آنتالیا یا بدروم؟ کدام برای سفر بهتر است؟

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
آنتالیا یا بدروم؟ کدام برای سفر بهتر است؟

وقتی نوبت به انتخاب یک تعطیلات خانوادگی با تور ترکیه می‌رسد، بسیاری از مسافران بین دو منطقه تفریحی ساحلی آنتالیا یا بدروم دچار سردرگمی می‌شوند. آنتالیا و بدروم هر دو منطقه‌ای ساحلی، با طبیعتی زیبا، مراکز خرید لوکس و تفریحات شبانه پر رونق در ترکیه هستند که از جهات مختلفی به یکدیگر شباهت دارند. همین موضوع تصمیم گیری بین این دو گزینه مسافرتی را برای گردشگران دشوار می‌کند. چنانچه شما نیز در حال برنامه‌ریزی به یک مقصد ساحلی در کشور ترکیه هستید و هنوز موفق به گرفتن تصمیم نهایی در مورد رزرو تور آنتالیا یا تور بدروم نشده‌اید، توصیه می‌کنیم مطالب این مقاله را از دست ندهید؛ چرا که در ادامه به بررسی این دو مقصد گردشگری با تمام جزئیات خواهیم پرداخت.

 

آنتالیا یا بدروم از نظر تفریحات آبی و سواحل

یکی از دلایل اصلی سفر به تور آنتالیا یا تور بدروم سواحل زیبا آن‌ها است. شهر آنتالیا در ریویرای ترکیه واقع شده که به دلیل اقیانوس آبی خیره‌کننده مدیترانه در بین گردشگران با لقب شهری با سواحل فیروزه‌ای نیز شناخته می‌شود. سواحل آنتالیا در سراسر منطقه پراکنده شده و از همین رو گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند. علاوه بر آن سواحل آنتالیا معمولا امواج ملایمی داشته و برای شنا، به خصوص با خانواده عالی هستند. همچنین اغلب آنها تمام امکانات مورد نیاز مانند اتاق‌های رختکن، رستوران‌ها و صندلی‌های آفتابگیر و ... را نیز در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

این در حالی است که بدروم در شبه جزیره بدروم که به دریای اژه در جنوب غربی ترکیه متصل می‌شود، قرار دارد. بدروم به یونان بسیار نزدیک بوده و حتی جزیره یونانی کوس از برخی مناطق آن قابل مشاهده و دستیابی است. برخلاف آنتالیا، سواحل بدروم فضایی پر جنب و جوش داشته و رستوران‌ها، هتل‌ها و بارهای ساحلی بیشتری در کنار آن‌ها قرار دارند. از همین رو احتمال پیدا کردن سواحل خلوت با حریم خصوصی در آن کمی سخت‌تر است. نکته مهم دیگر اینکه اغلب سواحل بدروم در محدوده خارج شهری قرار گرفته در حالی که آنتالیا دارای ساحلی هر چند شلوغ در مرکز شهر است.

عکس: hotels.com

 

آنتالیا یا بدروم از نظر جاذبه‌های تاریخی

آنتالیا تاریخ طولانی و جذابی دارد. به طوری که گفته می‌شود در حدود ۲۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است. همچنین این شهر تاریخچه‌ای پرفراز و نشیب داشته و بارها در طول تاریخ توسط امپراطوری‌های مختلفی فتح شده است. به طوری که امروزه نیز بسیاری از آثار باستانی به جا مانده از گذشته در شهر قابل مشاهده است که در این میان می‌توان به بندر رومی قدیمی، برج هیدیرلیک (Hidirlik)، شهر باستانی میرا و مقبره‌های صخره‌ای لیسیا اشاره کرد.

از سوی دیگر شهر بدروم نیز تاریخچه‌ای غنی داشته و علاقه‌مندان به تاریخ در آن می‌توانند انتظارات خود را برآورده کنند. قلعه ای که با نام پترونیوم یا قلعه سنت پیتر بدروم، ویرانه‌های شهر هالیکارناسوس، خرابه‌های مقبره Mausolus، تئاتر باستانی بدروم و ... تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های تاریخی این مقصد گردشگری هستند. بنابراین از لحاظ تاریخی نمی‌توان یکی از گزینه‌های آنتالیا یا بدروم را انتخاب کرد. چرا که هر دو از جذابیت‌های خاصی در این خصوص برخوردار هستند.

 

بهترین مکان‌ها برای تفریحات شبانه در آلانیا

عکس: getyourguide.com

 

آنتالیا یا بدروم از نظر رستوران‌گردی

از آنجا که آنتالیا و بدروم هر دو دارای تاریخ طولانی هستند و توسط قبایل بسیاری فتح شده‌اند، امروزه تنوع غذایی متنوع به جا مانده از دوران مختلف را می‌توان در هر دو آن‌ها مشاهده کرد. در هر دو شهر غذاها بیشتر بر پایه محصولات دریایی بوده و همچنین سبک مدیترانه‌ای دارند. علاوه بر آن در هر دو شهر می‌توان بستنی‌فروشی‌های متنوعی را پیدا کرد که در بین گردشگران طرفداران زیادی دارند. از همین رو هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه آنتالیا یا بدروم برای غذا بهتر است؟ نمی‌توان تنها یکی از آن‌ها را نام برد. پس هر دو مقصد غذاهای درجه یک و رستوران‌های بسیار عالی داشته و در مورد غذا، آنتالیا و بدروم برابر هستند.

عکس: hotels.com

 

آنتالیا یا بدروم برای سفر خانوادگی

اگر به صورت خانوادگی قصد سفر به تور ترکیه را دارید باید مطمئن شوید که مقصد انتخابی شما از نظر جاذبه‌ها، ایمنی و گزینه‌های سرگرمی برای تمامی اعضای خانواده مناسب باشد. در ادامه این صحبت‌ها می‌توان گفت که آنتالیا شهری بسیار امن است؛ اگرچه برخی از محله‌ها پس از تاریکی هوا ممکن است کمی خلوت باشند اما برای خانواده‌ها، هتل‌ها پایگاه امنی هستند و گزینه‌های سرگرمی زیادی برای ساعات شب ارائه می‌دهند که نیازی به بیرون آمدن از آن‌ها نخواهید داشت. همچنین آنتالیا دارای سواحل بسیار خانواده پسند است که با امواج ملایم و نجات غریق تقریباً در هر ساحل می‌تواند مورد پسند همگان قرار بگیرد. در نهایت نیز می‌توان به مکان‌های تفریحی برای هر سنی مثل بازدید از موزه اسباب‌ بازی آنتالیا، Sandland  و پارک‌های آبی و موضوعی مانند پارک The Land of Legends  و ... اشاره کرد.

از طرفی دیگر بدروم نیز یک مقصد تفریحی ساحلی امن است و می‌توان تعداد زیادی اقامتگاه خانوادگی در محدوده ساحلی را در آن پیدا کرد. این استراحتگاه‌ها معمولاً خدمات ۵ ستاره‌ای را ارائه داده و برای تفریح و سرگرم شدن و حتی خوردن وعده‌های غذایی نیازی به ترک آن‌ها نخواهید داشت. اما از نظر جاذبه‌های تفریحی مورد پسند کودکان، بدروم در مقایسه با آنتالیا کمی ضعیف است. به این معنا که تنوع چندانی در پیدا کردن پارک‌های آبی متنوع و موارد دیگری از این قبیل ندارد. از همین رو اگر تور آنتالیا یا بدروم را برای تجربه سفری خانوادگی انتخاب می‌کنید شهر ساحلی آنتالیا انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

 

بهترین رستوران های آنتالیا

عکس: travelshopturkey.com

 

آنتالیا یا بدروم از نظر کیفیت هتل‌ها

وقتی که صحبت از سفر به یک مقصد گردشگری به خصوص ساحلی می‌شود، انتخاب هتل باکیفیت و مناسب به عنوان اولین موضوع ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند. این موضوع در مورد انتخاب آنتالیا یا بدروم نیز صادق بوده و از آنجایی که هر دو شهر دارای موقعیت ساحلی و توریست پسند هستند، در هر دو آن‌ها شاهد تنوع بالای اقامتگاه‌ها خواهیم بود. به طوری که هم در تور آنتالیا و هم در تور بدروم می‌توان هتل‌های لوکس و ۵ ستاره همه چیز تمام را با محوطه ساحل اختصاصی پیدا کرده و سفری به یادماندنی را به همراه خانواده گذراند. علاوه بر آن در هر دو مقصد فوق هتل‌های سه و چهار ستاره یا سوئیت‌های قیمت مناسب نیز وجود دارند که گردشگران با بودجه محدود می‌توانند با انتخاب آن‌ها سفری اقتصادی را به یکی از بهترین مقاصد توریستی ترکیه تجربه کنند. در کل گفته می‌شود که از نظر هتل‌های همه جانبه و خانواده‌پسند، بدروم بهتر بوده اما برای دریافت خدمات سطح جهانی و لوکس، آنتالیا گزینه بهتری است.

عکس: tripadvisor.com

 

آنتالیا یا بدروم از نظر تفریحات شبانه

مورد بعدی از مواردی که در پاسخ به سوال آنتالیا یا بدروم برای سفر می‌تواند تاثیرگذار باشد، تفریحات شبانه است. اگر برای شما نیز تفریحات شبانه بسیار اهمیت دارد، بدروم می‌تواند گزینه بهتری در مقایسه با تور آنتالیا باشد. چرا که این شهر از قدیم‌الایام به دارا بودن کلاب‌های شبانه پر جنب و جوش شهرت داشته و با تاریک شدن هوا صدای موسیقی‌های شاد خیابان‌های آن شنیده می‌شود. البته که این به معنای عدم وجود زندگی شبانه در آنتالیا نبوده و در این شهر نیز می‌توان کلاب‌ها، بارها، مکان‌های موسیقی زنده در مرکز شهر و کوچه‌هایی را که صدای اجراهای شاد دی جی‌ها به گوش می‌رسد را پیدا کرد.

 

جاذبه‌های کمتر شناخته شده در ترکیه

عکس: hotels.com

 

نتیجه گیری

چنانچه برای یافتن پاسخ سوال خود در مورد اینکه آنتالیا یا بدروم برای سفر به ترکیه مناسب است؟ همراه ما بوده‌اید تقریبا جواب مشخصی برای آن پیدا کرده‌اید. همان طور که متوجه شده‌اید هر دو این شهرها از اهمیت توریستی بالایی برخوردار بوده و انتخاب بهترین گزینه بسته به سلیقه و شرایط سفر هر گردشگری می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال برای کسانی که دوست دارند در مقصد گردشگری خود دسترسی آسان و سریعی به سواحل متمرکز در مرکز شهر داشته و به همراه خانواده سفر می‌کنند تور آنتالیا بهتر خواهد بود. از طرفی دیگر اگر حضور در تفریحات شبانه پرجنب و جوش و اقامت در هتل‌های ساحلی دنج و آرام را می‌پسندید تور بدروم انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

 

منبع

 

۱۴ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران