رستوران‌های دارای ستاره میشلن در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
رستوران‌های دارای ستاره میشلن در استانبول

ستاره میشلن یکی از ارکان‌های نظام رتبه‌بندی رستوران‌ها در دنیا به حساب می‌آید که همان هم بر حسب تعداد ستاره‌هایی که به یک رستوران تعلق می‌گیرد، خود دارای رتبه‌های مختلفی است. حتی در شهرهای بزرگ دنیا هم کم‌تر می‌توانید، بیش از انگشتان یک دست، رستوران‌هایی را بیابید که دارای ستاره میشلن هستند. استانبول نیز تعداد محدودی رستوران دارد که دارای ستاره میشین هستند و این نشان از کیفیت بالای غذاهای این رستوران‌ها و سرآشپز آن دارند، رستوران‌هایی که در مقاله امروز به سراغشان رفته‌ایم تا شاید در تور استانبول، بخواهید سری به یکی از این مکان‌ها بزنید.

 

در استانبول چند رستوران با ستاره میشلن وجود دارد

در حال حاضر یک رستوران با دو ستاره میشلن، چهار رستوران با یک ستاره میشلن، یک رستوران با ستاره سبز میشلن، ۱۰ رستوران بیب گورمند و ۳۸ رستوران پیشنهادی در استانبول وجود دارد که آمار بسیار خوبی برای این شهر به حساب می‌آید. در این آمار، رستوران ترک فتیح تواک با دو ستاره میشلن بالاتر از هر رستوران دیگری در این شهر قرار می‌گیرد. بیایید با هم نگاهی به این رستوران‌ها بندازیم:

 

۱۰ رستوران در استانبول با غذاهای اروپایی

رستوران ترک فتیح توتاک (Turk Fatih Tutak)، استانبول

بدون شک ترک فتیح توتاک یکی از بهترین رستوران‌های مجلل در استانبول که در بومونتیِ شیشلی قرار گرفته و که غذاهای ترکی را به شکلی مدرن و با طعمی خارق‌العاده به روی میز می‌برد. فضای رستوران شالم دکور چوبی و نورپردازی بسیار زیبا می‌شود و به صورت آشپزخانه باز درست شده و شما می‌توانید، سرآشپز را هنگام پخت غذا مشاهده کنید. فتیح ترک سرآشپز معروف این رستوران، با عشقی که به غذاهای محلی کشورش دارد و با استفاده از مواد اولیه محلی و به کار گیری روش‌های سنتی و مدرن، غذاهای بسیار خوشمزه و نوآورانه‌ای را می‌پزد که باعث موفقیت بالای رستورانش شده است.

همان قدر که پخت غذاها در این مکان هنرمندانه است، سرو آن‌ها نیز خود شبیه به یک تابلوی نقاشی می‌ماند. منو این رستوران متنوع هم جذاب و متنوع بوده و خیلی محدود به غذاهای خاصی نمی‌شوید. البته از طرفی باید در نظر بگیرید که رستوران ترک فتیح توتاک در دسته گران‌قیمت‌ترین‌ رستوران‌های استانبول قرار می‌گیرد و حتما باید پیش از مراجعه، جایی برای خود رزور کنید. در این مکان انواع نوشیدنی‌ها نیز سرو می‌شود.

آدرس: Bomonti, Cumhuriyet Hacıahmet Silahşör Caddesi, Yeniyol Sokak No:2, Şişli

 

رستروان آراکا (Araka)، استانبول

به سراغ رستوران‌های دارای یک ستاره میشلن در استانبول برویم و اول با آراکا شروع کنیم که در منطقه سریر استانبول قرار گرفته که دکور خاص و منحصر به فردی داشته و سالن آن با دیوارهای سنگی،جلوه‌ای جذاب دارد. این رستوران زیبا دارای یک تراس چوبی نسبتا بزرگ نیز هست که در روزهای گرم سال، می‌توانید غذای خود را با تماشای منظره‌ی زیبای تنگه بسفر میل کنید.

غذاهای رستوران آراکا محدود به منطقه جغرافیایی خاصی نمی‌شود و همگی دارای یک نوآوری خاصی بوده که مختص به این محل می‌شوند. البته در منو این مکان، غذاهای دریایی متنوع و غذاهای گیاهی بسیار خوشمزه‌ای پیدا خواهید کرد که برار طرفداران این گونه غذاها، بسیار لذت بخش خواهد بود. ترکیب منو بر اساس فصول مختلف و مواد اولیه تازه‌ایکه در دسترس است متفاوت خواهد بو، برای مثال، پوره کدو تنها در پاییز سرو می‌شود و بعضی از سس‌ها نیز تنها به صورت فصلی در دسترس هستند. از ویژگی‌های غذاهای رستوران آرکا، بالانس دلپذیری است که بین تندی، مزه‌های مختلف ادویه جات و استفاده از گیاهان مختلف بوده که در نهایت باعث کسب ستاره میشلن برای این محل شده است.

 

بهترین رستوران‌های حلال در استانبول

آدرس: Kapalı Bakkal Sokak No:8, Yeniköy/Sarıyer

 

رستوران میکلا (Mikla)، استانبول

میکلا نیز از آن دست رستوران‌هایی است که در کنار سالن شیک و مجلل خود، یک تراس بزرگ و مرتفع داشته که نمای بی‌نظیری از تنگه بسفور و استانبول را برایتان به تصویر می‌کشد و در فاصله‌ی کمی، برج گالاتا نیز در این نما به خوبی مشخص خواهد بود. نکته جذاب و متفاوت این رستوران، غذاهای این محلاست که ترکیبی غذاهای ترکی و اسکاندیناوییایی بوده که سرآشپز مطرح آن مهمت گورس آن‌ها را به بهترین شکل سرو می‌کند.

منو رستوران به صورت روزانه تغییر می‌کند و با تازه ترین مواد اولیه پخت می‌شوند. شما می‌توانید از بین منو سه کورس، ۷ کورس و چندین گزینه دیگر برای این رستوران اقدام کنید و از نظر هزینه نیز حدودا به ازای هر نفر به طور میانگین باید چیزی حدود ۶۰ دلار هزینه کنید. رستوران میکلا بدون شک از بهترین‌ رستوران‌‌ها در استانبول است و شهرت جهانی دارد و حتما برای رفتن به آن‌جا باید از قبل برای خود میزی رزرو کنید که البته در روزهای شلوغ سال، این کار را باید از چند روز زودتر انجام دهید.

آدرس: Meşrutiyet Caddesi 15, Beyoğlu

 

رستوران نئولوکال (Neolokal)، استانبول

یک رستوران معرکه که در کاراکوی قرار گرفته است و یکی از معروف‌ترین رستوران‌های کاراکوی در استانبول به شمار می‌رود. سعی نئولوکال این است که غذاهای متفاوت و منحصر به فرد با الهام از طبیعت و استفاده از تکنیک‌های سنتی را به روی میز ببرد و در این امر آن‌قدر موفق بوده که هم به محبوبیت بالایی در استانبول برسد و هم یک ستاره میشلن به دست بیاورد. این رستوران به دست سرآشپز مکسوت آشکر و چند آشپز جوان اداره می‌شود و این نوآوری را تنها از تیمی جوان به این شکل می‌توان انتظار داشت.

فضای رستوران بسیار شیک و مجلل است و دکور فوق‌العاده زیبایی دارد. دیوارهای شیشه‌ای بزرگ آن منظره‌ی زیبایی از استانبول را به تصویر کشیده و مسجد ایاصوفیه از دوردست مشخص است. در میان غذاهای مختلف منو این رستوران، غذاهای دریای گریل شده مخصوص رستوران طرفداران زیادی برای خود دارد. آن‌هایی که گیاه خوار هستند یا به غذاهای گیاهی علاقه دارند، گزینه‌های مناسب و بسیار خوشمزه‌ای در رستوران نئولوکال پیدا خواهند کرد. این رستوران همچنین دارای ستاره سبز میشلن نیز هست که به خاطر استفاده از محصولات طبیعی و استانداردهای زیست محیطی کسب کرده است.

 

بهترین رستوران‌های محله اسکودار

آدرس: Arapcamii Mahı, Bankalar Cd. No:11, 34420, 34421 Beyoğlu

 

رستوران نیکول (Nicole)، استانبول

آخرین رستوران دارای یک ستاره میشلن اصلی در لیست امروزمان، نیکول در منطقه بی‌اغلو استانبول است. نام این رستوران از روی اگنس مارت نیکول گرفته شده که در گذشته‌ای دور، در بنایی که تا قرن بیستم کلیسای سنت فرانسیسکان بوده، به افراد زیادی کمک کرده بود. این رستوران هم به پخت غذاهای خاصی می‌پردازد. ترکیبی از غذاهای سنتی ترکی که با ادویه جات خاور میانه‌ای ترکیب شده و یک چیز جدید و متفاوت اما بسیار خوشمزه را پدید می‌آورد.

رستوران نیکول شامل یک تراس بزرگ می‌شود که دورتادور آن را شیشه گرفته تا در هر زمانی از سال بتوانید در آن‌جا بنشینید، غذایی خوشمزه میل کنید و از منظره‌ تنگه بسفور دیدن نمایید. این رستوران جدا از غذاهای بسیار خوشمزه‌اش، به نوشیدنی‌های متنوعی که ارائه می‌کند نیز معروف است.

آدرس: Tomtom dist. Tomtom Kaptan Str. No:18, Beyoglu

 

رستوران‌های میشلین بیب گورمند در استانبول

عنوان بیب گورمند به رستوران‌هایی داده می‌شود که غذاهایشان از کیفیت بسیار خوبی بهره بورده و البته از نظر هزینه نیز به صرفه هستند. محدوده قیمتی برای این گونه رستوران‌ها در نظر گرفته شده که باید سه کورس غذا نهایتا ۲۸ پوند قیمت داشته باشد. در این گونه رستوران‌ها، نیازی نیست که سرآشپز غذاهایی خلاقانه و منحصر به فرد پخت کند و این کیفیت غذا و البته قیمت گذاری آن است که مهم جلوه می‌کند. همانطور که گفتیم، ۱۰ رستوران در استانبول وجود دارند که دارای این نشان هستند که تنها به مرور سه تای آن‌ها می‌پردازیم و در آخر لیستی از باقی رستوران‌ها نیز عنوان می‌کنیم. این محل‌ها برای خوردن غذای بسیار با کیفیت و با قیمت، گزینه‌هایی عالی هستند.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی استانبول

رستوران آهسته (Aheste)، استانبول

این رستوران شیک و زیبا در بی‌اغلو واقع شده و به پخت غذاهای ترکی و عثمانی می‌پردازد که البته تاثیرهایی از غذاهای خاور میانه‌ای در آن‌ها دیده می‌شود و حتی نشانه‌های غذاهای ایرانی نیز در بعضی از گزینه‌های منو آن به راحتی قابل مشاهده است. این رستوران محبوبیت بسیار بالایی داشته و با توجه به هزینه‌ی میانگین ۲۰ دلاری برای هر نفر و کیفیت بالایی که ارائه می‌کند، عموما مملو از جمعیت است و باید از چند روز قبل جایی برای خود رزرو کنید.

آدرس: 107/F Mesrutiyet Caddesi, Beyoğlu

 

رستوران آلاف (Alaf)، استانبول

دیگر رستوران در این دسته آلاف نام دارد که در دارای یک تراس عالی در منطقه بشیکتاش استانبول بوده و منظره‌ای عالی را در مقابل خود می‌بیند. غذاهای ترکی که سرآشپز دنیز در این محل پخت می‌کند نیز از غذاهای کشورهای مختلف تاثیر پذیرفته‌اند و البته منو نوشیدنی‌های آلاف نیز بسیار متنوع است و انتخاب را برای مشتریان سخت می‌کند. اگر اهل غذاهای دریای باشید نیز در این محل، گزینه‌های بسیار خوبی را پیش رو خواهید داشت. در کل آلاف رستورانی بسیار عالی با قیمت مناسب و البته جایی معکره است. اینجا یکی از بهترین رستوران‌های بشیکتاش در استانبول شناخته می‌شود.

آدرس: Kuruçeşme, Kuruçeşme Cd. No:19, 34345 Beşiktaş

 

آمان د براوو (Aman da Bravo)، استانبول

فضای خاص و دوست داشتنی رستوران آمان د براوو به دون شک یک امتیاز مثبت برای این مجموعه در نظر گرفته می‌شود، اما مهم‌ترین چیز درباره این رستوران غذاهای ترکی خوشمزه آن است که به شکلی مدرن پخت و به روی میز می‌روند. استفاده از محصولات محلی و طعم فوق‌العاده غذاهای این محل، شهرتی برای آمان د براوو دست و پا کرده و گردشگران زیادی برای چشیدن طعم غذاهای سرآشپز این مجموعه به این قسمت از استانبول می‌آیند.

 

رستوران‌هایی با ویوی تنگه بسفر در استانبول

آدرس: Bebek Mahallesi, Bebeköy Sokak No:5, Beşiktaş

 

دیگر رستوران‌ها دارای نشان بیب گورمند بیب گورمند به شرح زیر هستند:

  • رستوران کالیپسو (Calipso)
  • رستوران کوما (Cuma)
  • رستوران گیریتلی (Giritli)
  • رستوران کاراکوی لوکانتاشی (Karaköy Lokantası)
  • رستوران پاندلی (Pandeli)
  • رستوران ساده بش دنیزلر موتفاگی (SADE Beş Denizler Mutfağı)
  • رستوران تراشانه (Tershane)

منبع ۱

منبع ۲

۱۴ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران