راهنمای گشت و گذاری عاشقانه در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای گشت و گذاری عاشقانه در آنتالیا

تور آنتالیا یکی از پر طرفدارترین مقاصد ترکیه است که در تابستان میزبان خیل زیاد گردشگران از اروپا و آسیا می‌شود. استان آنتالیا به مرکزیت شهر آنتالیا با داشتن شن‌های ماسه سفید زیبا، آب‌های آبی و شفاف، امکانات توریستی جذاب و مدرن، و خیلی امتیازهای دیگر، بیشترین بازدید را به خود اختصاص می‌دهد. به علاوه منطقه توریستی لارا در آنتالیا که اساسا جایی برای تفریح و استراحت است نیز نقش بالایی در جذب توریست به آنتالیا دارد. آنتالیا برای هر قشر مسافر، مقصدی ایده‌آل است! از خانواده‌ها گرفته تا زوج‌های جوانی که به دنبال خلوتی برای خودشان هستند. اینبار اینجاییم تا شما را برای گردشی عاشقانه در آنتالیا همراهی کنیم.

 

نکاتی برای زوج‌هایی که به آنتالیا ترکیه سفر می‌کنند

با سفر به آنتالیا این فرصت را خواهید داشت که از سواحل زیبا، طبیعت نفس گیر، جاذبه‌های گردشگری دیدنی و امکانات تفریحی جذاب لذت ببرید. علاوه بر این، در هتلی مجلل اقامت و شبانه روز را در آنتالیا سپری خواهید کرد. به همین دلیل است که گفته می‌شود آنتالیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان است برای زوج‌هایی که سفر با تور ترکیه به آنتالیا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، هر بار که خاطرات سفر به آنتالیا را به یاد می‌آورند، دلشان می‌خواهد‌ و معمولا همه آن‌ها از انتخاب خود برای سفر با تور آنتالیا راضی هستند. با این حساب، اگر شما هم می‌خواهید در یک سفر عاشقانه به آنتالیا سفر کنید، مطمئنا انتخاب درستی داشته‌اید.

 

بهترین رستوران‌های محلی آنتالیا

سرگرمی‌های عاشقانه در آنتالیا ترکیه

آنتالیا دارای ظرفیت بالای گردشگری و توریستی است. شما می‌توانید با همسرتان به گشت و گذار در سواحل بروید، از تماشای غروب آفتاب لذت ببرید، یا صرفا فقط یکجا بنشینید و از صدای دریا و نوازش نسیم لذت ببرید و اگر از آن دسته زوج‌های پرانرژی هستید به سمت ورزش‌های آبی در آنتالیا بروید و یا در جنگل کاوش کنید. خلاصه که تا دل‌تان بخواهد کارهای مختلفی برای انجام دادن و لذت بردن است. در ادامه چند نمونه از کارهایی که می‌توانید انجام دهید را بررسی می‌کنیم.

در اطراف شهر قدیمی آنتالیا (Kaleiçi) ترکیه قدم بزنید

قلب آنتالیا محله قدیمی با دیوارهای بازسازی شده است که به نام کالیچی (داخل قلعه) شناخته می‌شود یکی از اصلی‌ترین و اولین جاهایی است که باید به آن بروید. بندر در اینجا مملو از کشتی‌های تفریحی چوبی است که گردشگران را در امتداد پای صخره‌های آهکی که شهر روی آن قرار دارد به بیرون می‌برد، در حالی که کوچه‌هایی که از لبه آب بیرون می‌آیند مملو از رستوران‌ها و کافه‌های غذاهای دریایی، فروشگاه‌های سوغاتی، پانسیون‌ها وبوتیک هتل‌ها هستند. قدم زدن در اطراف شهر قدیمی در یک غروب مطبوع تابستانی به شدت لذت بخش است، با وجود گل‌های ارغوانی که از سر دیوار سنگی خانه‌ها به بیرون آویزان شده‌اند، و بوی شیرین یاس در هوا - قدم زدن در اطراف منطقه به شدت دل‌انگیز بوده و یکی از بهترین تفریحات عاشقانه در آنتالیا است. اما مراقب باشید چرا که همه می‌خواهند در اینجا چیزی را به شما بفروشند، خواه یک فرش، یک لیوان آب پرتقال تازه یا سوغاتی‌های دست ساز محلی! بنابراین سعی کنید محکم و بدون ناراحتی آن‌ها را نادیده بگیرید.

 

۱۰ فعالیت شبانه جذاب در آنتالیا

به دیدن پرطرفدارین نقطه آنتالیای ترکیه برای عکاسی بروید

درست در غرب Mehmet Paşa Camii، Yivli Minare (مناره فلوت دار) قرار دارد. این ساختمان به عنوان فتوژنیک‌ترین ساختمان در آنتالیا شناخته می‌شود و چشم‌انداز زیبایی را به نمایش می‌گذارد که در سراسر خلیج تا کوه‌ها ادامه می‌یابد. تماشای غروب خورشید در اینجا به خصوص عاشقانه است و یکی از آن کارهای مشترک عالی برای انجام در تور آنتالیا است. علاوه بر این، این نماد شهر و قدیمی‌ترین بنای تاریخی سلجوقیان است. کاشی‌های فیروزه‌ای و آبی زیبا، مناره‌ای به ارتفاع هشت متر را تشکیل می‌دهند. در اینجا می‌توانید عکس‌های زیبایی بگیرید و یکی از به یادماندنی‌ترین غروب‌های عمرتان را در تور ترکیه تجربه کنید.

از دروازه هادریان (Hadrian's Gate) آنتالیا در ترکیه دیدن کنید

به دروازه هادریان که در ترکی به آن (Üçkapılar) می‌گویند، یک سازه باشکوه سه قوسی از سنگ مرمر سفید است که به افتخار دیدار امپراتور در سال ۱۳۰ پس از میلاد ساخته شده است. از آن عبور کنید تا دوباره وارد دنیای مدرن آتاتورک کادسی شوید. در اینجا خیابانی با ردیف درختان نخل را خواهید یافت که انگار شما را با قطار زمان از دوره‌ای به دور دیگر می‌برد. اینجا شما مجموعه‌ای از رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های لباس که همیشه در حال تغییر هستند را خواهید یافت. از دروازه دیدن کنید و بعد مشغول بازدید از فروشگاه‌ها شوید و هر زمان که احساس گرسنگی کردید به یکی از این کافه‌ها پناه ببرید.

 

هزینه سفر به آنتالیا چه قدر است؟

در آنتالیای ترکیه دوچرخه سواری کنید

هیچ چیزی به اندازه گردش دو نفره در طبیعتی زیبا و خیره‌کننده لذتبخش نخواهد بود. خوشبختانه در اکثر شهرهای توریستی ترکیه، شهرداری‌ها اقدام به ارائه ایستگاه‌های کرایه دوچرخه کرده‌اند. به علاوه بسیاری از مغازه‌های کرایه دوچرخه هم در سطح شهر هستند که به صورت خصوصی و افراد محلی آن‌ها اداره می‌کنند. شما می‌توانید دوچرخه اجازه کنید و با بسته بندی غذا و لوازم مورد نیاز به گردش در اطراف و امتداد ساحل بروید، از زیبایی‌های طبیعی دیدن کنید و عکس‌های درخشان و پرنوری بگیرید.

از پارک کاراعلی‌اغلو آنتالیا (Karaalioğlu) ترکیه و اطراف آن دیدن کنید

به سمت جنوب آتاتورک کادسی به سمت پارک Karaalioğlu، بالای صخره‌ها در شرق بندر، یک پارک سایه آرام و ایده‌آل برای نشستن در گرمای روز و یک پیک نیک رمانتیک بروید. این یکی از بهترین کارها برای زوج‌ها در آنتالیا است. در بالای صخره بالای بندر، دیوارها و باروهای قدیمی شهر قرار دارند که توسط یونانیان ساخته شده و توسط رومیان و سلجوقیان بازسازی شده است. اینجا، درست خارج از پارک و پشت در ۱۳.۵ متر (۴۴ فوت) Hıdırlık Kulesi قرار دارد. اعتقاد بر این است که بخش تاریک مربع زیرین مقبره یونانی بوده است، در حالی که خود برج توسط رومیان در قرن دوم پس از میلاد ساخته شده که احتمالا به عنوان فانوس دریایی، و توسط سلجوقیان برای دفاع اقتباس شده است.

 

بهترین بازارها و مراکز خرید آنتالیا

در ساحل گردش کنید

در غرب شهر، ساحل کنیالتی به طول ۳ کیلومتر (۲ مایل) با سنگریزه قرار دارد که ساحل جذابی را برای آنتالیا به همراه چندتااز بهترین هتل‌ها و تعدادی رستوران خوب فراهم می‌کند. پارک ساحلی، در انتهای شرقی ساحل، مملو از بارها، کلوپ‌های شبانه، رستوران‌ها و کافه‌ها است. در بالای صخره بالا آکواریوم آنتالیا قرار دارد که ادعا می‌کند طولانی‌ترین آکواریوم تونلی روی این سیاره است!

از لارا در آنتالیای ترکیه نهایت استفاده را ببرید

بسیاری از هتل‌های انبوه آنتالیا در ردیف‌های متوالی در امتداد بالای صخره‌های لارا قرار گرفته‌اند. این منطقه که حدود ۱۵ کیلومتر (۹ مایل) شرق شهر امتداد دارد، به حومه‌ای کامل از هتل‌های یکپارچه و آپارتمان‌های اقامتی رمانتیک تبدیل شده است. بسیاری از آن‌ها دارای پله‌های شیب دار در پایین صخره به سمت سکوهای شنا خصوصی هستند. فراتر از صخره‌ها، ساحل لارا، یک نوار حمام عمومی نسبتا جذاب است که بر خلاف کنییالتی، دارای ساحلی است که هم شنی است و هم به آرامی در دریا فرو می‌رود. شما در اینجا می‌توانید اقامتی بسیار عاشقانه را تجربه کنید و یا برای گرش و استراحت به ساحل آن بروید، از غروب سرخ آن لذت ببرید، شنا کنید و برای خنک شدن به یکی از کافه‌ها پناه ببرید و کوکتلی خنک و گوارا بنوشید.

 

۵ پارک ملی جذاب در استان آنتالیا

در آنتالیای ترکیه به تفریحات پر هیجان ساحلی بپردازید

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای سفر به آنتالیای ترکیه شدیدا خودنمایی می‌کند و برای هر گروه و طیف سنی جذاب و هیجان‌انگیز است، تفریحات آبی متنوع در سواحل این خطه از ریوریای ترکیه است. شما می‌توانید از آرام‌ترین تا پرهیجان‌ترین ورزش‌های آبی هر چیزی که دوست داشتید را انتخاب کنید. از اسکی روی آب گرفته تا هلای برد، بانانا سواری، شنا و قواصی یا قایق سواری با کشتی‌های سریع مسافربری! یکی از بهترین سواحلی که طیف وسیعی از امکانات ورزشی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد ساحل کنیالتی آنتالیا است که به راحتی در دسترس قرار دارد و می‌توانید در آن هم استراحت وهم تفریح کنید.

به تورهای اسب سواری در آنتالیای ترکیه ملحق شوید

یکی از کارهایی که اغلب خانواده‌ها و طبیعت دوستان انجام می‌دهند، پیوستن به تورهای اسب سواری در آنتالیا است که شما را سوار بر اسب از مسیرهای طبیعی و زیبا با چشم‌اندازهای بی‌نظیر عبور می‌دهد. شما می‌توانید هم از طبیعت زیبا و تماشای مواهب خداوندی لذت ببرید، هم جو صمیمی و دوستانه را در گروه تجربه کنید و عکس‌های زیبایی بگیرید.

 

در آنتالیا، چه غذایی را کجا بخوریم؟

به دیدن بخش‌های تاریخی در اطراف آنتالیای ترکیه بروید

آنتالیا شهری با ظرفیت‌های فوق‌العاده است و همانطوری که زندگی مدرن و لاکچری را در دسترس مسافرین تور ترکیه قرار می‌دهد از طرفی هم خرابه‌های تاریخی اطراف آن شکوه و عظمت منطقه را در گذشته به تصویر می‌کشد. برخی از این خرابه‌ها تاریخی ۱۵۰۰ تا ۲ هزار ساله دارند.

به خرید کردن در آنتالیای ترکیه بروید

هیچ سفری هرگز بدون خرید کامل نخواهد بود اصلا هم مهم نیست با چه کسی در سفر هستید، خرید همیشه باید بخش جدایی ناپذیر هر سفری باشد! بنابراین شما در تور آنتالیا می‌توانید بین فروشگاه‌های برتر و برندهای جهانی قدم بزنید و خریدی لوکس داشته باشید و یا در بازارهای محلی مرکز شهر سرگردان شوید و خریدهای مقرون به صرفه و سوغاتی‌های دست ساز بخرید! رفتن به هر کدام از این دو سبک، بینشی متفاوت دارند اما گشت و گذار در فضای صمیمی بازارهای محلی، و برخورد محلی‌ها با زوج‌های جوانی همچون شما تجربه‌ای است که به جد نباید از دست برود.

 

معرفی ۱۰ مورد از بهترین هتل‌های یوآل آنتالیا

 

منبع

۰۷ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران