کاوش در زیباترین نقاط طبیعی منطقه کمر در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
کاوش در زیباترین نقاط طبیعی منطقه کمر در آنتالیا

آنتالیا یکی از مناطق بسیار زیبا، سرسبز و ساحلی است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. کمر نیز به عنوان یکی از بخش‌های شناخته شده و اساسی آنتالیا سهم بزرگی از زیبایی‌های طبیعی آن همچون دریا، کوه‌ها و جنگل‌های کاج برده است. اگر با تور آنتالیا به سفر رفته اید و دوست دارید دیگر نقاط زیبا و نزدیک به خودتان را کاوش کنید، کمر را به عنوان مقصدی بهشتی، جدی بگیرید.

 

 

سواحل کمر

نمی‌شود در منطقه‌ای ساحلی باشید و روزتان را با رفتن به دریا شروع نکنید. اغلب مسافران علاقه زیادی به سواحل طلایی و زیبای کمر دارند و سعی می‌کنند به بهترین نحو از تفریحات آبی آن استفاده کنند. شما نیز اگر از عاشقان دریا و تفریحات ساحلی هستید می‌توانید در ساحل زیبای کمر استراحت کنید و به شنا بپردازید و اگر هیجان بیشتری خواستید به کارهایی همچون جت اسکی‌سواری، قایق‌سواری، غواصی کم عمق، غواصی، پاراسلینگ و تفریحاتی از این دست بپردازید.

 

سفر در جاده زیبای Likya ، ماجراجویی در مسیر کنار دریایی از آنتالیا

 

 

 سواحل کمر آنتالیا

 

 

تنگه گینوک

تنگه گینوک یکی از محبوب‌ترین نقاط طبیعی در کمر است که ورزش دوستان و گردشگران زیادی برای تفریح و بازدید به آن می‌روند. شما رفتن به این منطقه می‌توانید در جاذبه‌های طبیعی فراوان مثل آبشارها تا جنگل‌های کاج کاوش کنید و تجارب زیادی به دست بیاورید. پیاده‌روی و بالا رفتن از ناهمواری‌ها از محبوب‌ترین فعالیت‌های گینوک است. برای راه تجربه یک راه‌پیمایی راحت بهتر است کفش‌های مناسب به پا کنید و لوازم ضروری‌تان را در کیفی جمع‌آوری کنید.

 

 

 تنگه گینوک

 

 

غار بلدیبی

غار بلدیبی در قسمت جنوب شرقی آنتالیا و در ارتفاع ۲۵ متری قرار گرفته است. این غار نه تنها یکی از نقاط بسیار محبوب و گردشی کمر است بلکه به عنوان یکی از مراکز مهم تاریخی منطقه آنتالیا نیز محسوب می‌شود. شش لایه فرهنگ دوران میان سنگی و ابزار سنگی مربوط به دوره‌های پالئولیتی و میان سنگی در این غار کشف شده است. نه تنها ابزارها بلکه روی دیوارهای غار نقاشی‌هایی از انسان، بز و گوزن وجود دارد که اطلاعاتی راجب دورهای باستانی در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد. این غار باستانی به صورت تمام وقت در طول سال برای باز دید عموم در دسترس شما قرار دارد.

 

برنامه‌ی ساده برای یک روز گشت و گذار در شهر قدیم آنتالیا

 

 

 غار بلدیبی

 

 

فاسلیس

فاسلیس از شهرهای باستانی لیکیانی در Tekirova و در ۱۲ کیلومتری کمر است. یکی از فعالیت‌های محبوب گردشگران، رفتن به این شهر باستانی و گشت و گذار بین سواحل، طبیعت سرسبز، موزه تاریخی و نواحی باستان‌شناسی آن است. شما در طی این بازدیدها می‌توانید اطلاعات کاملی درباره تاریخ منطقه و سیر تحولات آن به دست بیاورید.

 

 

 فاسلیس

 

 

الیمپوس

الیمپوس یکی دیگر از شهرهای باستانی آنتالیا و از جاذبه‌های تاریخی آنست که گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. بازدید از این شهر فقط به دیدن خرابه‌های باقی مانده محدود نمی‌شود و شما می‌توانید در محیط اطراف کاوش کرده و از تماشای زیبایی‌های طبیعی لذت ببرید. بی‌شک گرفتن عکس‌های اینستاگرامی چشمگیر بخشی از فعالیت شما در این بخش کمر را به خود اختصاص خواهد داد.

 

۸ ساحل زیبای آنتالیا؛ نگین توریستی دریای مدیترانه

 

 

 الیمپوس

 

 

کوه ته‌تالی (تله کابین)

کوه ته‌تالی با ۲۳۶۵ متر ارتفاع بلندترین نقطه کمر است. گردشگران و ماجراجویان کنجکاو برای پیاده‌روی، گشت‌زنی و تفریح به دامنه‌های آن می‌روند و حرفه‌ای‌ترها سودای پیمودن ارتفاعش را در سر می‌پرورانند. هر چقدر بالاتر بروید مناظر زیبای بیشتری برای تماشا پیش چشمتان نمایان می‌شود. در نهایت تماشای مناظر ۳۶۰ درجه از منطقه هدف غایی کوهنوردان است. همچنین کوه تاهتالی تله کابینی مرتفع و جذاب برای تماشای افق سبز و آبی و مناظر پانوراما ارائه می‌دهد که می‌توانید سوار آن شوید و بین زمین و آسمان به تماشای طبیعت بنشینید.

 

 

 کوه ته‌تالی

 

 

سیرالی

سیرالی شهرستان کوچک ساحلی و زیبایی است که در نزدیکی الیمپوس و ۵۰ کیلومتری کمر واقع شده است. سیرالی با داشتن سواحلی بسیار زیبا و تمیز و همچنین ماسه‌های طلایی و دریایی تمیز و آبی یکی از نقاط گردشی محبوب در کمر آنتالیا است. شما می‌توانید در سواحل آن به استراحت بپردازید و حمام آفتاب بگیرید، زیر چترهای آفتابی دراز بکشید و چرتی نیم روزی بزنید و یا به شنا و تفریحات آبی همچون قایق‌سواری مشغول شوید.

 

 

 سیرالی

 

 

 چیمارا

 چیمارا، منطقه‌ای کوهستانی و سنگی در دامنه روستای سیرالی است که به علت فعالیت‌های زیر زمینی و آتشفشانی و گازی که همیشه از شکاف‌های سنگ‌ها بیرون می‌آید، دارای شعله‌های همیشه روشن و خاموش نشدنی است. این شعله‌ها در طول روز گاها به سختی دیده می‌شوند اما از عصر به بعد که هوا کمکم به سمت تاریکی می‌رود شعله‌های درخشان خودی نشان می‌دهند. تورهای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی از رایج‌ترین فعالیت‌های این منطقه هستند.

 

 

  چیمارا

 

 

آدراسان

آدراسان که در نزدیکی الیمپوس و سیرالی قرار گرفته مقصدی به شدت زیبا و بهشتی برای بازدید و استراحت است. ۲ کیلومتر ساحل شنی زیبا و طلایی، طبیعت سرسبز و کوه‌های پوشیده با جنگل‌های کاج باعث آدراسان یکی از زیباترین مکان‌های کمر آنتالیا شناخته شود.

 

راهنمای سفر 4 روزه به آنتالیا، شهر تفریح و خوشگذرانی

 

 

آدراسان

 

۲۱ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران