بهترین رستوران های آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین رستوران های آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی و نام آشنا در ترکیه است که مملو از سواحل شگفت انگیز و جاذبه های تاریخی است. اما اغلب سخت ترین قسمت هر تعطیلات این است که بدانید کجا در آنتالیا غذا بخورید. آنتالیا میزبان برخی از بهترین غذاهای این کشور از غذاهای سنتی ترکی و آناتولی گرفته تا غذاهای اروپایی و فراتر از آن است. با وجود چنین تنوعی احتمالا محدود کردن انتخاب‌ها می‌تواند دشوار باشد. در اینجا ما به معرفی بهترین رستوران های آنتالیا برای خوردن بهترین غذا می‌پردازیم.

 

غذاهای محلی در بهترین رستوران های آنتالیا

ترکیه کشوری با غذاهای مختلف و خوشمزه است و هر منطقه‌ای سبک پخت خودش را دارد. غذاهای منطقه ای زیادی وجود دارند که منحصر به فرد آنتالیا هستند که باید حتماً در سفر با تور آنتالیا امتحان کنید. غذاهایی مثل سالاد پیاز، ایشکمبه پورباسی (سوپ ترب)، فلفل شکم پر فریگی، حلوا و کباب تاتلیسی از جمله این غذاها هستند که می‌توانید در بهترین رستوران‌های آنتالیا امتحان کنید.

 

رستوران سرایسر فاین دیینگ

اگر به دنبال محیطی رمانتیک برای قرار ملاقات در آنتالیا هستید، یکی از بهترین رستوران های آنتالیا برای زوج‌ها رستوران Seraser Fine Dining است که در قلب شهر قدیمی آنتالیا واقع شده است. بازدید از این رستوران چیزی فراتر از تهیه یک بشقاب غذای خوب است. یعنی بوی خوش غذا، طعم بی‌نظیر و زیبایی سرو تمام حواس شما را به خودش معطوف می‌کند. این رستوران منوی بین‌المللی با غذاهای کلاسیک مانند Moules Mariniere و بلدرچین شکم پر سنتی، و همچنین طعم‌های مدیترانه‌ای محلی‌تر مانند ماهی تازه پیچیده شده در برگ مو و کباب تهیه کرده، البته نه کباب آنطور که همه ما می‌شناسیم. Seraser نیز در یک محیط زیبا قرار دارد، عمارت ۳۰۰ ساله با میزهایی که در اطراف باغ های خیره کننده پراکنده شده اند. بدون شک اینجا از جذاب‌ترین رستوران های آنتالیا است. بدون شک بعد از اینکه جاهای دیدنی آنتالیا را دیدید نباید یک وعده غذای خوشمزه را در این رستوران از دست بدهید.

  • ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر الی ۱۱:۰۰ شب
  • آدرس: Selçuk, Paşa Cami Sk. No:14, 07100 Muratpaşa

tuvanahotel.com

 

رستوران وهاب اوستا

تور آنتالیا به طرز شگفت انگیزی پر از تجارب بی‌نظیری است و غذا خوردن در رستوران Vahap Usta Et قطعا یکی از این تجارب است. کمی دورتر از مرکز شهر در منطقه کنیالتی، رستوران Vahap Usta Et قرار دارد که در فهرست بهترین رستوران های آنتالیا جای گرفته است. اینجا به خاطر سرو برخی از بهترین غذاهای گوشتی و کباب‌های آنتالیا معروف است، جای تعجب نیست که چرا این مکان هر شب پر از بازدیدکننده است. بناراین هیچ جای تعجب نیست که چرا این رستوران مورد علاقه طرفداران غذاهای گوشتی است البته برای گیاهخواران همانند اغلب رستوران‌های ترکی غذاهای سرد و گرم گیاهی در دسترس قرار دارد! اتاق ناهار خوری با پلان باز نیز افزودنی عالی است. این به رستوران فضای فوق العاده‌ای می‌دهد و مردم محلی و گردشگران به طور یکسان از بوی تند کباب زغالی لذت می‌برند. البته این رستوران کمی بیش از حد استاندارد هتل های آنتالیا هزینه بردار است اما منوی غذاها ارزش کمی ولخرجی را دارند!

  • ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • آدرس: Gürsu, Atatürk Blv. No:160, 07070 Konyaaltı

 

طبق ذائقه‌تان در آنتالیا غذا نوش جان کنید

universitev.com

 

رستوران 7 مهمت از بهترین رستوران های آنتالیا

یکی دیگر از پرطرفدارترین رستوران ‌های آنتالیا، بر فراز تپه‌ای سرسبز و مشرف به یکی از بهترین سواحل آنتالیا، ساحل کنیالتی، واقع شده و از سال ۱۹۳۷ که افتتاح شد، مشتریان را مجذوب خودش کرده است. 7 Mehmet که در ابتدا به عنوان یک غرفه سوپ‌فروشی ساده شروع به کار کرد، در طول سال‌ها پیشرفت کرده و در نهایت به یکی از بهترین رستوران‌ های آنتالیا تبدیل شده است. آن‌ها منویی با غذاهای خوشمزه فصلی ارائه می‌دهند و با دقت مواد غذایی اولیه را تهیه می‌کنند تا طعمی به یادماندنی برای مهمانانشان سرو کنند!

  • ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۱۲ بامداد
  • آدرس: Meltem Mahallesi, Atatürk Kültür Parkı, Dumlupınar Bulvarı No:201, 07030 Muratpaşa

www.touristdailyprograms.com

 

آیار میهانسی

اگر به دنبال جایی کم‌تر تجملی هستید اینا انتخابی عالی است. میهانسی به رستوران‌های سنتی ترکی گفته می‌شود که امکان سرو قلیان هم در آیا وجود دارد. به زبان ساده، آیار می‌تواند پر سرو صدا و پر رفت و آمد باشد اما با وجود طعم خوش غذاهای مدیترانه‌ای جای تعجب نیست که در رده پرطرفدارترین رستوران های آنتالیا قرار دارد! بسیاری از رستوران های آنتالیا دارای موسیقی زنده شبانه هستد، Ayar Meyhanesi با داشتن موسیقی زنده و برخی از بهترین غذاهای دریایی تازه، یکی از بهترین رستوران های آنتالیا برای رفتن است، اگرچه قیمت‌ها کمی گرانتر است اما قطعا ارزش غذاها را دارد.

  • ساعت کار: روزانه ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد
  • آدرس: Kılınçarslan, Hesapçı Sk. No:59, 07100 Muratpaşa

 

معرفی هتل پرگ آنتالیا

ayarmeyhanesi.com

 

سیرالی کباب

این رستوران یک کباب خوری معروف در آنتالیاست که بر بالای صخره‌ای با نمای پانورامای آبی دریا قرار گرفته است. سیرالی از آن کباب خوری های معمولی نیست که همه جا می‌توانید پیدا کنید، این رستوران با ۴ شعبه دیگر که دوتای آن‌ها در دبی و تاشکند هستند، و به کمک فالورهای اینستاگرام به شدت وایرال شده مورد توجه قرار گرفته است. وقتی به سرو کباب‌ها نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در بین رستوران های آنتالیا، سیرالی این همه وایرال شده! چراکه با استفاده از خلاقیت و نوآوری سطح بالاتری از کیفیت سرو غذا را ارائه می‌دهد. البته همه‌اش نمایش نیست و غذا به طور جدی خوشمزه است و فقط تازه ترین مواد در دستور العمل های سنتی ترکی و عثمانی استفاده می شود.

  • ساعت کار: روزانه از ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۲ شب
  • آدرس: Çağlayan, Eski Lara Caddesi No:419, 07230 Muratpaşa

traveling-store.com

 

وانیلا لژ

سالن Vanilla Lounge که در داخل دیوارهای ارگ باستانی آنتالیا قرار دارد، یکی از آن رستوران های آنتالیا است که در هر زمینه‌ای بهترینش را ارائه می‌دهد. از غذا و خدمات گرفته تا محیط کلی، همه چیز به شکلی مدرن اما خلاقه و جذاب طراحی شده است. همچنین منوی رستوران طیف گسترده‌ای از غذاهای سنتی ترکی و غذاهای معروف آسیایی را ارائه می‌دهد که همگی با مواد اولیه تازه و محلی تهیه شده‌اند. بشقاب‌های Mezze Vanilla Lounge برای اشتراک گذاری با همراهان عالی هستند و ویژگی برجسته رستوران بره آهسته پخته شده است. در داخل این رستوران از گیاهان سبز استفاده شده و محیطی با طراوت را ایجاد کرده است. همچنین متوجه تنوع آثار هنری و عکس‌های روی دیوارها می‌شوید که فرهنگ ترکیه و تاریخ آنتالیا را به نمایش می‌گذارند، که فکر می‌کنیم تجربه بسیار خوبی است.

  • ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱ بامداد دوشنبه تا شنبه، ۱۱ صبح تا ۱ بامداد یکشنبه
  • آدرس: Selçuk, Uzun Çarşı Sk. No:33, 07100 Muratpaşa

 

بهترین هتل های آنتالیا با تفریحات آبی

vanillaantalya.com

 

کباب تاپکو

اگر خیلی طرفدار چیزهای فانتزی نیستید و دوست دارید از طعم بی‌نظیر کباب ها لذت ببرید باید به اینجا بیایید. این از رستوران های آنتالیا است که سابقه‌ای طلانی داشته و برای بیش از ۱۳۰ سال، چهار نسل از خانواده Topcu به توریست‌ها خوش آمد گفته و برای آن‌ها کباب ترکی اصیل سرو می کنند. آن‌ها در دونر، اسکندر و کوفته آبدار تخصص دارند که روی نان تخت با مجموعه ای از سبزیجات معطر برای متعادل کردن طعم گوشتی غنی کباب ها سرو می شود. کباب خود را با یک طرف تاهینی و شاید مقداری فلفل سبز ترشی همراه کنید. نمی توانید یک ناهار ترکی بهتر یا سنتی‌تر از این را در رستوران های آنتالیا پیدا کنید. اینطور بگوییم که این غذای ساده و فوق‌العاده توسط کسانی که بهترین طرز پخت را می‌دانند سرو می‌شود.

  • ساعت کار: از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۸ شب دوشنبه تا شنبه
  • آدرس: Elmalı, Kazım Özalp Cd. No:21, 07035 Muratpaşa

www.gecemodu.com

 

پابلیتو بیسترو، رستوران کوبایی در آنتالیا

در حالی که غذاهای ترکی به طرزی باورنکردنی خوشمزه هستند اما ممکن است بعد از چند روز از انواع کباب‌ها و غذاهای گوشتی خسته شوید و به دنبال رستوران های آنتالیا باشید که سبک غذایی متفاوت تری دارند. پابلیتو بیسترو را یک آمریکایی کوبایی الاصل از میامی تاسیس کرده و در آن منویی از تازه‌ترین غذاهای «غربی» این کشور از جمله بوفالو وینگز، طیف گسترده‌ای از برگرها و امضای پابلیتو یعنی ساندویچ کوبایی را سرو می‌کند. دکور رستوران نیز بسیار جذاب است و با عکس‌های رنگارنگ از کشور خود آن را تبدیل به یک مکان منحصر به فرد در ترکیه می‌کند.

  • ساعت کار: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب
  • آدرس: Şirinyalı, Lara Cd. No:24, 07100 Muratpaşa

www.pablitobistro.com

 

لذت غذاهای میدیترانه‌ای در رستوران یمنلی میهانسی در آنتالیا

یمنلی در خیابان‌های باریک کالیچی در یک ساختمان سنگی تاریخی زیبا قرار دارد. پس از افتتاح رسمی خود در سال ۲۰۱۰، این به یکی از شلوغ ترین رستوران های آنتالیا تبدیل شده است. یمنلی میهانسی که در غذاهای مدیترانه ای تخصص دارد، طیف گسترده ای از غذاها را با همه چیز از گوشت کبابی گرفته تا غذاهای دریایی تازه صید شده، از جمله میگوی ببر، خرچنگ دریایی، صدف، و اختاپوس کبابی آناتولی را به مهمانان ارائه می دهد. شما این انتخاب را خواهید داشت که در فضای بیرونی زیر آسمان پرستاره شب غذا بخورید یا در فضای داخلی، که هر دو از موسیقی زنده‌ای که هر شب پخش می شود بهره مند هستند.

  • ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱ بامداد
  • آدرس: Kılınçarslan, 16, Zeytin Sk., 07100 Muratpaşa

 

بهترین بستنی‌ فروشی‌های آنتالیا

theturkeytraveler.com

 

منبع

 

۲۹ مرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران