بهترین رستوران‌های محلی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین رستوران‌های محلی آنتالیا

رستوران گردی و خوردن غذاهای متنوع یکی از تفریحاتی است که هر گردشگری دوست دارد در طول سفر خود انجام دهد. به خصوص اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید پیدا کردن رستوران‌های محلی و سنتی آن این امکان را می‌دهد تا در کنار بومیان منطقه نشسته و با فرهنگ مردم آن بیشتر آشنا شوند. از آنجایی که تور آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین توریست‌های ایرانی است، مطالب این مقاله را به معرفی بهترین رستوران‌های محلی آنتالیا اختصاص می‌دهیم.

 

رستوران پاچاجی شمسی آنتالیا، استانبول (Paçacı Şemsi Restaurant Antalya, Turkey)

رستوران پاچاجی شمسی به صورت ۲۴ ساعته باز بوده و با سرو سوپ‌های داغ خوشمزه در بین مردم محلی آنتالیا شهرت دارد. در منوی این رستوران، سوپ‌هایی از انواع سبزیجات گرفته تا غذاهای ویژه طبخ شده از شیر بز را پیدا خواهید کرد. همچنین می‌توانید یکی از آبگوشت‌های مغز استخوان رستوران را امتحان کنید که طبخ آن به حدود ۸ ساعت زمان نیاز دارد. رستوران پاچاجی شمسی مکانی عالی برای جذب فرهنگ محلی و در عین حال خوردن غذاهای محلی در یک میز کنار خیابان است. اگر دوست دارید قبل از شام کمی قدم زده و خرید کنید، می‌توانید کالاهای محلی را در مقاصد نزدیک مانند مرکز خرید دوعو گاراژی (Doğu Garajı) یا بازار قدیمی جستجو کنید.

 

۶ بازار سنتی و خیابانی آنتالیا

  • آدرس: Tahılpazarı, Şht. Binbaşı Cengiz Toytunç Cd., 07040 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: به صورت شبانه روزی باز است

 

رستوران فود این باکس آنتالیا، ترکیه (Food in Box Restaurant Antalya, Turkey)

Food in Box  یک رستوران محبوب محلی در منطقه ساحلی کنییالتی در آنتالیا است. این مکان جایی است که می‌توانید در آنجا از غذاهای ترکی و بین‌المللی که تا ساعت ۱ بامداد سرو می‌شود، لذت ببرید. از جمله محبوب‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به انواع محصولات دریایی، استیک، برگر و دسرهایی مانند پروفیترول و تیرامیسو اشاره کرد. همچنین فود این باکس یک منوی صبحانه بسیار مفصلی را از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر ارائه می‌دهد که آن را به مکانی ایده‌آل برای مردن محلی آنتالیا و البته گردشگران تبدیل کرده است. از بزرگترین مزایای این رستوران می‌توان به موقعیت مکانی آن اشاره کرد که در محدوده ساحلی آنتالیا قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند بعد از آفتاب گرفتن و شنا برای تجدید انرژی و سیر کردن شکم خود به آنجا بروند. در فصل‌های تابستان و بهار این مکان با حضور دی جی و پخش موسیقی‌های شاد حس و حالی بسیار شاد و متفاوت به خود می‌گیرد.

  • آدرس: Gürsu, Akdeniz Blv. No:182, 07070 Konyaaltı/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱ بامداد

 

رستوران کستل کافه آنتالیا، ترکیه (Castle Cafe Restaurant Antalya, Turkey)

رستوران کستل کافه بر لبه یک صخره در شهر قدیمی آنتالیا قرار دارد. مردم محلی اغلب برای صرف شام به اینجا می‌آیند. چنانچه این مکان را برای وعده غذایی خود در تور آنتالیا انتخاب کنید، می‌توانید در کنار خوردن خوراکی‌های خوشمزه از مناظر خیره‌کننده خلیج و محیط آرام اطراف نهایت لذت را ببرید. غذاهایی که در این رستوران خوش منظره مدیترانه‌ای سرو می‌شوند شامل انواع مزه‌ها و پاستاها هستند. هنگامی که در این منطقه هستید، توصیه می‌کنیم حتما از برج هیدیرلیک (Hidirlik) که توسط رومی‌ها در قرن دوم ساخته شده است، نیز دیدن کنید. علاوه بر آن در همین نزدیکی‌ها فرصت رفتن به میدان رصدخانه آنتالیا را نیز خواهید داشت.

 

برترین فعالیت‌های خانوادگی در سفر به آنتالیا

  • آدرس : Kılınçarslan, Hıdırlık Sk. No:46, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ نیمه شب

 

رستوران تریتجی‌زاده کونیا موتفاغی آنتالیا، ترکیه (Tiritcizade Restaurant Konya Mutfağı Antalya, Turkey)

تریتجی‌زاده کونیا موتفاغی یک رستوران آرام در آنتالیا است که در آن می‌توانید غذاهای ترکی مانند گوشت کبابی، دونر کباب و کوفته بره را سفارش دهید. کباب اسکندر از غذاهای برجسته منو این رستوران است که شامل گوشت کباب مزه‌دار شده در سس گوجه فرنگی، کره گوسفند و ماست مزه دار می‌باشد. همچنین گزینه‌های زیادی برای گیاهخواران در این رستوران وجود دارد که همه آن‌ها بسیار لذیذ و وسوسه‌انگیز هستند. Tiritcizade Restoran Konya Mutfağı  در نزدیکی ساحل در منطقه کنیالتی آنتالیا واقع شده است که با ساحل شنی طولانی خود بازدیدکنندگان و مردم محلی بسیاری را به خود جذب می‌کند.

  • آدرس: Altınkum Mahallesi, Atatürk Bulvarı Nadir Apt. D:151/A1, 07070 Konyaaltı/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب

 

رستوران عیار میهانِسی آنتالیا، استانبول (Ayar Meyhanesi Restaurant Antalya, Turkey)

در عیار میهانسی، می‌توانید از غذاهای دریایی ترکی با گوش دادن به موسیقی زنده لذت ببرید. همچنین می‌توانید نوشیدنی مورد علاقه خود را در دست گرفته و در کنار استخر استراحت کنید. شب‌ها نیز این رستوران به مکانی دنج و دوست داشتنی تبدیل می‌شود که همین ویژگی افراد محلی بسیاری را به خود جذب می‌کند. چنانچه شرایط آب و هوایی آنتالیا مناسب بود، توصیه می‌کنیم میزی را در قسمت تراس رستوران رزرو کرده و از خوردن غذاهای خوشمزه در فضای بیرونی لذت ببرید. شنبه شب شلوغ‌ترین روز در این رستوران محلی آنتالیا است. بنابراین اگر تصمیم خود را برای رفتن به این رستوران گرفته‌اید، بهتر است از قبل رزرواسیون خود را انجام دهید. این مکان تا ساعت ۱ بامداد باز بوده و علاقه‌مندان می‌توانند تا دیروقت در آنجا مانده و از نوشیدنی‌های آن نیز لذت ببرند.

 

معرفی ۱۱ رستوران منحصر به فرد آنتالیا

  • آدرس : Kılınçarslan, Hesapçı Sk. No:59, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱ بامداد

 

رستوران پاشا بی کباب آنتالیا، ترکیه (Paşa Bey Kebap Restaurant Antalya, Turkey)

اگر به دنبال مکانی عالی در بین رستوران‌های محلی آنتالیا هستید تا خوشمزه‌ترین کباب‌های ترکی را نوش‌جان کنید، رستوران پاشا بی کباب بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این رستوران که با سرو خوشمزه‌ترین کباب‌ها شهرت دارد با قیمت‌های مناسب منو خود افراد محلی بسیاری را جذب می‌کند. البته که کباب تنها گزینه انتخابی در این رستوران نبوده و شما می‌توانید غذاهای دیگری مثل کوفته ترکی، پیده و ... را نیز در آن سفارش دهید. این رستوران هر دو فضای باز و سرپوشیده را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

  • آدرس : Gençlik, 1319. Sk. No:4 D:1, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

 

رستوران جان جان پیده یِمِک سالونو آنتالیا، ترکیه (Can Can Pide Yemek Salonu Restaurant Antalya, Turkey)

مورد بعدی از بهترین رستوران‌های محلی آنتالیا، رستوران جان جان پیده یِمِک سالونو است که با سرو غذاهای اصیل ترکی و مقرون به صرفه شهرت دارد. این رستوران یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های آنتالیا برای کباب‌های خوشمزه و پیده (نان ترکی پر شده با مواد گوشتی) است. همچنین یک پاتوق عالی برای معاشرت با مردم محلی و نگاهی اجمالی به زندگی روزمره در آنتالیا به حساب می‌آید. در خیابان‌های اطراف Can Can Pide Yemek Salonu، فروشگاه‌های مختلفی را نیز خواهید دید که جواهرات، پوشاک، محصولات زیبایی، بازی، لوازم خانگی و محصولات محلی می‌فروشند.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی در آنتالیا

  • آدرس: İşcan Mah Arık Cad Akkaşoğlu Apt 4/A, 07100 Muratpaşa, Turkey
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۱ شب

 

رستوران گرند فرندز فیش و استیک آنتالیا، ترکیه (Grand Friends Fish & Steak Restaurant Antalya, Turkey)

رستوران گرند فرندز فیش اند استیک غذاهای ترکی و بین‌المللی را در فضایی باز ارائه می‌دهد که انواع گزینه‌های خاورمیانه و مدیترانه را در هم می‌آمیزد. این رستوران محلی به دلیل خدمات عالی و فضای آرامی که دارد، مورد پسند اغلب افراد قرار گرفته است. رستوران Grand Friends Fish & Steak علاوه بر منوی غذایی گسترده خود، انواع نوشیدنی‌های محلی را نیز ارائه می‌دهد. این رستوران همه روزه از ساعت ۱۱ صبح باز است؛ اما اگر دوست دارید تا وعده غذایی رومانتیک زیر نور شمع‌های روی میز میل کنید برنامه‌ریزی خود را برای شما انجام دهید. همچنین اگر قصد رفتن به این مکان را در عصر جمعه یا شنبه را دارید، بهتر است از قبل رزرواسیون خود را انجام دهید.

  • آدرس : Kılınçarslan, Kocatepe Sk. 37-35, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ نیمه شب

 

رستوران دیکات اِت آنتالیا، ترکیه (Dikkat Et Restaurant Antalya, Turkey)

Dikkat Et  یک رستوران خانوادگی آنتالیا است که در آن یک تیم  باتجربه از آشپزها برای طبخ غذاهای ترکی فعالیت می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال مکانی در آنتالیا هستید که در آنجا انواع غذاهای محلی ترکیه را تست کنید بهتر است رفتن به این رستوران را از دست ندهید. دیکات اِت در منطقه بارباروس آنتالیا قرار دارد. بنابراین قبل یا بعد از وعده غذایی خود فرصت گشت و گذار در بین مغازه‌های متعدد بسیاری را نیز خواهید داشت. همچنین این رستوران درست در جنوب دروازه هادریان آنتالیا که توسط رومی‌ها در قرن دوم ساخته شده است، قرار دارد.

 

۹ رستوران دریایی در محله kemer آنتالیا

  • آدرس : Barbaros, No:40, Atatürk Cd. No:40/1, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

 

رستوران پارلاک آنتالیا، ترکیه (Parlak Restaurant Antalya, Turkey)

رستوران پارلاک اولین انتخاب مردم محلی آنتالیا برای خوردن بهترین غذاهای ترکی است که به عنوان آخرین مورد از بهترین رستوران‌های محلی این شهر قصد معرفی آن را داریم. اگر در انتخاب غذا در این رستوران دچار سردرگمی شدید توصیه می‌کنیم حتما مرغ کبابی به عنوان غذای اصلی و پیش غذای دریایی آن را تست کنید. فضای داخلی این رستوران ساده و در عین حال جذاب است که یک تجربه غذاخوری دنج را در آنتالیا برای شما ایجاد می‌کند. رستوران پارلاک معمولا در هنگام ناهار شلوغ می‌شود. بنابراین اگر دوست ندارید تا ناهار خود را در محیطی شلوغ میل کنید بعد از ساعت ۳ به آنجا بروید. این رستوران در حوالی برج ساعت کولسی آنتالیا که به دوران بیزانس تعلق دارد و مسجد تکلی مهمت پاشا متعلق به قرن پانزدهم قرار دارد. بنابراین فرصت بازدید از آن‌ها را نیز قبل یا بعد از وعده غذایی خود خواهید داشت.

 

۷ رستوران عالی کناکلی در آلانیا

  • آدرس: Elmalı Mahallesi, Zincirli Han İçi, 1. Sk., 07040 Muratpaşa, Turkey

منبع

 

۲۳ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران