۱۰ جاذبه گردشگری برتر سیده در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
۱۰ جاذبه گردشگری برتر سیده در آنتالیا

اگر به دنبال گردش در جایی از آنتالیا هستید که ترکیبی از سواحل زیبا و مناطق تاریخی با ارزش است، حتما باید سیده را انتخاب کنید. این منطقه که در خط ساحلی مدیترانه واقع شده، یکی از زیباترین نقاط در این بخش ترکیه است و برای گردشگران تور آنتالیا هم بخش‌های تاریخی و فرهنگی را به ارمغان خواهد آورد و هم فرصتی برای گردش و آبتنی در برخی از بهترین سواحل را فراهم می‌کند.

در مقاله‌ای که امروز برایتان در نظر گرفته‌ایم، به ۱۰ جاذبه‌ی گردشگری برتر سیده از معبد آتنا تا محبوب‌ترین زیبایی‌های طبیعی آن‌جا خواهیم پرداخت.

 

معابد آپولو و آتنا

اولین نشانه‌های تمدن در سیده به هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، اما در قرون ۷ و ۶ قبل از میلاد مسیح بود که یونانی‌ها، در این منطقه شروع به شهر سازی و ساخت اسکله کردند. در دوران رم باستان، این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برای بازرگانی برخوردار بود و به همین دلیل به آن رسیدگی بسیار می‌شد. آپولو و آتنا، از مهم‌ترین خدایان و الهگان یونان باستان بودند و به همین دلیل در چنین جایی برای آن‌ها معابدی ویژه و بسیار زیبا ساخته شد. جدا از اهمیت تاریخی، زیبایی نمایی که پیش روی این معابد وجود دارد و عکس‌های جذابی که می‌توانید از آن‌جا بگیرید، باعث می‌شود پیشنهاد کنیم، در سیده، اولین جایی که از آن بازدید می‌کنید، معابد آپولو و آتنا باشند.

 

۸ ورزش آبی هیجان انگیز در آنتالیا

تئاتر سیده

تئاتر سیده بزرگ‌ترین مجموعه تئاتر در تمام پامفیلیه بود که گنجایش آن ۱۵ هزار نفر در ۴۹ ردیف صندلی بود. بخش‌هایی این سالن بزرگ در طول تاریخ طول و دراز فرو ریخته‌اند، اما هنوز می‌توانید شکوه و بزرگی این مکان مهم فرهنگی را در ویرانه‌هایش مشاهده کنید. درست پشت سر این تئاتر آگورا که یک بازار بزرگ بود قرار گرفته که در اصل با ستون‌هایی بزرگ احاطه شده بود، اما امروزه تنها نشانه‌هایی از آن‌ها باقی مانده است.

موزه سیده

موزه سیده نسبت به بعضی موزه‌های مهم ترکیه از جمله موزه آنتالیا، کوچک است، اما چندین اثر مهم و ارزشمند در آن نگهداری می‌شود. بسیاری از چیزهایی که در موزه سیده به نمایش در می‌آید، در اکتشافاتی در همان ناحیه کشف شده‌اند. خود موزه نیز در یک بنای باستانی متعلق به قرن پنجم فعالیت می‌کند.

 

معرفی هتل‌های ساحلی برای گردشگران تور آنتالیا

ساحل شرقی

در میان سواحل زیبای سیده، ساحل شرقی به خاطر زیبایی‌ها، بزرگی و همچنین آب شفاف و خوبی که دارد، بسیار محبوب شده است و خیلی‌ها فراموش می‌کنند که اطراف این ساحل چه مناطق باستانی ویژه‌ای وجود دارد. امکانات بسیار متنوع و خوبی نیز برای این ساحل در نظر گرفته شده تا شما بتوانید به راحتی همراه خانواده از آن لذت ببرید. اگر هم اهل فعالیت‌های آبی باشید، در نظر بگیرید که تجهیزاتی عالی و متنوع برای انجام این چنین فعالیت‌ها در ساحل شرقی تعبیه شده است.

استیت آگورا

این بنای زیبا که در اصل دو طبقه داشت، برای سال‌ها به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گرفت. هنوز هم می‌توانید بر روی ستون‌های آن، تندیس نمسیس را ببینید که در افسانه‌های باستانی به عنوان خدای سرنوشت شناخته می‌شد. در همان اطراف چندین مکان دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. از جمله قصر وزیر بیزانتین و دیوارهای شهر تاریخی که هر کدام جذابیت‌های منحصر به خود را دارند.

 

بهترین تجربه‌های غذایی در آنتالیا

سلوکیا

 ویرانه‌هایی که در این بخش از سیده می‌بینید، بخش‌هایی خوب و بعضا سالم از شهر پامفیلیه، یکی از بخش‌های منطقه تاریخی پامفیلیه است. اگر قصد بازدید از آبشار مانگاوات که در بخش بعدی به شما معرفی می‌کنیم را داشتید، می‌توانید در همان اطراف این مکان نیز بازدید به عمل آورید. جدا از ارزش تاریخی سلوکیا، این مکان یک جای عالی برای گرفتن عکس‌هایی ارزشمند است. جایی که طبیعت در تار و پود یک شهر فراموش شده رخنه کرده و زیبایی متفاوت و خاصی را به آن بخشیده است.

آبشار مانگاوات

برای این که از یک بخش طبیعی زیبا در سیده بازدید کنید و پیک نیکی را در بعد از ظهر برای خود و خانواده‌تان راه بندازید، آبشار مانگاوات بهترین گزینه خواهد بود. این آبشار در راستای رودخانه‌ای به همین نام واقع شده و به شدت در میان خانواده‌های محلی محبوب است. البته پیشنهاد می‌کنیم روزهای میان هفته را برای رفتن انتخاب کنید چون در روزهای آخر هفته مخصوصا در طول بهار تا پاییز، این مکان بسیار شلوغ می‌شود. طبیعت این منطقه بسیار زیباست و شما می‌توانید در اطراف آبشار نیز جاهای دیدنی زیادی را ببینید.

 

معرفی پارک آبی آکوالند آنتالیا

سلگ

به عنوان آخرین سایت تاریخی در سیده، پیشنهاد می‌کنیم سری به کوه تاروس بزنید. جایی در نزدیکی روستای آلتینکایا کویو، ویرانه‌های شهر تاریخی سلگ آرمیده که گفته می‌شود توسط یک پیامبر کور که در جنگ تروجان حضور داشته بنا شده است و مردم آن را نیز باقیمانده جمعیت سربازهای بازمانده از آن جنگ ساخته‌اند. تا سال‌ها این مکان به خاطر مسیر سختی که داشت، از گزند مهاجمان در امان بود و مردم آن زندگی ساکتی داشتند. در این مکان شما می‌توانید باقیمانده‌هایی از معبد آرتمیس، معبد زئوس، تئاتر و ... را مشاهده کنید.

دره کوپورلو

یکی از گردش‌های یک روزه‌ی بسیار محبوب و هیجان انگیز که می‌توانید در سفر با تور ترکیه تجربه کنید، رفتن به دره‌ی کوپورلو در آنتالیا و طبیعت زیبایی‌های اطراف آن است. این دره‌ی بسیار زیبا رود کوپورلو را در خود پناه داده و شما می‌توانید در این رود تجربه یک قایق‌سواری عالی را داشته باشید. کوه‌ها و زیبایی‌های طبیعی این منطقه، پارک ملی دره‌ی کوپورلو را تشکیل می‌دهند، جایی که شما می‌توانید با کمی قدم زدن در آن، به زیبایی‌های بسیاری برسید. برای کسانی که چندین بار به آنتالیا سفر کرده‌اند و دوست دارند تجربه‌ای متفاوت از این سفر داشته باشند، حتما پیشنهاد می‌کنیم یک برنامه‌ی یک روزه به این محل بگذارند.

 

خرید ۷ سوغاتی ویژه در سفر به آنتالیا

غارهای دودنسیک

در آخر اشاره‌ای کنیم به غارهای دودنسیک در نزدیکی شهر کوچک سویزلی. این مکان میزبان عمیق‌ترین شبکه‌ی غاری در ترکیه است که عمق آن به ۳۳۰ متر می‌رسد! غارهای دودنسیک جایی است که شما می‌توانید رودخانه‌های زیرزمینی و همچنین چشمه‌های آب گرم را مشاهده کنید. البته این منطقه چندین شبکه‌ی غاری دیگر و دیدنی‌هایی همچون رودخانه و آبشار را نیز دارد که شما در این گردش یک روزه می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. بهترین راه برای گردش در این مکان، استفاده از تورهای گردشی نیم روزه به همراه راهنما است.

۰۶ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران