راهنمای معروف‌ترین محله‌های آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای معروف‌ترین محله‌های آنتالیا

مسافرانی که با تور آنتالیا به آنجا سفر می کنند، محله‌های مختلف را به دلایل متفاوتی برای اقامت انتخاب می‌کنند. بعضی ترجیح می‌دهند در هتل‌های چسبیده به ساحل باشند، بعضی مناطقی را دوست دارند که تفریحات شبانه در آن جریان دارد، بعضی هم علاقه به نقاط لوکس و اقامتگاه‌های لاکچری دارند. بر همین اساس ما سعی کرده‌ایم یک راهنمای نسبتا کامل از محله‌های آنتالیا گردآوری کنیم تا در انتخاب هتل کمک بیشتری به شما بشود. پس در ادامه همراه ما باشید.

محله بِلِک (Belek)

اساسا دلیل پیدایش محله بلک، ساخت مکانی مملو از اقامتگاه‌ها و هتل‌های لوکس بود که با سواحل شنی زیبا و جنگل‌های کاج محصور شده باشد. در این میان اما وجود زمین‌های گلف، امکانات فوق‌العاده در هتل‌های لاکچری و بسیاری چیزهای دیگر، آن را به معروف‌ترین محله‌ی آنتالیا بدل کرده است. در واقع حالا بلک به یک مقصد ایده‌آل برای گلف‌بازها بدل شده که البته هزینه‌ی بسیار کم‌تری نسبت به مقاصد اینچنینی در پرتغال، اسپانیا و امثالهم خواهد داشت.

 

معرفی پارک‌های ملی نزدیک به آنتالیا

وقتی به بلک سفر کنید، امکان بازدید از نقاط تاریخی بسیار زیبا را خواهید داشت، می‌توانید در چندین ساحل عالی شنا کرده و به تفریحات آبی بپردازید و در رستوران‌های مطرح که عموما در هتل‌های لوکس واقع شده‌اند، غذایی عالی میل کنید. فراموش نکنید که بلک یکی از بهترین جاهای آنتالیا برای تفریحات شبانه و جشن‌های شلوغ به حساب می‌آید، پس به فکر خوابیدن سر شب نباشید! اگر هم اهل طبیعت‌گردی هستید، پارک ملی کورشونلو تنها ۲۰ کیلومتر از مرکز محله فاصله دارد و به راحتی می‌‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید. در این محله اما مرکز خرید بزرگی وجود ندارد و باید به فروشگاه‌های متنوعی که در نقاط مختلف آن ساخته شده، بسنده کنید.

برترین هتل‌های بلک: Ela Quality Resort، Gural Premier، Rixos Premium، Titanic Deluxe

فاصله مرکز بلک تا فرودگاه: ۳۳ کیلومتر

 

محله کمر (Kemer)

محله کمر یکی از محبوب‌ترین مناطق آنتالیا بوده که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده است. کمر با داشتن سواحل زیبا و وجود هتل‌ها و اقامتگاه‌های باشکوه و مدرن ساحلی، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و البته امکانات عالی برای تفریح، گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. البته این محله مناطق تاریخی یا نقاط خاص ندارد و مردم به واسطه‌ی سواحل فوق‌العاده عالی و تمیز همراه با آب درخشان و گرمی آفتاب آن، به این محله می‌آیند.

 

تور آنتالیا و پیشنهادهای تابستانی مراکز خرید

از نکات دیگر وجود اسکله قایق‌های بادبانی و پارک یوروک (Yoruk) است که یک پارک زیبای انسان‌شناسی کاملا ترکی به حساب می‌آید که بازدیدش را به همه‌ی کسانی که به کمر سفر می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید در کمر نیز مرکز خریدی وجود ندارد تا به آن‌جا مراجعه کنید، اما چند بازار محلی روباز و همچنین فروشگاه‌های مختلف که عموما برای خرید سوغات مناسب هستند، در این محله وجود دارند.

برترین هتل‌های کمر: Seven Seas Hotel Life، Maxx Royal Kemer Resort، Rixos Sungate، Crystal De Luxe، Fame Residence

فاصله مرکز کمر تا فرودگاه: ۵۷ کیلومتر

 

محله لارا (Lara)

محله لارا یکی دیگر از مناطق بسیار محبوب شهر است که از مرکز شهر نیز فاصله‌ی چندانی نداشته و در کنار جاذبه‌های مختلفی که دارد در کنار این نزدیکی، نزد گردشگران بسیار محبوب است. محله لارا دارای سواحل بسیار عالی بوده که آب شفاف و امکانات عالی آن را احاطه کرده‌اند. جایی مملو از هتل‌های زیبا، مراکز تفریحی و جاذبه‌هایی که شما را مجذوب خود خواهد کرد. خود "ساحل لارا" یکی از دلایلی است که حتی اگر در این محله هتل نگیرید، برای دیدنش حتما به این منطقه خواهید رفت.

 

معرفی موزه اسباب بازی در آنتالیا

یکی از مهم‌ترین دلایل برای اقامت در محله لارا، هتل‌های باشکوه و بزرگی است که به واسطه‌ی داشتن استخرهای بزرگ و امکانات تفریحی بسیار زیاد، معروف هستند. اما همچون دیگر محله‌های توریستی اطراف آنتالیا، این منطقه نیز از داشتن مراکز خرید بزرگ و لوکس محروم است و در عوض تا دلتان بخواهد هتل لوکس دارد. همچنین نباید فراموش کنید که وقتی به لارا می‌آیید، امکان انجام انواع تفریحات آبی برایتان مهیا خواهد بود و می‌توانید ساعت‌هایی شاد را در آن محله بگذرانید.

برترین هتل‌های لارا: Baia Lara، Fame Residence، Lara Barut Collection-Ultra، Titanic Mardan Palace، Grand Park Lara، Ramada Resort، Kervansaray Lara

فاصله مرکز لارا تا فرودگاه: ۶.۵ کیلومتر

 

محله سیده (Side)

سیده یک محله فوق‌العاده دیدنی در آنتالیا است که در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن نمایید. این منطقه‌ی زیبا دارای سواحل دیدنی و بزرگی است که از بهترین‌ها در آنتالیا به حساب می‌آید. اما در کنار آن، این دیدنی‌ها تاریخی سیده است که آن را تا این حد برای گردشگران مهم جلوه می‌دهد. ویرانه‌های معبد آپولو و آتنا، تئاتر باستانی و بسیاری جاهای دیگر هستند که در آن‌ها می‌توانید شکوه امپراطوری‌های باستانی را تماشا کنید. البته بازدید از موزه‌ی سیده را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بازدید از آثار تاریخی را نیز به سفر خود بیافزایید.

 

لذیذترین غذاهای گوشتی در سفر به آنتالیا

اما بازدید از مراکز تاریخی و سواحل تنها فعالیت‌هایی نیست که در سیده انتظار شما را می‌کشد. طبیعت زیبای آنتالیا در این بخش به شدت خود را به شما نشان می‌دهد. بازدید از آبشار ماناوگات (Manavgat) یا رفتن به دره‌ی کوپورلو از دیگر فعالیت‌هایی هستند که تجربه‌ی یک سفر عالی و هیجان انگیز به آنتالیا را برایتان به ارمغان خواهد آورد. البته این‌ها بدین معنی نیست که هتل‌های لوکس در این منطقه نخواهند بود، بلکه شما در سیده چندین هتل لوکس و زیبا با انواع امکانات تفریحی همچون استخرها  و تفریحات آبی خواهید داشت تا در آن‌ها اقامت داشته باشید. با وجود این هتل‌های لاکچری، انتخاب‌های متنوع در میان رستوران‌های بسیار خوب نیز برایتان پدید می‌آید.

بهترین هتل‌های سیده: Royal Alhambra Palace، Roma Beach Resort & Spa، Melas Resort Hotel، Trendy Aspendos Beach Hotel، Hotel Villa Side Residence

فاصله مرکز سیده تا فرودگاه: ۵۴ کیلومتر

۲۳ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران