فعالیت‌های مناسب کودکان در سفر به آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
فعالیت‌های مناسب کودکان در سفر به آنتالیا

فعالیت‌های بسیار زیادی هستند که در طول تور آنتالیا، می‌توانید همراه کودکان خود به انجام برسانید. این شهر ساحلی زیبا در ترکیه، سواحل بزرگ و جذابی دارد که تا ساعت‌ها همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند در این سواحل به تفریح پرداخته و در داخل شهر نیز به ماجراجویی و رفتن به پارک‌های مختلف بپردازند. آنتالیا مقصدی جذاب برای تمامی اعضای خانواده خواهد بود و فعالیت‌هایی که امروز به شما معرفی خواهیم کرد، مناسب بچه‌ها بوده و باعث می‌شود، در سفر به این شهر حسابی به آن‌ها خوش بگذرد.

 

کشتی دزدان دریایی

هم آنتالیا و هم اولمپوس زمانی جزو محبوب‌ترین بنادر دزدان دریایی به حساب می‌آمدند اما حالا کشتی‌های دزدان دریایی در سواحل این شهرها، در واقع قایق‌های بزرگ تفریحی هستند ساعاتی شاد و مفرح را برای تمامی افراد خانواده رقم خواهند زد. مسلما بچه‌ها از بودن در چنین قایق‌های لذت می‌برند و گشت‌های دریایی نیز برایشان جذاب خواهد بود. مخصوصا این که در بعضی جاها امکان شنا و آبتنی نیز برایشان وجود داشته و در بعضی موارد، می‌توانند همراه با دیگر بچه‌ها، لباس‌های مبدل بپوشند و به برای دقایقی به دزدان دریایی تبدیل شوند.

تم پارک لند آو لجندز (Land of Legends)

پارک لند آو لجندز آنتالیا را باید بهترین تم پارک کل ترکیه به حساب آورد و مسلما یکی از اولین انتخاب‌های شما برای یک روز مفرح خانوادگی، حتما باید رفتن به این پارک بزرگ باشد که در بلک واقع شده و کمی از مرکز شهر فاصله دارد. این مجموعه بزرگ یک دکور جذاب و تماشایی دارد و باعث شده به آن لقب دیزنی لند آنتالیا را بدهند. مجموعه لند آو لجندز هم شامل پارک آبی شده و هم بخش پارک ماجراجویی دارد و البته تم پارک بزرگی نیز محسوب می‌شود که انواع بازی‌های مختلف در آن گنجانده شده است. تمامی اعضای خانواده با هر سنی بازی‌های مخصوص به خود را در لند آو لجندز پیدا خواهند کرد و همچنین می‌توانند در رستوران‌ها و کافه‌های آن‌جا چیزی برای خوردن سفارش دهند.

 

بازدید از آبشار و رودخانه ماگناوات، آنتالیا

تله کابین المپوس

همه‌ی چیزی که بچه‌ها در طول سفر به دنبالش خواهند بود، پارک‌های آبی و بازی نیست، بلکه یک روز در تله کابین المپوس و سوار جذاب آن نیز مطمئنا برایشان جذاب خواهد بود. این تله کابن شما را در مسیری ۱۰ دقیقه‌ای به بالای کوه خواهد برد و منظره‌ای عالی را برایتان به تصویر می‌کشد. احتمالا وقتی بخواهید از بازدید از شهر باستانی المپوس بازدید کنید، خیلی حوصله بچه‌ها به این کار نکشد، اما شاید هم از آن‌جا خوششان بیاید. اما در هر صورت مطمئن باشید، منتظر سواری دوباره تله کابین و برگشتن در این مسیر خواهند بود.

داینو پارک (Dino Park)

در گذشته این پارک تنها یک مجموعه فضای سبز بود که چند مجسمه‌ی دایناسور نیز در آن‌جا قرار داده بودند اما حالا داینو پارک یک مجموعه تفریحی جذاب و مفرح است که کودکان در آن‌جا هم می‌توانند بازی کرده و هم عکس‌های جالب بگیرند. این مکان حالا یک سینمای‌ ۷ بعدی دارد که در آن‌ فیلم‌های مخصوص به نمای در می‌آید، یک پارک ماجراجویی در آن قرار داشته، پارک ترامپولین دارد و یک باغ وحش کوچک با حیوانات بامزه دارد که بچه‌ها می‌توانند روی اسب‌های کوچک به سواری بپردازند. بزرگ‌ترها هم امکان رفتن به خانه فرار را داشته و می‌توانند، قابلیت‌های خود را در این محل محک بزنند.

 

۷ رستوران‌ فضای بازی برای کودکان در آنتالیا

پارک آبی آکوالند (Aqualand) و دلفیناریوم دلفین‌لند (Dolphinland)

این پارک آبی بسیار محبوب در مرکز شهر واقع شده و دلایل زیادی وجود دارد که آن‌جا را در لیست خودمان قرار داده‌ایم. این پارک آبی بزرگ، اولین پارک آنتالیاست و البته با نوسازی‌هایی که در آن‌جا صورت گرفته، حالا انواع بازی‌ها، سرسره‌های آبی بزرگ و کوچک و تجهیزات عالی در خود دارد. دلفینلند نیز یک مکان تفریحی دیگر بوده که در آن‌جا نمایش‌هایی همراه دلفین‌ها برگزار شده و این حیوانات با مزه به انجام کارهای شگفت‌انگیز می‌پردازند. این مجموعه هم دارای کافه و رستوران بوده و از امکانات رفاهی خیلی خوبی برخوردار است و بازی‌های گروهی خیلی خوبی برای بچه‌های کم سن و سال در محل پارک برگزار می‌شود.

آکواریوم آنتالیا

دیگر جایی که بچه‌ها حتما از بودن در آن محل لذت خواهند برد، آکواریوم آنتالیا است که بزرگ‌ترین آکواریوم در اروپا و پنجمین آکواریوم بزرگ در کل دنیا به حساب می‌آید. البته آکواریوم آنتالیا یک آکواریوم بزرگ یکپارچه نیست و از ۶۴ تانک مختلف با ۴۰ تم دریایی مختلف تشکیل شده است و بیش از ۵ هزار ماهی و موجودات آبی در آن‌جا زندگی می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های آکواریومی در آن‌جا قرار گرفته و بچه‌ها می‌توانند در بخشی از این آکواریوم به ماهی‌ها غذا بدهند. دیدن کوسه‌های خاکستری بزرگ، ماهی‌های رنگارنگ، لاکپشت‌های دریایی و خیلی موجودات دیگر، برای هر بچه‌های لذت بخش و جالب خواهد بود. در بخش دیگری از پارک هم یک سری خزنده و پرنده با تعداد محدود نگهداری می‌شود که در امتداد بازدید از آکواریوم، می‌توانید به دیدن آن‌ها نیز بروید.

پارک آکتور

یکی دیگر از پارک‌هایی که در مرکز شهر واقع شده و بیش از ۳۰ سواری مختلف در خود دارد. پارک در فضای باز قرار دارد و مهم‌ترین سواری آن چرخ و فلک بسیار بزرگی (بزرگ‌ترین چرخ و فلک ترکیه) است که می‌توانید در کابین‌های آن با سیستم تهویه هوای مطبوع نشسته و به ارتفاعی بروید که از آن بالا نمایی فوق‌العاده جذاب از آنتالیا را تماشا کنید. اگر چه خیلی از گردشگران برای تجربه این این چرخ و فلک به پارک آکتور می‌روند اما، سواری‌های مختلف زیادی در آن‌جا وجود دارد که خیلی‌هایشان مختص کودکان و نوجوانان هستند و حتما آن‌ها از بودن در این مکان لذت خواهند بدرد.

 

جذابیت‌های منطقه kemer آنتالیا برای کودکان

تفریحات آبی و ساحلی

شکی نیست که هر کس که سفر به تور آنتالیا را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کند، قصد دارد مدت زیادی از طول تور خود را در سواحل این شهر بگذراند. مسلما بچه‌ها از بودن در این سواحل زیبا و آب کریستالی‌شان لذت می‌برند، مخصوصا این که امکان انجام تفریحات آبی زیادی را دارند. بعضی از تفریحات آبی کلا برای بچه‌ها مناسب نیست اما فعالیت‌های دیگر مثل جت اسکی، تویوب سواری، بانانا، اسکی روی آب و کارهای دیگری هستند که می‌توانند، همراه با والدین خود آن‌ها را انجام داده و حسابی ماجراجویی کنند. در ساحل نیز بازی‌های جمعی و فعالیت مختلف برای بچه‌ها فراهم بوده و می‌توانند، کایت‌های رنگی خریداری کرده و به پرواز در بیاورند.

تورهای طبیعت گردی

تورهای طبیعت گردی در آنتالیا، فرصتی استثنایی برای تفریح خانوادگی به حساب می‌آید. این تورهای که با چند ماشین جیپ روباز انجام می‌شود، شما را در یک سواری هیجان انگیز به نقاط بیسار زیبا خواهد برد. گاهی در این مسیر از جاهای جنگلی می‌گذرید و گاهی هم به دیدن رودخانه‌ها و آبشارها رفته و در آن‌جاها می‌توانید، آبتنی کنید و به تفریح بپردازید. این فعالیت خانوادگی مسلما برای بچه‌ها هم گزینه‌ی خوبی خواهد بود.

تماشای انیمیشن‌های به روز

اگر چه ممکن است زبان اصلی بودن انیمیشن‌ها کمی این تجربه را سخت کند، اما مجموعه‌های سینمایی فوق‌العاده‌ای در آنتالیا هستند که سالن‌های پخش انیمیشن دارند و در آن‌ها کارهای به روز سینمای دنیا پخش می‌شوند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفتن، مرکز خرید مارک آنتالیا و مجموعه سینمایی cinemaXimum است که سالن‌های مختلف داشته که یکی از آن‌ها به نمایش انیمیشن اختصاص دارد. اگر کودکان شما به تماشای انیمیشن‌ها به زبان انگلیسی عادت دارند، مسلما از تماشای آن‌ها بر روی پرده‌ی بزرگ و در سالنی با کیفیت لذت خواهند برد.

 

هتل‌های مناسب کودکان در آنتالیا

خرید همراه کودکان

قرار نیست تمام خرید شما مختص به خودتان باشد و حتما باید بچه‌ها را نیز برای خرید سهیم کنید. مراکز خرید زیادی در آنتالیا وجود دارند که می‌توانید از آن‌جاها، برای کودکان خود لباس و اسباب بازی بخرید. مال آو آنتالیا، تراسیتی، مارک آنتالیا، دیپو و مرکز خرید آگورا از بهترین مراکز خرید آنتالیا هستند که همگی گزینه‌هایی عالی برای کودکان و نوجوانان دارند. مخصوصا در زمینه‌ی اسباب بازی‌ که حضور برندهای عالی در فروشگاه‌های آن‌جا باعث شده تا بچه‌ها با دنیایی از انتخاب‌های مختلف مواجه باشند. البته برندهای معروف فروشگاه‌های اختصاصی ندارند و عموما مغازه‌های بزرگ اسباب بازی فروشی، برندهای مختلف را یک جا جمع کرده‌اند.

موزه اسباب بازی آنتالیا

موزه اسباب بازی آنتالیا هم یک تجربه‌ی جالب و هم آموزنده برا بچه‌ها خواهد بود. در این موزه‌ی متفاوت که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده، بیش از ۳ هزار اسباب بازی از دوره‌های تاریخی مختلف گردآوری شده و حتی شامل اسباب‌های بازی‌های مدرن نیز می‌شود. وسایلی که از جای جای زمین جمع شده و در این مکان به نمایش گذاشته شده‌اند. اگر چه که ما این مکان را برای بچه‌ها پیشنهاد کرده‌ایم اما شاید بزرگ‌ترها هم از دیدن اسباب‌ بازی‌های قدیمی و تجهیزاتی که زمانی خودشان با آن‌ها بازی می‌کرده‌اند، به وجد بیایند.

آبشار کورسونلو (Kursunlu)

از میان تمام جاذبه‌های طبیعی اطراف آنتالیا، آبشار زیبای کورسونلو جایی است که می‌توانید با بچه‌ها بروید و مطمئن باشید که حسابی به شما خوش خواهد گذشت. این آبشار فضای سبز زیبایی داشته، دسترسی به آن‌جا راحت است و البته چند برکه‌ی کم عمق و فوق‌العاده جذاب زیر آن شکل می‌گیرند که بچه‌ها و بزرگ‌ترها در آن به آبتنی می‌پردازند. برکه‌ها یا استخرهای طبیعی ۷ تایی و به هم مرتبط زیر آبشار کورسونلو واقعا زیبا ستند و اطراف آن نیز خانواده برای برگزاری پیک نیک جمع می‌شوند. همان طور که گفتیم، رفته به این محل خیلی ساده بوده و نیازی به پیاده روی زیاد در طبیعت و گذشتن از مسیرهای سخت نیست.

۱۹ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران