آب و هوای آنتالیا در فصل‌های مختلف

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
آب و هوای آنتالیا در فصل‌های مختلف

یکی از مهم‌ترین مواردی که در حین سفر به هر شهر یا کشوری باید به آن توجه داشته باشیم شرایط آب و هوایی آن است. چرا که آب و هوا می‌تواند در وسایل ضروری که برای سفر باید به همراه داشت تا فعالیت‌های گردشگری تاثیرگذار باشد. در این بخش تصمیم گرفتیم تا آب و هوای شهر ساحلی و توریستی آنتالیا را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که مسافران زیادی هر ساله در روزهای مختلف سال توسط تور آنتالیا از این مقصد گردشگری دیدن می‌کنند. پس اگر شما نیز فکر سفر به این شهر را دارید همراه ما باشید.

 

آب و هوای آنتالیا

اگر بخواهیم آب و هوای آنتالیا را به طور کلی مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که این شهر ساحلی در اکثر روزهای سال هوایی معتدل و حتی گرم دارد. به طوری که در فصل‌های مختلف سال شاهد تغییرات بسیار کم دمایی می‌باشد. از این رو در هر چهار فصل بازار گردشگری و توریست‌ها در شهر آنتالیا داغ است. ولی از آنجایی که شهر ساحلی می‌باشد در فصل تابستان شاهد سیل بیشتر گردشگران است. کم پیش می‌آید که برنامه‌های گردشگری به دلیل شرایط بد آب و هوایی مثل برف یا باران در این شهر به هم بریزد. در ادامه به بررسی آب و هوای آنتالیا در هر چهار فصل سال به طور جداگانه می‌پردازیم.

 

 چگونه از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر بروید؟ 

 آنتالیا

 

آب و هوای آنتالیا در فصل بهار

از جمله خوش آب و هواترین فصل‌ها در آنتالیا فصل بهار می‌باشد. در این فصل دمای هوا برای گردش و قدم زدن در سطح شهر کاملا معتدل و آفتابی می‌باشد. چرا که هوا هنوز شرجی نشده است و گرمای زیاد مسافران را در این فصل اذیت نمی‌کند. همچنین می‌توانید شاهد نسیم‌های ملایم و خنک در فصل بهار آنتالیا باشید. البته اگر اهل تفریحات آبی و شنا هستید ماه‌های اول فصل پیشنهاد خوبی برای شما نیست و بهتر است سفر خود را به نیمه دوم فصل بهار واگذار کنید. البته از جمله مزیت‌های سفر به آنتالیا در فصل بهار خلوت بودن آن است. چرا که با نزدیک شدن به اوج تابستان سیل انبوهی از گردشگران به آنتالیا خواهند آمد.

 

  آنتالیا

 

آب و هوای آنتالیا در فصل تابستان

فصل تابستان گرم‌ترین فصل در آنتالیا است. به طوری که اگر قصد قدم زدن در هوای آزاد را داشته باشید گرما و رطوبت هوا شما را آزار خواهد داد. ولی می‌توانید با شنا کردن در آب زلال و دلچسب سواحل سفر آنتالیا را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای خود تبدیل کنید. در فصل بهار جشن‌های زیادی در آنتالیا برگزار می‌شود. همچنین سواحل متنوع و لوکس آن توانسته است با استقبال زیاد گردشگران روبرو شود. شلوغ‌ترین فصل سال از نظر گردشگری در این شهر ساحلی فصل تابستان است. چرا که تفریحات آبی و استفاده از آفتاب دلچسب آنتالیا از اصلی‌ترین دلایلی می‌باشند که مسافران را جذب خود می‌کند. با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی فصل بهار از شدت گرمای هوا نیز کاسته شده و کم کم نسیم‌ها خنک جایگزین آفتاب سوزناک می‌شوند.

 

۷ مرکز خرید مقرون به صرفه در آنتالیا

  آنتالیا

 

آب و هوای آنتالیا در فصل پاییز

با آمدن فصل پاییز در آنتالیا کم کم هوا خنک‌تر شده و سواحل و سطح شهر خلوت می‌شوند. البته آب و هوای آنتالیا تا نیمه‌های فصل پاییز می‌تواند برای شنا و تفریحات آبی مناسب باشد. ولی با نزدیک شدن به روزهای پایانی پاییز سواحل خلوت می‌شوند و دیگر اثری از فعالیت‌های آبی نخواهد بود. این فصل بیشتر برای کسانی که طرفدار خرید و گشتن در مراکز خرید هستند مناسب می‌باشد. توریست‌ها می‌توانند بدون اینکه بابت شرایط آب و هوایی اذیت شوند به راحتی در سطح شهر بگردند و از تخفیفات خوب مراکز خرید استفاده کنند. اگر قصد دارید در آخرین ماه فصل پاییز به آنتالیا سفر کنید توصیه می‌کنیم چتر و لباس گرم به همراه داشته باشید. چرا که شاید شاهد بارندگی کمی باشید.

 

راهنمای سفر مقرون به صرفه به آنتالیا

  آنتالیا

 

آب و هوای آنتالیا در فصل زمستان

آب و هوای آنتالیا در فصل زمستان سرد ولی مرطوب می‌باشد. این فصل از سال خلوت‌ترین فصل از نظر گردشگری است. البته سرمای فصل زمستان در آنتالیا آزار دهنده نیست و شما می‌توانید با پوشیدن لباس مناسب از سفر خود لذت ببرید. ولی به هیچ وجه نمی‌توانید از تفریحات آبی استفاده کنید. البته استخرهای سرپوشیده همیشه گزینه مناسبی برای این فصل‌ها هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از لذت‌های سفر در زمستان با تور آنتالیا این است که شهر خالی از هر گونه گردشگری می‌باشد و شما می‌توانید بدون اینکه از شلوغی اذیت شوید به گشت و گذار بپردازید و از سفر خود لذت ببرید. فصل زمستان پر بارش‌ترین فصل شهر می‌باشد. به طوری که شاید شاهد بارندگی‌های چند روزه باشید.

 

یک روز هیجان‌انگیز در ساحل کنیالتی آنتالیا

  آنتالیا

 

بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر آب و هوا

‌همان‌طور که گفتیم آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه می‌باشد که در قسمت جنوبی کشور واقع شده است. از این رو زمستان‌های سختی ندارد. ولی در حالت کلی به دلیل ساحلی بودن آن اکثر گردشگران با هدف تفریحات آبی آنتالیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. از این رو اگر اهل دریا و شنا هستید اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر آب و هوا می‌باشد.

۰۱ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران