در اطراف شهر باستانی هیراپولیس قدم بزنید.

مسجد مرکز کاس در آنتالیا (Kas Merkez Mosque)

هرچند اکثر مسافران تور آنتالیا بازدید از مسجد را در برنامه‌های خود در سفر به کاس لحاظ نمی‌کنند، با اینحال مسجد مرکز کاس از جاذبه‌های توریستی ارزشمند در این منطقه به شمار می‌آید و بعد از گذراندن زمان زیادی در سواحل، این مکان فضایی فرهنگی‌تر را در اختیارتان قرار می‌دهد. گفتنی است مسجد کاس، فقط یک پیاده روی کوتاه از مرکز شهر فاصله دارد و مانند بسیاری از مساجد، از معماری و تزئیناتی بسیار زیبا نظیر لوستر پرآذین برخوردار است. فقط یادتان باشد قبل از ورود، کفش‌هایتان را در بیاورید!

 

معرفی مرکز خرید آگورا در آنتالیا

شکم گردی در کاس و کالکان آنتالیا

کاس، تعداد زیادی رستوران عالی دارد و همچنین چند رستوران گیاهی/وگان فوق العاده را می‌توانید در این منطقه بیابید. رستوران‌های مختلفی در اطراف ریزورت‌های کاس وجود دارند که غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند و طبیعتا از آنجایی که یک استراحتگاه ساحلی به شمار می‌آیند، منوی آنها سرشار از گزینه‌های دریایی و ماهی است.

قیمت‌ها در رستوران‌های ساحلی می‌تواند گران باشد، اما در عین حال سبکی منحصر به فرد از غذاخوری را ارائه می‌دهند. هرچند افرادی که بودجه کمتری دارند، به رستوران‌هایی می‌روند که غذاهای سنتی ترکی سرو می‌کنند. کافه بارها نیز معمولا تا ساعت ۲ بامداد باز بوده و با انواع نوشیدنی‌ها و اجرای موسیقی زنده، از مهمانانشان پذیرایی می‌کنند.

بطور کلی، برخی از محبوب‌ترین گزینه‌های شکم گردی در این منطقه عبارتند از:

  • رستوران Pisekar Vegan Food

اینجا یکی از غذاکده‌های موردعلاقه مردمان محلی و گردشگران است. غذاهای لذیذ و سالم و کیک‌های شکلاتی در اینجا طرفداران بسیاری دارند.

  • رستوران Bunbun Kas

این رستوران مکان دیگری است که در سفر به منطقه کاس، برای شکم گردی توصیه می‌کنیم. اینجا علاوه بر غذاهای گوشتی، گزینه‌های گیاهخواری را نیز ارائه می‌دهد. و البته تخصصش، در طبخ نان بخارپز است.

  • رستوران‌های میدان کاس

بعنوان یکی از مکان‌های پرطرفدار برای گشت و گذار و شکم گردی، پیشنهاد می‌کنیم به میدان کاس بروید. این میدان، منطقه کوچکی را شامل می‌شود که مشرف به بندر است. اینجا مکانی عالی برای نشستن و استراحت، خوردن نوشیدنی یا بستنی و در آغوش گرفتن و نوازش کردن سگ ‌ایی است که بی خیال لم داده‌اند.

 

معرفی هتل Sherwood Exclusive Lara در آتالیا

خرید در کاس و کالکان آنتالیا

کاس که عمدتا در سراسر خط ساحلی پراکنده شده، دارای بوتیک‌های متعددی است که در فروش جواهر، سوغاتی، صنایع دستی و پوشاک تخصص دارند. و در کنار اینها، سوپرمارکت‌ها و بازارها مایحتاج روزمره را به فروش می‌رسانند. از معروف‌ترین گزینه‌های خرید در کاس و کالکان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جمعه بازار

مکانی ویژه، برای خرید میوه و سبزیجات تازه است. فروشندگان، رفتاری دوستانه دارند و به زبان ترکی و یا انگلیسی دست و پا شکسته با مشتریان تعامل دارند. همچنین، شما می‌توانید با خرید از این بازار، از کشاورزان محلی حمایت کنید!

  • خیابان UzunCarsi

یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای خرید در کاس، خیابان UzunCarsi است گزینه‌هایی جذاب را ارائه می‌دهد و هر نوع مغازه‌ای را در آن خواهید یافت. بنابراین برای تامین مایحتاج و یا خرید سوغاتی برای عزیزانتان،‌به مشکلی برنمی خورید و لازم نیست زیاد بگردید. از طرفی بازارهای محلی متعددی را در این محدوده شاهد خواهید بود که تازه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات را به فروش می‌رسانند. این بازارها، به شما امکان می‌دهند در سفر با تور آنتالیا، با فرهنگ خرید محلی این منطقه بیشتر آشنا شوید. هرچند افرادی که خواهان مراکز خرید بزرگ هستند، به فتحیه و مرکز شهر آنتالیا می‌روند.

  • Silver Harmoni و Mencilis Art Silver

اگر به دنبال کیفیت هستید و جواهراتی اصل و زیبا را جستجو می‌کنید، این جواهرفروشی‌ها از پرطرفدارترین‌ها به شمار می‌آیند. در این مکان‌ها جواهرات دست ساز، طرح‌های منحصر به فرد و یا سفارشی و طیف گسترده‌‌ی از سبک های مختلف برای همه سلیقه‌ها را خواهید یافت! البته جواهر فروشی‌های بسیاری نیز در نزدیکی بندر کاس وجود دارند.

  • Kilim and ASG Carpets و Young & Partners Carpet

اگر می‌خواهید فرشی اعلا را خریداری کنید که به طرزی هنرمندانه بافته شده است، بهتر است سری به یکی از این فرش فروشی‌ها بزنید و با گزینه‌هایی باشکوه و بسیار زیبا روبرو شوید. به خاطر داشته باشید بطور کلی فرش‌های کشور ترکیه، شهرت جهانی دارند.

  • گالری‌های Tugra، Lykia Art و Gallery Anatolia

این گالری‌ها، هر کدام آثار هنری جالبی ارائه می‌دهند و ساعاتی خاطره انگیز و جذاب را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زنند.

  • فروشگاه Sandal

و در نهایت کفش‌ها و صندل‌های دوست داشتنی را می‌توانید در این مکان بیابید. این گزینه‌ها خصوصا در روزهای گرم تابستان، بسیار پرفروش و پرطرفدارند.

 

معرفی هتل ۴ ستاره‌ی فالکون آنتالیا

اقامت در کاس آنتالیا

در کاس قیمت مسکن در سطح بالایی قرار دارد . مسکن اجاره ای در شبه جزیره، تقاضای زیادی دارد و تعدادی از صاحب خانه تصمیم می گیرند با اجازه دادن املاکشان، درآمد بالایی کسب کنند.  

چه بخواهید یک اقامتگاه تابستانی داشته باشید یا به دنبال مهاجرت به ترکیه باشید، کاس طیف متنوعی از آپارتمان ها و ویلاها را برای فروش ارائه می دهد. قیمت هر متر مربع بالاتر از سایر مناطق در ترکیه بوده و این امر نشان دهنده اقبال عمومی مردمان محلی و گردشگران به این منطقه خوش آب و هوا و زیباست.  

در ضمن باید گفت کاس یک شهر کاملا کوچک است و اقامتگاه های چندانی در این منطقه برای انتخاب وجود ندارند. بنابراین اگر مورد خاصی می‌خواهید حتما از قبل آنرا رزرو کنید. در اینجا خبری از هتل زنجیره‌ای نیست و با شماری از هتل بوتیک ها، آپارتمان یا هاستل ها مواجه خواهید شد.  عمده هتل بوتیک ها در مرکز شهر واقع شده اند و مناظری جذاب از غروب خورشید و آرامش و سکوت را به مخاطبان هدیه می دهند.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

منبع ۶

۲۷ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران