بهترین نقاط آنتالیا برای کمپ زدن

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین نقاط آنتالیا برای کمپ زدن

برای کوله گرد‌ها و آن‌هایی که به بودن در طبیعت علاقه دارند، کمپ زدن همیشه یک گزینه عالی در سفر به مقاصد گردشگری مختلف خواهد بود. اما در تور آنتالیا، شما فرصت این را خواهید داشت که در جاهایی عالی به برپایی کمپ بپردازید. از مناطق جنگلی تا سواحل زیبا، از جاهایی که هر روز با صدای رودخانه از خواب بلند خواهید شد تا محل‌هایی که امکان رصد ستارگان بدون هیچ گونه مزاحمت نوری را دارید. آنتالیا جایی عالی برای کمپ زدن است و ما هم در این نوشته بهترین نقاط ممکن برای این کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

Sundance Camp

این مکان با فاصله‌ی ۵ دقیقه با ماشین از فاسلیس واقع شده و از نظر اکثر کوله‌ گردهایی که سفر به آنتالیا را انتخاب می‌کنند، بهترین مکان برای کمپینگ است. جایی با منظره‌ی فوق‌العاده زیبای جنگل که هم ساحل را در سمتی از خود می‌بیند و هم رودخانه‌ای در همان نزدیکی‌ست. Sundance Camp امکانات خیلی خوبی داشته و می‌توانید در فضای اختصاص شده در آن‌جا اقامت داشته باشید یا این که به طور کل برای خود چادر زده و وقت خود را در طبیعت گردی در آنتالیا و کاوش میان جنگل‌های اطراف آنتالیا صرف کنید.

جدا از فضای طبیعی فوق‌العاده دیدنی این منطقه، امکاناتی که Sundance Camp برایتان در نظر می‌گیرد، ایده‌آل‌ترین شکل ممکن بوده و کار کمپینگ و لذت بردن از طبیعت یاد شده را برایتان آسان می‌کند. همچنین با برگزاری برنامه‌های تفریحی مختلف، تورهای قایق سواری و همچنین ایجاد محیط‌های عمومی، کار شما را برای تفریح و خوش‌گذرانی در آن‌جا ساده می‌کند. همچنین می‌توانید برای صرف غذا و نوشیدنی، به رستوران روباز و سرپوشیده و همچنین بار این مجموعه مراجعه کرده و با هزینه‌ای معقول، غذاهای مختلف محلی میل کنید. این را هم فراموش نکنید که یک سری امکانات از جمله چادر کمپینگ نیز در این مکان کرایه داده می‌شود و اتاق‌هایی نیز برای اقامت وجود دارد که می‌توانید آن‌ها نیز به صورت ۲۴ ساعته کرایه کنید.

آدرس: Tekirova Mah. Süleyman, Rüştü Egel Sk., 07995 Kemer

شماره تماس: 00905305408578

 

Kas Camping

این منطقه‌ی صخره‌ای و رو به دریا، محیطی زیبا داشته و از سال‌ها پیش به عنوان جایی برای کمپینگ توریست‌ها در نظر گرفته می‌شده و هنوز هم در روزهای اوج سفر، خیلی از گردشگران را می‌بینید که در آن‌جا می‌مانند و چادرهای خود را برپا می‌نمایند. البته این مکان در واقع متعلق به یک مجموعه اقامتی است که امکانات متعددی برای آن‌ها که در آن‌جا اقامت خواهند داشت، تدارک می‌بیند و به شما این امکان را خواهد داد تا هم در اتاق‌های و ویلاها اقامت داشته باشید و هم در کاروان‌ها و هم این که چادرهای کرایه‌ای دارد تا بتوانید روزهای خود را مثل یک کمپ واقعی، درون چادر بگذرانید. با بودن در Kas Camping منظره‌ی بسیار زیبا از دریا را پیش رو خواهید داشت و می‌‌توانید در این ساحل صخره‌ای به شنا نیز بپردازید و شب‌های نیز، زیر نور آسامان و چتر ستارگان سر کنید.

از امکانات این مجموعه برایتان بگوییم که جدا از اقامتگاه‌هایی که گفتیم، دارای یک کافه و تجهیزات ساحلی می‌شود. کافه‌ی Kas Camping هم صبحانه‌ی ترکی ارائه می‌دهد و هم این که برای نهار و شام می‌توانید از منوی محدود آن‌جا چیزی برای خوردن سفارش دهید. بر خلاف مکان قبلی که به شما معرفی کردیم، وقتی در Kas Camping هستید، بیشتر محدود به همان محیط بوده و جای زیادی برای گشت و گذار در آن‌ اطراف ندارید. البته محل‌های زیادی هستند که می‌توانید به سراغشان بروید اما فاصله‌ی آن‌ها به گونه‌ای بوده که برای رسیدن به هر کدامشان باید ماشین کرایه کنید.

 

گشت و گذاری خاطره انگیز در کمر، آنتالیا

آدرس: Andifli, Hastane Cd. No:3, 07580 Kaş

شماره تماس: 00902428361050

 

دریاچه آولان (Avlan)

این دریاچه ۱۸ کیلومتر از مرکز شهر آنتالیا فاصله داشته و حتما برای رسیدن به آن مکان باید تاکسی بگیرید چون وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا به آن مسیر وجود ندارد. با این حال وقتی به این مکان که در ارتفاع بیش از هزار متر از سطح دریا می‌رسید، متوجه خواهید که این مسیر نسبتا طولانی کاملا ارزشش را دارد. فضای این دریاچه که دور آن را مناطق جنگلی گرفته، بسیار زیبا بوده که انعکاس آن در آب شفاف و فوق‌العاده، منظره‌ای کم‌نظیر را به وجود می‌آورد. در اطراف این دریاچه ۱۵ گونه خزنه، بیش از ۱۵۰ گونه پرندهه‌ی مختلف و ۲۳ گونه پستاندار زندگی کرده و همه در کنار هم، محیطی بی‌نهایت عالی برای کمپینگ را به وجود می‌آورند.

چند مجموعه مختلف برای کمپینگ در نزدیکی دریاچه آولان وجود دارد که هم می‌توانید برای اقامت به سراغ آن‌ها رفته و هم این که هر جایی خواستید، اتراق کنید و شب را در آن‌جا سر نمایید. دریاچه آولان از آن جاهایی است که برای اقامت شبانه، نیاز به هیچ گونه اجازه‌ای ندارید و خیلی راحت می‌توانید با رعایت برخی نکات، کمپ خود را برگزار نمایید.

جنگل Incekum

این جنگل زیبا که ساحلی دنج در دل خود دارد، نزد خود مردم ترکیه، جایی بسیار معروف برای کمپ زدن بوده اما در روزهایی که گردشگران زیادی به تور آنتالیا می‌روند، خیلی شلوغ می‌شود و آن حس و حال آرامش بخش بودن کمپینگ را از دست می‌دهد. اما در دیگر روزهای سال می‌توانید از محیط جنگلی فوق‌العاده جذاب و منظره‌ی زیبای این محل لذت برده و شب‌ها نیز با آلودگی نوری نسبتا کم، از آسمان لذت ببرید. با بودن در سایت کمپینگ Incekum، فرصت تفریح در نقاط مختلف این منطقه را خواهید داشت و می‌توانید، طبیعت گردی در دل جنگل را پیش گرفته و به آواز پرندگان در دل این پهنه‌ی سبز و دوست داشتنی گوش دهید.

این محل نیز امکانات خیلی خوبی برای توریست‌ها در نظر گرفته تا بدون داشتن هیچ گونه تجهیزاتی بتوانید، کمپینگ در آنتالیا را تجربه کنید. در این محل چندین کاروان در نظر گرفته شده که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید و همچنین می‌توانید، چادر اجاره کرده و خودتان در گوشه‌ای از این مجموعه اتراق نمایید. البته اقامتگاه‌های سایت کمپینگ Incekum بسیار متنوع‌تر بوده و همان کاروان‌ها نیز شکل‌های مختلف دارد. همچنین امکاناتی در ساحل گنجانده شده و در این محل برنامه‌های طبیعت گردی نیز به مناطق مختلف برگزار می‌شود.

 

بازدید از ویرانه‌های باستانی آنتالیا

پارک ملی کوپرولو کانیون

دلایل زیادی وجود دارد که به خاطرش، پیشنهاد می‌کنیم از پارک ملی کوپرولو کانیون دیدن کنید. این مهم می‌تواند به خاطر بازدید از فضای فوق‌العاده زیبای آن‌جا باشد یا بخواهید قایق سواری در رودخانه را تجربه کنید یا این که در طبیعت آن‌جا گشت زده و از روی پل سنگی معروفش گذش کنید. اما بعضی از کوله گرد‌ها هم ترجیح می‌دهند برای کمپینگ به این محل بروند و در آ‌ن‌جا چادرهای خود را برپا نمایند.

فضای زیبای پارک ملی کوپرولو کانیون و همچنین چند سایت مختلف برای این کار، یک فرصت استثنایی برای این کار خواهد بود. Gökçesu یکی از این مراکز است که هم امکانات مختلف از جمله چادرهای بزرگ، رستوران در کنار رودخانه و فضای تفریحی را در اختیار شما گذاشته و هم این که برنامه‌های قایق سواری و تورهای طبیعت گردی را در آن‌جا برگزار می‌کند. در واقع پارک ملی کوپرولو کانیون آنقدر زیبایی‌های مختلف دارد که به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم، حداقل یک شب را در آن جا گذرانده و از این فضای جذاب لذت ببرید.

Maden Koyu Kamp Alanı

یکی دیگر از سایت‌های کمپینگ در کِمِر که در فضایی سبز و جنگلی با ساحلی زیبا واقع شده و از دیگر نقاط بسیار زیبایی است که بین کوله‌ گردها و آن‌هایی که به دنبال جاهای دنج در اطراف آنتالیا می‌گردند، بسیار محبوب است. دلیل خلوتی این محل این بوده که تنها به وسیله یک مسیر جنگلی ۱۰ کیلومتری می‌توان به آن‌جا رسید. مسیری که یا باید پیاده آن را طی کرد یا به وسیله‌ی ماشین‌های چهار محوره و در نهایت و قتی به خود سایت کمپینگ می‌رسید، فضایی ایده‌آل، ساحلی بکر و مسیرهای متفاوت برای طبیعت گردی را پیش رو خواهید داشت. این محل یکی از بزرگ‌ترین خلیج‌های

بر خلاف برخی دیگر از سایت‌های کمپینگ که در این نوشته به آن‌ها اشاره داشتیم، Maden Koyu Kamp Alanı بیشتر روی تجربه‌ی کمپینگ واقعی اتکا داشته و امکانات رفاهی آن بسیار کم‌تر از جاهای دیگر است و تنها انتخاب شما برای اقامت در این محل نیز، بودن در چادرهایی خواهد بود که از خود سایت می‌توانید اجاره نمایید.

 

۱۳ فعالیت متفاوت و جذاب در آنتالیا

Phaselis Kamp Alanı

کمپ معروف فاسلیس از معدود کمپ‌های رایگان در نزدیکی آنتالیا بوده که در کِمِر واقع شده و فرصتی عالی برای آن‌هایی است که می‌خواهند در طول تور آنتالیا، بودن در دل طبیعت را تجربه کنند. این محل هم یک ساحل کوچک و کاملا دست نخورده دارد که جنگلی مملو از درختان کاخ تا نزدیکی ساحل رسیده و سایه خود را روی شن‌ها می‌اندازند. زمانی که در این منطقه هستید می‌توانید در خلیج فاسلیس به شنا بپردازید، مسیرهای جنگلی را پیش رفته و در دشت‌های سبز گردش کنید.

این سایت کمپینگ امکانات خاصی نداشته اما می‌توانید از آن‌جا برای خود چادر کرایه کنید تا نیاز نباشد از ایران امکانات کمپینگ را همراه ببرید. یک سری نیمکت برای نشستن و فضای عمومی در نظر گرفته شده اما به طور کلی چیز خاصی وجود ندارد که بخواهیم از آن‌ها صحبت کنیم و حتی سرویس بهداشتی و اتاقک‌های تعویض لباس نیز در آن‌جا وجود ندارد. در واقع وقتی می‌گوییم سایت Phaselis Kamp Alanı یک محل رایگان است در واقع تنها ورودی ندارد و در نهایت امکاناتی نداشته که بخواهید برایش پولی پرداخت کنید.

۱۵ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران