جاذبه های رایگان در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
جاذبه های رایگان در آنتالیا

آنتالیا بدون شک، معروف‌ترین شهر تفریحی ترکیه است. این منطقه که در ساحل زیبای مدیترانه قرار دارد، مملو از جاذبه‌های توریستی است. بسیاری از این جذابیت‌ها، با اندک هزینه و حتی به صورت رایگان در دسترسند. در این میان، جاذبه های رایگان آنتالیا، از شهر تاریخی قدیمی گرفته تا سواحل خیره کننده، تعطیلاتی ایده آل را در امتداد ریویرای ترکیه برای مسافران کوله گردی رقم می‌زنند.

 

ساحل لارا

در ابتدای آشنایی با جاذبه های رایگان آنتالیا، سری به ساحل Lara در آنتالیا می‌زنیم. دریای آبی، ماسه‌های زیبا، هتل‌ها و ریزورت‌های جالب توجه و آب و هوای فوق العاده مدیترانه‌ای، از مهمترین ویژگی‌های ساحل لارا به شمار می‌آیند. بنابراین لازم است در طول سفرتان با تور آنتالیا، حتما زمانی را به گشت و گذار در این محدوده اختصاص دهید.

جاذبه اصلی این منطقه، همانطور که از نامش پیداست، ساحل طلایی خیره کننده آن است که ۱۲ کیلومتر امتداد دارد. انتخاب بهترین نقطه روی ماسه‌ها و گذراندن ساع‌ ها آفتاب گرفتن و ریلکس کردن و دورهمی با خانواده، حتی یک لیر نیز هزینه ندارد.

این ساحل دارای پرچم آبی است. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که بازی کردن و شنا در میان امواج، برای کودکانتان بی‌خطر خواهد بود. همچنان انواع امکانات ساحلی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند از جمله کلوپ‌های ساحلی، امکانات ورزش‌های آبی، غذاکده‌ها، صندلی‌های ساحلی و چترهای آفتابگیر.

عکس: iantalya.com

 

شهر قدیمی

قایق‌های اسکله تفریحی آنتالیا و تصویری جالب توجه از پشت بام‌های قرمز رنگ شهر که به صف شده‌اند، در بدو امر به استقبال مسافران تور ترکیه در شهر قدیمی می‌آیند. و اگر به دنبال کاهش هزینه‌هایتان هستید، گردش در این محدوده که با نام کالیچی شهرت دارد، برترین جاذبه های رایگان آنتالیا را به ارمغان می‌آورد.

پیچ و خم خیابان‌های باریک مملو از مغازه‌ها و رستوران‌ها، مکان‌ها و ساختمان های تاریخی جذاب، دروازه هادریان، برج هیدیرلیک، مسجد ییولی مناره همراه با منظره غروب زیبای خورشید در کنار آب‌های درخشان اسکله، از جذابیت‌های سفر به این منطقه محسوب می‌شوند. در عین حال می‌توانید دوربین خود را بردارید و از اینهمه شکوه و زیبایی عکس‌های جذابی بگیرید.

 

برترین هتل‌های ۵ ستاره آنتالیا

عکس: planetofhotels.com

 

ارتفاعات چیمائرا

برای برخورداری از تجربه‌ای بسیار متفاوت  از گشت و گذار در میان جاذبه های رایگان آنتالیا، به سمت دهکده چیرالی در جنوب غربی بروید و از کوه افسانه‌ای و جذاب Chimaera دیدن کنید. از فاصله ۱ کیلومتری از این کوه، می‌توانید شاهد شعله‌های آتش همیشه سوزان باشید که از دل صخره‌ها بیرون می‌آیند.

داستان‌های بسیاری در مورد این پدیده جادویی وجود دارند. اما در حقیقت این شعله‌های دائمی، نتیجه خروج متان و گازهای دیگر هستند که هنگام بیرون آمدن از سطح زمین مشتعل می‌شوند. این صحنه رویایی، خصوصا هنگام غروب و طلوع خورشید بسیار مسحورکننده شده و تصاویری اینستاگرامی را برای پیجتان به ارمغان می‌آورند.

عکس: antalyahomeguide.com

 

مسیر پیاده روی لیسیان

Lycian، یک مسیر پیاده روی محبوب و دیدنی است که تمام طول ساحل، از اولودنیز در نزدیکی فتحیه تا آنتالیا شامل می‌شود و از محبوب‌ترین جاذبه های رایگان آنتالیا به شمار می‌آید. این مسیر با برخورداری از چشم اندازهای خیره کننده از سواحل لیکیا ترکیه و دریای فیروزه‌ای مدیترانه، حدود ۵۴۰ کیلومتر امتداد دارد و فرصتی عالی را برای گشت و گذار در این منطقه، با پای پیاده یا با دو چرخه فراهم می‌کند.

جالب است بدانید ایده ایجاد این مسیر در دهه ۱۹۹۰، توسط یک بانوی نابغه بریتانیایی به نام کیت کلو شکل گرفت. چشم انداز او، ایجاد یک مسیر پیاده روی بود که ده‌ها شهر باستانی لیکیا را به هم متصل کند و طرفداران کوله گردی را از سراسر جهان جذب نماید.

 

آنتالیا یا استانبول را برای اولین سفر به ترکیه انتخاب کنیم؟

عکس: cnn.com

 

برج ساعت 

برج ساعت نمادین، یکی از نقاط کانونی اصلی شهر قدیمی آنتالیاست. گشت و گذار در حوالی برج ساعت آنتالیا، برترین جاذبه های رایگان آنتالیا را راقم می‌زند. بسیاری از مردم از این ساعت، بعنوان نقطه ملاقات یا نقطه شروع برای کاوش در شهر قدیمی شلوغ استفاده می‌کنند. اما لزوما همه نمی‌دانند که می‌توان به فضای داخلی نیز وارد شد و مناظری باورنکردنی را از بالای برج ساعت تماشا کرد.

گفتنی است این محدوده، از یک موقعیت مکانی عالی برخوردار است. می توانید از فرصت استفاده کنید تا عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید. در ضمن می‌توانید در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های این حوالی، از شکم گردی و دورهمی با همراهانتان لذت ببرید.

عکس: expedia.com

 

آبشارهای دودن

آبشار دودن، یکی از محبوب‌ترین جاذبه های رایگان آنتالیا و همچنین دیدنی ترین آبشارهای آنتالیا را به ارمغان می‌آورد. تورهای بسیاری وجود دارند که شما را برای برخورداری از این جاذبه همراهی می‌کنند. گفتنی است دو آبشار متفاوت دودن، در دو مکان مجزا در آنتالیا وجود دارند و هر دو، آبشارهای یک رودخانه زیرزمینی محسوب می‌شوند.

آبشارهای Upper Duden، در ۱۵ کیلومتری خارج از شهر قرار دارند و در مکانی شکل گرفته‌اند که رودخانه دره عمیقی را ایجاد کرده است. می‌توانید آبشارها را از بالا تماشا کنید، می‌توانید در تنگه قدم بزنید و حتی در یک غار مخفی واقع در پشت آبشار به گردش بپردازید.

آبشارهای Lower Duden نیز، در حومه لارا در شرق شهر قدیمی به چشم می‌خورند و می‌توان آن‌ها را در یک سفر دریایی از بندر کالیچی، به بهترین نحو مشاهده کرد.

عکس: oddviser.com

 

ساحل کنیالتی

یکی دیگر از سواحل عالی که بارها و بارها ارزش وقت گذاشتن برای بازدید را دارد، ساحل زیبای Konyaalti است که در ریویرای ترکیه، در غرب آنتالیا قرار دارد و در شمار برترین جاذبه های رایگان آنتالیاست. اینجا بعنوان محبوب‌ترین ساحل شهر و یکی از پرطرفدارترین مقاصد زندگی شبانه در آنتالیا در نظر گرفته می‌شود.

ساحل کنیالتی علاوه بر دریا، ماسه و آفتاب، سرگرمی‌های بسیار دیگری را نیزارائه می‌دهد. کنیالتی دارای پس ‌زمینه کوهستانی و خیره‌کننده‌ای است. زیرا در امتداد ۷ کیلومتری کوه‌های Beydağları امتداد یافته و فضایی عالی برای ثبت عکس‌های باشکوه را رقم می‌زند. این ساحل ۱۳ کیلومتری، عمدتا از سنگریزه تشکیل شده و آب آن، بسیار زیبا و شفاف است. بعلاوه دارای وضعیت "پرچم آبی" است که این امر، کیفیت بالای آب را تایید می‌کند.

مجموعه بسیار زیادی از بارهای ساحلی، کافه‌ها و رستوران‌ها در ساحل وجود دارند. چترها و تخت‌های آفتاب‌گیر، با پرداخت هزینه از کلوپ‌های ساحلی متعدد اطراف اینجا برای کرایه در دسترسند. همچنین سرویسی بهداشتی، دوش و رختکن رایگان هستند.

در ضمن علاوه بر دریای زیبا در میان جاذبه های رایگان آنتالیا، این منطقه ساحلی دارای تعدادی امکانات توریستی متنوع دیگری است از جمله یک آمفی تئاتر و شهربازی آکتور که دومین چرخ و فلک بزرگ در اروپا را در خود جای داده است. بعلاوه این ساحل، در مجاورت پارک آتاتورک قرار دارد و این پارک، دارای میزهای پیک نیک و رستوران است و مکان خوبی برای استراحت در فضای سبز به شمار می‌آید.

 

بهترین هتل های آنتالیا با تفریحات آبی

عکس: expedia.co.uk

 

بازار آنتالیا

در ادامه سفر مجازی به معروف‌ترین جاذبه های رایگان آنتالیا، سری هم به بازارهای این خطه می‌زنیم. تقریبا در همه محله‌های آنتالیا، بازارهای هفتگی برگزار می‌شوند و بازار سنتی آنتالیا، یکی از گزینه‌های خرید است که حتما باید از آن دیدن کرد.

این بازار قدیمی، طیف وسیعی از مغازه‌ها را در خود جای داده است. در خارج از بازار، چندین غرفه سوغاتی و جواهرات وجود دارند. با این حال، بازار واقعی از ورودی بزرگ طاق‌دار شروع می‌شود. می‌توانید زمانی را به پرسه زدن در راهروهای باریک بگذرانید و از مناظر، صداها و رایحه‌های فریبنده‌ای که شما را احاطه کرده‌اند لذت ببرید.

از مهمترین اقلام فروشی این بازار می‌توان به ظروف مسی، صنایع دستی، گلدان، فانوس، جواهرات طلا و نقره، اجناس چرمی، سرامیک‌های محلی، لوله‌های حباب هابل، فرش، پوشاک، کفش و لوازم جانبی اشاره کرد. همچنین بازار آنتالیا مکان مناسبی برای یافتن خوراکی‌های توریستی از جمله ادویه جات، غذاهای معطر ترکی و میوه‌ها و سبزیجات تازه است.

در ضمن اگر مغازه داران برای شما چای سیب سرو کردند، تعجب نکنید. این امر، یک سنت خوشایند در ترکیه است و به شما این امکان را می‌دهد که ضمن وقت گذرانی در بازار، کمی هم به استراحت و معاشرت با مردمان این خطه بپردازید.

عکس: uk.hotels.com

 

پارک کارالی اوغلو

در میان چنین شهر پرجنب و جوش و شلوغی، پارک Karaalioglu مکانی ایده آل برای لذت بردن از آرامش و سکوت است و جزو برترین جاذبه های رایگان آنتالیا محسوب می‌شود. این پارک زیبا که درست در ساحل واقع شده، مناظری بی بدیل از بندر باستانی و دریا و شهر را ارائه می‌دهد.

می‌توانید زیر آفتاب گرم ترکیه قدم بزنید، یا از پیک نیکی به یادماندنی همراه عزیزانتان برخوردار شوید. در داخل پارک، ۳ خیابان موازی با یکدیگر در جهت شرقی-غربی به سمت دریا وجود دارند. بعلاوه این خیابان‌ها، با ۳ تراس تماشا در کنار دریا خاتمه می‌یابند. تماشای طلوع و غروب خورشید از اینجا همراه با منظره جذاب آنتالیا، تجربه‌ای بی نظیر را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. جاذبه‌های بسیار دیگری نیز در پارک وجود دارند، از جمله: برج هیدیرلیک، مجسمه‌های منحصر به فرد، باغ‌های چای، کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشندگان دوره گرد.

 

بازدید از المپیوس در تور آنتالیا

عکس: expedia.com

 

مسجد مناره ییولی

در انتهای گردش در میان جاذبه های رایگان آنتالیا، به مسجد چند گنبدی Yivli Minaret Mosque برمی‌خوریم که در کالیچی (شهر قدیمی) واقع شده است. مناره مسجد به نام "مناره ییولی" که با کاشی‌های آبی تیره تزئین شده است، نمادی از شهر به شمار می‌آید.

گفتنی است مسجد اولیه در سال ۱۲۳۰، با استفاده از دیوارهای یک کلیسای قدیمی ویران شده که قبلا در همان مکان وجود داشت ساخته شد. مسجد اولیه، در قرن چهاردهم تخریب شد و در نهایت این نمازخانه، با ۶ گنبد بازسازی گشت. این بنا، یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های مساجد چند گنبدی در آناتولی است. نقشه مسجد مستطیل شکل است و ساختمان، سبک تزئینی ساده‌ای دارد. بعلاوه، ۱۲ ستون را در اینجا شاهد خواهید بود که دارای سر ستون‌های باستانی هستند. نمای دیوارهای بیرونی مسجد ییولی مناره آنتالیا نیز، از سنگ تراشیده شده ساخته شده است.

عکس: planetofhotels.com

 

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

نظرات کاربران