بهترین مکان‌های آنتالیا برای غواصی

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بهترین مکان‌های آنتالیا برای غواصی

اگر عاشق غواصی هستید و به دنبال سفری خارجی با قیمت مناسب در نزدیکی‌های ایران می‌گردید تور آنتالیا را پیشنهاد می‌کنیم. آنتالیا با داشتن سواحل زیبا و بی‌نظیر خود توانسته مکان‌های متنوعی را برای غواصی علاقه‌مندان فراهم کند. سایت‌های غواصی آنتالیا با فراهم کردن تجهیزات پیشرفته و آموزش‌های مورد نیاز کمک می‌کند تا در کنار کادر مجرب تجربه‌ای به یادماندنی از غواصی در آب‌های زلال مدیترانه‌ای را به دست آوردید. ما نیز به نوبه خود در این مقاله چند مورد از بهترین مکان‌های آنتالیا برای غواصی و کشف دنیای زیر آب را معرفی می‌کنیم.

 

بهترین مکان‌های آنتالیا برای غواصی

هر چند که مکان‌های مختلفی را می‌توان در آنتالیا برای غواصی پیدا کرد اما انتخاب مکانی مناسب با بهترین امکانات کمک بسیاری در افزایش لذت این تفریح خواهد داشت. به خصوص اگر برای اولین بار قصد غواصی را دارید بهتر است تا حساسیت بیشتری را در این خصوص به خرج دهید. در ادامه شما را با بهترین سایت‌ها و مکان‌های آنتالیا برای غواصی آشنا می‌کنیم:

سایت‌های غواصی کاش، آنتالیا

کاش پایتخت غواصی ترکیه و یکی از ۱۰۰ مکان غواصی برتر در جهان است. چرا که این منطقه حیات دریایی غنی و آثار باستانی متنوعی را در دل خود نهفته است. با رفتن به کاش بیش از ۳۰ مکان غواصی را پیدا خواهید کرد که همه آنها با قایق سواری تقریبا ۲۰ دقیقه فاصله دارند. برای دسترسی به کاش باید حدود سه ساعت رانندگی از آنتالیا را در نظر بگیرید اما پیمودن این فاصله قطعا ارزش رفتن را دارد. کاش در قسمت غرب آنتالیا قرار داشته و بدون شک می‌توان گفت که جز زیباترین سواحل مدیترانه است. علاوه بر چشم‌انداز زیبا در دریا و ساحل در کاش شاهد کوه‌های فوق‌العاده خواهید بود. آنچه که در غواصی در سایت‌های کاش می‌توانید مشاهده کنید شامل بخش‌هایی از کشتی‌های غرق شده، غارها و صخره‌های مرجانی و غیر مرجانی جذاب و ... در کنار گونه‌های متنوع موجودات دریایی خواهد بود. از جمله بهترین سایت‌های غواصی کاش عبارتند از:

 

راهنمای کامل بازدید از شهر باستانی ترمسوس

غواصی در جزیره آسی (Asi)

برای دستیابی به جزیره آسی باید سوار بر قایق شده و مسافتی در حدود ۳۰ دقیقه را از کاش بپیمایید. در جزیره آسی موجودات دریایی از قبیل اختاپوس، لاک پشت و برخی گونه‌های نادر از آبزیان را مشاهده خواهید کرد. این جزیره بسیار کوچک بوده و شما در سفر یک روزه می‌توانید از کل آن بازدید کنید. غواصی در جزیره آسی در عمق بین ۸ الی ۴۰ متر انجام می‌شود.

غواصی در اوچان بالیک (Ucan Balik)

از دیگر مکان‌های غواصی آنتالیا در کاش اوچان بالیک به معنای ماهی پرنده می‌باشد. از نظر گردشگران داخلی این مکان بهترین سایت غواصی کشور است. آنچه این مکان را محبوب کرده غرق شدن هواپیمایی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم در آن است. علاوه بر آن شما فرصت تماشای گونه‌های مختلف ماهی‌ها و آبزیان را خواهید داشت. معمولا غواص‌های حرفه‌ای این مکان را به دیگر سایت‌های غواصی در آنتالیا ترجیح می‌دهند. در این مکان امکان غواصی در عمق‌های ۵۰ الی ۶۰ متری نیز وجود خواهد داشت که در صورت حرفه‌ای بودن اجازه این کار به شما داده خواهد شد.

غواصی در جزیره کبوتر (Guvercin Ada)

گورچین آدا که در زبان فارسی به معنای جزیره کبوتر است در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از کاش واقع شده و از دیگر مکان‌های جذاب برای غواصی در آنتالیا است. بدون اغراق می‌توان گفت که سفر به زیر آب در این جزیره شبیه به بازدید از یک نمایشگاه هنری خواهد بود. چرا که می‌توانید تلفیقی از زندگی گونه‌های مختلف دریایی را در لابه‌لای ظروف سفالی تماشا کنید. هشت پا، مار ماهی و حتی گونه‌های گیاهی از دیگر جذابیت‌های غواصی در این مکان هستند. اگر برای بار اول قصد غواصی دارید این مکان می‌تواند برای شما مناسب‌ترین گزینه باشد. چرا که عمق غواصی در آن بین ۵ الی ۲۲ متر است.

 

۱۳ تفریح جذاب همراه فرزندان در آنتالیا

غواصی در کانیون (Canyon)

کانیون یا همان تنگه از دیگر سایت‌های غواصی کاش، آنتالیا است که گزینه ایده‌آلی برای مبتدیان به حساب می‌آید. چرا که عمق غواصی در این محدوده از ۴ متر شروع شده و شما می‌توانید در صورت توان تا عمق ۲۰ متر شنا کنید. در این عمق‌ها فرصت تماشای مرجان‌ها و اسفنج‌های رنگی را در کنار گونه‌های رنگا رنگ و متنوع ماهی‌ها را خواهید داشت. همچنین در بخشی از آن بقایای یک کشتی غرق شده نیز به چشم می‌خورد که در عمق ۳۰ متری قرار داشته و بازدید از آن تنها برای حرفه‌ای‌ها ممکن‌ خواهد بود.

 

سایت‌های غواصی کمر، آنتالیا

از دیگر مکان‌های آنتالیا برای غواصی که توسط بسیاری از علاقه‌مندان ترجیح داده می‌شود، کمر است. کمر نه تنها برای غواصی بلکه گزینه بسیار مناسبی برای شنا و تفریحات دیگر آبی نیز می‌باشد. در این مکان می‌توانید ساحل‌های لوکس و دوست داشتنی را برای لذت بردن از سفر خود پیدا کنید. اما آنچه سبب شده تا کمر در کنار این موارد گزینه ایده‌آلی برای غواصی تبدیل شود آب زلال و گونه‌های متنوع از موجودات دریایی است. در ادامه به معرفی یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در کمر می‌پردازیم:

غواصی در اوچ آدالار (Uc Adalar)

اوچ آدالار به معنای سه جزیره است. این مکان در منطقه‌ای به نام تکیرووا در کمر قرار گرفته و مکان خوبی برای غواصی است. با انتخاب این مکان می‌توانید تجربه غواصی در عمق ۶۰ الی ۷۰ متر را که یک تجربه حرفه ای و فراموش نشدنی است را برای خود رقم بزنید. در حین غواصی در اوچ آدالار فرصت بازدید از کشتی فرانوسوی غرق شده را که متعلق به دوران جنگ جهانی اول است را بازدید کنید. علاوه بر آن این امکان فراهم است که در عمق ۲۰ متری یک هواپیمای ترابری کوچک را که در سال ۱۹۶۷ در این آب‌ها غرق شده است را تماشا کنید. همه چیز محدود به این موارد نبوده و علاقه‌مندان می‌توانند به غواصی در غارها و صخره‌های زیبای مرجانی بپردازند.

 

برگزاری مراسم عروسی در ۱۱ مکان عالی در آنتالیا

 

سایت غواصی آمفورا (Amfura)

بدون اغراق یکی از بهترین و بی‌نظیرترین مکان‌ها برای غواصی و لذت بردن از دنیای زیر آب سایت غواصی آمفورا است. این مکان در کنار حیات زیر آب شما را با مجسمه‌های جالبی که در زیر آب وجود دارند روبرو خواهد کرد. برای دستیابی به آمفورا باید مسافتی ۵ دقیقه‌ای را با قایق از بندر آنتالیا طی کنید. چند مورد از موجودات دریایی آمفورا می‌توان هامور، موری، اختاپوس، خار پشت پرتو، خوک ماهی و ... را نام برد.

 

آشنایی با چند مورد از مراکز غواصی آنتالیا

به دلیل موقعیت ساحلی آنتالیا مراکز آموزشی متعددی به منظور غواصی در آن تاسیس شده‌اند. کسانی که علاقه شدیدی به غواصی داشته و یا دوست دارند آموزش‌های لازم را به صورت کاملا اصولی و حرفه‌ای دریافت کنند می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و با پرداخت هزینه غواصی را شروع کنند. از بهترین و معتبرترین مراکز غواصی آنتالیا در زیر آورده شده‌اند:

مرکز غواصی استینگری (Stingray)

مرکز غواصی Stingray در حقیقت مجموعه‌ای برای استراحت و اقامت توریست‌ها است که خدمات غواصی را نیز ارائه می‌دهد. سال تاسیس این مجموعه به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد و از همان دوران توانسته مورد توجه بسیاری از افراد و علاقه‌مندان واقع شود. در این مکان مربی‌های با تجربه و حرفه‌ای وجود دارند که به صورت کاملا اصولی آموزش‌های لازم را  ارائه می‌دهند. تمامی مربیان این مجموعه دارای مدرک‌های بین‌المللی CMAS PADI و SSI هستند.

مرکز غواصی دلفین (Dolphin Dive)

از دیگر مراکز غواصی آنتالیا که یکی از قدیمی‌ترین‌ها در این شهر به حساب می‌آید، مرکز غواصی دلفین است. سال تاسیس این مرکز به ۱۹۹۴ برمی‌گردد و از همان سال در خدمت فدراسیون غواصی ترکیه بوده و عضو TSSF-CMAS است. در صورت انتخاب این مکان و دریافت آموزش‌های لازم با موفقیت مدرک معتبر بین‌المللی غواصی به شما عطا خواهد شد.

 

راهنمای سفر به آنتالیا همراه کودکان

مرکز غواصی آنتالیا (Antalya Diving Center)

بدون شک یکی از بهترین مراکز برای دریافت آموزش‌های لازم در مورد غواصی در آنتالیا برای علاقه‌مندان، مرکز غواصی آنتالیا نام دارد. این مرکز فعالیت خود را از سال ۱۹۹۵ آغاز کرده و در کل ترکیه به عنوان یکی از بهترین‌ها شهرهت دارد. این مکان در اصل در هتل آکرا باروت قرار داشته و سالانه هزاران نفر را آموزش می‌دهد. بعد از اتمام دوره‌های آموزش می‌توانید مدرک بین‌المللی غواصی را از سازمان های ترکی و بین المللی دریافت کنید. توجه داشته باشید که برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی باید حداقل ۱۰ سال سن را دارا باشید.

 

هزینه غواصی در آنتالیا چه قدر است؟

آنچه سبب شده تا غواصی در آنتالیا به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در بین توریست‌های خارجی و به خصوص اروپایی تبدیل شود هزینه پایینی است که برای این منظور باید پرداخت کنید. چرا که غواصی در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی کاملا مقرون به صرفه است. شروع قیمت‌ها از ۴۰۰ لیر ترکیه آغاز می‌شود. در حال حاضر به تاریخ بهمن ماه ۱۴۰۰ هر لیر ترکیه معادل ۲۰۰۰ تومان است. علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل در تورهای غواصی ثبت نام کرده و چند ساعت از زمان خود را در سفر به آنتالیا به غواصی مشغول شوند. معمولا تور غواصی درون آب به صورت دو دوره ۲۰ دقیقه‌ای انجام می‌شود. اما آماده‌سازی و دریافت آموزش‌های لازم به زمان بیشتری نیاز دارد. در کنار آموزش‌های ابتدایی برای افراد آماتور، آموزش‌های حرفه‌ای نیز در تورهای غواصی چند روزه برای علاقه‌مندان ارائه می‌گردد. هزینه این تورها به ازای هر یک نفر از ۱۰۰۰ لیر ترکیه آغاز می‌شود.

 

گشت و گذار در شهر آرام کاس، آنتالیا

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 03 خرداد 1401)

نظرات کاربران