رستوران‌های دارای ستاره میشلن آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
رستوران‌های دارای ستاره میشلن آنتالیا

وقتی صحبت از سفر به یک کشور خارجی می‌شود، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که در وعده‌های غذایی خود چه بخوریم؟ خوشبختانه به دلیل فرهنگ تقریبا نزدیک ما ایرانیان به ترکیه سبک غذایی تقریبا مشابهی با آن داشته و مسافرانی که قصد سفر به یکی از شهرهای ترکیه را دارند زیاد با مشکل غذا روبرو نخواهند شد. با این حال انتخاب یک رستوران خوب و باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو در این مقاله تصمیم داریم تا به معرفی رستوران‌های دارای ستاره میشلن آنتالیا بپردازیم. پس چنانچه شما نیز در حال برنامه ریزی برای سفر به این شهر ساحلی و توریستی ترکیه هستید برای خوردن باکیفیت‌ترین غذاها در یکی از بهترین رستوران‌های آنتالیا تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

منظور از رستوران‌ دارای ستاره میشلن چیست؟

قبل از اینکه به معرفی رستوران‌های دارای ستاره میشلن آنتالیا بپردازیم بهتر است بدانیم که اصلا منظور از ستاره میشلن چیست؟ ستاره MICHELIN به رستوران‌هایی اعطا می‌شود که از مواد اولیه با کیفیت بالا استفاده می‌کنند و غذاهایی با طعم‌های متمایز با استانداردهای بالا را تهیه کرده و سرو می‌کنند. بنابراین با رفتن به رستوران‌هایی با این عنوان در تور آنتالیا و البته هر مقصد گردشگری دیگر تضمینی بر خوردن غذاهای باکیفیت است. استانداردهایی که برای این رستوران‌ها تعیین شده تحت عنوان راهنمای میشلن (Guide Michelin) در کتابی که در سال ۱۹۰۰ توسط شرکت فرانسوی تایرسازی میشلن منتشر شده، آورده شده است. رستوران‌ها با این عنوان می‌توانند بسته به برتری که دارند یک تا سه ستاره میشلن را داشته باشند. به دست آوردن یا از دست دادن یک ستاره یا ستاره‌ها می‌تواند تأثیرات شگرفی بر موفقیت یک رستوران داشته باشد.

عکس: home.binwise.com

 

رستوران‌های دارای ستاره میشلن آنتالیا

همان طور که گفته شد عنوان ستاره میشلن گواهی بر کیفیت یک رستوران از همه جهات است. بنابراین اگر اهل ریسک کردن نیستید و دوست دارید مثل پادشاهان در محیطی عالی غذاهایی فوق‌العاده خوشمزه را در سفر به تور آنتالیا نوش جان کنید، توصیه می‌کنیم حتما مسیر یکی از این رستوران‌ها را در پیش بگیرید. برای داشتن بهترین تجربه‌های غذایی در آنتالیا در ادامه به معرفی چند مورد از محبوب‌ترین رستوران‌های دارای ستاره میشلن در آنتالیا پرداخته‌ایم:

عکس: alanyagroup.com

 

رستوران Seraser Fine Dining، آنتالیا

رستوران Seraser Fine Dining یکی از معروف‌ترین رستوران‌های آنتالیا است که موفق شده با ترکیب غذاهای بین المللی با سبک سنتی، یک تجربه عالی از سرو غذاهای خوشمزه را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. این رستوران نه تنها در سرو غذا بلکه در نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای که در منو خود قرار دارد نیز توانسته خود را شایسته درجه ستاره میشلن کند. Seraser Fine Dining در منطقه تاریخی کالیچی آنتالیا قرار دارد. پس اگر در حال گشت و گذار در این منطقه هستید، توصیه می‌کنیم حتما وعده غذایی خود را به آنجا بروید.

  • آدرس: Selçuk, Paşa Cami Sk. No:14, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: از ۴ بعد از ظهر تا ساعت ۱۲ نیمه شب صبح باز است
  • تلفن: ۱۵ ۶۰ ۲۴۷ ۲۴۲ ۹۰+

 

در آنتالیا، چه غذایی را کجا بخوریم؟

عکس: tuvanahotel.com

 

رستوران Vanilla، آنتالیا

مورد بعدی از رستوران‌های دارای ستاره میشلن آنتالیا که هرگز از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد، Vanilla Restaurant نام دارد. رستوران وانیلا در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و از آن زمان توانسته همواره به عنوان یکی از بهترین‌ها به انتخاب اول گردشگران و البته بومیان منطقه برای خوردن غذایی با کیفیت در محیطی دوست داشتنی تبدیل شود. وانیلا در فاصله پنج دقیقه پیاده‌روی از دروازه هادریان قرار گرفته و دارای محیطی گرم و آرام برای لذت بردن از وعده غذایی است. اغلب غذاهایی که در منو این رستوران وجود دارند، شامل غذاهای بین‌المللی مدرن است که با نهایت حساسیت و دقت تهیه و سرو می‌شوند. همچنین منو آن در هر فصلی متفاوت بوده و غذاهای مربوط به آن فصل را با استفاده از تازه‌ترین محصولات محلی ارائه می‌دهد.

  • آدرس: Barbaros, Hesapçı Sk. No:33, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: از ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۲ نیمه شب باز است
  • تلفن: ۱۳ ۶۰ ۲۴۷ ۲۴۲ ۹۰+

عکس: vanillaantalya.com

 

رستوران Ayar Meyhanesi، آنتالیا

رستوران عیار میهانسی، یک رستوران بسیار عالی به سبک ترکی در آنتالیا است که دارای امتیاز ستاره میشلن بوده و بیشتر با سرو غذاهای دریایی لذیذ تخصص دارد. به طوری که تقریبا تمامی انواع محصولات دریایی را با بالاترین کیفیت و لذت در آن میل کنید. پس اگر در تور آنتالیا دوست دارید غذاهای دریایی بخورید حتما مسیر این رستوران را در پیش بگیرید. Ayar Meyhanesi مکانی مفرح و زیبا است که خدمات عالی، کارکنان صمیمی و قیمت‌های مناسب از ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌آیند. همچنین این مکان دارای امکاناتی نظیر وای فای رایگان و نشستن در فضای باز است.

  • آدرس: Kılınçarslan, Hesapçı Sk. No:59, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: از ۱۲ ظهر تا ساعت ۱ بامداد باز است
  • تلفن: ۲۷ ۲۹ ۱۱۷ ۵۳۰ ۹۰+

 

لذیذترین غذاهای گوشتی در سفر به آنتالیا

عکس: ayarmeyhanesi.com

 

رستوران 7 Mehmet، آنتالیا

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های دارای ستاره میشلن آنتالیا، رستوران 7 Mehmet نام دارد. این رستوران امروزه بعد از سه نسل همچنان به عنوان یکی از برترین رستوران‌های آنتالیا در حال فعالیت است. نکته جالب اینکه داستانی شنیدنی پشت نام این رستوران پنهان است. داستان از این قرار است که روزی در غذای یکی از مشتریان رستوران استاد حاج حسن مویی پیدا می‌شود. استاد از این اتفاق بسیار عصبانی شده همه کارکنان را به صف کشیده و دستور می‌دهد از این به بعد همه کارکنان موهای خود را از ته بتراشند. روز بعد همه کارمندان با موهای تراشیده شده با تیغ به رستوران می‌آیند. در بین کارکنان شخصی به نام مهمت وجود داشت که با کوتاه کردن مو علامتی به شکل هفت انگلیسی بر روی سر او ظاهر می‌شود که از یک تصادف رانندگی در سنین جوانی ایجاد شده بود. این موضوع باعث می‌شود لقب 7 Mehmet به او تعلق بگیرد.

بعدها با پشتکار و استعدادی که 7 Mehmet در آشپزی داشت اقدام به راه اندازی کسب و کار خود به شکل یک سوپ فروشی کوچک در ساختمان اداری شهرداری افتتاح می‌کند. امروزه با گذر سال‌ها و نسل‌ها این رستوران با نام موسس آن در حال فعالیت بوده و با افتخار در لیست رستوران‌های دارای ستاره میشلن در آنتالیا قرار دارد. هم اکنون نسل سوم رستوران 7 Mehmet، طعم‌های لذیذی از غذاهای محلی مدیترانه‌ای و سنتی ترکیه را با ترکیب تکنیک‌های سنتی و مدرن سرو کرده و  مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

  • آدرس: Meltem Mahallesi, Atatürk Kültür Park, Dumlupınar Bulvarı No:201, 07030 Muratpaşa/Antalya, Turkey.
  • ساعات کاری: از ۱۱ صبح تا ساعت ۱۲ شب باز است.
  • تلفن: ۰۰ ۵۲ ۲۳۸ ۲۴۲ ۹۰+

عکس: antalya.com.tr

 

رستوران Asmani، آنتالیا

از دیگر رستوران‌های دارای ستاره میشلن آنتالیا که رفتن به آن را در سفر به این شهر زیبا و ساحلی ترکیه پیشنهاد می‌دهیم، Asmani Restaurant نام دارد. تمامی غذاهایی که در منو این رستوران وجود دارد با استفاده از مواد اولیه تازه و باکیفیت تهیه می‌شوند. همچنین تنوع غذایی در این رستوران بسیار بالا بوده و مشتریان آن می‌توانند انوع غذاها را که با کیفیت بالا طبخ می‌شوند را در محیطی بسیار دوست داشتنی و زیبای آن میل کنند. در کنار غذاهای خوش طعم و عطری که با تزیین بسیار زیبایی سرو می‌شوند از دیگر امتیازهای این رستوران می‌توان به موقعیت مکانی و چشم‌انداز زیبای آن اشاره کرد. به این صورت که رستوران Asmani در تراس هتل آکرا آنتالیا قرار گرفته و با فضایی جذاب مکانی بسیار ایده‌ال و دوست داشتنی برای داشتن یک شام رمانتیک به همراه کسی که دوستش دارید است. به طوری که در طول وعده غذایی خود فرصت تماشای منظره‌ای زیبا از شهر آنتالیا و همچنین دریای مدیترانه را خواهید داشت.

رستوران آسمانی آنتالیا در کنار غذاهای خوشمزه و باکیفیت خود با سرو نوشیدنی‌ها و کوکتل‌های متنوع و خوش طعم نیز شهرت دارد. به طوری که می‌توانید نوشیدنی دلخواه خود را سفارش داده و در محیطی شیک، دلنشین و سرشار از شادی از نوشیدن آن لذت برده و به تماشای چشم انداز بی‌نظیر شهر بنشینید.

  • آدرس: Muratpaşa, Lara Cd. Akra Hotel No:24, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب باز است.
  • تلفن: ۲۱ ۲۰ ۳۱۶ ۲۴۲ ۹۰+

 

بهترین رستوران‌های فضای باز در آنتالیا

عکس: tripadvisor.com

 

رستوران Du Bastion Fine Dining ، آنتالیا

Du Bastion Fine Dining Restaurant از دیگر رستوران‌های دارای ستاره میشلن آنتالیا است که در کنار غذاهای خوشمزه و باکیفیت توانسته با چشم‌انداز دوست داشتنی خود نیز مورد توجه قرار بگیرد. این رستوران در منطقه تاریخی Kaleiçi آنتالیا قرار گرفته و مانند بهشتی است که تجربه یک غذاخوری عالی و مجلل را ارائه می‌دهد. این رستوران خیره‌کننده زیبایی‌های چشمگیر منطقه کاله ایچی را با طعم‌های لذیذ غذاهای فرانسوی و مدیترانه‌ای ترکیب می‌کند که قطعا ارزش امتحان کردن را دارند. در کنار تمامی این موارد از دیگر نقاط عطف این رستوران می‌توان به نواخته شدن موسیقی با اجرای زنده پیانو اشاره کرد. به طوری که اغلب زوج‌های عاشق این مکان را برای خوردن یک شام رمانتیک زیر نور شمع و صدای پیانو ترجیح می‌دهند.

Du Bastion Fine Dining Restaurant به قدری از همه لحاظ‌ها تکمیل و همه چیز تمام است که لقب تاج رستوران‌های منطقه کاله‌ایچی آنتالیا را دارا است. با انتخاب این رستوران می‌توانید در فضای باز، در کنار استخر با نسیم مسحورکننده رایحه یاس نشسته و یا به قسمت سرپوشیده آن رفته و به خصوص در شب‌های سرد سال در کنار شومینه و زیر سقف طاقدار سنگی تاریخی از غذای خود نهایت لذت را ببرید. برای کسانی که می‌خواهند در سفر خود با تور آنتالیا تجربه حضور در فضای نوستالژیک فرانسه را نیز داشته باشند قطعا Du Bastion  گزینه‌ای است که هرگز نباید از دست داد.

  • آدرس: Barbaros Mah., 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: از ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۲ نیمه شب باز است.
  • تلفن: ۷۶ ۵۶ ۲۴۷ ۲۴۲ ۹۰+

عکس: us.trip.com

 

منبع

 

۰۴ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران