برترین فعالیت‌های خانوادگی در سفر به آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
برترین فعالیت‌های خانوادگی در سفر به آنتالیا

خیلی از ما وقتی به تور آنتالیا می‌رویم، دوست داریم وقت خود را در ساحل سر کرده، به آبتنی بپردازیم یا در هتل نوشیدنی سفارش دهیم. اما احتمالا باقی اعضای خانواده با نظر ما خیلی موافق نباشند و شما مجبور به انتخاب فعالیت‌های دیگر هم باشید که به سلیقه تمامی همسفران شما باشد. خوشبختانه در آنتالیا فعالیت‌های این چنینی زیاد هستند که همه‌ی اعضای خانواده از انجامشان لذت ببرند. همراه نوشته‌ی جدید ما در مقتدرسیر تابان باشید تا بعضی از برترینِ این فعالیت‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

تم پارک لند آو لجندز

پارک بازی بسیار بزرگ و مجهز لند آو لجندز آنتالیا، احتمالا بهترین انتخاب برای شما در سفر به آنتالیا خواهد بود. جایی که از کوچک‌ترین فرد خانواده تا بزرگ‌ترین، می‌توانند بازی‌های مورد علافه خود را انجام دهند و ساعاتی شاد و جذاب را در آن‌جا با هم سر کنند. این تم پارک بزرگ حدودا ۳۵ کیلومتر از بلک دور بوده و بخشی از آن‌ به بازی‌های آبی اختصاص داشته و بخشی دیگر، بازی‌های معمول و هیجان انگیز را در خود دارد. این پارک آنقدر در شهر محبوب بوده که خیلی‌ها به آن لقب دیزنی‌لند آنتالیا را داده‌اند.

این پارک به چند بخش تقسیم شده است. که شامل ادونچر لند با مجموع چندین بازی هیجان انگیز از جمله یکی از سریع‌ترین ترن‌های هوایی پارک‌های ترکیه، آکوالند یا همان پارک آبی اختصاصی لند آور لجندز، سکرت باگون با ۲۰ بازی خاص و متفاوت و بخش رستوران‌ها و بار و فروشگاه‌ها که بر خلاف بسیاری از مراکز تفریحی، خود کاملا یک مرکز خرید بزرگ و عالی است. همچنین خود پارک یک اقامتگاه اختصاصی شبیه به چیزی که در لگولند دیده‌اید نیز داشته و می‌توانید برای اقامت در سفر به آنتالیا، این‌جا را انتخاب کنید.

کشتی دزدان دریایی

آلانیا و اولیمپوس هر دو در گذشته جزو بنادر محبوب بین دزدان دریایی بودند. حالا اما این کشتی‌هایی با پرچم دزدان دریایی در دریا و بنادر می‌بینید، کشتی‌های تفریحی هستند که با برنامه‌های مختلف، چند ساعت گشت و گذار در آب‌های آنتالیا را برای شما به ارمغان خواهند آورد. در این کشتی‌ها هم بازی‌های گروهی برگزار می‌شود، هم بعضی جاها برای شنا توقف خواهید داشت و در کنار پذیرایی، جشن‌های شاد همراه با موسیقی را نیز خواهید داشت. البته سفرهای متنوعی با این کشتی‌ها با طول مدت متفاوت برگزار می‌شود که بسته به سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

معرفی ریزورت خانوادگی Sealife آنتالیا

آکواریوم آنتالیا و پارک برف و یخ

آکواریوم آنتالیا یک مجموع بسیار بزرگ و جذاب بوده که تنها محدود به خود آکواریوم نمی‌شود و در ادامه از دیگر بخش‌های آن نیز اسم خواهیم برد. این مجموعه دارای ۴۰ آکوریوم مجزا بوده و بزرگ‌ترین تونل آکواریومی ترکیه را با ۱۳۱ متر طول داراست. تونلی که ۳ متر پهنا داشته و موقع راه رفتن زیر آن، انواع ماهی‌ها و کوسه‌ها را می‌بینید که بالای سر شما شنا می‌کنند. آکواریوم آنتالیا از سال ۲۰۱۱ فعال بوده و با دکور فوق‌العاده زیبا درون آکواریوم‌ها و تنوع ماهی‌ها و آبزیانی که در خود دارد، سالانه بیش از ۵۰۰ هزار بازدید کننده‌ی خارجی را به خود می‌بیند. این آکوریوم دارای اینترنت بی‌سیم رایگان، پارکینگ رایگان و همچنین کافه نیز هست.

اما مجموعه آکواریوم آنتالیا در سال‌های اخیر، بخش‌های دیگری را نیز افتتاح کرده است که شامل بخش پرندگان و خزندگان و یا سالن‌ نمایش‌ها می‌شود. اما مهم‌ترین بخش آن پارک برفی است تا بتوانید در یکی از شهرهای گرم‌سیری ترکیه، هر زمان از سال به بازی‌ها و تفریحات برفی بپردازید. این پارک برفیدمایی کم‌تر از ۵ درجه سانتیگراد داشته و مساحت آن به ۱۵۰۰ مربع می‌رسد و تجهیزات مختلف برای بازی در آن گنجانده شده است. همچنین یک سینمای چند بعدی و سالن نمایش‌ واقعیت مجازی نیز در این ساختمان ساخته شده و برنامه‌هایی همچون غذا دادن به کوسه‌ها، کنسرت موسیقی و کارهایی از این دست نیز در این مجموعه برگزار می‌شود.

داینو پارک

این پارک تنها یک فضای سبز با چند ماکت دایناسور نیست و یک پارک تفریحی بسیار جذاب و خاص در استانبول است که پیشنهاد می‌کنیم، حتما به صورت خانوادگی از آن‌جا بازدید به عمل آورید. پارک یک ورودی کلی دارد که بعد از پرداخت آن می‌توانید از بعضی بخش‌ها به صورت رایگان استفاده کنید که شامل تونل وحشت، پارک ترامپولین، باغ اسطوخودوس، پارک ماجراجویی، پارک حیوانات، کاوش فسیل‌ها و استخر می‌شود. بعضی از این بخش‌ها بیشتر به درد کم سن و سال‌ها می‌خورد، مخصوصا کاوش فسیل که برای آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود که بین خاک‌ها می‌توانند، استخوان‌های دایناسورها را پیدا کنند. (هر چند این استخوان‌ها ماکت هستند)

البته بعضی از بازی‌ها و فعالیت‌ها هم در این پارک پولی هستند. مثل سینمای ۷ بعدی که فیلم‌های کوتاه برای چنین نمایش‌‌هایی را به روی پرده می‌برند، سواری بچه‌ها بر روی اسب‌های مینیاتوری، اسکوتر داییناسوری، ترامپولین سالتو و ... که هر کدام هزینه‌ای جداگانه دارند. در مجموع خود پارک نیز فضایی زیبا دارد که با ماکت انواع دایناسورها، تزیین شده است. این مکان دارای یک کافه رستوران هم هست و می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های گرم و سرد دلخاه خود را در آن‌جا سفارش دهید.

 

گشت و گذاری خاطره انگیز در کمر، آنتالیا

آکوالند و دلفین لند

مجموعه آکوالند آنتالیا اولین پارک آبی در آنتالیا به حساب می‌آید و همچنین دلفین لند این مکان نیز، قدیمی‌ترین دلفیناریوم ترکیه است که از سال ۱۹۹۴ در این شهر گردشگرپذیر به فعالیت می‌پردازد. این پارک بزرگ تفریحی درست در مرکز آنتالیا واقع شده و دسترسی به آن‌جا خیلی ساده است. همچنین نباید به خاطر قدمتش، آکوالند را پارک آبی قدیمی و بی کیفیت در نظر بگیرید، بلکه این مکان بارها نوسازی شده و امکانات و بازی‌های مدرنی دارد.

مهم‌ترین دلیل برای محبوبیت آکوالند، تنوع بازی‌هایی است که این پارک برای مشتریانش در نظر می‌گیرد. بازی‌هایی که برای سنین مختلف تهیه دیده شده و در کنار استخر و بازی‌های مخصوص کوچک‌ترها، جوانان نیز سواری‌های هیجان انگیز خود را دارند. دلفیناریوم این مجموعه که به دلفین لند شهرت دارد، نمایش‌های مختلفی را با این حیوانات جذاب و با مزه برایتان تدارک می‌بیند. همچنین اگر مبلغ نسبتا زیادی را خرج کنید، می‌توانید با دلفین‌ها شنا هم کنید. نکته مهم این که، بلیط پارک آبی کاملا جدا از دلفین لند بوده و برای شرکت در نمایش، مبلغی جداگانه پرداخت نمایید. البته چند پارک آبی دیگر نیز در آنتالیا هستند که رفتن به آن‌جاها نیز توصیه می‌شود اما در نهایت آکوالند هم بیش از دیگر مکان‌ها معروف است و هم بازی‌های متنوعی در خود دارد.

سافاری‌های طبیعت گردی

سافاری‌های طبیعت گردی در اطراف آنتالیا عموما به وسیله‌ی چند ماشین جیپ انجا می‌شود و شما به مناطق کوهستان کوهستان تائوروس می‌روید تا کمی از سواحل دور شده و جنبه‌ی دیگری از زیبایی‌های آنتالیا را ببینید. این سفرها یکی از فعالیت‌های بسیار عالی برای خانواده‌ها خواهد بود چون هم سواری بر روی جیپ‌های روباز برای همه‌ی سنین جذاب است و هم از جاهایی دیدن خواهید کرد که در کنار زیبایی، مفرح هستند.

این سافاری‌ها شما را به دشت‌های بزرگ و سرسبز، رودخانه‌های مختلف، آبشارها و جاهای دیدنی این چنینی می‌برند. در بعضی از این مراکز می‌توانید همراه بچه‌ها به آبتنی و بازی پرداخته و زمانی را به گشت و گذار بپردازید.

پارک آکتور

پارک آکتور در یکی از بهترین جاهای شهر و درست طرف مقابل مرکز خرید میگروس واقع شده و با بازی‌های متفاوت و فضای شاد و دلچسبی دارد. ورودی این پارک رایگان بوده و شما باید به ازای هر بازی به صورت جداگانه پول پرداخت نمایید. در مجموع ۴۰ بازی مختلف در آن‌جا تعبیه شده که مهم‌ترین و در واقع نماد آن، چرخ و فلک بزرگی است که به بلندی ۹۰ متر و در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است و وقتی روی آن سوار می‌شوید، از بالای آن منظره‌ی فوق‌العاده‌ای از آنتالیا را مشاهده خواهید کرد. هر بار سواری روی این چرخ و فلک ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و جدا از کابین‌های معمولی، ۴ کابین VIP نیز دارد که دارای کولر بوده و البته گران‌تر هم هستند.

چرا این مکان را به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنیم؟ چون هم بازی‌های مخصوص بزرگسالان در آن به وفور پیدا می‌شود و هم کوچک‌ترهای خانواده می‌توانند بازی‌های مخصوص به خود را انجام دهد. بازی‌هایی مثل رنجر، لوپ زون، کاپیتان باربوسا و ... از جمله بازی‌های مخصوص بزرگسالان است در صورتی که بچه‌ها یا خانواده‌ها به صورت جمعی، می‌توانند از بازی‌هایی همچون تونل، چرخ و فلک، آتش نشان سم سندباد و کانگرو لذت ببرند. دسترسی راحت، قیمت نه چندان بالا، وجود کافه‌ها و دکه‌های اغذیه فروشی و بازی در فضای باز، از دیگر امتیازات آکتور پارک به حساب می‌آید.

 

بازدید از شهر باستانی المپوس، آنتالیا

تفریحات آبی و گشت‌های دریایی

برای خانواده‌هایی که به تور آنتالیا می‌روند، مسلما تفریح و آبتنی در ساحل از مهم‌ترین فعالیت‌ها به حساب می‌آید. اما در کنار آبتنی و آفتاب گرفتن، حتما باید تفریحات آبی مختلف را نیز در سواحل این شهر امتحان کرد. بعضی از این تفریحات مثل پراسیلینگ، اسکی روی آب و کارهایی از این دست مناسب بزرگ‌ترهاست اما بعضی از بازی‌ها مثل جت اسکی، تویوب سواری و امثلهم را به صورت جمعی می‌توان تجربه کرد.

حتما گشت‌ها و سفرهایی دریایی را نیز همراه خانواده امتحان کنید. در بعضی از این تورهای دریایی، شما به مناطق خاصی برای اسنورکلینگ می‌روید و می‌توانید، همراه فرزندان خود به تماشای دنیای رنگارنگ زیر آب پرداخته و یا همراهشان از شهرهای باستانی دیدن کنید و در خیابان‌های رومی قدم بزنید. هر کدام این سفرها را که انتخاب کنید، مطمئن باشید خاطره‌ای فراموش نشدنی را همراه یکدیگر به ثبت خواهید رساند.

 

برگزاری مراسم عروسی در ۱۱ مکان عالی در آنتالیا

۰۷ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران