راهنمای بهترین کارها در بلک آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای بهترین کارها در بلک آنتالیا

بلک به عنوان یکی از شهرهای توریستی تور آنتالیا در فصل تابستان میزبان مردمی می‌شود که به دنبال استراحت در ساحل و برنزه شدن هستند. برخی از بهترین کارهایی که می‌توان در تابستان امسال در بلک انجام داد، در ساحل ۱۶ کیلومتری آن، که مشرف به کوه‌های توروس و دریای مدیترانه است، رخ می‌دهد. در گرم‌ترین ماه‌های بلک جولای و آگوست سفر به بلک رونق خیلی بیشتر می‌گیرد در حالی که این شهر تفریحی به عنوان مقصد معروف گلف ترکیه هم شناخته می‌شود. این شهر دارای بیش از دوازده باشگاه گلف در کلاس جهانی است که بسیاری از آن‌ها میزبان مسابقات قهرمانی جهان و بازیکنان مشهور بوده‌اند. همچنین برخی از زیباترین پارک‌های ملی آنتالیا در فاصله کوتاهی از بلک قرار دارند.

 

ساحل عمومی بلک (Belek Halk Plajı)

ساحل عمومی بلک (Belek Halk Plajı) مکان مناسبی برای تفریح در فضای باز است. این ساحل برنده پرچم آبی بیش از ۱۶ کیلومتر امتداد دارد و چندین باشگاه گلف در سطح جهانی و استراحتگاه‌های ۵ ستاره در طول آن وجود دارد. بخش‌هایی از ساحل که دارای امکاناتی مانند صندلی‌های آفتاب‌گیر، تجهیزات ورزش‌های آبی و زمین‌های والیبال هستند، مختص این هتل‌ها هستند. همچنین به پارک ساحلی بزرگ درست در کنار بلک هالک پلاجی بروید تا زمین بازی کودکان، صندلی‌هایی با آلاچیق، تجهیزات تناسب اندام و پیست کارتینگ را پیدا کنید. بنابراین اگر بعد از یک روز در ساحل احساس خستگی و گرسنگی می‌کنید، رستوران‌ها، کافه‌ها و بارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای استراحت کردن و تجدید قوا به آن‌ها پناه ببرید.

 

جذاب‌ترین تفریحات تابستانی در آنتالیا

آدرس: Belek, Belek Beach Park, 07506 Serik/Antalya, Turkey

 

باشگاه‌های گلف بلک

بلک مجموعه گسترده‌ای از زمین‌های گلف مجلل دارد که بسیاری از آن‌ها از بهترین‌های ترکیه هستند. سبزی‌های آراسته‌شده آن‌ها به موازات استراحتگاه‌های ۵ ستاره و ساحل شنی شهر واقع شده است و پس‌زمینه‌ای زیبا از دریای مدیترانه و کوه‌های توروس را ارائه می‌دهد. مجتمع گلف par-72 Montgomerie دارای ۸ دریاچه و یک پارک جنگلی در محدوده ۱۰۴ هکتاری خود است. باشگاه گلف Carya نیز به لطف زمین کاملا روشن خود یک انتخاب عالی برای گلف شبانه است، در حالی که باشگاه گلف Sueno دارای زمین‌های تپه شنی و کاج با مدت زمان بازی و چالش‌های مختلف است. از آنجایی که گلف یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های بلک است، بهتر است از قبل زمان بازی خود را رزرو کنید زیرا به جز ساحل دوستان، گلف بازان علاقه شدیدی به اینجا دارند و برای تعطیلات محبوبشان با تور آنتالیا به بلک سفر می‌کنند.

ساحل بوگازکنت

بلک دارای سواحل زیبای مدیترانه‌ای واقعا چشمگیری است که انتخاب در بین آن‌ها سخت است اما قطعا یکی از بهترین آن‌ها ساحل بوگازکنت است که دارای چشم‌انداز تپه‌ای طبیعی و وسعت شنی وسیعی است. این ساحل که در شرق دهانه رودخانه کوپرو قرار دارد، مکانی بسیار محبوب برای فعالیت‌های تفریحی مانند موج سواری یا قایقرانی است. همچنین یکی دیگر از دلایل اهمیت آن لاکپشت‌هایی هست که اغلب برای تخم‌گذاری در سواحل آن، به ویژه در نزدیکی تپه‌های شنی، می‌آیند. به علاوه بخش شرقی ساحل بوگازکنت دارای بسیاری از هتل‌ها و استراحتگاه‌های عالی و مجلل است که مشرف به دریای مدیترانه هستند. این ساحل معمولا با خانواده‌ها شلوغ می‌شود، بنابراین برای داشتن فضایی آرام به سمت انتهای مرکزی یا غربی بروید. به لطف امواج ملایم در هر دو انتهای ساحل، شنا کاملا ایمن است.

 

بهترین هتل‌های ۳ ستاره آنتالیا

آدرس: Boğazkent, Mimar Sinan Cad., 07500 Serik/Antalya, Turkey

 

شهر باستانی آسپندوس

اگر به جای گلف و ساحل به دنبال ماجراجویی در دل تاریخ هستید، شهر باستانی آسپندوس آنتالیا یکی از باشکوه‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی آنتالیا است.  شما می‌توانید آن را در منطقه باستانی پامفیلیا، که حدود ۲۰ دقیقه با ماشین از بلک فاصله دارد، پیدا کنید. این شهر باستانی یونانی-رومی شامل نیمفائوم، باسیلیکا، و آسپندوس آنتیک تیاتروسو (تئاتر آسپندوس) و همچنین پل اوریمدون قرن سیزدهمی است که از روی رودخانه کوپروچای رد می‌شود. تئاتر باستانی نیز به خوبی حفظ شده و هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از بهترین مکان‌های منطقه برای تماشای نمایش‌های اپرا و باله است. تجربه فستیوال سالانه اپرا و باله آسپندوس یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در تابستان در بلک انجام داد.

آدرس: Sarıabalı, 07500 Serik/Antalya, Turkey

 

آبشار کورشونلو

آبشار کورشونلو مرکز پارک ملی ۵۸۷ هکتاری در آنتالیا است که دارای مناطق پیک نیک و مناظر زیبا در امتداد شاخه‌ای از رودخانه آکسو است. این شگفتی طبیعی برای فرار از گرما (و شلوغی ساحل تابستانی) بلک، که تنها ۳۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد، عالی است. این آبشار توسط یک جنگل انبوه کاج احاطه شده است که محل زندگی بسیاری از حیوانات بومی دوست داشتنی مثل خرگوش‌های وحشی، سنجاب‌ها، دارکوب‌ها و لاک پشت‌ها است. حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا با پای پیاده به آبشار برسید. سکوهای تماشا، مناطق پیک نیک، زمین‌های بازی، و فضاهای پارکینگ در پارک ملی موجود است. با وجود امکانات زیرساختی که این آبشار دارد آن را به مکان مناسبی برای گشت و گذارهای خانوادگی با بچه‌ها تبدیل کرده است.

 

بازدید از ویرانه‌های باستانی آنتالیا

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۸:۳۰

آدرس: Kurşunlu, Kursunlu Şelalesi, 07119 Aksu/Antalya, Turkey

 

پرگا

یکی دیگر از بخش‌های باستانی و بسیار ارزشمند بلک خرابه‌های شهر پرگا است که باید در سفری تابستانی از آن دیدن کرد. شهر باستانی پرگا یکی از یادگارهای به خوبی حفظ شده در منطقه آناتولی جنوب ترکیه است که شامل بخش‌های مختلفی از سازه‌های رومی است که قدمت آن‌ها به ۱۳۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد، مانند یک معبد، حمام، ۲ کلیسا و یک آکروپلیس می‌شود. در مرکز آن خرابه یک آمفی تئاتر بزرگ قرار دارد که می‌تواند ۱۴ هزار نفر را در خود جای دهد. این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی و چشمگیر همچون مجسمه‌های سنگی زیبا، کنده‌کاری‌ها و نقش برجسته‌های مرمری است که در سرتاسر شهر یافت می‌شود. اگر می‌خواهید نگاه دقیق‌تری به مجموعه داشته باشید، تور پرگا با راهنما در دسترس است. در این تور شما در مورد روش منحصر به فرد شهر برای تخلیه آب و ساکنان سابق آن در قرن یازدهم خواهید آموخت. شهر باستانی پرگا در ۲۸ کیلومتری شمال غربی بلک قرار دارد.

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر

آدرس: Barbaros, Perge Yolu, 07112 Aksu/Antalya, Turkey

 

پارک ملی آلتین بیسیک

پارک ملی غار آلتینبسیک در آنتالیا یکی از آن جاهای تفریحی و بسیار دوست‌داشتنی است که فعالیت‌های زیادی در فضای باز در طول سال ارائه می‌دهد. جاذبه اصلی آن غار Altinbesik است که دارای ورودی ۱۰۱ متری است و شما را به داخل یک سیستم کارستی به طول ۲۵۰۰ متر می‌برد. شما در طول سفر خود از داخل چندین حوضچه عبور خواهید کرد. همچنین فتوژنیک‌ترین قسمت غار در خروجی نسبتا شیب‌دار آن است که سنگ تراورتن سفید دیوارها را پوشانده است و عکاسان و هنردوستان را محو زیبایی‌های خود می‌کند. پارک ملی غار آلتینبسیک برای پیاده‌روی در تابستان نیز عالی است مخصوصا که ممکن است بتوانید گرگ‌های وحشی، روباه‌ها و بزها را ببینید. بنابراین با رفتن به این منطقه به دل ماجراجویی‌هایی می‌زنید که احتمالا بتوانید در داستان‌های جمانجی دنبال آن‌ها باشید! به یاد داشته باشید در این سفر حتما کفش‌های راحت بپوشید و کرم ضدآفتاب همراه داشته باشید.

 

برگزاری مراسم عروسی در ۱۱ مکان عالی در آنتالیا

ساعت کار: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر (آخر هفته تعطیل است)

 

دره کوپرولو

اگر همچنان ماجراجویی‌های فضای باز چیزی است که به دنبال آن هستید یکی دیگر از نقاط دیگر دره کوپرولو است که به بسیار دیدنی و چشم نواز است. این یک پارک ملی برجسته در آنتالیا است که در ۶۱.۵ کیلومتری شمال بلک قرار دارد. این پارک ماجراجویی‌های زیادی در فضای باز ترکیه به ویژه ورزش‌های آبی ارائه می‌دهد. اما این همه ماجرا نیست زیرا چالش‌های زمینی زیادی در دره کوپرولو از جمله زیپلاین و دره نوردی نیز در اینجا ارائه می‌شود که ماجراجویان در تور آنتالیا را به سمت خود می‌کشاند. دره کوپرولو به طول ۱۴ کیلومتر در امتداد رودخانه کوپرو قرار دارد، جایی که می‌توانید از رفتینگ در آب‌های سفید در حین عبور از خرابه‌های باستانی، صخره‌های جنگلی سرو و پل باستانی اولوک لذت ببرید. بیشتر ماجراهای رفتینگ از شهر کاسیملار شروع می‌شود و در روستای دگیرمنوزو به پایان می‌رسد. آیا برای یک ماجراجویی بی‌نظیر در اینجا آماده‌اید؟

آدرس: Bozyaka, 07550 Manavgat, Antalya, Turkey

 

آکواپارک گورال پریمیر

آکواپارک گورال پریمیر مکانی عالی برای لذت بردن از سرسره‌های آبی و سواری خانوادگی در بلک است. این پارک آبی که بخشی از تفرجگاهی بزرگ به همین نام است، تنها چند قدم تا ساحل عمومی بلک به طول ۱۶ کیلومتر فاصله دارد. در این مجموعه ۲۲ هزار متر مربعی ۲۶ سرسره آبی وجود دارد. ۹ تای این‌ها برای بزرگسالان در دسترس قرار گرفته که شامل لوازم تفریحی مثل بادی اسلاید، سقوط آزاد، سقوط آزاد تونل، قایق‌های پرنده، کامیکاز، بلک هول، توربو لنس، سرسره رفتینگ و قایق فضایی می‌شوند. علاوه بر بازی‌های آبی در آکواپارک گورال پریمیر، مهمانان می‌توانند از امکانات دیگری در این استراحتگاه نظیر زمین‌های تنیس، رویدادهای هفتگی کودکان و طیف وسیعی از رستوران‌ها لذت ببرند. بنابراین اگر در سفری خانوادگی با کودکان هستید یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما رفتن به آکواپارک بلک است که برای تمامی اعضای خانواده در تور آنتالیا اوقات شگفت‌انگیزی را رقم می‌زند. بعد از تفریح و بازی برای رفع گرسنگی به یکی از گزینه‌های متنوع غذاخوری و کافه بروید که برای سلیقه‌های مختلف در دسترس قرار گرفته‌اند.

 

معرفی بهترین سواحل کاس در آنتالیا

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر

آدرس: Arapsuyu Mahallesi, Kaleiçi Lara Beach Altınkum, 07506 Konyaaltı/Antalya, Turkey

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران