گشت و گذاری زمستانه در آنتالیا با رفتن به پیست اسکی ساکلیکنت

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
گشت و گذاری زمستانه در آنتالیا با رفتن به پیست اسکی ساکلیکنت

آنتالیا یکی از محبوب‌ترین و زیباترین شهرهای کشور ترکیه است که در هیچ فصلی از سال خالی از گردشگر نمی‌ماند. شهری پر رویداد که در تابستان‎‌های باشکوهش به دریا و ساحلش می‌نازد، پاییز به اماکن تاریخی‌اش، بهار به جشنواره‌هایش و زمستان به پیست اسکی ساکلیکنتش. در سفر با تور آنتالیا به این شهر می‌توانید از یک روز تا یک سال تفریح کنید و لذت ببرید. در تعطیلات زمستانه‌ی پیش‌رو اگر می‌خواهید به این شهر بروید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا یکی از مهمترین بخش‌های گردشگری این شهر در زمستان را خدمتتان معرفی کنیم.

 


پیست اسکی ساکلیکنت


در ۴۵ کیلومتری غرب این شهر یک پیست اسکی درجه یک وجود دارد که تقریبا در ۱۲۰ روز از سال قابل استفاده است و یکی از بهترین اماکن تفریحی آنتالیا به حساب می‌آید. یک پیست اسکی جذاب که میانگین ارتفاع برف در آن یک تا دو متر است و بیش از ۵۰۰ اقامتگاه کوهستانی در آن وجود دارد. پیستی با بهترین امکانات رفاهی که می‌شود چند روز در آن ماند و لذت برد. پیستی واقع شده در رشته کوه توروس و با ارتفاع ۱۸۵۰ متر از سطح دریا. پیستی که میانگین دما در آن، در روزهای بهاری سال ۵ درجه‌ی سانتی‌گراد است. پیستی که از فرودگاه آنتالیا در روزهای تعطیل به سمت آن اتوبوس و ون وجود دارد و هزینه‌ای نزدیک به ۱۵ لیر از هر مسافر برای ورود دریافت می‌کند. یک پیست عالی که چهار مسیر مجزا و ویژه برای اسکی دارد.

 

 سفر در جاده زیبای Likya ، ماجراجویی در مسیر کنار دریایی از آنتالیا

 

 

 پیست اسکی ساکلیکنت

 


مسیر قرمز
مسیری به طول ۴ هزار متر برای کسانیکه به صورت حرفه‌ای اسکی می‌کنند. مسیری پر پیچ و خم با شیب‌های تند و تیز. مسیری فوق‌العاده برای آنهایی که عاشق هیجان و سرعت هستند و البته اسکی باز درجه یکی نیز هستند. 


مسیر سیاه
مسیری به طول هزار و پانصد متر که یک نقطه‌ی تلاقی با مسیر قرمز دارد. مسیری جذاب و پر شیب برای آنهایی که می‌خواهند در یک مسیر نه چندان طولانی اسکی کنند و لذت ببرند. یک مسیر عالی برای آنهایی که اسکی باز خوبی هستند اما آمادگی بدنی لازم برای اسکی در مسیرهای طولانی‌تر را ندارند.


مسیر آبی
مسیری به طول هزار و پانصد متر با شیب کم برای آنهایی که اسکی را تازه شروع کرده‌اند. مسیری که پیچ و خم چندانی ندارد و یکی از مسیرهای مناسب برای آموزش اسکی به حساب می‎‌آید. مسیری مناسب اسکی‌های خانوادگی که در آن فرزندان نوجوان و جوان نیز قصد اسکی کردن با والدین‌شان را دارند.

 

 

  پیست اسکی ساکلیکنت

 


مسیر زرد
مسیری به طول ۳۳۰ متر برای آنهایی که برای بار اول و یا بارهای اول است که می‌خواهند اسکی را تجربه کنند. یک پیست آموزشی و تفریحی که جدای از چوب اسکی، لیز خوردن با تیوپ را نیز می‌توانید در آن تجربه کنید.

 


امکانات ویژه پیست ساکلیکنت


اتاق اسکی


اتاقی بزرگ که با رفتن به آن می‌توانید برای اسکی کردن تجهیز شوید. در این اتاق وسایل مختلف اسکی اعم از چوب اسکی، اسنو برد، دستکش، لباس، عینک و مواردی از این دست به فروش و اجاره می‌رسند. نکته‌ی ویژه در رفتن به این پیست آن است که تا جاییکه می‌توانید تجهیزات نخرید و سعی کنید اجاره کنید. چرا که تجهیزات این پیست برای خرید بسیار گران هستند اما برای اجاره قیمت‌های متناسبی دارند.

 

۱۰ تفریح رایگان که در آنتالیا می‌توانید انجام بدهید

 

 

  پیست اسکی ساکلیکنت

 


تله‌سیژ


طبق آمار روزانه بیش از ۸۰۰ بازدیدکننده این پیست از تله‌سیژ آن استفاده می‌کنند تا ۴ هزار متر از سطح دریا ارتفاع بگیرند و آنتالیا را از ارتفاع تماشا کنند. تله‌سیژی که در مسیرش ایستگاه‌های مختلفی دارد و در هر ایستگاه یکی از لایه‌های پنهان زیبای پیست را به نمایش می‌گذارد. نکته‌ی مهم در گشت و گذار این پیست با تله‌سیژ آن است که به هیچ عنوان نباید دوربین عکاسی‌تان را فراموش کنید.

 

 

  پیست اسکی ساکلیکنت

 


تل‌اسکی


تل اسکی این پیست در هر بار رفت و آمدش می‌تواند ۲۰۰ مسافر را جابه‌جا کند و آنها را تا اتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا بالا ببرد. کابین‌های بسته و امنی که اگر به همراه خانواده به این پیست رفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم جای تله‌سیژ از تل اسکی این پیست استفاده کنید.

 

۱۰ تفریح آبی و دریایی که در آنتالیا حتما باید آنها را تجربه کنید

 

 

  پیست اسکی ساکلیکنت

 


پاراگلایدر


کسانیکه اهل ارتفاع و پرواز هستند بدون شک با رفتن به این پیست از پاراگلایدر آن نیز استفاده می‌کنند. در این پیست اگر حرفه‌ای هستید خودتان می‌توانید پرواز را تجربه کنید و اگر چندان حرفه‌ای نیستید می‌توانید به همراه مربی پرواز را تجربه کنید. تجربه‌ی هر پرواز در این پیست معمولا ۳۰ دقیقه به دراز می‌کشد.

 

۰۵ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران