آشنایی با دمره، مقصدی جذاب در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
آشنایی با دمره، مقصدی جذاب در آنتالیا

استان آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد ترکیه است که بیشترین بازدید آن سهم مرکز استان یعنی شهر توریستی آنتالیا می‌شود. آنتالیا در امتداد دریا با سواحل جذاب و تماشایی، روزهای آفتابی گرم و امکانات همه جانبه‌اش برای سفری تابستانی انتخابی عالی است. اگرچه تور آنتالیا امکانات عالی دارد و بسیار پربازدید، است اما شاید برای همه آن حجم از شلوغی مخصوصا در فصل اوج گردشگری آن یعنی سفر تابستانی به آنتالیا خیلی جذاب نباشد و به دنبال جای آرام‌تری باشند. اگر شما هم از آن دسته هستید می‌توانید به دمره زیبا بروید، جایی که از زیبایی هیچ کم از شهر آنتالیا ندارد که هیچ، تازه آرام‌تر هم هست.

 

درباره شهر دمره

شهر دمره یا میرا، که به گفته باستان شناسان قدمت آن به قرن ۵ قبل از میلاد باز می‌گردد، یکی از شهرهای باستانی در آنتالیا است که در جنوب شبه جزیره و در غرب خلیج آنتالیا واقع شده است. این شهر یکی از کهن‌ترین مناطق ترکیه است که برخی از آثار مربوط به قرن ۳ قبل از میلاد را هنوز می‌توان در آن دید. این شهر در زمان رومی‌ها پیشرفت‌های زیادی کرد و حسابی رونق گرفت و در همین راستا به یکی از شهرهای مهم منطقه تبدیل شد. این شهر در حال حاضر یکی از بهترین مقاصد تابستانی ترکیه است که حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد. دمره منطقه‌ای کوچک اما زیبا و دیدنی است که تابستان‌ها مورد بازدید مسافرانی از سراسر آسیای غربی و اروپای شرقی قرار می‌گیرد.

 

۱۱ فعالیت جذاب و رایگان در آنتالیا

دمره شهری تاریخی و مذهبی

جدای از بحث توریستی و تفریحات آفتابی و ساحلی در تابستان‌ها، دمره جایی مهم از لحاظ تاریخی و همچنین مذهبی بوده و برای مسیحیان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. وجود جاذبه‌های تاریخی به جا مانده مثل موزه سنت نیکلاس (بابانوئل)، شهر بندر آندریاک آنتیک، شهر باستانی میرا، ساحل سولوکلو، بندر تاشدیبی و جزیره ککووا همگی از نقاط مهم و زیبای تاریخی و طبیعی هستند که مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند که در بین تمام این‌ها مقبره‌های سنگی و شهر باستانی سیمنا، شهر باستانی آندره، تئاتر میرا و همچنین ساختمان‌های تاریخی شهر دمره از توریستی‌ترین‌های نقاط دمره محسوب می‌شوند.

اگرچه دمره به خاطر کلیسای سانتا نیکولاس به شهرت رسیده اما در حدود قرن دوم با زلزله‌ای مهیب ویران شد و دوباره از نو ساخته شد. این کلیسا یکی از جاهای بسیار مهم ترکیه است که هر ساله در تاریخ ۶ دسامبر میزبان جشن بابانوئل می‌شود. به علاوه اگر یک زمانی هوس گشت و گذار کردید و بین سواحل دمره و اطرافش مردد بودید کجا بروید یکی از بهترین آن‌ها سولوکلو بروید که مرکز پرورش لاکپشت بوده و دارای زیبایی‌های چشم نواز فراوانی است و یکی از زیباترین سواحل آنتالیا به شمار می‌رود.

جاذبه‌های دمره

دمره که در فاصله ۱۵۰ کیلومتری آنتالیا واقع شده است، دارای قدمتی بسیار کهن است و جذابه‌های متعددی برای بازدید دارد. اگر علاقه به گشت و گذاری تاریخی در آنتالیا دارید، حتما سری به کلیسای سنت نیکولاس بزنید و یا از شهر باستانی میرا و آمفی تئاترش دیدن کنید. به علاوه همانطور که بالاتر اشاره کردیم این منطقه دارای زیبایی‌های طبیعی هم هست.

  • آندریاک: این شهر بندری که فقط ۵ دقیقه تا میرا و یک کیلومتر با منطقه دمره آنتالیا فاصله دارد، در دوره رومی‌ها از اهمیت تجاری بالایی برخوردار بود و رونق زیادی داشت. اگرچه اوضاع در طول زما تغییر کرد و حالا به عنوان موزه تاریخی تمدن لیکیان شناخته می‌شود و بارقه‌های واضحی از هنر و تمدن آنان را به نمایش می‌گذارد.

  • شهر باستانی میرا آنتالیا: میرا را می‌توان به طور کلی یکی از شهرهای دوره لیکیان دانست که ویرانه‌های آن و گورستان سنگی‌اش را می‌توان در قسمت شمالی دامنه‌های منطقه یافت. این بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی دمره و نماد برجسته آن است که توریست‌ها را به اینجا می‌کشاند. به علاوه اگر طرفدار آمفی تئاترهای سبک رومی هستید لازم نیست تا آنسوی اروپا سفر کنید، با رفتن به میرا می‌توانید از آمفی تئاتر ۱۰ هزار نفری آن دیدن کنید که به وضوح، سبکی تلفیقی از معماری رومی یونانی را به نمایش می‌گذارد. گرفتن عکس‌های اینستاگرامی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در بازدید از اینجا انجام دهید.

 

اقامت در کالکان، یکی از برترین نقاط آنتالیا

  • جزیره ککووا: ککووا جزیره‌ای بهشتی و زیبا است که در آن می‌توان به بازدید از مقبره‌های سنگی لیکیان رفت. این جزیره در تمام طول تاریخ وقایع زیادی را از زمین لزله تا ورود رومی‌ها به خود دیده است تا امروزه به آرامشی عمیق رسیده و جز توریست‌های کنجکاو چیزی بر آرامش آن خدشه نمی‌اندازد.

اقامت در دمره

همانطور که گفتیم دمره شهری زیبا و ساحلی با ویژگی‌های منحصر به فردی است که جان می‌دهد تعطیلات تابستانی را در آن سپری کنید. همین ویژگی‌های دوست داشتنی اش باعث شده تا اقامتگاه‌های مختلفی برای بودجه‌های مختلف در آن فعالیت کنند. شما می‌توانید بسته به انتظار و بودجه‌ای که دارید در بهترین اقامتگاه‌ها و هتل‌های آن بمانید و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

اقامتگاه Apart Demre Dufa Bungolow  دمره

این هتل که در دمره و در ۱ دقیقه پیاده تا ساحل واقع شده دارای اقامتگاه‌هایی با وای فای رایگان و پارکینگ خصوصی رایگان است. واحدهای مجهز به بالکن، تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت و حمام اختصاصی با دوش و دمپایی دارند. همچنین در برخی از واحدها آشپزخانه مجهز به ماشین ظرفشویی، مایکروویو و اجاق گاز وجود دارد. مهمانان هتل آپارتمان می‌توانند از بوفه یا صبحانه حلال لذت ببرند و در باغ این ملک استراحت کنند.

 

۱۰ کاری که باید در سفر به آنتالیا انجام دهید

آدرس: Buyukkum Mah. Kanalbasi Sok. , 07570 Demre, Turkey

 

هتل Andriake Beach Club Demre دمره

این هتل ۴ ستاره جذاب که در دمره ود ر فاصله ۴.۲ کیلمتری از کلیسای سنت نیکولاس واقع شده اقامتگاهی با رستوران، پارکینگ خصوصی رایگان، مرکز تناسب اندام و بار ارائه می دهد. با یک سالن مشترک، این ملک دارای یک باغ و همچنین یک منطقه ساحلی خصوصی است و به علاوه این هتل دارای استخر روباز، سونا، سرگرمی‌های شبانه و میز پذیرش ۲۴ ساعته نیز هست. هر اتاق در این هتل دارای تهویه مطبوع، قسمت نشیمن، تلویزیون با کانال‌های کابلی، گاوصندوق و حمام اختصاصی با دوش، سشوار و لوازم آرایش رایگان است. همچنین هتل Andriake Beach Club Demre اتاق‌های خاصی با منظره استخر ارائه می‌دهد و اتاق‌ها دارای بالکن هستند. اتاق‌های اقامتی مجهز به ملحفه و حوله هستند. به علاوه هر روز در هتل صبحانه به صورت بوفه سرو می‌شود. این هتل دارای زمین بازی کودکان بوده و تنیس روی میز در دسترس قرار می‌دهد. به علاوه کرایه دوچرخه و ماشین نیز در دسترس است.

آدرس: Büyük Kum Mh. Çamlık 2 No:4 Sülüklü Mevkii, 07570 Demre, Turkey

 

هتل Deniz Apart دمره

این هتل دارای چشم‌انداز دریا، وای‌فای رایگان و پارکینگ خصوصی رایگان است و در دمره، ۳.۲ کیلومتر از کلیسای سنت نیکلاس واقع شده است. این آپارتمان دارای بالکن، منظره باغ، قسمت نشیمن، تلویزیون صفحه تخت ماهواره‌ای بوده و آشپزخانه‌ای‌ کاملا مجهز با ماشین ظرفشویی و یخچال و حمام خصوصی با دوش و دمپایی در دسترس قرار می‌دهد. در آشپزخانه‌های هتل اجاق گاز و کتری و دستگاه قهوه ساز نیز موجود است. مهمانان Deniz Apart می توانند از پیاده روی و غواصی در نزدیکی آن لذت ببرند یا از باغ نهایت استفاده را ببرند. اگرچه در ظاهر آپارتمانی معمولی به نظر می‌آید اما واقعا امکانات کامل و جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد که لذت اقامت در آن را دوچندان می‌کند. مخصوصا برای افرادی که می‌خواهند اقامتی مستقل داشته باشند یا خانواده‌های دارای فرزند که می‌خواهند حریمشان حفظ شود قطعا این یکی از بهترین هتل‌های دمره برای اقامت خواهد بود.

 

نکاتی که قبل از سفر به آنتالیا باید بدانید

آدرس: Yasemin Sokak, 07571 Demre, Turkey

 

هتل BİLGİNER APART دمره

این هتل که در ۱.۶ کیلومتری کلیسای سنت نیکلاس قرار دارد، اقامتگاهی با باغ، ساحل خصوصی و میز پذیرش ۲۴ ساعته برای راحتی شما ارائه می‌دهد. همه واحدهای اینجا تهویه مطبوع دارند و دارای تلویزیون صفحه تخت، اتاق نشیمن، آشپزخانه مجهز با ناهارخوری، و حمام اختصاصی با دوش، حوله و دمپایی هستند. یخچال، اجاق گاز و کتری نیز وجود دارد. یک تراس برای استفاده مهمانان در هتل آپارتمان در دسترس است.

آدرس: Karabucak mah.Çevreyolu caddesi sokak 2, 07570 Demre, Turkey

 

اقامتگاه Demrelim Lüx Apart دمره

این هتل در فاصله ۶ دقیقه پیاده تا ساحل و در ۱.۵ کیلومتری کلیسای سنت نیکلاس قرار دارد، اقامتگاهی با بالکن، استخر روباز و باغ ارائه می‌دهد. واحدهای دارای تهویه مطبوع با کف پارکت مبله شده و دارای حمام اختصاصی، تلویزیون صفحه تخت، کمد لباس، اتاق نشیمن، آشپزخانه مجهز، پاسیو و منظره ای از استخر هستند. ماشین ظرفشویی، یخچال، اجاق گاز و کتری نیز ارائه شده است. همچنین این آپارتمان دارای تراس است.

 

تفریحات آنتالیا در چهار فصل سال

آدرس: Büyükkum mahallesi, 07570 Demre, Turkey

 

اقامتگاه Demre Nil-Ay Bungalov & Apart دمره

اگر همیشه دوست داشتید در کلبه‌های سبک سوییسی اقامت داشته باشید این اقامتگاه مناسب شما خواهد بود. این هتل واقع در دمره، فقط ۲.۳ کیلومتر از کلیسای سنت نیکلاس، اقامتگاهی در ساحل با سالن استراحت مشترک، باغ، و وای فای رایگان ارائه می‌دهد. به علاوه آپارتمان‌هایی اقامتگاهی با تهویه مطبوع با بالکن نیز ارائه می‌دهد. این آپارتمان‌ها دارای ۱ اتاق خواب، ۱ حمام، ملحفه، حوله، تلویزیون صفحه تخت، آشپزخانه کامل مجهز، و پاسیو با چشم انداز باغ بوده و اقامتی دلچسب را ارائه می‌دهد. برای زوج‌های جوان و خانواده‌های دارای فرزندی به فکر فضایی آرام و راحت و امن برای بچه‌ها هستند اقامت در اینجا همیشه خاطره‌انگیز خواهد بود.

آدرس: Küçükkum Caddesi, 07570 Demre, Turkey

 

اقامتگاهSORAL APART دمره

این ملک که تنها ۲ دقیقه پیاده تا ساحل فاصله دارد با منظره‌ای دلربا از دریا دارای اقامتگاه، استخر فصلی در فضای باز، بار، سالن استراحت مشترک، باغ و ساحل خصوصی است و اقامتی جذاب را برای مهمانان خود فراهم می‌کند. این هتل آپارتمان دارای وای فای و پارکینگ اختصاصی رایگان است. به علاوه این اقامتگاه آپارتمان‌هایی با تهویه مطبوع، آشپزخانه با ناهارخوری و یخچال، اجاق گاز و کتری بوده و تلویزیون صفحه تخت و حمام اختصاصی با دوش، حوله و دمپایی هم در دسترس قرار می‌دهد. در اینجا هر روز صبح صبحانه به سبک بوفه سرو می‌شود و خدمات کرایه اتومبیل نیز در دسترس است.

 

راهنمای بهترین کارها در بلک آنتالیا

آدرس: Beymelek Caddesi, 07571 Demre, Turkey

۱۳ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران