گشت و گذاری خاطره انگیز در کمر، آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
گشت و گذاری خاطره انگیز در کمر، آنتالیا

آنتالیا مرکز استان آنتالیا و مقصد محبوب ساحلی تور ترکیه است. در حالی که به نظر می‌رسد آنتالیا خود به تنهایی سهم مسافران مقاصد ساحلی ترکیه را به ارث می‌برد، اما شهرهای دیگر ساحلی در استان آنتالیا نیز با پیشرفت‌های چشمگیری امروزه از مقاصد برجسته تور آنتالیا به حساب میایند. اصلا فرقی ندارد شما در شهر آنتالیا اقامت دارید یا شهرستان‌های دیگر، با یک ماشین سواری کوتاه می‌توانید به خیلی جاها بروید که یکی از آن‌ها کمر است. کمر تنها ۴۲ کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد و به یک مرکز مهم و بزرگ گردشگری قابل مقایسه با مرکز آنتالیا تبدیل شده است. شما در تور آنتالیا می‌توانید منطقه را کاوش کرده و مناظر شگفت انگیز، سواحل و فعالیت‌ها زیادی را کشف کنید و انجام دهید.

 

عصری در پارک یوروک

آیا دوست دارید وقتی در کمر هستید از مناظر زیبا دیدن کنید، غذاهای خوشمزه بخورید و با جامعه محلی در ارتباط باشید؟ پارک Yörük در کمر بهترین مکان برای انجام این کار است. این پارک در واقع یک موزه فضای باز درباره تاریخ منطقه و ساکنان آن است که با قرار گرفتن در کنار دریا، مکان خوبی برای استراحت و چشیدن غذاهای سنتی مردم یوروک است.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره در کمر آنتالیا

بهترین سواحل کمر را پیدا کنید

اگر از عاشقان سواحل هستید، کمر دارای خلیج‌ها و سواحل باشکوهی در مرکز و در نواحی مجاور مقصد محبوب شما خواهد داشت. ساحل مهتاب تنها ۱۰ دقیقه پیاده تا مرکز شهر کمر فاصله دارد. این یک ساحل شنی به طول ۳۰۰ متر در سایه درختان نخل قرار داشته و جایی زیبا برای قدم زنی و استراحت کردن است. بلدیبی نیز دارای ۵ کیلومتر سواحل شنی طلایی و استراحتگاه‌های مختلف در کنار دریا است. از دیگر سواحل کمر آنتالیا می‌توان به آدراسان، کیریش و خلیج پارادیسه با محیط طبیعی و زیبا اشاره کرد.

سواحل کنار خرابه‌ها

خلیج فاسیلیس یکی از بهترین سواحل ترکیه است که نزدیکی شهر باستانی فاسیلیس قرار گرفته است. شما می‌توانید بازدید از اینجا را با کاوش در چیمائرا و سیرالی ترکیب کنید. به همین ترتیب، المپوس دارای یک خلیج زیبا است که در آن می‌توانید از شهر باستانی المپوس دیدن کنید.

از شهر باستانی فاسیلیس دیدن کنید

فاسیلیس نه تنها یکی از تاریخی‌ترین نقاط آنتالیا برای بازدید است، بلکه یک پارک ملی زیبا برای لذت بردن در یک روز آفتابی نیز محسوب می‌شود. فاسلیس یکی از شهرهای مهم در لیگ لیکیا بود. ویرانه‌های حفظ شده رومی در این مکان وجود دارد در حالی که سه بندر شهر باستانی امروزه به عنوان سواحل مورد استفاده قرار می‌گیرند. فاصله شهر باستانی فاسلیس تا آنتالیا ۶۱ کیلومتر است. تورهایی با راهنما به این منطقه وجود دارد که معمولا با Yanartaş و المپوس ترکیب می‌شوند.

از چیمائرا دیدن کنید

چیمائرا در ۱.۵ کیلومتری شهر چیرالی در کمر و تقریبا در ۵۵ کیلومتری جنوب آنتالیا قرار دارد. همچنین این منطقه در مسیری محبوب برای کوهنوردان و پیاده‌روان به نام راه لیسیان واقع شده است. یانارتاش که نام باستانی آن «چیمارئرا» بوده در طول تاریخ مکانی مقدس بوده است. به طور کلی اعتقاد بر این است که یانارتاش کوه باستانی چیمائرا است که برای اولین بار آتش المپیک در آن روشن شد. این کوه دارای شعله‌های ابدی آتش است که مخصوصا در شب به وضوح قابل دیدن هستند.

 

کاوش در زیباترین نقاط طبیعی منطقه کمر در آنتالیا

از شهر باستانی و ساحل المپوس دیدن کنید

استان آنتالیا مکان‌های باستانی بسیاری را برای بازدید ارائه می‌دهد که یکی از محبوب‌ترین‌ها المپوس نام دارد. شهر باستانی المپوس در دره‌ای در سواحل جنوبی ترکیه در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی شهر آنتالیا و در نزدیکی روستای چیرالی واقع شده است. این یکی از شهرهای کنفدراسیون لیکیا بود که نام خود را از کوه المپوس (Tahtalı) گرفته است.

اقامت در استراحتگاه ساحلی

کمر یک مقصد عالی برای تعطیلات تابستانی با تعداد زیادی استراحتگاه ساحلی است. این شهر بهشت ترکیه با دریای شفاف و آبی است که با کوه‌ها و جنگل‌های کاج ترکیب شده و منطقه‌ای بی‌نظیر را به وجود آورده است. شما می‌توانید با اقامت در یکی از این استراحتگاه‌های ساحلی با هر مفهوم و سلیقه‌ای که می‌پسندید اوقات شگفت‌انگیزی را نزدیکی دریای مدیترانه تجربه کنید. همه این استراحتگاه‌های ساحلی دارای مناطق ساحلی خصوصی هستند. نقاطی مثل چیرالی، کیریش، گوینوک، بلدیبی و آدراسان مراکز اصلی تعطیلات ساحلی در کمر هستند که در آن‌ها می‌توانید آرامش و سرگرمی را در خلیج‌های عالی بیابید.

سافاری جیپ یا موتورهای چهار چرخ در کوه های توروس

تورهای سافاری جیپ روزانه از کمر تا کوه‌های توروس توسط آژانس‌های متخصص در این زمینه برگزار می‌شود. امکان کرایه جیپ با راهنما یا سوار شدن به تنهایی وجود دارد. شما همچنین می‌توانید به یک کاروان با ۲۰ تا ۳۰ وسیله نقلیه ملحق شوید. یک سواری ماجراجویانه در جاده‌های گل آلود و کوهستانی در جنگل در انتظار شماست! به علاوه وقفه‌های شنا در رودخانه‌ها برای خنک شدن و توقف در روستاها برای رفع خستگی نیز وجود خواهد داشت. این روشی متفاوت برای کاوش در روستاهای کوه‌های توروس است.

سفر به دره گوینوک

دره گوینوک در کمر با زیبایی طبیعی خود یک مقصد محبوب برای پیاده‌روی و دره‌نوردی در آنتالیا است.  این دره هم برای کوهنوردان مبتدی و باتجربه عالی بوده و مناظر طبیعی نفسگیری را برای کاوش ارائه می‌دهد. به عنوان نوعی پارک ماجراجویی، فعالیت‌های مختلفی در اطراف دره ارائه می‌شود. این‌ها شامل رفتینگ، دره نوردی، تورهای سافاری، پینت بال، و تورهای پیاده‌روی با راهنما برای ماجراجویی دره نوردی می‌شود.

 

تجربه‌ای شگفت‌انگیز در Aktur Park آنتالیا

مرکز شهر کمر (میدان جمهوری)

میدان جمهوری کمر که در مرکز شهر قرار دارد به خاطر مجسمه آتاتورک از جاذبه‌های مشهور آن محسوب شده و تمامی مراسم‌های رسمی، جشنواره‌ها و کنسرت ها در طول سال در میدان جمهوری برگزار می‌شود. این میدان در عصر شلوغ می‌شود و با تاریک شدن هوا جلوه رنگارنگ‌تری به خود می‌گیرد. همچنین در اطراف این میدان پر جنب و جوش تعدادی فروشگاه سوغاتی، رستوران و کافه وجود دارد که احتمالا چیزهای جذابی برای ارائه به شما داشته باشند.

تله کابین المپوس

تله کابین المپوس ((Olympos Teleferik که با دنبال کردن یک مسیر ۴۳۵۰ متری شما را به کوه المپوس می‌برد یکی از طولانی ترین تله کابین‌های جهان به شمار می‌رود. بلافاصله پس از حرکت، می‌توانید شهر کمر و دریای اطراف آن را تماشا کنید که هرچه بالاتر می‌رود، مناظر جذاب‌تری را نمایان می‌کند که شامل ساحل المپوس و شهر باستانی فاسلیس می‌شود. شما می‌توانید مناظر جذاب، و رشته کوه‌ها را تحسین کنید و هر از گاهی می‌توانید پرندگانی را که در اطراف بال می‌زنند، مشاهده کنید.

گشت و گذار با قایق دزدان دریایی

اگر فردی ماجراجو و پرانرژی هستید قایق‌های دزدان دریایی منتظرند تا افرادی همچون شما را به سواحل تاریخی و خلیج‌های دوست داشتنی کمر برای شنا ببرد. شهر باستانی فاسلیس را خواهید دید که در دوران باستان یک شهر تجاری پیشرو بوده است. در یک خلیج ساکت که در پناه درختان کاج قرار دارد استراحت کنید و در آنجا ناهار بخورید. ایستگاه آخر خلیج جزیره بهشت است که یکی از بهترین مکان‌های کمر برای غواصی در آب‌های فیروزه‌ای تمیز شناخته می‌شود.

غذاهای ترکی سنتی بخورید

برای مدت طولانی، غذاهای ترکی تنها توسط دونر معروف شناخته می‌شد. غذاهای ترکی قطعا به کباب محدود نمی‌شود، بلکه با تنوع تقریبا بی‌نهایت آن مشخص می‌شود. غذاهای مختلفی وجود دارد که مردم دوست دارند آن‌ها را بخورند به علاوه شما نباید از غذاهای شیرین ترکیه چشم پوشی کنید. حتما باید کادایف و باقلوا را امتحان کنید و نباید بدون امتحان کردن لوکوم ترکیه را ترک کنید. پودینگ سینه مرغ شیرین و کدو تنبل نیز از غذاهای مخصوص هستند که احتمالا جای دیگری نمی‌توانید آن را امتحان کنید در کنار غذاهای شناخته شده گزینه‌های سنتی همان منطقه هم یک طرف دیگر ماجرا هستند بنابراین در سفر به کمر حتما در صحنه غذاهاخوری آن کاوش کنید و از تنوع غذاهای رنگارنگ لذت ببرید.

 

۱۰ رستوران عالی در منطقه بلک آنتالیا

غواصی کنید

کمر یکی از خارق‌العاده‌ترین مقاصد غواصی در آنتالیا است که تنوع زیادی از موجودات دریایی دارد. شما می‌توانید با یک کاتاماران که مخصوص غواصی طراحی شده است، زندگی زیر آب را در کمر کشف کنید. این منطقه به خاطر آب های شفاف و ماهی های رنگارنگ رنگارنگش شهرت فراوانی داشته و حتی مسافران داخلی از سراسر ترکیه برای دیدن زیبایی‌های دنیای زیر آبش به این شهر سفر می‌کنند. افراد حرفه‌ای در طول سفر دریایی با تمام تجهیزات غواصی شما را در قایق راهنمایی می‌کنند.

در بازارهای کمر سوغاتی بخرید

برای یک خرید واقعی و احساس فضای زندگی روزمره مردم محلی، خود را به بازار ببرید. شلوغ‌ترین منطقه خرید در بلوار آتاتورک در مرکز کمر است. در اینجا می‌توانید جالب‌ترین سوغاتی‌های ترکیه مانند صنایع دستی، جواهرات، شیرینی‌های ترکی، قهوه، فرش و لباس را پیدا کنید و اگر روز دوشنبه به آنجا برسید، بازاری در فضای باز ایجاد می‌شود که می‌توانید میوه‌های تازه، میوه‌های خشک، ادویه جات و سبزیجات را از فروشندگان محلی با قیمت‌های مناسبی خریداری نمایید. همچنین بازارچه هفتگی دیگری در هوای آزاد در منطقه چامیووا در کمر هر چهارشنبه برپا می‌شود.

از تفریحات شبانه کمر لذت ببرید

وقتی هوا تاریک می‌شود، خیابان‌ها و میزهای بار مملو از مردمی از ملت‌های مختلف در کمر پر می‌شوند. تنوع زیادی از سرگرمی ها شبانه از کلوپ‌های محبوب، بارهای کارائوکه، تا سالن های موسیقی زنده در کمر وجود دارد که شما را جذب خود می‌کنند. کلوب آئورا در کمر یکی از بزرگ‌ترین کلوپ‌های شبانه شهر است که رقصندگان حرفه ای و موسیقی آن تا ساعات پایانی شب برقرار است در حالی که می‌توانید در کلاب اینفرنو به دی‌جی‌های محلی گوش دهید. علاوه بر کلوپ‌های شبانه بزرگ، می‌توانید در خیابان معروف مرکز شهر گشتی بزنید و کافه‌های مختلف را کاوش کنید.

 

بهترین سواحل آنتالیا برای شنا کردن

۱۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران