اینستاگرامی‌ترین نقاط آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
اینستاگرامی‌ترین نقاط آنتالیا

هر موقع که صحبت از سفر به ترکیه پیش می‌آید، تور آنتالیا به عنوان اولین گزینه به ذهن‌ها می‌رسد. علت اصلی محبوبیت آنتالیا سواحل زیبای آن است. به خصوص در فصل تابستان گردشگران بسیاری برای فرار از گرما و لذت بردن از تفریحات دریایی راهی این شهر زیبای ترکیه می‌شوند. اما آنتالیا تفریحات و مکان‌های دیدنی بسیار زیادی به غیر از دریا و سواحل زیبای آن دارد. به خصوص اینکه امروزه اغلب توریست‌ها علاقه دارند تا عکس‌های بسیار زیبایی از هر آنجایی که سفر می‌کنند گرفته و در دنیای مجازی با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. از همین رو در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا اینستاگرامی‌ترین نقاط آنتالیا را گردآوری کرده و برای شما علاقه‌مندان به گردش و سفر معرفی کنیم.

 

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا، ترکیه (Aspendos Amphitheater Antalya, Turkey)

یکی از نقاط برجسته سفر به آنتالیا که می‌توان آن را در صدر جدول ۱۰ مکان برتر در این مقصد گردشگری قرار داد، آمفی تئاتر آسپندوس است. این بنای ۱۸۰۰ ساله یکی از بهترین آمفی تئاترهای حفظ شده است که بدون شک نفس شما را بند می‌آورد. پیشنهاد می‌کنیم در این بازدید حتما از پله‌ها بالا رفته و به سمت طاق‌های بالا بروید. چرا که در پایان این کار با چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا روبرو خواهید شد که فرصت عماسی بی‌نظیری را فراهم می‌کند. زیباترین بخش این آمفی‌تئاتر نحوه تابش نور آفتاب از میان طاق ها و محیط اطراف است. علاقه‌مندان به عماسی می‌توانید به راحتی یک ساعت یا بیشتر را در اینجا صرف گرفتن عکس‌های مختلف برای به نمایش گذاشتن در سفحه اینستاگرام خود کنند.

 

فعالیت‌های مناسب کودکان در سفر به آنتالیا

 

میدان جمهوری آنتالیا، ترکیه (Republic Square Antalya, Turkey)

یکی دیگر از بهترین مکان‌های آنتالیا که در آن فرصت عکاسی و لذت بردن از زیبایی‌های اطراف را خواهید داشت، محدوده کالیچی یا همان شهر قدیمی آنتالیا است. از آنجایی که مسیر رفتن به این مکان بی نظیر از میدان جمهوری می گذرد و این میدان مکانی فوق العاده برای گرفتن عکس‌های زیبا است، توصیه می‌کنیم هرگز از بازدید آن غافل نشوید. در اینجا می‌توانید منظره زیبایی از شهر آنتالیا و از طرف دیگر چشم‌اندازی از دریای مدیترانه را ببینید که هر دو واقعا زیبا هستند. این یک نقطه توریستی محبوب است که توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به کاوش در آن بپردازید، عکس‌های زیبایی را برای خود به یادگار بگذارید. بهترین مکان برای بازدید از میدان جمهوری آنتالیا و عکاسی در آن ماه نوامبر است. چرا که جمعیت توریست‌های تور آنتالیا کم بوده و شما می‌توانید بهترین عکس‌ها را ثبت کنید.

 

خیابان چتر آنتالیا، ترکیه (Umbrella Street Antalya, Turkey)

قبل از اینکه منطقه کالیچی را در شهر آنتالیا ترک کنید، حتما سری به خیابان آمبرللا یا همان چتر بزنید. علت نامگذاری آن به این نام آویزان شدن بیش از ۶۰۰ چتر روشن در هوا است که جلوه‌ای بسیار زیبا و خاص به آن بخشیده‌اند. توصیه می‌کنیم که حتما در طول روز از اینجا دیدن کنید تا بتوانید بهترین عکس‌ها را بگیرید. بدون شک یکی از زیباترین عکس‌هایی که در صفحه اینستاگرام خود از آنتالیا به اشتراک می‌گذارید تصویری با پشت زمینه صدها چتر رنگارنگ در این خیابان خواهد بود.

 

برترین فعالیت‌های خانوادگی در سفر به آنتالیا

 

دروازه هادریان آنتالیا، ترکیه (Hadrian's Gate Antalya, Turkey)

مورد بعدی از اینستاگرامی‌ترین نقاط آنتالیا همانند دیگر موارد فوق در منطقه شهر قدیمی یا همان کالیچی قرار دارد. دروازه هادریان تنها دروازه ورودی باقی مانده از این منطقه بوده که دیوارهای آن شهر قدیمی آنتالیا را احاطه کرده است. تاریخ ساخت این دروازه باستانی به زمان روم برمی‌گردد که نشانه‌هایی از شکوه و ابهت آن دوران را با خود به همراه دارد. برای داشتن بهترین کادر عکاسی در این دروازه توصیه می‌کنیم به پایین قوس اصلی بروید. البته مراقب باشید که سنگفرش‌های این قسمت لیز هستند، بنابراین بهتر است کفش‌های راحت و مناسبی بپوشید.

 

سرزمین افسانه‌ها آنتالیا، ترکیه (Land of legends Antalya, Turkey)

اگر به دنبال مکانی هستید که روزی به یادماندنی برای خود در آنتالیا رقم زده و در عین حال عکس‌هایی بسیار زیبا و متفاوت به یادگار بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به پارک آبی Land of Legends آنتالیا بزنید. این مکان قلعه‌ای شبیه دیزنی بوده و یک پارک موضوعی‌ معروف به شمار می‌آید. آنچه این مکان را محبوب‌تر کرده علاوه بر فرصت عکاسی تفریحات و سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی هستند که در آن تعبیه شده‌اند. بهترین عکس‌ها را می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی که با نورهای رنگی تزیین شده‌اند، بگیرید تصاویری با ارزش اینستا برای خود ایجاد کنید.

 

۱۱ فعالیت جذاب و رایگان در آنتالیا

 

رستوران نمو آنتالیا، ترکیه (Nemo Restaurant Antalya, Turkey)

اگر چرخی در اینستاگرام بزنید متوجه خواهید شد که اغلب عکس‌هایی که در این فضا به اشتراک گذاشته‌ می‌شوند، به رستوران‌ها تعلق دارند. پس جای تعجب نخواهد بود اگر مکان پیشنهادی بعدی ما به عنوان اینستاگرامی‌ترین نقاط آنتالیا یک رستوران باشد. نمو یکی از آن رستوران‌هایی است که برای شبکه‌های اجتماعی ساخته شده است. این رستوران که در منطقه تفریحی Land of Legends واقع شده، یک رستوران با آکواریوم است. به این معنا که یک طرف رستوران از آکواریوم تشکیل شده و شما فرصت خوردن یک وعده خوشمزه و هیجان انگیز در کنار کوسه‌ها را خواهید داشت. پس یک وعده غذایی خود را در اینجا گذرانده و با عکس‌هایی در کنار کوسه‌ها دوستان خود را شگفت‌زده کنید.

 

شهر باستانی سیده آنتالیا، ترکیه (Side Ancient City Antalya, Turkey)

یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا که فرصت گرفتن عکس‌هایی زیبا و دیدنی را نیز برای توریست‌ها فراهم می‌کند، شهر باستانی سیده است. در این مکان چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به معبد آپولو اشاره کرد. به خصوص در ساعات تاریک شب با نورپردازی‌های زیبا و همچنین تصویری از غروب خورشید منظره‌ای بسیار جذاب و دیدنی را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید از قبل غروب خورشید به سمت شهر باستانی سیده حرکت کرده و با گشت و گذار در میان فروشگاه‌های کوچک متنوع مشغول شوید و در کنار عکاسی سوغاتی‌های جذابی برای دوستان و آشنایان خود از ترکیه خریداری کنید.

 

اقامت در بهترین هتل‌های دمره؛ آنتالیا

 

۷ مهمت آنتالیا، ترکیه (7 Mehmet Antalya, Turkey)

اگر به دنبال غذاهای اصیل و سنتی ترکیه در یک مکان فتوژنیک هستید، ۷ مهمت تنها گزینه پیشنهادی ما به شما عزیزان است. شما در این مکان تقریبا تمامی غذاهای سنتی ترکیه را پیدا کرده و می‌توانید در فضایی زیبا و دوست داشتنی نوش جان کنید. آنچه که این مکان را برای عکاسی جذاب می‌کند فضایی تشکیل شده از یک تراس در هوای آزاد، نورپردازی عالی و همچنین منظره مشرف به دریا است.

 

مقبره‌های میرا آنتالیا، ترکیه (Tombs of Myra Antalya, Turkey)

در حالی که ترکیه توسط مسافران در سراسر جهان به عنوان خانه برخی از چشمگیرترین ویرانه‌های رومی شناخته می‌شود، مقبره‌های میرا گزینه‌ای کاملاً متفاوت از سایر خرابه‌ها هستند. این ویرانه‌های لیسیایی از دامنه کوه بیرون آمده و حکاکی‌های صخره‌ای اسرارآمیزی را به نمایش می‌گذارند. بنابراین علاقه‌مندان فرصت گرفتن عکس‌هایی زیبا و خاص برای به اشتراک گذاشتن در صفحه اینستاگرام خود را خواهند داشت. همچنین آمفی‌تئاتر رومی نیز  در کنار این مقبره‌ها قرار دارد که گردشگران می‌توانند با یک تیر دو نشان زده و به صورت همزمان از هر دو آن‌ها دیدن کنند.

 

اقامت در هتل‌های بلدیبی، آنتالیا

 

پارک کاراعلی اوغلو آنتالیا، ترکیه (Karaalioglu Park Antalya, Turkey)

پارک‌ها همواره به عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای تفریح و سرگرمی توریست‌ها در طول سفر شناخته می‌شوند. اما پارک کاراعلی اوغلو آنتالیا چیزی فراتر از دیگر پارک‌ها است. چرا که این مکان بی‌نظیر خانه مجسمه‌ها و مناظر فوق‌العاده زیبای طبیعی است که هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. پس حتما در بازدید از این پارک دوربین عکاسی خود را آماده کرده و صفحه اینستاگرام خود را با عکس‌های زیبایی که در آن گرفته‌اید پر کنید. برای سر زدن به دیگر پارک‌های این شهر پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۶ پارک جنگلی و دریایی آنتالیا را نیز مطالعه فرمایید.

 

استخر باروت لارا آنتالیا، ترکیه (The Pool at Barut Lara Antalya, Turkey)

اغلب افراد سعی می‌کنند تا عکس‌هایی لاکچری از مکان‌های لوکس را با دوستان و آشنایان خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید، بهتر است سری به استخر هتل باروت لارا در آنتالیا بزنید. این هتل سطح بالا مناظر ساحلی خیره کننده ای را در بالای منطقه استخر فوق لوکس ارائه می دهد. همچنین شما می‌توانید در این هتل اقامت داشته و لذت سفر خود را با دریافت بهترین خدمات رفاهی و اقامتی دوچندان کنید.

 

هتل آل اینکلوسیو لیماک لارا در آنتالیا

 

آبشارهای دودن آنتالیا، ترکیه (Duden Waterfalls Antalya, Turkey)

اگر به سواحل مدیترانه ترکیه سفر می‌کنید، باید خود را برای لذت بردن از آب‌های زلال و شفاف دریا و همچنین آب و هوای دلنشین آن آماده کنید. با این حال، طبیعت آنتالیا گزینه‌های بیشتری را در کنار سواحل زیبا و دریای آن به گردشگران ارائه می‌دهد. یکی از مکان‌هایی که بازدید از آن در لیست بایدهای هر گردشگری قرار می‌گیرد، آبشارهای دودن است. چرا که محیط اطراف این آبشارها یکی از سرسبزترین مناظر آنتالیا را به نمایش می‌گذارند. توصیه می‌کنیم کادری زیبا از میان آبشار دودن بالا یا دودن پایین پیدا کرده و تصویری زیبا از آنجا برای به اشتراک گذاشتن در صفحه اینستاگرام به یادگار بگذارید.

 

بار و رستوران ماسیمو آنتالیا، ترکیه (Massimo Bar and Restaurant Antalya, Turkey)

برای تماشای منظره پرنده از خط ساحلی دراماتای آنتالیا، به ماسیمو بروید، که بدون شک یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های اینستاگرام در آنتالیا است. قسمت نشیمن در فضای باز مناظر زیبای دریا را ارائه می‌دهد. البته که دکوراسیون داخلی رستوران نیز به همان اندازه زیبا است. مهم نیست که قصد خوردن یک وعده غذایی خوشمزه را دارید و یا به دنبال مکانی برای استراحت و یک نوشیدنی خوشمزه هستید. در هر صورت بار و رستوران ماسیمو با فضایی زیبا و منویی متنوع از انواع غذاها و نوشیدنی‌ها پذیرای شما عزیزان در سفر به آنتالیا خواهد بود.

 

۵ پارک ملی جذاب در استان آنتالیا

 

منبع ۱

منبع ۲ 

۰۳ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران