برترین جاذبه‌های کمر آنتالیا : قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
برترین جاذبه‌های کمر آنتالیا : قسمت دوم

کمر، منطقه‌ای ساحلی در آنتالیا بوده و با برخورداری از ریزورت‌ها، هتل‌های بزرگ با امکانات کامل و البته پانسیون‌های کوچک و ۵۲ کیلومتر سواحل خیره کننده، هر ساله میزبان هزاران گردشگر خارجی در تور آنتالیا است که به دنبال یک استراحت عالی دو هفته‌ای پر از آفتاب هستند.

بازدیدکنندگان به محض ورود، با خطه‌ای تمیز و متحدالشکل مواجه می‌شوند که به خوبی سازماندهی شده و مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها، بارها و رستوران‌ها و سایر وسایل و امکانات رفاهی را در خود جای داده است. این محدوده، همچنین دارای مناظر خیره‌کننده‌ای است و با دریای آبی مدیترانه و پس زمینه رشته کوه سبز توروس احاطه شده است. در اینجا می‌توانید از تفریحات و ورزش‌های آبی در آنتالیا، ساحل گردی و گشت و گذار در میان طبیعت باشکوه، نهایت لذت را ببرید. بیایید در ادامه بخش اول، به برخی دیگر از برترین جاذبه‌های کمر آنتالیا در سال ۲۰۲۳ سفر کنیم.

 

مرکز شهر کمر در آنتالیا (Kemer City Center)

کمر مرکزی (مرکز شهر کمر)، تفرجگاه اصلی کل منطقه کمر محسوب می‌شود و انواع هتل‌های عالی، آپارتمان‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها، سواحل، مراکز دیدنی و دیگر جاذبه‌های پرطرفدار را در خود جای داده است. بعلاوه اینجا، مرکز تفریحات عالی و فعالیت‌های شبانه در کمر است. مرکز شهر کمر، در دامن کوه‌های باشکوه توروس آنتالیا، در حدود ۴۳.۵ کیلومتری شرق این شهر و بین ریزورت‌های Goynuk و Kiris واقع شده است.

گفتنی است میدان جمهوریت، یکی از معروف‌ترین قسمت‌ها در کمر مرکزی است. این محدوده به خاطر مجسمه آتاتورک، برج ساعت و فواره‌های زیبا در نزدیکی ضلع غربی شهرت دارد. منظره میدان، با پس زمینه چشمگیر کوه‌های ناهموار اولیمپوس کامل می‌شود.

همچنین در طول سال مراسم رسمی، جشنواره‌ها و کنسرت‌های بسیاری در میدان جمهوریت برگزار می‌شوند. این میدان، عصرهنگام شلوغ شده و با تاریک شدن هوا، همراه با نورپردازی‌های جذابی رنگارنگ می‌شود. در ضمن در اطراف میدان پر جنب و جوش تعدادی فروشگاه سوغاتی، رستوران‌های محلی و کافه وجود دارند که شرایطی عالی را برای شکم گردی رقم می‌زنند.

 

بهترین آپارتمان‌های اجاره‌ای در منطقه دمره آنتالیا

کشتی دزدان دریایی در کمر آنتالیا (Pirate Boat)

زمان آن فرا رسیده است که از یکی از بهترین سفرهای یکروزه خانوادگی در کمر برخوردار شوید. کافی است به کشتی تفریحی دزدان دریایی بپیوندید و یک روز مملو از سرگرمی و ماجراجویی در تور آنتالیا را در دریاهای آزاد، از خلیجی به خلیج دیگر تجربه کنید. کشتی دزدان دریایی منتظر است تا افراد ماجراجو را به سواحل تاریخی و خلیج‌های دوست داشتنی کمر ببرند. در این سفر، از شهر باستانی فازلیس نیز گذر خواهید کرد که در دوران باستان یک شهر تجاری پیشرو محسوب می‌شد.

حمام آفتاب، مکان‌های عالی برای شنا و غواصی و حتی شانس دیدن دلفین‌ها و صرف ناهاری لذیذ، ثمره این گشت و گذار در دریای مدیترانه ترکیه خواهند بود. گفتنی است ایستگاه آخر، خلیج جزیره Paradise است که یکی از بهترین مکان‌های کمر برای غواصی در آب‌های فیروزه‌ای تمیز به شمار می‌آید. ماهی‌های استوایی و مرجان‌هایی در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف، در این قسمت‌ها زندگی می‌کنند و همیشه، جاذبه‌های بسیاری برای تماشا و کشف در این محدوده وجود دارند.

خوراکی‌های محلی در کمر آنتالیا (Local Food)

سالهاست غذاهای ترکی، با دونر شناخته می‌شوند. اما حقیقت این است که خوراکی‌های این خطه، به انواع کباب‌ها محدود نمی‌شوند. بلکه تنوع بی نهایتی را در منوی غذاکده‌های این کشور خواهید یافت. غذاهای مختلفی وجود دارند که مردم دوست دارند آنها را بخورند و در سراسر کشور نیز شناخته شده هستند. با این حال هر منطقه‌ای از ترکیه نیز، برخی از خوراکی‌ها و غذاهای محلی منحصر به فردی را به مهمانانش ارائه می‌دهد. و البته کمر نیز، از این قاعده مستثنی نیست.

 

اقامت در هتل‌های رمانتیک آنتالیا

به هر حال اگر گذرتان به این منطقه افتاد، توصیه می‌کنیم از خوراکی‌های شیرین ترکی غافل نشوید و حتما کادایف و باقلوا را امتحان کنید و بدون خوردن لوکوم این کشور را ترک نکنید. پودینگ سینه مرغ شیرین و کدو حلوایی نیز از غذاهای ویژه و بسیار محبوب، خصوصا در کمر آنتالیا به شمار می‌آیند.

همچنین لاهماجون، یکی از غذاهای محلی کمر است که باید حتما آنرا امتحان کنید. این غذا در واقع، یک نسخه محلی از پیتزا با پوسته نازک (شبیه نان پیتا) است که روی آن با مخلوطی تند از گوجه فرنگی و گوشت چرخ پوشانده شده است. در نهایت برای کسب اطلاعات راجع به غذاکده‌های این منطقه نیز، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین رستوران‌های محله kemer در آنتالیا را مطالعه کنید.

کلیسای سنت نیکلاس در کمر آنتالیا (St. Nicholas Church)

میرا، شهری باستانی است که به ‌ویژه به خاطر مقبره‌های صخره‌ای سبک لیکیایی، آمفی تئاتر رومی و کلیسای سنت نیکلاس (بابا نوئل) دوره بیزانس شهرت دارد.

کلیسای سنت نیکلاس، یک کلیسای بازیلیکای باستانی روم شرقی است که اکنون کاربری موزه پیدا کرده است. این کلیسا در اصل، در سال ۳۴۳ پس از میلاد ساخته شد و یکی از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی مسیحیان ترکیه محسوب می‌شود. گفتنی است این بنا توسط کنستانتین نهم بازسازی شد و به ‌خاطر نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌های بیزانسی خیره‌کننده‌اش شهرت دارد و در عین حال تابوت سنت نیکلاس، بابانوئل اصلی را در خود جای داده است.

 

هزینه سفر به آنتالیا چه قدر است؟

غواصی در کمر آنتالیا (Diving)

کمر یکی از خارق‌العاده‌ترین مقاصد غواصی در آنتالیا است و تنوع بالایی از موجودات دریایی را شامل می‌شود و به دلیل آب‌های شفاف و ماهی‌های رنگارنگش شهرت دارد. می‌توانید با یک کاتاماران که مخصوص غواصی طراحی شده است، زندگی زیر آب را در کمر کشف کنید. می‌توانید شرکت‌های بزرگ مختلفی را برای غواصی در کمر پیدا کنید و غرفه‌های آنها را در سواحل کمر آنتالیا بیابید. و البته باید گفت مارینا کمر، تکیرووا و آدراسان، بهترین تورهای غواصی را ارائه می‌دهند. هرچند که تور غواصی پارک آبی کمر (آکوالند) نیز، طرفداران بسیاری دارد.

در این رابطه افراد حرفه‌ای در طول سفر دریایی، با تمام تجهیزات غواصی شما را همراهی خواهند کرد. هرچند که خودتان هم می‌توانید لوازمی همچون کرم ضد آفتاب،عینک خود، کلاه، لباس راحت و سبک و همچنین کفش، مایو و حوله همراه داشته باشید. در ضمن تورها معمولا خودشان، عکاسی زیر آب را انجام می‌دهند و این عکس‌های یادگاری را در اختیارتان قرار خواهند داد. همچنین برای انجام این فعالیت، نیازی نیست حتما حرفه‌ای باشید. در واقع، افراد مبتدی نیز می‌توانند جذابیت دنیای زیر آب را تجربه کنند.

گفتنی است تورهای غواصی، تقریبا در هر زمانی از سال ترتیب داده می‌شوند. اما بهترین زمان برای اینکار، فصول گرم از ماه مه تا سپتامبر است. دمای آب در سطح دریا در این زمان‌ها، از ۲۱+ تا ۲۸+ درجه بوده و بسیار مناسب شنا و غواصی است.

 

بهترین بازارها و مراکز خرید آنتالیا

حمام ترکی در کمر (Hamam)

در گذشته حمام‌های ترکی، مکان‌های مهمی برای تفریح و معاشرت در زندگی روزمره عثمانی‌ها محسوب می‌شدند. این سنت قدیمی، نسل‌های زیادی را پشت سر گذاشته و هنوز هم وجود دارد. اتاق‌های بخار و گرم با صندلی‌های مرمرین و حوض‌های سنتی که آب سرد و گرم دارند را در این مکان‌ها خواهید یافت و احساس پادشاهی را خواهید داشت که یک روز را در یک حمام کلاسیک ترکی، به استراحت و ریلکس کردن می‌پردازد.

بعلاوه ماساژورهای متخصص در این حمام‌‌ها، با خدمات حرفه‌ای، ساعاتی لذت بخش و سرشار از آرامش را به مخاطبان هدیه می‌دهند. پیشنهاد می کنیم همان روزهای اول تعطیلاتتان در سفر با تور آنتالیا، حتما به یک حمام بروید و خستگی‌های سفر را از تن و جانتان بزدایید.

مرکز شهر آنتالیا (Antalya City Center)

مرکز تاریخی آنتالیا که "کالیچی" (یا شهر قدیمی) نامیده می‌شود، میراث فرهنگی آنتالیا را در خود جای داده و در آن می‌توانید تاثیرات و نمودهای معنوی و تاریخی را احساس کنید.

در واقع آشنایی با آنتالیا، باید از کالیچی شروع شود. جاذبه‌های پرطرفداری همچون دروازه هادریان، برج هیدریلیک، مسجد ییولی مناره، آکواریوم آنتالیا، موزه آنتالیا، آبشارهای دودن، ساحل معروف کنیالتی در آنتالیا و همچنین خیابان‌های باریک و سنگ‌فرش‌شده و خانه‌های تاریخی با معماری اصیل عثمانی و مارینای باستانی را در این محدوده خواهید یافت. جالب است بدانید کشف همه اینها، با پای پیاده نیز امکان‌پذیر است.

این منطقه، در بخش مرکزی شرقی شهر و در امتداد ساحل مدیترانه واقع شده است که در مقابل بندر قایق‌های تفریحی دوران روم قرار دارد. همچنین کالیچی، بارها و کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری را در خود جای داده که با غذاهای باکیفیت و موسیقی زنده، از مهمانانشان پذیرایی می‌کنند.

گفتنی است کالیچی، ۵۰ کیلومتر با کمر فاصله دارد و با اتوبوس‌های دریایی، می‌توانید ظرف ۴۵ دقیقه خود را از مارینا کمر به بندر کالیچی برسانید.

 

راهنمای کامل بازدید از لارا، آنتالیا

رفتینگ در تنگه کوپرولو در کمر آنتالیا (Rafting at Köprülü Canyon)

آیا تا به حال سعی کرده‌اید سوار قایق‌هایی شوید که در آب‌های سرد و یخ می‌چرخند و با سرعت، در دل رودخانه به پیش می‌رانند؟ اگر هنوز این فعالیت مهیج را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به کمر آنتالیا، یک روز را نیز در بزرگ ترین مرکز رفتینگ ترکیه، یعنی کوپرولو کانیون در منطقه ماناوگات بگذرانید. پارک ملی کوپرولو کانیون، ۸۰ کیلومتر از مرکز شهر آنتالیا و ۹۲ کیلومتر تا آوسالار فاصله دارد.

تنگه کوپرولو، یکی از جاذبه‌های دیدنی آنتالیا است که هر روز تابستانی، صدها گردشگر را گرد هم می‌آورد و از شگفت‌انگیزترین و با طراوت‌ترین طبیعت ترکیه برخوردار است. بازدید از این تنگه، خصوصا برای دوستداران ورزش در فضای باز طبیعت، در تعطیلات آنتالیا ضروری است.

و البته رفتینگ در کوپرولو کانیون و در امتداد رودخانه Koprucay، بیشتر توسط کایاک‌های ۲ نفره یا قایق‌های رودخانه‌ای برای ۶ تا ۱۰ نفر صورت می‌پذیرد. در بدو ورود، نکات ایمنی و دستورالعمل‌های قبل از حرکت را نیز دریافت می‌کنید.

در ضمن برای رسیدن به این محدوده لازم است از مرکز کمر، با اتوبوس‌های آنتالیا یا ماناوگات سفر کرده و پس از پیاده‌شدن در پیچ کوپرولو – بسکوناک، با اتوبوس‌های میان راه، از روستای بسکوناک به کوپرولو کانیون بروید.

 

۱۳ تفریح جذاب همراه فرزندان در آنتالیا

بازار کمر در آنتالیا (Bazaar)

برای تجربه خرید واقعی و حس کردن فضای زندگی روزمره مردمان محلی، بهترین کار این است که خود را به بازار برسانید. در این رابطه شلوغ‌ترین منطقه خرید، بلوار آتاتورک در مرکز کمر است. در اینجا می‌توانید جالب‌ترین سوغاتی‌ها نظیر صنایع دستی ترکیه، جواهرات، شیرینی‌های ترکی، قهوه، فرش و لباس را بیابید.

روز دوشنبه، اینجا به بازار فضای باز بدل می‌شود که ضمن فروش اجناس فوق، میوه‌های تازه، میوه‌های خشک، ادویه‌جات و سبزیجات را نیز از فروشندگان محلی ارائه می‌دهد. روز سه‌شنبه نیز در میدان جمهوریت، می‌توانید شاهد سه شنبه بازار باشید که منسوجات عالی ترکی، اقلام لباس بسیار مقرون به صرفه و لوازم جانبی مناسب را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. همچنین بازارچه هفتگی دیگری در فضای باز، در منطقه جامیووا هر چهارشنبه برپا می‌شود.

زندگی شبانه در کمر آنتالیا (Nightlife)

کمر آنتالیا دارای کلوپ‌ها و دیسکوهای مد روز است که افراد مشهور بسیاری برای اجرا به آنجا می‌آیند. در عین حال، کار مراکز تفریحی به گونه‌ای ساماندهی شده است که برای ساکنین مزاحمت ایجاد نکنند.

وقتی هوا تاریک می‌شود، خیابان‌ها و میزهای کافه بارهای کمر، مملو از مردمانی از قوم‌های مختلف می‌شود. در عین حال تنوع بالایی از سرگرمی‌ها را می‌توانید در کلوپ‌های شبانه محبوب، بارهای کارائوکه و سالن‌های کنسرت شاهد باشید.

در این میان، کلوپ Aura در کمر، یکی از بزرگ‌ترین کلوپ‌های شبانه است که اجرای رقصندگان حرفه‌ای و موسیقی عالی را تا ساعات پایانی شب ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید در کلوپ Inferno، به اجرای دی‌جی‌های محلی گوش فرا دهید. اما علاوه بر کلوپ‌های شبانه بزرگ، می‌توانید از خیابان معروف Bars Street در مرکز کمر بازدید کرده و به گشت و گذار و تفریحات مفصل شبانه در آنتالیا بپردازید.

 

برگزاری مراسم عروسی در ۱۱ مکان عالی در آنتالیا

پارک آبی دولوسو در کمر آنتالیا (DoluSu Park)

پارک دولوسو به دلیل برخورداری از مجموعه‌ای از سرسره‌های آبی و سواری‌های هیجان‌انگیز که آدرنالین را به شدت افزایش می‌دهند، باید در فهرست فعالیت‌های تفریحی خانواده‌ها در سفر با تور آنتالیا قرار گیرد. البته اگر به دنبال بازی‌های کمتر هیجان‌انگیز می‌گردید، می‌توانید در رودخانه‌ای شنا کنید که شما را به سرسره‌ای به طول ۷۵ متر می‌برد و منظره‌ای عالی از کل پارک آبی و دریا را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

این پارک آبی، همچنین یک اجرای پری دریایی را در "آکواتوریوم" ارائه می‌کند و در آن مدل‌هایی با لباس‌های پری دریایی، همگام با جلوه‌های نور لیزری و موزیک شنا می‌کنند. در اینجا حتی دوره‌های شنای پری دریای نیز ترتیب داده می‌شوند. و اما در مورد زمان بازدید باید بگوییم ساعات بسته به فصول مختلف، متفاوت هستند.

در انتهای این سفر مجازی و مفرح، باید خاطرنشان کنیم کمر منطقه‌ای است که عمدتا بر روی صنعت توریسم متمرکز شده و بسیاری از مردمان محلی، زبان‌های خارجی را یاد می‌گیرند و در بخش گردشگری کار می‌کنند. آنها با دوستی، مدارا و علاقه، با فرهنگ‌ها و سنت‌های دیگر مواجه شده و تعاملی بی‌نظیر با گردشگران دارند.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۰۵ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران