زیباترین جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
زیباترین جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا

منطقه ساحلی کمر آنتالیا که از امکانات توریستی بی نظیری برخوردار است، در عین حال مناظری بی بیدل از غارها، کوهستان‌ها، پارک‌های تفریحی، سواحلی سنگریزه‌ای با آب‌هایی تمیز و کریستالی را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. این منطقه که از آب و هوایی گرمسیری و مدیترانه‌ای بهره برده، یکی از قطب‌های گردشگری محبوب در ۴۳ کیلومتری غرب شهر آنتالیا به شمار می‌آید. در ادامه سری می‌زنیم به برخی از زیباترین جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا.

 

آشنایی با برخی از جاذبه‌های گردشگری کمر آنتالیا

اگر به دنبال سفری با هزینه‌های معقول، ایمنی بالا همراه با دسترسی به امکانات رفاهی کامل هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور آنتالیا سری بزنید به منطقه باشکوه کمر. خصوصا اینکه زیباترین جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا از جمله بناهای تاریخی، ریزورت‌ها و غذاکده‌های اینستاگرامی، لوکیشن‌هایی عالی برای عکاسی ارائه می‌دهند و روح زیبایی طلب هر بیننده‌ای را اغنا می‌کنند.

پارک یوروک 

پارک ملی یوروک در شبه جزیره Küçükburun در کمر که چشم اندازی با شکوه به منظره دریا و طبیعت دارد، در فاصله یک ساعته از جنوب شهر آنتالیا واقع شده است.

Yörük یک موزه فضای باز است که به یوروک‌ها، قبایل باستانی ترک‌ها اختصاص یافته و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا به شمار می‌آید. با قدم زدن در این تم پارک به پیشینه‌ای از تاریخ، فرهنگ و سنت‌های یوروک دست خواهید یافت. چندین چادر در این مکان درنظر گرفته شده‌اند که ابزارها و ادوات و اشیاء زندگی روزمره این مردمان را نشان می‌دهند.  

بعلاوه غرفه‌های غذا و نوشیدنی، غذاهای ترکی با طعم خوراکی‌های یوروک، مانند گوزلمه را سرو می‌کنند و می‌توانید شاهد مراحل آماده سازی و طبخ آنها باشید. و در عین حال از شنیدن موسیقی محلی همراه با اجرای رقص و خرید در بازار سنتی این  پارک آرام لذت ببرید. همچنین باید گفت اینجا زیستگاه حیوانات جذاب بسیاری است که در کنار زیبایی‌های این محیط، سوژه‌هایی عالی برای عکاسی به شمار می‌آیند.

 

برترین هتل‌های ۵ ستاره آنتالیا

سواحل کمر آنتالیا

سواحل منطقه کمر آنتالیا، به زیبایی این منطقه تفریحی در ریویرای ترکیه می‌افزایند و در شمار محبوب‌ترین جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا محسوب می‌شوند. عظمت وحشی کمر با دریاهای فیروزه‌ای درخشان و کوه‌های پوشیده از درختان سبز کاج در کنار ویرانه‌های باستانی، این خط ساحلی را به فضایی باشکوه برای گشت و گذار و عکاسی بدل می‌کنند.

در این میان ساحل کمر که ریزورت‌ها، کافه‌ها، بارها و امکانات کامل برای انواع تفریحات آبی در کمر آنتالیا را ارائه می‌دهد ، تنها یک پیاده روی کوتاه از مرکز کمر فاصله دارد. ساحل سیرالی بسیار مورد علاقه مردمان محلی و گردشگران است و به خصوص به خاطر آب‌های آبی آرام و طبیعت باشکوه اطرافش شهرت دارد. در اینجا خبری از ویرانه‌های تاریخی و ریزورت‌های باشکوه نیست. در عوض جذابیت خانه‌های درختی، کلبه‌های کوچک و لاک پشت‌های دریایی در آب‌های شفاف این محدوده را در هیچ جای دیگری نخواهید یافت.

گزینه قابل توجه دیگر در میان جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا، ساحل مون لایت است که درست در غرب کمر مارینا واقع شده و یک ساحل شنی بژ با آب شفاف فیروزه‌ای روشن است که با تپه‌ها و کوه‌های دیدنی احاطه شده است. از جذابیت‌های ساحل مون لایت، می‌توان به تنوع غذاکده‌ها، گزینه‌های تفریحی و امکانات برای تفریحات آبی از جمله قایق موزی، جت اسکی و پاراسلینگ اشاره کرد. شب را نیز می‌توانید در یکی از رستوران‌ها یا کلوپ‌های ساحلی با یک شام عاشقانه سپری نمایید. گوینوک، گامیووا، بلدیبی، فازلیس، تکیروا و آدراسان نیز از دیگر سواحل محبوب در کمر محسوب می‌شوند.

شهر باستانی فازلیس

Phaselis که فضایی تاریخی و پارک ملی زیبایی را به مخاطبانش ارائه می‌دهد، در منطقه تکیرووای آنتالیا واقع شده و از برترین جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا به شمار می‌آید. در این محدوده، ویرانه‌های تاریخی جالب توجهی در زیر سایه درختان کاج منتظر کشف شدن هستند. در گذشته فازلیس، یکی از شهرهای مهم لیگ لیکیا بود. ویرانه‌های رومی ۲۶۰۰ ساله‌اش به خوبی حفظ شده‌اند و سه بندر شهر باستانی، امروزه همچنان فعال هستند.

بعلاوه دیوارهایی محافظ، شهر را احاطه کرده‌اند و قنات‌ها قدیمی‌ترین بخش‌هایی هستند که تا به امروز در فازلیس باقی مانده‌اند. از طرفی طاق هادریان، خیابان بندر میانی و جنوبی را به هم متصل می‌کند. این دروازه فانتزی، برای استقبال از امپراتور روم هادریان در سال ۱۳۱ پس از میلاد ساخته شد. همچنین یک آگورا، در کنار بندر جنوبی به چشم می‌خورد.

بعلاوه در فازلیس، دو مجموعه حمام رومی وجود دارد که یکی کوچک و دیگری بزرگ است. قدمت هر دو، به قرن سوم بازمی‌گردد. و آمفی تاتر کوچک این محدوده با ظرفیت ۱۵۰۰ تماشاگر، مربوط به دوران هلنیستی بوده و در قرن دوم ساخته شده است. و در نهایت از دیگر جاذبه‌های معروف شهر فازلیس، می‌توان به کلیسای کوچکی اشاره کرد که روبروی آمفی تاتر قرار دارد و مربوط به دوران بیزانس است.

 

برترین هتل‌های ۵ ستاره آنتالیا

 

ارتفاعات چیمائرا 

در ادامه سفر به جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا، به Chimaera می‌رسیم که به محل شعله‌های آتش شهرت دارد. اینجا یک سازند سنگی طبیعی جذاب است که در امتداد دهکده سیرالی، در دامنه‌های کوه چیمائرا ، نزدیک به دره الیمپوس و در مسیرجاده محبوب پیاده روی لیکیان واقع شده است.

در این مکان که به نام یانارتاش نیز شناخته می‌شود، گدازه‌های آتش ابدی درست روی صخره‌ها بدون هیچ گونه سوخت یا منبع گرما می‌سوزند. دلیل این پدیده، گازهای طبیعی هستند که به طور همیشگی از دل سنگ‌ها بیرون می‌آیند و به صورت شعله‌های آتش هویدا می‌شوند. این کوه مقدس، شب هنگام، با شکوه هر چه تمام‌تر می‌درخشد و شبیه فانوس دریایی، نقش هدایت کشتی‌ها را دارد. گفته می‌شود آتش المپیک، اولین بار در این مکان روشن شد.

برای رسیدن به چیمائرا، لازم است یک مسیر ۱۲۰۰ قدمی و پرپیچ و خم را در حدود نیم ساعت طی کنید و در نهایت به چشم اندازی پانوراما و بی بدیل از خلیج سیرالی و مناظر زیبای آن دست پیدا نمایید.

ساحل و شهر باستانی الیمپوس 

Olympos، شهر باستانی لیکیان است که در نزدیکی سیرالی واقع شده و از دیگر جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیاست. این محدوده، به خاطر برخورداری از جنگل‌های کاج و کوه‌های Beydaglari در پس زمینه، طبیعت شگفت انگیز، ساحل و دریای منحصر به فرد، فضای تاریخی و ویرانه‌های باستانی همچون قلعه‌های مستحکم، معبد زیبای رومی، حمام رومی و همچنین گزینه‌های اقامتی رنگارنگ از جمله هاستل‌ها، اتاق‌ها و سوئیت‌های درختی مقرون به صرفه، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در کمر آنتالیا به شمار م‌ آید.

اینجا همچنین، بعنوان کوه خدایان اساطیری مانند زئوس شناخته می‌شود. عمده فضای این شهر باستانی، با آب پوشانده شده و ممکن است انواع ویرانه‌های تاریخی را در رودخانه‌ها و مناطق آبی شاهد باشید. ساحل طلایی الیمپوس گلدن نیز، در این محدوده بسیار زیبا بوده  و برای شنا و آفتاب گرفتن ایده آل است.

اما شاید بتوان گفت محبوبترین جاذبه الیمپوس، تلکابینی است که از کوهستان تحتالی شروع می‌شود و از ارتفاع ۲۳۶۴ متری، مخاطبانش را به مناظری پانوراما از سواحل جنوبی ترکیه مهمان می‌کند. هرچند از این کوهستان، می‌توان با پاراگلایدر نیز پروازی فراموش نشدنی را تجربه کرد.

 

بهترین مناطق اقامتی آنتالیا

کوه‌های توروس 

از دیگر جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا، می‌توان به کوه‌های Taurus اشاره کرد به موازات خط ساحلی مدیترانه جنوبی ترکیه قرار دارند. این کوهستان، از دریاچه اغیردیر در غرب شروع می‌شود و تا رود فرات در شرق ترکیه امتداد می‌یابد. گفتنی است این رشته کوه خیره کننده که مرز جنوبی فلات آناتولی را تشکیل می‌دهد، ۵۶۰ کیلومتر طول دارد.

کوه‌های زیبای توروس و جاده‌های ناهموار، علاقمندان به ماجراجویی را به یک سافاری جیپ دعوت می‌کنند. در این فعالیت باشکوه، می‌توانید در گروه‌هایی بالغ بر ۲۰-۳۰ جیپ، به ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا صعود کنید و در طول این مسیر، از جنگل‌های کاج و کیلومترها جاذبه طبیعی بگذرید. تورهای سافاری، عمدتا برنامه ناهار را نیز در یکی از رستوران‌های ترکی بین راه ترتیب می‌دهند.

 

دره گوینوک 

Göynük که از برترین جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا محسوب می‌شود، شما را با رودخانه‌ای وحشی که از میان طبیعت زیبا می‌گذرد، آبشارهای باشکوه و دره‌ای چشمگیر تحت تاثیر قرار می‌دهد. این دره در کمر، مقصدی محبوب برای دره نوردی و پیاده روی در آنتالیا به شمار می‌آید. اینجا برای گشت و گذار خانواده‌هایی همراه با کودکان، در هر رده سنی ایده آل بوده و خصوصا در گرمای تابستان و با وجود رطوبت دریای مدیترانه بسیار جذابیت دارد. بعلاوه پیاده روی در این محدوده، برای مبتدیان نیز آسان است.

از طرفی، این دره یک نوع پارک ماجراجویی است و چندین فعالیت متنوع و مهیج از جمله رفتینگ، پینت بال، پاراگلایدر، جت اسکی و زیپ لاین در ارتفاع ۴۰ متری نیز در اینجا ترتیب داده می‌شوند. و در همین حال، با صدای رودخانه، جنگل‌های کاج و آواز باد همراه می‌شوید. انتهای مسیر پیاده روی، با کابینی مشخص شده که در کنار دریاچه‌ای زیبا قرار دارد و با نوشیدنی و اسنک و غذاهای ترکی از مخاطبانش پذیرایی می‌کند. همچنین می‌توانید در یکی از هتل‌های خط ساحلی گوینوک اقامت کنید و از تماشای مناظر دریای مدیترانه نهایت لذت را ببرید.

 

۹ هتل آنتالیا با استخرهای روباز آب گرم

اما جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا به موارد فوق خلاصه نمی‌شود و انبوهی از جاذبه‌های گردشگری زیبای دیگری را نیز می‌توانید در این منطقه شاهد باشید از جمله:

  • دینو پارک
  • مرکز شهر کمر
  • کشتی دزدان دریایی
  • کلیسای سنت نیکلاس
  • تنگه کوپرولو
  • پارک آبی دولوسو
  • بازار کمر

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۲۰ آذر ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 11 بهمن 1402)

نظرات کاربران