برترین فعالیت‌های تفریحی در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
برترین فعالیت‌های تفریحی در آنتالیا

آنتالیا که امروز به عنوان بزرگ‌ترین شهر ساحلی گردشگرپذیر در ترکیه محسوب می‌شود، دنیایی از فعالیت‌های مختلف را برای شما تدارک دیده و حتما در این سفر روزهایی شاد و مفرح را سپری خواهید کرد. شهری که نه تنها در مرزهای خود، بلکه در اطرافش نیز دیدنی‌های بی‌شماری داشته که حتما باید از آن‌ها نیز بازدید به عمل بیاورید. در نوشته امروز ما به سراغ بهترین فعالیا‌ت‌های تفریحی که می‌توانید در سفر به تور آنتالیا تجربه کنید، رفته‌ایم و قصد معرفی آن‌ها به شما را داریم.

 

گشت و گذار در بخش قدیمی شهر

شهر قدیم آنتالیا یا کالیچی، از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های آنتالیا به حساب آمده و قدمت بعضی از خیابان‌ها و بناهایی که در آن‌جا می‌بینید، به بیش از ۲ هزار سال پیش بر می‌گردد. بدون هیچ شکی یکی از بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در آنتالیا تجربه کنید، گشت و گذار در این بخش از شهر، بازدید از نقاط دیدنی و البته تماشای بندرگاهی بوده که از دوران باستان تا الان، هنوز برای سفرهای دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کالیچی چند بنای نمادین و مهم از جمله دروازه بزرگ هادریان، ویرانه‌های به جا مانده از معابد دوران بیزانس، برج ساعت و همچنین مسجدی متعلق به قرن ۱۷ میلادی را نیز در خود دارد.

آفتاب گرفتن و شنا در سواحل زیبای آنتالیا

هر که سفر به آنتالیا را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کند، حتما دوست دارد در سواحل این شهر آفتاب بگیرد، روی شن‌های ساحل قدم بزند و همچنین تنی به آب زده و در دریای زیبای این منطقه، کمی آبتنی کند. سواحل شهری زیادی هستند که می‌توانید به این منظور انتخاب کنید. مثلا ساحل کونیالتی که بسیار طولانی‌ست و شنی نرم و دوست داشتنی داشته و امکانات رفاهی کاملی در آن گنجانده شده است. لارا هم معروف‌ترین ساحل آنتالیا بوده که جایی شلوغ و دوست داشتنی برای آبتنی به حساب می‌آید.

اما آنتالیا جدا از سواحل شلوغ و معروفش، چندین ساحل نسبتا خلوت‌تر و از بسیاری جهات زیباتر هم دارد که پیشنهاد می‌کنیم، حتما به آن‌ها نیز سر بزنید. سواحلی همچون المپیوس، سولو آدا، چیرالی، فاسلیس و امثال آن‌ها که هر کدام زیبایی منحصر به فردی داشته و از آن شلوغی‌های همیشگی آنتالیا نیز به دور هستند.

 

گردش در شهر تاریخی آسپندوس آنتالیا

بازدید از آبشار دودن

اولین چیزی که قبل از بازدید از آبشار دودن باید بدانید این است که این آبشار در واقع در دو محل که از هم چند کیلومتر فاصله دارند، شکل می‌گیرد. بخش انتهایی آن در نزدیکی ساحل لارا قرار گرفته و خیلی راحت می‌توانید از آن‌جا بازدید به عمل آورید. این آبشار از فاصله‌ی ۴۰ متری به دریای مدیترانه می‌ریزد و نمایی بسیار زیبا را شکل می‌دهد. پارکی در اطراف این آبشار شکل گرفته و همچنین زیپلاینی وجود دارد که سوار بر آن می‌توانید از بالای رودخانه گذر کنید. همچنین شما می‌توانید به دل طبیعت جنگلی اطراف آنتالیا زده و از بخش بالایی آبشار نیز دیدن کنید که جایی زیباست اما در ادامه آبشارهای دیگری را نیز برای رفتن به شما معرفی خواهیم کرد.

بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا در واقع یک مکان تاریخی است که بخشی از خرابه‌های باستانی در محلی روباز و بعضی از آثار ارزشمند در محیط داخلی موزه برای گردشگران به نمایش گذاشته شده است. بیش از ۵ هزار قطعه مختلف در ۱۳ سالن به نمایش گذاشته شده و از بسیار جهات، آن‌جا را به یکی از مهم‌ترین موزه‌های دنیا تبدیل کرده است. جایی که می‌توان در آن‌، تاریخ دوران بیزانس را به تماشا نشست و آثار هنری فوق‌العاده‌ای را دید که در کم‌تر جایی از دنیا، امکان بازدید از آن‌ها وجود دارد. در این محل می‌توانید پیکرتراشی‌های ارزشمندی از افسانه‌های قدیمی یونانی ببینید که قدمت آن‌ها به قرن دوم و سوم بر می‌گردد.

 

۴ مسجد معروف آنتالیا با معماری تاریخی

طبیعت گردی به مقصد آبشار کورسونلو

شمال شرقی آنتالیا جایی است که رودخانه زیبای آکسو جریان دارد که در نهایت به ساخت یک فضای سبز فوق‌العاده زیبا و چندین جاذبه‌ی گردشگری منجر شده که یکی از آن‌ها آبشار کورسونلو محسوب می‌شود. این آبشار ۱۸ متری یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی آنتالیا محسوب می‌شود و یک پارک تفریحی نیز اطرافش ساخته شده که بازدید از این مکان را خیلی ساده می‌کند. شما می‌توانید برای رفتن به آبشار کوسونلو هم از طریق مینی‌بوس‌های مخصوص و هم تاکسی استفاده کنید. با توجه به فاصله‌ی کم تا این آبشار، پیشنهاد ما همان مینی‌بوس‌هاست که هزینه‌ای بسیار پایین‌تر خواهد داشت.

تفریح در پارک‌های آبی و بازی آنتالیا

تمام مدت سفر نباید در طبیعت و موزه‌ها و مراکز خرید گذراند. در شهری همچون آنتالیا، حتما باید به سراغ پارک‌های آبی و بازی متعدد این شهر بروید، مخصوصا اگر به تور خانوادگی آنتالیا رفته‌اید و کوچک‌ترها را نیز همراه دارید. اول از پارک‌های آبی متنوع آنتالیا بگوییم که هر کدامشان به راحتی می‌توانند یک روز کامل شما را به خود اختصاص دهند. پارک‌هایی مثل آکوالند، دولوسو، آکواجوی یا واتر پلنت که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. اما برای یک تجربه شگفت‌انگیز حتما باید به لند آو لجندز بروید که یکی از بهترین‌ها در ترکیه و حتی منطقه است. یک پارک آّی بزرگ با ساحل مصنوعی، بازی‌های بسیار متنوع، سرسره‌ها و تونل‌های آبی متنوع و جاذبه‌های زیادی که این مکان را به جایی عالی برای تمام سنین بدل کرده است.

در زمینه‌ی پارک‌های بازی شاید به اندازه پارک‌های آبی، آنتالیا تنوع نداشته باشد اما هنوز چند گزینه‌ی خوب برای انتخاب وجود دارد. خود پارک لند آو لجندز یک بخش بزرگ برای بازی‌های غیر آبی دارد و کلا آن پارک از دو بخش مجزا درست شده است. دیسکاوری پارک نیز یک مجموعه تفریحی بسیار عالی محسوب شده که به ماکت دایناسورهای بزرگش معروف است. در نهایت آکتور پارک نیز برای ساعتی تفریح و خوشگذرانی خوب است.

نگاهی به دنیای زیر آب در آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا در فاصله‌ی بسیار کمی از ساحل کونیالتی واقع شده و دسترسی به آن راحت است. این مکان در سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد و شامل ۶۰ بخش با تم مختلف است که بزرگ‌رین آن بیش از ۵ میلیون لیتر گنجایش دارد. آبزیان متنوعی در این مجموع نگهداری می‌شوند که از ماهیان ریز و رنگارنگ تا کوسه‌های بزرگ را شامل می‌شوند. البته پرطرفدارترین بخش آکواریوم تونل شیشه‌ای ۱۳۱ متری آکواریوم آنتالیا است که موقع راه رفتن در آن‌جا، ماه‌های را می‌بینید که بالاسرتان به شنا مشغولند.

تفریحات زمستانی در دنیای برفی آنتالیا

در همان مجموعه‌ای که آکواریوم آنتالیا واقع شده، می‌توانید به سراغ پارک دنیای برفی و موزه یخی نیز بروید. هوای داخل این مکان همیشه منفی ۵ درجه است در صورتی که آنتالیا شهری همیشه آفتابی است و کم‌تر پیش می‌آید در این شهر نیاز به پوشیدن یک ژاکت داشته باشید. دنیای برفی آنتالیا تنها جایی برای تماشا نیست و در آن می‌توانید به تفریح بپردازید و تویوب سواری کنید و ساعتی را به تفریح در میان برف زیبای تابستانی مشغول شوید!

 

معرفی هتل سلکتیوم آنتالیا

بازدید از شهرهای باستانی

آنتالیا نه تنا یک شهر مفرح برای سفر است بلکه جاذبه‌های تاریخی این شهر ساحلی، خود یکی از مهم‌ترین دلایلی است که به خاطرشان باید به سفر آنتالیا بروید. غیر از دروازه هادریان یا بندرگاه قدیمی، چند شهر باستانی در اطراف شهر وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها، آسپندوس است. پیشینه این مکان به قرن دوم میلادی بر می‌گردد و زیباترین بنای آن، آمفی تئاتر با گنجایش ۱۲ هزار نفرش است که هنوز سالم باقی مانده و حتی بعضی از جشنواره‌های بین‌المللی اپرا و باله در آن برگزار می‌شود.

پرگا یکی دیگر از مناطق مهم تاریخی اطراف آنتالیا است که چندین بار بین امپراتوری‌های مختلف اعم از ایرانی‌ها، آتنی‌های، یونانی‌ها و رومی‌ها دست به دست شده است. حالا اگر چه ویرانه‌هایی از آن دوران به جا مانده، اما تماشای خرابه‌هایی از ابنیه‌ای که تاریخشان به قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، واقعا ارزشمند است. از دیگر نقاط تاریخی بسیار مهم در اطراف آنتالیا می‌توان به ترمسوس مربوط به قرن ۴ قبل از میلاد مسیح می‌توان اشاره کرد که در فضای طبیعی فوق‌العاده‌ای واقع شده و جاذبه‌های متعددی در اطرافش وجود دارند.

تفریحات آبی

آن‌هایی که قبلا به تورهای آنتالیا رفته‌اند، می‌دانند که یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در این شهر تجربه کنید، تفریحات آبی آن‌جاست. هر آن امکاناتی که فکرش را کنید در سواحل این شهر برای شما فراهم آمده تا بتوانید اوج هیجان را در دریای مدیترانه تجربه کنید. از فعالیت‌هایی معمولی مثل قایق سواری، اجاره‌ی کایاک یا جت اسکی تا اسکی روی آب، موج سواری، پاراسیلینک یا بسیاری سواری‌های دیگر که هر کدامشان جذابیت خاص خود را دارند. البته گشت‌های دریایی و شرکت در تورهای اینچنینین را هم نباید از یاد ببرید. کشتی‌های تفریحی، جشن‌های مفرحی را درون آب برپا می‌کنند و همچنین تورهای دریایی به مقاصد خاص برای شنا و گشت وگذار نیز برگزار می‌شود.

تله کابین تونک تپه

آخرین گزینه‌ی لیست ما نیز یک تله کابین جذاب و یک فعالیت آرامش بخش و عالی است که می‌توانید به صورت خانوادگی نیز آن را تجربه کنید. این تله کابین که از کوه "خلیج" آغاز می‌شود و به بندرگاه می‌رسد، مسیری ۱۷۰۰ متری را طی کرده و بلندترین ارتفاع آن به ۶۱۸ متر می‌رسد. از آن بالا همه‌ جای شهر زیر پای شما خواهد بود و می‌توانید منظره‌ای فوق‌العاده دیدنی را ببینید. ساخت این تله کابین از سال ۲۰۱۳ آغاز شد و سال ۲۰۱۷ به بهره برداری رسید و برای تجربه کردنش تنها باید مبلغ ۱۵ لیر که حدودا ۲ دلار می‌شود را پرداخت نمایید.

 

بهترین سواحل آنتالیا برای شنا کردن

۲۸ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران