سواحل منطقه کمر آنتالیا: بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
سواحل منطقه کمر آنتالیا: بخش دوم

آبهای فیروزه‌ای درخشان در تضاد با ماسه‌های طلایی و جنگل‌های سرسبز، تمام آن چیزی است که در سواحل آنتالیا در جنوب ترکیه در انتظارتان است. سواحل آنتالیا، بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری ترکیه به شمار می‌آیند و به قدری جذابیت دارند که حتی کسانی که به تور استانبول پانگذاشته‌اند و از بزرگ‌ترین و مشهورترین شهر ترکیه غافل شده‌اند نیز ممکن است چندین بار با تور آنتالیا سفر کرده باشند. برخی از این سواحل، در حوالی منطقه کمر آنتالیا گسترده شده‌اند و ما در ادامه مقاله قبل قصد داریم به معرفی این پدیده‌های طبیعی باشکوه بپردازیم.

 

Phaselis

سایت باستان شناسی Phaselis در سه بندر شمالی، مرکزی و جنوبی خود، میزبان سواحل بسیار چشمگیری است. سواحل Phaselis واقعا بسیار زیبا بوده و برای شنا و آفتاب گرفتن ایده آل می‌باشند. این سواحل شگفت انگیز، در عین حال بسیار پربازدید بوده و بهترین مکان برای دورهمی و پیک نیک های خانوادگی به شمار می‌آیند. بنابراین اگر می‌خواهید یک روز آرام را در کنار بقایای شهر باستانی، طبیعت دلربا، خلیج مجزا و سواحل عالی سپری کنید، حتما سری به این محدوده بزنید. البته باید ورودی بپردازید و همچنین بازدیدکنندگانی که با وسایل نقلیه شخصی به اینجا می‌آیند باید حدود ۱۰ دقیقه تا ساحل پیاده روی کنند.

بندر شمالی آرامتر از سایر سواحل بوده و آب دریا در این محدوده بسیار شفاف و تمیز است و درختان و مناطق سایه دار در فاصله کمی از ساحل واقع شده‌اند.

 

معرفی ۵ هتل لاکچری آنتالیا، شهر تفریحی و ساحلی

ساحل بندر مرکزی بسیار دنج است و کوچکتر از دو بندر دیگر است. این بندر با شن‌ها و صخره‌ها و درختان احاطه شده است که باعث می‌شود احساس کنید در یک استخر طبیعی هستید. دمای آب تقریبا چند درجه بیشتر از خود kemer است.  دریا کم عمق است و هیچ خزه دریایی را نمی‌توانید بیابید. از آنجا که این بندر توسط درختان احاطه شده، برای پیک نیک ساحلی و همچنین آفتاب گرفتن زیر سایه درختان بسیار ایده آل است. کافه‌ای در نزدیکی بندر مرکزی وجود دارد که می‌توانید از آن نوشیدنی و تنقلات بخرید.

و در نهایت ساحل بندر جنوبی نسبت به دو بندر دیگر بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین ساحل است. مردم بیشتر بندر جنوبی را ترجیح می‌دهند، زیرا امکانات ساحلی مانند توالت و دوش در بندر جنوبی وجود دارد. برای رسیدن به بندر جنوبی، باید با گذر از بقایای شهر باستانی Phaselis حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید. همچنین می‌توانید با خودروی شخصی به بندر جنوبی بروید. خط ساحلی بندر جنوبی بسیار طولانی است و منطقه آفتاب گیر و جنگل‌های وسیعی دارد. شما همچنین تعداد زیادی قایق بادبانی را در اینجا مشاهده خواهید کرد که وظیفه حمل و نقل بازدیدکنندگان را به بندر جنوبی بعهده دارند.

Tekirova

این ساحل ۳،۷ کیلومتری، در یک دهکده تفریحی معروف به همین نام در ۱۲ کیلومتری کمر در استان آنتالیا واقع شده است. شما می‌توانید از آنتالیا با اتوبوس یا کرایه خودرو از طریق یک بزرگراه زیبا که بین کوه‌ها و دریا امتداد می‌یابد خود را به اینجا برسانید.

این ساحل شلوغ است و مردم محلی و گردشگران بسیاری به اینجا می‌آیند. از محبوب‌ترین تفریحات آبی در این حوالی می‌توان به پاراسلینگ، شنا، غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی، پاراگلایدینگ و قایقرانی اشاره کرد. این ساحل چتر و تختهای آفتابگیر، مغازه‌هایی برای کرایه یا خرید تجهیزات ورزش‌های آبی، دوش، توالت، کافه و تنقلات را در خود جای داده و در کنار دریایی با آب بسیار صاف و شفاف و بدون موج، آرام گرفته است. بنابراین این فضا حتی برای کودکان خردسال نیز ایده آل و امن است و امنیت بیشتر توسط نیروهای امدادی و پرسنل ساحلی تضمین می‌شود.

 

پارک ملی ساحلی المپیوس در آنتالیا

Cirali

آبهای شفاف و محیط زیبای زیر آب، اینجا را به یکی از پرطرفدارترین مکان‌های حوالی کمر برای غواصی و ماهیگیری تبدیل کرده است. البته غواصی دقیقا در این منطقه مجاز نیست، اما علاقمندان می‌توانند از طریق قایق خود را به جزیره‌های اطراف برسانند و از این تفریحات آبی لذت ببرند. سفرهای روزانه با قایق از Cirali اغلب از ۱۰ صبح شروع می‌شوند و بین ساعت ۴ تا ۵ بعد از ظهر به پایان می‌رسند. گفتنی است یک ویرانه ۳۵۰۰ ساله متعلق به فنیقی‌ها در دماغه Gelidonya، در ورودی غار Cirali نیز وجود دارد.

Olympos

این ساحل طلایی و زیبا، درست بعد از ساحل معروف Cirali واقع شده و حدود ۴۰۰ متر طول دارد. در کنار ساحل Olympos، جمعیتی را مشاهده خواهید کرد که بیشتر آنها هیپی بوده و در حال آفتاب گرفتن هستند. گفتنی است ساحل با جنگل‌های کاج و کوه‌های Beydaglari احاطه شده و ویرانه‌های تاریخی و دریای منحصر به فرد، این زیبایی‌ها را تکمیل می‌کنند و آنرا به به یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های کمر بدل می‌سازند.

 

ساحل لیکیان در Hillside Beach Club آنتالیا

Adrasan

و در آخر باید گفت این ساحل، مکانی بهشتی در ۵۰ کیلومتری Kumluca است و از کمر ۲ کیلومتر فاصله دارد. ساحل ماسه‌ای طلایی و زیبا، طبیعت باشکوه، کوهها و جنگل‌های کاج، این محدوده را به یکی از زیباترین مناطق اطراف کمر بدل کرده‌اند. این ساحل آرام‌ترین ساحل منطقه بوده و از آب و هوایی عالی برخوردار است، به طوری که حتی در گرمای تابستان نیز شرجی و خسته کننده نخواهد بود. بعلاوه باد خنکی تا ظهر از دریا به ساحل و بعد از ظهر از ساحل به دریا می‌وزد و این باعث کاهش اثرات گرمای تابستان می‌شود.

۰۷ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران