مناطق و محله‌های آنتالیا برای زندگی

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
مناطق و محله‌های آنتالیا برای زندگی

انتخاب محل زندگی در آنتالیا گاهی اوقات می‌تواند تصمیم سختی باشد؛ زیرا اقامت در این منطقه زیبا با گزینه‌های بسیار زیادی همراه است که اغلب آن‌ها مکان‌های بسیار خوب و مناسبی به نظر می‌رسند. با این حال هر محله‌ای ویژگی‌های خاص خود را دارد و برای افراد با سلیقه‌های خاصی مناسب است. چنانچه شما نیز قصد سفر با تور آنتالیا را دارید و هدف شما از این سفر پیدا کردن محلی خوب برای سرمایه‌گذاری و زندگی در آنتالیا است مقاله بسیار مناسبی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. چرا که در این مقاله به بررسی بهترین مناطق برای زندگی در آنتالیا می‌پردازیم.

 

آیا زندگی و سرمایه‌گذاری در آنتالیا تصمیم خوبی است؟

آنتالیا نه تنها یک شهر عالی برای گذراندن تعطیلات، بلکه دومین مقصد محبوب سرمایه‌گذاری و خرید ملک در ترکیه به خصوص برای ایرانیان نیز محسوب می‌شود. در نتیجه به راحتی می‌توانید افراد با ملیت‌های مختلف را در این شهر پیدا کنید. آنچه سبب شده تا افراد تمایل زیادی برای مهاجرت به شهر آنتالیا را در ترکیه داشته باشند سبک و فرهنگ بیشتر اروپایی آن به نسبت فرهنگ ترک است. تنها کاری که برای این منظور باید انجام دهید پیدا کردن بهترین مناطق برای زندگی در آنجا است. شما به راحتی می‌توانید انتظارات خود را از مهاجرت به آنتالیا برآورده کنید. آیا به دنبال زندگی شلوغ شهری، بازارها و مراکز خرید بزرگ هستید یا ترجیح می‌دهید در قسمتی دورافتاده از مرکز شهر در آرامش و ساکت زندگی کنید؟ محله‌های آنتالیا تنوع زیادی داشته و با هر سلیقه‌ای مطابقت دارند.

 

جذابیت‌های کوهستان tahtali در آنتالیا

 

کجا باید در آنتالیا زندگی کرد؟

آنتالیا که به عنوان مروارید دریای مدیترانه نیز شناخته می‌شود، سومین شهر بزرگ ترکیه و یکی از محبوب‌ترین شهرهای تفریحی در ریویرای ترکیه است. جاذبه های متعدد، زیبایی های طبیعی دلربا، آب و هوای جذاب و اقتصاد پر رونق نه تنها سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب می‌کند، بلکه بسیاری از مردم را متقاعد می‌کند که به آنتالیا نقل مکان کنند و تا آخر عمر در خانه رویایی خود زندگی کنند. خرید ملک و مهاجرت به آنتالیا شما را وارد یکی از بین‌المللی‌ترین شهرهای ترکیه می‌کند که در آن بیشتر احساس راحتی خواهید کرد. علاوه بر این، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود خارجی‌ها زندگی در آنتالیا را دوست داشته باشند. شاید یکی از چالش برانگیزترین تصمیماتی که هنگام خرید ملک در آنتالیا می‌گیرید، انتخاب بهترین مناطق آنتالیا برای زندگی باشد. اگر می‌خواهید در آنتالیا ملک بخرید و در این شهر زیبای مدیترانه‌ای زندگی کنید، بهترین مناطق برای انجام این کار به شرح زیر هستند:

 

محله کالکان آنتالیا، ترکیه

محله کالکان (Kalkan) یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در آنتالیا است. کالکان تعدادی از بهترین ویلاها را برای فروش در آنتالیا دارد که هر کدام منظره بی‌نظیر و ابدی از آب‌های مدیترانه را برای شما فراهم می‌کنند. معماری، طراحی و استانداردهای ساخت و ساز مدرن ویلاهای کالکان می‌تواند حتی سخت‌گیرترین خریداران را مجذوب خود کند. به همین دلیل کالکان یکی از بهترین مناطق آنتالیا است.

کالکان شامل چندین محله است که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. همچنین این محله بخش جدیدتر شهر آنتالیا به شمار می‌رود که در بین سرمایه گذارانی که می‌خواهند اولین خرید خود را انجام دهند محبوبیت بیشتری دارد. از سوی دیگر، کسانی که به دنبال محیطی آرام و ساکت و به دور از شلوغی‌ها هستند این منطقه از آنتالیا را برای اقامت خود ترجیح می‌دهند. البته کالکان دارای بخش‌های مختلفی است که کالامار یکی از آن‌ها می‌باشد و بیشتر به داشتن کلوب‌های ساحلی و تفریحات شبانه زنده مشهور است. بنابراین کسانی که دوست دارند تا در منطقه‌ای پرجنب و جوش‌تر اقامت کنند قسمت کالامار را پیشنهاد می‌کنیم. در نهایت نیز در این محل بخشی به نام کیزیلتاش (Kızıltaş) وجود دارد که کمی از ساحل فاصله دارد، اما ویلاهای آن بهترین مناظر دریا را در کل کالکان ارائه می‌دهند.

کالکان همچنین برای کسانی که به دنبال خرید و اجاره ملک هستند و سرمایه گذاری سودآوری در املاک و مستغلات انجام می‌دهند، توصیه می‌شود. از آنجایی که کالکان یکی از زیباترین مناطق منطقه آنتالیا است، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با توجه به اینکه همه به دنبال اقامت در کالکان آنتالیا هستند، تقاضا برای اجاره به طور قابل توجهی در طول فصول پرتوریست افزایش می‌یابد و به شما امکان می‌دهد ملک خود را تا سقف ۲۵۰۰ پوند در هفته اجاره دهید!

 

کوه پیمایی در طبیعت زیبای آنتالیا

 

مناطق مرکز شهر آنتالیا، ترکیه

اگر می‌خواهید نزدیک به مرکز شهر آنتالیا بمانید و هر از گاهی در زندگی شلوغ و پرجنب و جوش شهری شرکت کنید، اقامت در کنیالتی و منطقه لارا (Konyaalti and Lara District) می‌تواند برای شما مناسب باشد. در ضمن نگران هزینه‌های زندگی در آنتالیا نباشید. چرا که هزینه‌های زندگی در مرکز شهر آنتالیا بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر قسمت‌های آن است. در چند کیلومتری شرق آنتالیا، شن‌های ریز ساحل لارا با پرچم آبی تقریباً ۱۲ کیلومتر در امتداد آب‌های شفاف مدیترانه امتداد دارد. منطقه لارا یکی از معتبرترین محله‌های آنتالیا بوده و مراکز خرید، کافه‌ها، رستوران‌ها، زمین‌های بازی و پارک‌های موضوعی متنوعی را را در خود جای داده است.

 

روش‌های حمل و نقل عمومی در آنتالیا

لارا در فصل‌های پرتوریست سال گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند و به لطف امکانات رفاهی مختلف و طیف وسیعی از فعالیت‌های تفریحی که می‌تواند فراهم کند، حتی پس از فصل توریستی نیز سرزنده باقی می‌ماند. به همین دلیل است که منطقه لارا در آنتالیا را "لاس وگاس ترکی" نیز می‌نامند. درست مانند لارا، کنیالتی نیز طیف گسترده‌ای از مراکز خرید آنتالیا، بارها، رستوران‌ها، کافه‌ها، سیستم حمل و نقل کارآمد و زندگی شبانه زنده را ارائه می‌دهد. در میان تمامی این موارد در این قسمت شاهد پروژه مارینا نهر بوعاچای (Boğaçay) که کنیالتی را به یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مراکز قایقرانی در تمام ریویرای ترکیه تبدیل می‌کند، خواهید بود. اگر قصد خرید ملک در آنتالیا را دارید، می‌توانید در ملک کنیالتی سرمایه‌گذاری کنید و این اطمینان را داشته باشید که در آینده نزدیک سرمایه شما را بازخواهد گرداند.

 

منطقه بلک آنتالیا، ترکیه  

باراک اوباما و تایگر وودز از جمله افراد معروفی هستند که منطقه بلک (Belek) آنتالیا را برای اقامت و تفریح خود ترجیح داده‌اند. بلک که به عنوان پایتخت گلف ترکیه نیز شناخته می‌شود، می‌تواند مکان مناسبی برای تحقق رویای دوران بازنشستگی شما باشد. به غیر از زمین‌های گلف در سطح جهانی، منطقه بلک زندگی شبانه زنده و چندین ساحل آرامش بخش را نیز به شما ارائه می‌دهد. بنابراین، بدون شک اینجا یکی از بهترین نقاط آنتالیا برای اقامت گردشگران و البته سرمایه‌گذاری آن‌ها برای خرید ملک خواهد بود.

ناگفته نماند که در منطقه بلک مراکز خرید متنوع زیادی همانند مرکز شهر آنتالیا وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که از امتیاز خرید با کیفیت بالا محروم هستید. چرا که مرکز شهر آنتالیا و مراکز خرید متنوع آن تنها ۴۰ دقیقه با ماشین از بلک فاصله دارند. بلک حدود ۷ هزار نفر جمعیت دارد؛ اما به لطف امکانات و استراحتگاه‌های مختلف، سالانه پذیرای بیش از ۱.۵ میلیون گردشگر می‌شود که بیشتر آنها از روسیه، آلمان و انگلیس هستند. همچنین این منطقه بسیار نزدیک به فرودگاه بین المللی آنتالیا بوده و آن را برای گردشگران قابل دسترس می‌کند.

 

منطقه موراتپاشا آنتالیا، ترکیه

منطقه مرکزی و یکی از بهترین مناطق آنتالیا موراتپاشا (Muratpaşa) نام دارد. از مزایای اقامت در منطقه موراتپاشا می‌توان به برگزار شدن تقریباً تمام رویدادهای مهم آنتالیا در این منطقه اشاره کرد. همچنین این منطقه از لحاظ زیرساخت‌های اقتصادی نیز بسیار محکم بوده و یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای کسانی است که قصد خرید ملک تجاری در ترکیه را دارند. البته که زندگی در یک منطقه مرکزی به این معنی نیست که شما از منظره دریا محروم خواهید شد. خط ساحلی موراتپاشا بیش از ۲۰ کیلومتر در راستای دریای مدیترانه امتداد دارد. این منطقه به برخی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا مانند دروازه هادریان و آبشار دودن نیز نزدیک است. علاوه بر این، اگر از طرفداران ورزش هستید، می‌توانید با پیوستن به باشگاه ورزشی منطقه موراتپاشا که طیف وسیعی از فعالیت‌ها را از قبیل بسکتبال، ژیمناستیک، کشتی و فوتبال ارائه می‌دهد خود را سرگرم کنید.

 

در آنتالیا، چه غذایی را کجا بخوریم؟

 

منطقه سریک آنتالیا، ترکیه

اگر فضای روستایی و زندگی آرام و دور از شلوغی شهر را دوست دارید، منطقه سریک (Serik) کاملاً مطابق با میل و سلیقه شما برای اقامت و زندگی در آنتالیا خواهد بود. سریک محوطه سرسبز و دریای آبی مدیترانه‌ را به طور هماهنگ در یک قالب به افراد این منطقه ارائه می‌دهد. همچنین سریک به عنوان ششمین منطقه بزرگ آنتالیا دارای ۴۵ هکتار زمین کشاورزی و ۶۵ هکتار جنگل است. علاوه بر آن به لطف قرار گرفتن منطقه سریک در نزدیکی کوه‌های توروس چندین منطقه کوهستانی نیز در آنجا یافت می‌شود.

 

جمع‌بندی

چنانچه تا این بخش مقاله همراه ما بوده باشید متوجه شده‌اید که شهر آنتالیا مناطق بسیار خوب و عالی برای زندگی دارد. با این حال، ما در این مقاله فقط چند مورد از بهترین نقاط آنتالیا را برای زندگی معرفی کردیم. دلایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در ملک در آنتالیا وجود دارد. چه به دنبال زندگی عالی در یک ویلای ساحلی لوکس باشید و چه فقط بخواهید از آرامش طبیعت لذت برده و از هیاهو و شلوغی شهر دور باشید، آنتالیا می‌تواند تمام انتظارات مورد نظر شما را برآورده کند. کالکان مجلل، لارا شلوغ، کنیالتی پر جنب و جوش، استراحتگاه بلک، سریک سرسبز، و منطقه برجسته موراتپاشا از بهترین مناطق برای زندگی و خرید آپارتمان در آنتالیا هستند.

 

نکاتی که قبل از سفر به آنتالیا باید بدانید

 

منبع 

۲۱ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران