۱۱ فعالیت جذاب و رایگان در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
۱۱ فعالیت جذاب و رایگان در آنتالیا

تور آنتالیا جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد، اما از طرفی، این مقصد توریستی محبوب، خیلی جای ارزانی برای سفر نیست و فعالیت‌های مختلف در آن‌جا، هزینه‌های زیادی روی دستتان می‌گذارد. به همین دلیل، همیشه باید به دنبال راهی برای صرفه‌جویی داشته مد نظر داشته باشید و انجام فعالیت‌های رایگان، روشی عالی برای این کار است. با ما همراه باشید تا ۱۱ فعالیت رایگان عالی در آنتالیا را به شما معرفی کنیم.

 

تفریح در ساحل لارا

خیلی از گردشگران که آنتالیا سفر می‌کنند، قصد گشت و گذار و آبتنی در سواحل زیبای این شهر را دارند. ساحل لارا که محبوب‌ترین ساحل آنتالیا به حساب می‌آید با ماسه‌ی طلایی و طول ۱۲ کیلومتری خود، بهترین انتخاب برای این دسته افراد به حساب آمده و گشت و گذار در آن‌جا و شنا کردن در آب نیز، هیچ هزینه‌ای برایتان در پی نخواهد داشت. این ساحل، چندین نقطه‌ی مناسب برای شنا دارد که همگی با پرچم‌های آبی مشخص شده‌اند و آب ساحل نیز تمیز و شفاف است. البته اگر بخواهید خرج کنید، می‌توانید در ساحل لارا فعالیت‌های آبی مختلف از جمله جت اسکی یا پاراسیلینگ یا کارهایی از این دست را تجربه کنید یا برای خود خوراکی و نوشیدنی تهیه کنید، اما خود ساحل، امکانات رفاهی مثل رختکن یا سرویس بهداشتی و چیزهایی از این دست، کاملا رایگان هستند.

گشت و گذار در شهر قدیم و بندر تاریخی

این منطقه از آنتالیا را با نام کالیچی نیز می‌شناسند و قدم زدن و گشت و گذار در آن‌جا، یکی از فعالیت‌های توریستی مهم در شهر به حساب می‌آید. جدا از این که این فعالیت کاملا رایگان خواهد بود، این که وارد کوچه‌های تنگ و قدیمی شده و خانه‌های تاریخی را ببینید و این که از بندرگاهی بازدید کنید که قرن‌هاست به فعالیت می‌پردازد، از این مکان یک جای مهم گردشگری ساخته است. اگر اهل جاذبه‌های تاریخی باشید، بازدید از بخش‌های مختلف کالیچی برایتان لذت بخش خواهد بود، اگر به دنبال مناظر زیبا باشید در بندرگاه حسابی بهتان خوش می‌گذرد و اگر دوست داشته باشید که عکس‌هایی زیبا از سفر خود ثبت کنید، هم در کوچه پس کوچه‌ها لوکیشن‌های خوبی پیدا می‌کنید و هم این که در بندر، عکس‌هایی جذاب می‌توانید بگیرید.

 

برترین فعالیت‌های خانوادگی در سفر به آنتالیا

بازدید از دروازه هادریان

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی آنتالیا که خوشبختانه در داخل شهر قرار دارد، دروازه هادریان است. دوربین عکاسی خود را بردارید و به این بنای باستانی نمادین بروید که ساخت آن به سال ۱۳۰ میلادی بر می‌گردد و دقیقا در کنار بوار آتاتورک در مرکز شهر قرار گرفته است. این دروازه درواقع ورودی شهر قدیم نیز به حساب می‌آید و در زمان بازدید امپراطور هادریان ساخته شده بود، پس در زمان بازدید از کالیچی، امکان دیدن این بنای سنگی را نیز خواهید داشت که قسمت‌های مهمی از آن هنوز سالم باقی مانده است. شهرهای باستانی متعددی در اطراف آنتالیا قرار دارند که هر کدام می‌توانند یک سفر نیم روزه جذاب را برایتان بسازند، اما دروازه هادریان برای آن‌ها که قصد ترک شهر را ندارند، جاذبه‌ای استثنایی برای تماشای آن چه نزدیک به ۲ سال قبل در این منطقه می‌گذشته، خواهد بود.

بازدید از منطقه و کوه چیمرا

برای داشتن تجربه‌ای متفاوت در آنتالیا، به سمت شهر کوچک چیرالی در جنوب غربی آنتالیا بروید، جایی که یکی از مناطق خاص ترکیه و از کوه‌های افسانه‌ای این کشور را مشاهده خواهید کرد. تقریبا یک کیلومتر که در کوه چیمرا پیش بروید، به منطقه‌ای خواهید رسید که آتش از دل صخره‌ها بیرون زده است و این آتش کلا خاموش نشده و همیشه به این شکل است. در گذشته آتش کوه چیمرا، نشانه‌های متعددی به حساب می‌آمد اما حالا مشخص شده که به خاطر وجود متان و گازهای دیگر در دل این منطقه، باعث به وجود آمدن این آتش ابدی شده است. بهترین زمان برای بازدید از این محل، نزدیک به غروب آفتاب است که منظره‌ای زیبا در آن‌جا شکل گرفته و برای عکاسی، عالی‌‌ست.  حتما با مینی‌بوس به سمت چیرالی بروید که هزینه‌ی خیلی کمی برای راه کرده باشید، بازدید از خود این مکان نیز کاملا رایگان است.

 

بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

قدم گذاشتن در مسیر جاده لیکیان

این که بروید به جاده لیکیان، یک جمله کلی است، چون این جاده‌ی استثنایی و زیبا، تا ۵۴۰ کیلومتر ادامه داشته و از اولودنیز آغاز شده و از کنار فتحیه و آنتالیا می‌گذرد. آن بخش  از جاده که در نزدیکی آنتالیا است، در مسیر ساحل بوده و مناظری بی‌نظیر را در خود دارد. آن گردشگرانی که آنتالیا را به خوبی می‌شناسند، می‌دانند که برای دیدن بهترین مناطق، تفریح در سواحلی استثنایی و جذاب، دوچرخه سواری و طبیعت گردی، باید به جاده لیکیان رفت. کافی‌ست خود را به جاهای دیدنی این محل بگذرانید تا سپس بدون هیچ هزینه‌ای از طبیعت لذت برده و ساعاتی خاطره‌انگیز را در آن‌جا داشته باشید.

بازدید از برج ساعت

یکی از جاذبه‌های دوست داشتنی و معروف شهر قدیم که حتما متوجهش خواهید شد، برج ساعت این منطقه بوده که به ساعت کولسی آنتالیا معروف است. بسیاری از افرادی که برای بازدید از شهر قدیم اقدام می‌کنند، این مکان را شروع گردش خود قرار داده و ابتدا به سراغ این ساعت قدیمی می‌روند. بازدید از این ساعت نیز جزو فعالیت‌های اصلی توریست‌ها در آنتالیا به حساب می‌آید، با توجه به این که این مکان، یکی از نمادهای شهر بوده و دور تا دور آن‌جا نیز، کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. اگر در ساعات خلوت روز به آن‌جا بروید، می‌توانید بدون این که خیلی درگیر صف شوید و وقتتان گرفته شود، وارد برج ساعت شده و از آن بالا منظره‌ی جالبی از آنتالیا را تماشا کنید. عکس گرفتن هم در بالای برج و هم اطراف آن، تصاویر خاطره‌انگیزی را برایتان به همراه خواهد داشت.

 

راهنمای سفر به آنتالیا همراه کودکان

بازدید از آبشار دودن

در نزدیک آنتالیا چندین آبشار زیبا وجود دارد که همیشه پیشنهاد می‌کنیم، آن‌ها را از نزدیک ببینید. آما آبشار دودن یا در واقع یکی از آبشارهای دودن، در مرزهای شهر قرار گرفته و تا ساحل لارا فاصله چندانی ندارد. آبشارهای دودن از رودخانه‌ای به همین نام نشات گرفته و آبشار بالایی آن در دل جنگل قرار دارد و آبشار پایینی از روی صخره‌ای بلند به دل دریا می‌ریزد که منظره‌ای فوق‌العاده زیبا را می‌سازد. دسترسی به این مکان خیلی ساده است و وسایل نقلیه عمومی برای بازدید از آن‌جا، فراهم شده.

تفریح در ساحل کونیالتی

یکی دیگر از زیباترین سواحل آنتالیا که برای تفریح و آبتنی می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید، ساحل کونیالتی بوده که البته احتمالا چندین بار در طول سفر خود به این مکان زیبا بروید. این ساحل در بخش غربی شهر قرار گرفته و در کنار لارا، دو ساحل اصلی آنتالیا را می‌سازند.‌بخش‌هایی از ساحل کونیالتی از پشت به جنگلی زیبا ختم شده و از تمام جاهای این ساحل ۷ کیلومتری با ماسه‌های روشن و زیبا، کوه‌های بِیداغلاری پیداست که منظره‌ی جالب توجه را می‌سازد. فضای بسیار خوب و شاد، ساحل بزرگ که به راحتی در آن‌جا می‌توانید آفتاب بگیرید، آب تمیز و شفاف و مناطق امن برای شنا، اتاق‌های تعویض لباس و امکاناتی مثل سرویس بهداشتی و رستوران‌های متعدد، ساحل کونیالتی را جایی عالی برای تفریحات خانوادگی قرار داده که ورودی ندارد و به صورت رایگان می‌توانید در هر جای آن اتراق کرده و ساعاتی شاد را سپری کنید.

بازار آنتالیا

هیچ سفری به شهرهای ترکیه بدون بازدید از بازارهای قدیمی آن شهرها، کامل نیست. رفتن به بازار آنتالیا نیز تنها برای خرید پیشنهاد نمی‌شود بلکه بازار قدیمی شهر، جایی جذاب و زیبا برای بازدید به حساب می‌آید. جایی که مغازه‌های آن با فروش چراغ‌های رنگی معروف ترکی، ادویه جات و خیلی چیزهای دیگر، فضایی متفاوت و جالب را می‌سازند. البته مسلما خرید کردن در این بازار لذت خاص خودش را دارد اما از این رو ما این فعالیت را در لیست کارهای رایگان قرار داده‌ایم، که اهمیت بازدید از این بازار را گوشزد کرده و از جذابیتش برایتان بگوییم. متاسفانه در سال‌های اخیر، بعضی از مغازه‌دارها برای عکاسی در کنار فروشگاه‌هایی چراغ‌های رنگی سخت گیری می‌کنند اما با کمی چانه زنی، می‌توانید عکس‌های اینستاگرامی زیبایی در این فروشگاه‌ها بگیرید.

 

سفر به آنتالیا و تجربه تور خصوصی قایق‌های لوکس

گردش در پارک کارالی اوغلو

این پارک زیبای ساحلی، جایی عالی برای داشتن ساعات آرامش بخش در فضایی زیبا به حساب می‌آید. جایی که می‌توانید، بندرگاه باستانی شهر را مشاهده کرده، کنار آب قدم بزنید و مناظری زیبا را تماشا کنید. این پارک جاهایی برای برپایی پیک نیک داشته، فضای سبزی دوست داشتنی دارد و هر گوشه از آن به شکلی متفاوت ساخته شده تا تنوع خوبی را به وجود بیاورد. در ماه‌های شلوغ سال، استیج‌هایی برای برگزاری کنسرت‌های زنده در فضای باز نیز در پارک درست می‌شود تا گردشگران بتوانند، از چنین برنامه‌های شادی استفاده کنند.

بازدید از مسجد ییولی مناره

و در نهایت، پیشنهاد ما این است که در سفر به آنتالیا، سری به این مسجد تاریخی زیبا بزنید و مناره‌ی بلند و جالبش را تماشا کنید. این مناره‌ی زیبا از بسیاری نقاط شهر قدیم پیداست و از نمادهای این منطقه به حساب می‌آید. ساخت این مسجد به قرن ۱۳ میلادی بر می‌گردد و نام دیگر آن مسجد علاءالدین است. این بنای زیبا دارای ۶ گنبد بوده و در واقع روی ویرانه‌های کلیسایی قدیمی ساخته شده است. در نظر داشته باشید که بانوان باید برای بازدید از این مکان، حجاب کامل را رعایت کنند و همچنین برای ورود به مسجد نیز، هیچ هزینه‌ای از شما گرفته نخواهد شد.

 

۷ تفریح ماجراجویانه در سفر به آنتالیا

۳۰ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران