معرفی ۱۱ رستوران منحصر به فرد آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
معرفی ۱۱ رستوران منحصر به فرد آنتالیا

حتی اگر در تور آنتالیا، هتل‌های آل اینکلوسیو را انتخاب کرده باشید، باز هم باید به سراغ رستوران‌ها و کافه‌های داخل شهر رفته و مدتی را خارج از هتل از زیبایی‌های خود شهر و امکاناتی که برایتان تدارک دیده استفاده کنید. آنتالیا شهری جذاب برای طرفداران غذاهای دریایی است و در شهر چندین رستوران منحصر به فرد وجود دارد که غذاهایی خوشمزه و خاص را به روی میز می‌برند. ما هم امروز به جای معرفی برترین‌ها و بزرگ‌ترین‌ها به سراغ همین رستوران‌های منحصر به فرد شهر رفته و قصد معرفی آن‌ها را به شما داریم.

 

رستوران Seraser

درست در قلب کالیچی، رستوران Seraser یکی از خاص‌ترین رستوران‌های گران قیمت آنتالیا به حساب می‌آید که در حیاط یک خانه‌ی عثمانی متعلق به بیش از ۳۰۰ سال قبل قرار دارد و وجود درختان نخل و پرتقال و دیوارهای قدیمی به آن‌جا نمایی شگفت‌انگیز داده است. شما در Seraser هم می‌توانید محیط داخلی را برای خوردن غذا انتخاب کنید و هم بر روی میزهایی بنشینید که در حیاط زیبای این محل قرار داده شده‌اند. این مکان هم به ارائه غذاهای ترکی و هم چند غذای بین‌المللی کلاسیک پرداخته و استانداردهای‌ آن‌ها بسیار بالاست و غذایی گران اما فوق‌العاده عالی پخت می‌کنند.

 

برترین فعالیت‌های تفریحی در آنتالیا

آدرس: Tuzcular Mah. Karanlık Sok. No:18 Kaleiçi

 

رستوران دریایی Ulupınar

حتی در اوج گرمای تابستانی آنتالیا، آب رودخانه کوچکی که از کوه تائوروس به پایین می‌ریزد، بسیار سرد است. به همین دلیل است که نشستن بر روی تخت‌های چوبی رستوران Ulupınar که درست بر روی این رودخانه واقع شده‌اند، لذتی دو چندان دارد. منظره‌ی زیبا و سرسبز اطراف رستوران، صدای رودخانه و غذای دریایی عالی که از صید روز پخت می‌شود، ترکیبی عالی‌ست که باعث شده ما رستوران دریایی Ulupınar را در لیست امروزمان قرار دهیم. خیلی از ماهی‌هایی که در غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد از استخرهای همان محل برداشت می‌شود که با آب رودخانه پر شده‌اند.

آدرس: Ulupınar, Ulupınar Köyü Yolu, 07980 Kemer

 

رستوران Berberoğlu

Berberoğlu در محیط شهری آنتالیا واقع نبوده و در دل جنگل، در یک دهکده کوهستانی واقع شده است. جایی در ۷۰ کیلومتری مانگاوات که سبزی‌های مورد استفاده‌اش را خود در باغ اختصاصی که دارد پرورش داده و بسیاری از مواد اولیه از دل کوه یا از محصولات دهکده به روی میز می‌آید. اگر در سفر با تور ترکیه به آنتالیا دنبال جایی هستید که بخواهید غذاهای ترکی را در خوشمزه و تازه‌ترین شکلش میل کنید، Berberoğlu باید انتخاب اول شما باشد. جذابیت‌ها و منحصر به فرد بودن Berberoğlu به همین جا ختم نشده و باید این را هم در نظر بگیرید که این رستوران در خانه‌ای ۳۰۰ ساله واقع شده که تنها از سنگ ساخته شده و هیچ میخ یا پیچی برای برپایی‌اش مورد استفاده قرار نگرفته است. محیط اطراف این رستوران برای طبیعت گردی نیز مناسب بوده و می‌توانید برای چیدن قارچ‌های محلی به داخل جنگل نیز بروید.

 

بهترین هاستل‌های آنتالیا: قسمت اول

آدرس: Ormana, 07691 Ibradı

 

ریزورت‌هایی با ستاره میشلن

داشتن ستاره میشلن برای یک رستوران، افتخار بزرگی محسوب شده و در آنتالیا جاهای زیادی نیستند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کرده و در چنین فضایی غذا میل کنید. ریزورت باروت در ساحل لارا و ریزورت مکس رویال در کِمر، هر دو دارای چنین رستوران‌هایی هستند. در این میان پیشنهاد ما به شما، خوردن غذا در رستوران Azure در مکس رویال بوده که نه تنها مکانی منحصر به فرد با منظره‌ای فوق‌العاده زیبا به حساب می‌آید بلکه از نظر کیفیت و تنوع غذا در آنتالیا کم‌نظیر است. به طور کلی ریزورت مکس رویال یکی از بهترین اقامتگاه‌های آنتالیا است اما در هر جایی از این شهر که اقامت دارید، می‌توانید برای خوردن یک غذای معرکه به این مکان بروید.

آدرس ریزورت مکس رویال: Kiriş Mh., Kiriş Cad. No:88, 07980 Kemer

 

رستوران Famous Kitchen

یکی دیگر از رستوران‌های بسیار معروف آنتالیا که در خانه‌ای قدیمی متعلق به دوران عثمانی واقع شده و شما در گشت و گذار خود در کالیچی یا همان منطقه قدیمی شهر می‌توانید به سراغش بروید. در این محل کافه‌ها و رستوران‌های زیادی هستند اما Famous Kitchen چیز دیگری‌ست و با غذهای متنوع و جالبی که دارد و همچنین هزینه‌ی پایین غذاها، به سرعت شما را جذب خودش خواهد کرد. البته لیست غذاهای Famous Kitchen اصلا با محلی که در آن واقع شده جور نیست و در این جا بیشتر غذاها و فست فودهای غربی میل خواهید کرد تا دلمه و کباب‌های ترکی!

 

برترین مراکز خرید آنتالیا برای خرید و تفریح

آدرس: Kılınçarslan, Fırın Sk. No:17, 07100 Kaleiçi

 

کافه Varuna Gezgin

با توجه به این که منو غذاهای این کافه بسیار پر و پیمان است، حیفمان آمد در لیست خود قرار ندهیم. اما چرا دوباره یکی دیگر از مکان‌های کالیچی را به شما معرفی می‌کنیم؟ Varuna Gezgin در واقع یک کتابخانه‌ی بسیار بزرگ با دکوری فوق‌العاده جذاب است که به عنوان کافه نیز فعالیت می‌کند. بخش زیادی از دیوارهای این مکان را کتابخانه‌هایی پر از کتاب پر کرده و در بخش‌های دیگر نیز دکور آن شامل رادیوهای قدیمی، پلاک ماشین‌ها از نقاط مختلف جهان و چند نقاشی زیباست. Varuna Gezgin هم در یک خانه‌ی قدیمی متعلق به دوران عثمانی واقع شده اما وقتی واردش می‌شوید، دیگر خیلی به این قضیه فکر نخواهید کرد. این کافه دوست داشتنی دارای یک باغ کوچک نیز هست و میزهای آن هم در محیط داخلی و هم در محیطی تقریبا روباز قرار گرفته‌اند. حتما برای صبحانه یک بار هم که شده سری به Varuna Gezgin بزنید و از صبحانه‌های ترکی خوشمزه و فضای زیبایش لذت ببرید. همچنین شما آزادانه می‌توانید در این مکان عکاسی کنید و مسئولان کافه نیز کاملا دست شما را باز خواهند گذاشت.

آدرس: Kılınçarslan, Zafer Sk. No:30, 07100 Muratpaşa

 

رستوران Al Abir

همانطور که از اسم این رستوران متوجه شده‌اید، Al Abir  یک رستوران عربی یا به طور مشخص‌تر یک رستوران لبنانی است که با غذاهای خوشمزه‌ی خود، محبوبیت زیادی در بین مردم محلی و گردشگران تور آنتالیا برای خود دست و پا کرده. اما نکات جذاب در مورد این مکان زیاد بوده که اول باید از زیبایی دکور و فضای کلی آن‌جا و همچنین مشرف بودن به نمای قصر "لند آو لجندز" اشاره کرد. همین که در نزدیکی این پارک بازی معروف قرار گرفته، خیلی بیشتر باعث شده تا گردشگران نیز به آن‌جا آشنایی داشته باشند.

 

با ۷ آبشار دیدنی آنتالیا آشنا شوید

آدرس: The Land of Legends, Kadriye, Atatürk Cad. 515-1, 07500 Serik

 

رستوران Dimçayı Pınarbaşı

دوباره کمی از آنتالیا دور شویم و این بار رستورانی در آلانیا را به شما معرفی کنیم. کافی‌ست به عکس‌های Dimçayı Pınarbaşı نگاه کنید تا دریابید چرا ما این مکان را در میان رستوران‌های منحصر به فرد قرار داده‌ایم، جایی که حتما ارزش کمی ماشین سواری از آنتالیا تا رسیدن به این مکان را دارد. رستوران Dimçayı Pınarbaşı نیز بر سر راه یک رودخانه کوچک ساخته شده و البته یک سد کوچک نیز در این راه نصب شده تا آبگیری زیبا را شکل دهد. بر خلاف Ulupınar آب این آبگیر در روزهای گرم سال برای شنا نیز مناسب است و به همین دلیل شما سرسره‌های آبی را نیز در آن اطراف می‌بینید. غذاهای خوشمزه‌ی دریایی در این رستوران نیز در استخرهای پرورش ماهی با آب رودخانه رشد داده می‌شوند.

آدرس: Dim Çayı Mah Baraj Yolu Cad. 9.Km, 07450 Alanya

 

رستوران NEMO

در بلک یک رستوران فوق‌العاده جذاب و لاکچری وجود دارد که دیواره‌های آن آکوریومی بزرگ با ماهی‌های متنوع هستند. دکور داخلی رستوران بی‌نهایت زیباست و حتی قبل از این که آکواریوم‌های بزرگ چشم شما را به خود جذب کند، غرق در تزیینات طلایی رنگ این مکان خواهید شد. همه چیز در این مکان به بهترین شکل ممکن مهیا شده و غذاها نیز به زیبایی هر چه تمام‌تر برای مشتریان سرو می‌شود. این رستوران به غذاهای مدرن اروپایی و دریایی اختصاص داشته، مجموعه‌ای متنوع از انواع نوشیدنی‌ها را دارد و بچه‌ها نیز منو مخصوص به خود را در این محل در اختیار خواهند داشت. البته این را هم فراموش نکنید که NEMO یکی از گران‌ترین جاهایی در آنتالیا خواهد بود که می‌توانید برای صرف شام به آن‌جا مراجعه کنید.

 

۵ تا از بهترین پارک‌های آبی آنتالیا

آدرس: Belek, Atatürk Cd. 515-1, 07500 Serik

 

رستوران Arma

از دیگر رستوران‌های خیلی معروف آنتالیا که در لیست امروزمان داریم، رستوران Arma است که در بندرگاه کالیچی و رو به منظره‌ای استثنایی واقع شده است. این رستوران در بنایی متعلق به قرن ۱۹ قرار گرفته که ایتالیایی‌ها آن را ساخته‌اند. جایی فوق‌العاده دیدنی با غذاهای خیلی خوب ترکی و مدیترانه‌ای که Arma را جزو بهترین رستوران‌های شهر و البته از گران‌ترین‌ها قرار داده است. مهم‌ترین نکته که Arma را رستورانی منحصر به فرد در آنتالیا لقب می‌دهد، همین منظره‌ی زیبای دریا، شهر قدیم و کروزهای تفریحی است که پیش چشمان شما وارد بندرگاه می‌شوند و جمعیت گردشگران را پیاده می‌کنند.

آدرس: Selçuk Mah. İskele Cad. No:75 Kaleiçi Yat Limanı, Muratpaşa

 

رستوران Beycik Panaroma

آخرین رستوران ما نیز از آن جاهایی‌ به شمار می‌رود که کاملا مشخص است چرا در لیست منحصر به فردترین رستوران‌های آنتالیا قرار گرفته. این رستوران از ایوان‌های چوبی روی درخت‌های جنگلی تپه‌ای با ارتفاع ۴۵۰ متر واقع شده و شما می‌توانید بر روی این ایوان‌ها، غذای خود را سفارش داده و با تماشای منظره‌ی زیبای جنگلی، آن را میل کنید. Beycik Panaroma خیلی از مرکز شهر نیز دور نیست و در جایی از کِمِر واقع شده که می‌توانید با ماشین به پای خود رستوران برسید. بسیاری از غذاهای این رستوران به وسیله‌ی مواد اولیه محلی برای همان منطقه درست شده و جدا از تازگی، بسیار خوشمزه هستند. این فضا و غذایی که میل می‌کنید به واقع یک تجربه عالی و یکتا در تور آنتالیا به شمار می‌رود.

 

دانستنی‌هایی درباره آنتالیا

آدرس: Beycik Mahallesi Başören Cami Arkası Gelin Dıran Mevkii, 07982 Kemer

۱۹ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران