رفتینگ، تفریحی پرهیجان در تور آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
رفتینگ، تفریحی پرهیجان در تور آنتالیا

تور آنتالیا همیشه برای توریست‌ها و علاقه‌مندان به تفریحات آبی و سواحل جذابیت‌های بسیار زیادی داشته است. به طوری که سالانه گردشگران بسیاری این شهر ساحلی ترکیه را برای تفریح و فرار از مشغله کاری و فکری خود انتخاب کرده و خاطرات خوب و به یاد ماندنی را برای خود رقم می‌زنند. در بین تمامی تفریحات آبی در آنتالیا می‌توان تجربه کرد رفتینگ بیشتر از هر چیزی توانسته توجه مردم را به خود جلب کند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم کسانی که فکر سفر به این مقصد گردشگری را در سر دارند را با این تفریح هیجان‌انگیز آنتالیا آشنا کنیم.

 

رفتینگ چیست؟

رفتینگ (Rafting) یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و جذاب آبی است که در تور آنتالیا طرفداران بسیاری دارد. رفتینگ در حقیقت نوعی قایق‌سواری گروهی محسوب می‌شود. به طوری که افراد به صورت گروه‌های ۲ تا ۱۰ نفره سوار قایق مخصوص رفتینگ شده و خود را در رودخانه‌های خروشان و هیجان‌انگیز رها می‌کنند. علاوه بر هیجانی که می‌توانید در حین شنا در رودخانه خروشان به دست آورید تماشای منظره زیبا و چشم‌اندازهای اطراف نیز از جمله جذابیت‌های این تفریح منحصر به فرد است.

 

رفتینگ در تور آنتالیا

مسافران آنتالیا می‌توانند با انتخاب رفتینگ یک روز هیجان‌انگیز و منحصر به فردی را برای خود به ارمغان آورند. به این صورت که افراد به صورت گروهی سوار بر قایق‌های مخصوصی شده و وارد رودخانه پرخروش می‌شوند. بنابراین افراد می‌توانند در کنار طبیعت فوق‌العاده رودخانه از آب و هوای دلنشین نیز استفاده کرده و آدرنالین را در خود خود به اوج برسانند. ناگفته نماند که کودکان زیر ۵ سال اجازه رفتینگ را ندارند.

برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ تور رفتینگ آنتالیا برای تفریح علاقه‌مندان برگزار گردید. برای این تفریح رودخانه کوپرولوکانیون (Koprulu Conyon) که در منطقه کِمِر آنتالیا قرار دارد انتخاب شد. این رودخانه حدود ۱۴ کیلومتر طول داشته و بهترین موقعیت برای رفتینگ است. علاقه‌مندان به این تفریح می‌توانند در تورهایی که با هدف رفتینگ در آنتالیا برگزار می‌شوند شرکت کرده و نهایت هیجان را تجربه کنند.

مدت زمانی که برای رفتینگ در این رودخانه واقع در کمر آنتالیا باید در نظر گرفت در حدود ۲ ساعت است. تورهای رفتینگ معمولا از صبح تا حوالی ظهر برگزار می‌شوند. بنابراین برای شرکت در آن‌ها باید صبح زود دست به کار شوید. البته در تورهایی که با هدف رفتینگ برگزار می‌شوند ایستگاه‌هایی برای استراحت و خوردن غذا و نوشیدنی‌ها در نظر می‌گیرند. توصیه می‌کنیم در این روز حتما دوربین عکاسی ضد آبی را با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید لحظه به لحظه خود را ثبت کنید.

 

بهترین هتل پارک‌های آبی‌ در آنتالیا

 

نحوه شرکت در رفتینگ در تور آنتالیا

مسافرانی که به رفتینگ علاقه دارند می‌توانند در تورهایی که با این هدف در آنتالیا برگزار می‌شوند شرکت کنند. تمامی تورهای رفتینگ در ساعت مشخصی اجرا می‌شوند. برای رسیدن به مقصد راهنماهای تور از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس استفاده می‌کنند. مسیری که از آنتالیا تا رودخانه رفتینگ پیموده می‌شود نیاز به زمانی در حدود دو ساعت دارد. البته از آنجایی که این مسیر بسیار زیبا و سرسبز است متوجه گذر زمان نخواهید شد. بعد از رسیدن به مقصد مسیری به صورت پیاده پیموده می‌شود تا به به بالای کوه برسید.

تمامی افراد تور در گروه‌های چند نفره تقسیم شده و هر گروه به همراه یک مربی وارد آب می‌شوند. مسیر پرتلاطم رودخانه رفتینگ هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی را برای تمامی افراد گروه رقم خواهد زد. از جمله تفریحاتی که در حین رفتینگ می‌توان از آن لذت برد فرصت شنا در آب و خوردن غذاهای خوشمزه دریایی است. با تمام شدن مسیر رودخانه می‌توانید فیلم‌ها و عکس‌هایی که از شما گرفته‌ شده‌اند را مشاهده کرده و در صوت تمایل آن‌ها را دریافت کنید.

 

تفریح‌ در پارک آبی Land of Legends آنتالیا

 

میزان خطر رفتینگ در تور آنتالیا

وقتی صحبت از رفتینگ در آب‌های خروشان رودخانه کوپرولوکانیون می‌شود سوالی که ذهن علاقه‌مندان به این تفریح را به خود درگیر می‌کند این است که آیا رفتینگ تفریحی خطرناک است یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر به همراه تورهای مجاز رفتینگ در آنتالیا به سراغ این تفریح بروید هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. چرا که همه گروه‌های قایق‌سواری توسط افراد حرفه‌ای هدایت خواهند شد. با این حال همانند هر تفریح هیجان‌انگیزی رفتینگ نیز می‌تواند برخی خطرها و آسیب‌ها را با خود به همراه داشته باشد. به خصوص اینکه در مسیر رودخانه می‌توانید با سنگ‌های بزرگ بیرون امده از آب و یا سرعت زیاد رودخانه روبرو شوید. به منظور در امان ماندن از هر گونه آسیب و خطری پوشیدن جلیقه و کلاه ایمنی حین رفتینگ شدیدا توصیه می‌شود.

 

معرفی پارک آبی آکوالند آنتالیا

 

۱۶ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران